el
door els lutters Jun 28, 2016 om 17:05
Huishouden & energie

Was machine stabiliseren

Houten vloer. Hele huis trilt...

29197 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jun 28, 2016 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pak om te beginnen even de waterpas.

simon55
door simon55 - Jun 28, 2016 om 17:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Enschaf eventueel voor n paar eurie s trillingdempers aan te koop bij Gamma etc

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2016 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat voor machine was het? .

ro
door ronny530 - Jun 28, 2016 om 17:36
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Excact waterpas hoeft de machine niet te staan maar wel vast. Op de stelvoeten is al een rubberen laag aangebracht dus trillingsdempers onder de stelvoeten plaatsen lost niets op. Draai als eerste de stelvoeten helemaal in en daarna de stelvoeten die de grond niet raken net zover uit totdat de machine vast staat draai daarna de eventuele contramoeren stevig vast en mogelijk is het trillingsprobleem opgeheven. Draai de stelvoeten nooit te ver uit want dan wordt de machine onstabiel.

erto171
door erto171 Jun 29, 2016 om 16:28
12 Antwoorden / 1 Vragen

verhaal klopt, moderne wasautomaten  hoeven niet meer 100 % waterpas te staan , maar mogen niet kunnen wippen, dus moeten wel vast staan.

me
door mein33 - Jun 28, 2016 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een houten vloer beweegt, vanwege de dikte van de planken, altijd onder gewicht van een wasautomaat en zal de trillingen en eventuele onbalans van een wasmachine niet kunnen verwerken. Ook werkt de houten vloer als een klankkast.
Neem een plaat multiplex  met een iets grotere oppervlakte als de vloermaat van de wasmachine en tenminste 18 mm  dik.
Plaats tussen de houten vloer en deze plaat een dempingsmateriaal, zoals bv. een paar mm dikke viltlaag of de ondergrond voor een laminaatvloer o.i.d.
Plaats op deze plaat zgn. trillingsdempers (zoals reeds eerder genoemd).
Zorg dat de wasmachine waterpas staat, soms moet dit met stelmoeren zelf gedaan worden maar sommige wasmachines hebben pootjes die zichzelf instellen.

salute
door salute - Jun 29, 2016 om 11:50
48 Antwoorden / 110 Vragen

dat is echt een probleem op een houte vloer, wij hebben het zelfde, ook hebben wij een speciale mat gekocht bij de Media Mart, dit helpt wel een beetje, de wasmachine trilt door de hele keuken, door het trillen bij het centrivugeren is de mach. iets verplaatst en staat nu wat steviger. mijn conclusie de mach. staat nu op een steviger onderbalk, dus proberen met het verplaatsen van de mach. kan het een oplossing zijn.

koekeloer
door koekeloer - Jun 29, 2016 om 12:02
562 Antwoorden / 18 Vragen

Lekker duidelijk deze opmerking. Wat wil je nu ?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 29, 2016 om 12:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Niet dat u er nu direct iets aan heeft maar als u hier nog lang blijft wonen koop dan volgende keer een Asko machine dan bent u direct van dit probleem verlost.
Het hele chassis van een Asko is zo gebouwd dat het prima op houten vloeren kan zonder te trillen.

Diewilik

er
door erky - Jun 29, 2016 om 13:37
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Els,

Nu staat jouw machine op een houten vloer. Het goedkoopst is om de wasmachine op 4 stoeptegels (van 30x30) te zetten. De machine zal dan niet meer zo staan stampen (wiebelen), maar je blijft het wel horen. Vervolgens is het voor het lawaai beter dat er onder de tegels iets dempends komt, bijvoorbeeld ondertapijt of zo. Hoe hoger de geluidsdempende factor hoe beter. Ik las hier dat iemand adviseert om op de extra ondergrond ook nog eens van die dempende voetjes te gebruiken, maar dan kan de machine soms weer meer gaan "wandelen". Dat hangt er ook weer vanaf hoe goed de trommel is afgeveerd in de wasmachine. Een kwestie van uitproberen.

De wasmachine moet inderdaad redelijk waterpas staan, maar dat is vooral belangrijk voor de waterloop en afvoer. Voor het lawaai dat hij maakt is het zeker belangrijk dat alle pootjes goed aansluiten op de ondergrond. Heeft jouw machine geen uitdraaibare voetjes, gebruik dan bierviltjes of zo om te zorgen dat alles strak staat en niet 1 pootje zweeft.

Succes,
Erky

Pa
door Patricksloots - Jun 29, 2016 om 19:41
1 Antwoorden / Vragen

het beste is om 2 stevige beugels aan de meur hangen en daar een dikke houten plaat erop.
dan trilt je vloer helemaal niet meer ik heb ook een houten vloer en heb de machines doormiddel van zware draagarmen aan de muur bevestigd werkt super een houten vloer trilt altijd ook al leg je er iets onder

costnix
door costnix Jun 29, 2016 om 21:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan moet je de wasmachine wel aan een betonnen wand hangen. Met een kalken muur komt de machine na een bepaalde tijd met donderend lawaai naar beneden

ro
door ronny530 Jul 1, 2016 om 15:44
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Een wasmachine weegt al snel 60 kilo en met een afmeting van 60 bij 60 cm zal de gewichtsverdeling aan de voorkant van de beugel zo'n 30 kilo zijn. Om de machine met beugels aan een wand te hangen zal je een complexe stellage moeten fabriceren die meer kost dan het openbreken van de vloer om daar extra steunbalken in aan te brengen.

holstein
door holstein - Jun 30, 2016 om 09:13
922 Antwoorden / 16 Vragen

Haal een paar dempers bij de bouwmarkt en doe die onder een plateau of stuk hout ter grootte van de wasmachine en zet de machine dan weer op dat stuk hout met de dempers.
Machine komt dus iets hoger te staan en je bent hopelijk een deelt(tje) van de trillingen kwijt doordat de machine niet direct meer contact met de vloer maakt en dat werkt beter dan direct dempers onder de machine te zetten.

ha
door hansyvonne - Jun 30, 2016 om 12:13
36 Antwoorden / 8 Vragen

Inmetselen!

ar
door ariet - Jul 1, 2016 om 15:13
58 Antwoorden / 13 Vragen

Mevr. Lutters, het laatste advies van de beugels aan de muur geeft het beste resultaat. Ik weet niet hoe oud de wasmachien is maar het komt ook vaak voor dat de schokdempers in de machine aan vervanging toe zijn. U kunt dat vergelijken toen de machine nog nieuw was, als hij van begin af aan dit al deed dat zijn het geen schokdempers. Maar komt de trommel wel eens tegen de wand van de machine aan - bij het centrifugeren - dan zijn het wel de schokdempers.

suc6 ermee.

Ma
door Mat Matheij - Jul 1, 2016 om 21:15
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn voor relatief weinig rubberen zaken te krijgen voor uw wasmachine. Het belangrijkste is dat uw wasmachine waterpas staat. Daartoe zijn er onder de machine minimaal een verstelbare poot (poten) aanwezig. De machine moet in twee richtingen waterpas staan. Dat is voor wassen noodzakelijk maar zeker voor het centrifugeren.