pi
door piet01 Apr 16, 2018 om 22:18
Huishouden & energie

Wasmachine kraanknop vervangen

Mijn wasmachine kraanknop lekt (Zwarte kraanknop met blauw stipje in het midden).
Vraag: Hoe kan ik alleen de kraan knop vervangen. Welke stappen moet ik hiervoor doen?
Alvast bedankt voor uw reacties.

19588 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2018 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toets dat eens in op Google. Kraankop vervangen. Ziet u allemaal filmpjes met voorbeelden.

simon55
door simon55 - Apr 16, 2018 om 22:27
1556 Antwoorden / 5 Vragen

U hoeft maar één stap te doen. Ga naar de bouwmarkt , pak n wasmachinekraan, leg € 12,49 neer en klaar

bosduif
door bosduif Apr 17, 2018 om 02:20
113 Antwoorden / 21 Vragen

@ simon55 Ik denk niet dat de lekkage van de kraan stopt door € 12.49 bij de kassa van de bouwmarkt neer te leggen. Er moeten dan echt nog wat vervolgstappen worden gezet. :-)

aurora1
door aurora1 - Apr 17, 2018 om 02:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat het kraanleertje vervangen- of van kalk ontdaan moet worden en dat u geen nieuwe kraan nodig heeft.
Dan hoeft u alleen maar het leertje schoon te maken of te vervangen.
https://www.google.com/search?q=kraanleertje+van+wasmachine+kraan&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab

Ge
door Genee - Apr 17, 2018 om 09:07
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is dat lekken met de wasmachineslang aan de kraan gekoppeld?
En waar lekt het dan, bij de koppeling van de waterslang of vanonder de zwarte kraanknop vandaan?
Wanneer het bij de slangkoppeling lekt deze, met tang, wat vaster aandraaien of afdichtring vervangen.

wi
door wilhelmina59 - Apr 17, 2018 om 09:07
507 Antwoorden / 0 Vragen

Zou om te beginnen bij vervangen de hoofdkraan dicht draaien.
.

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2018 om 11:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wip het blauwe dopje van de knop, draai het schroefje los en trek de knop er af. Draai dan het moertje waardoor de spindel steekt iets aan waardoor het mogelijk verholpen is. Zo niet verwijder met een passende (steek) sleutel de spindelhouder uit het kraanhuis door deze los te draaien. Draai het spindel moertje dan geheel los en draai de spindel er uit. Vervolgens moet u de rubber ringetjes op het spindel, het kraanleertje en de pakking vervangen en de hele boel weer terug zetten. Zorg wel dat het spindel op de juiste manier wordt teruggeplaatst ander sluit de kraan niet goed af. Leuk klusje maar het gaat véél sneller door gewoon de kraan te vervangen.

me
door mein33 - Apr 17, 2018 om 14:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR GERBERA - 17 APR. 2018 OM 11:57
3870 ANTWOORDEN / 6 VRAGEN

Wip het blauwe dopje van de knop, draai het schroefje los en trek de knop er af. Draai dan het moertje waardoor de spindel steekt iets aan waardoor het mogelijk verholpen is. Zo niet verwijder met een passende (steek) sleutel de spindelhouder uit het kraanhuis door deze los te draaien. Draai het spindel moertje dan geheel los en draai de spindel er uit. Vervolgens moet u de rubber ringetjes op het spindel, het kraanleertje en de pakking vervangen en de hele boel weer terug zetten. Zorg wel dat het spindel op de juiste manier wordt teruggeplaatst ander sluit de kraan niet goed af. Leuk klusje maar het gaat véél sneller door gewoon de kraan te vervangen.

Prima mogelijkheid, maar allereerst de waterleidinghoofdkraan dichtdraaien en even een andere kraan opdraaien om de druk weg te nemen, anders wordt het een echt "waterballet" .

Cookies
door Cookies Apr 17, 2018 om 15:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......maar allereerst de waterleidinghoofdkraan dichtdraaien...... Wie zo dom is om dat niet te doen, verdient een nat pak en een zwembad.

me
door mein33 Apr 17, 2018 om 17:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Alleen de vraag op zich  geeft al weinig vertrouwen in de zelfredzaamheid van de vragensteller en een doe-het-niet-zelf klusjesvrouw/man kan nooit  genoeg geïnstrueerd worden om haar/zijn klusje tot een zo goed als mogelijk einde te brengen.
Dus, eerst  het ene kraantje dicht voor je het andere kraantje opent !!

O.T.

Piet01 is een vent en aan z'n gestuntel is z'n vrouw al jarenlang gewend !   ;-))    Sorry Piet01 !!

Cookies
door Cookies Apr 17, 2018 om 17:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Laten we het anders formuleren: zijn vrouw DOET alsof zij aan zijn gestuntel gewend is enkel en alleen om zijn gevoel van eigenwaarde niet tot het 0 punt te laten dalen.

me
door mein33 Apr 17, 2018 om 18:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

O.T.

Jeetje, bijna een leven lang doen "alsof" je aan het gestuntel van een vent gewend bent  !!
Ik krijg meer en meer respect voor mijn vechtgenote als ik zie hoe zij al decennia met mijn gestuntel omgaat.
Daarvoor verdient ze dan zo langzamerhand wel een standbeeld !!  Zal eens kijken hoe ik die in elkaar zou kunnen knutselen.

Nou, zo kan het wel weer !!   ;-))

Cookies
door Cookies Apr 17, 2018 om 18:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iedere vrouw die het langer dan 10 jaar volhoudt met 1 en dezelfde man, verdient n.m.m. een standbeeld. ;-)) N.B. moederdag is coming soon.

silverwing
door silverwing - Apr 18, 2018 om 16:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

De ontluchter van de kraan kan ook lekken , vervangen van de kraan is makkelijker .

jhogaarts
door jhogaarts - Apr 18, 2018 om 17:48
101 Antwoorden / 1 Vragen

Als je slim bent en je wilt niet dat je de kraan helemaal uit de muurplaat wilt draaien en opnieuw moet tapen kun je een nieuwe kraan halen ( een los binnenwerk is duurder bij de loodgieter) en vervolgens bij de nieuwe kraan de zwarte dop eraf trekken en dan met een bahco het binnenwerk eraf draaien en deze in de bestaande kraan monteren. Dit heb ik onderlaatst bij mijn zoon ook gedaan omdat er rondom de kraan  het tegelwerk was dicht gesmeerd met voegsel en we niet wisten wat er zou gebeuren als we dit weg zouden halen en dan ook nog eens opnieuw met teflontape het schroefdraad draaien. En dit heeft gewerkt en de kraan lekt niet meer onder de dop.

audb
door audb - Apr 18, 2018 om 21:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik denk dat het vervangen van de kraan sneller gaat.

Kost bij toolstation €6.99 daar moet dan nog PTFE tape bij €0.60 en omdat je bij €10 gratis verzending heb dan ook maar wat schroeven ofzo schoonmaak spullen bestellen :)

De kraan is heel makkelijk er af te draaien en de tape er op gewoon een dikke laag aanbrengen zodat de kraan goed vast komt te zitten.

Een nieuw binnen werk is namelijk bijna net zo duur en is net zoveel werk.