dolfijn75
door dolfijn75 Jun 4, 2011 om 10:57
Huishouden & energie

Wat is een goed matras?

Hallo,

Iemand raadt mij een Pullman matras aan van het merk Eloise. Om zo even aan te schaffen vind ik het een hele prijs. Heeft iemand andere suggesties?

16388 22 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jun 4, 2011 om 11:02
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Uit meerdere testen blijkt dat je bij Ikea goed terecht kunt voor een goed en goedkoop matras.

Succes er mee.

dolfijn75
door dolfijn75 - Jun 4, 2011 om 11:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Zal daar vast een kijkje gaan nemen.

druifje01
door druifje01 - Jun 4, 2011 om 13:14
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ach, wat is goed? Het is maar wat je prettig vindt. Ik zou eens gaan googelen naar soorten en de voor- en nadelen van de bepaalde soorten/vullingen, enz.Op matrasinformatie.nlis al heel wat te weten te komen.

druifje01
door druifje01 - Jun 4, 2011 om 13:15
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ach, wat is goed? Het is maar wat je prettig vindt. Ik zou eens gaan googelen naar soorten en de voor- en nadelen van de bepaalde soorten/vullingen, enz.Op matrasinformatie.nlis al heel wat te weten te komen.

druifje01
door druifje01 - Jun 4, 2011 om 13:15
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ach, wat is goed? Het is maar wat je prettig vindt. Ik zou eens gaan googelen naar soorten en de voor- en nadelen van de bepaalde soorten/vullingen, enz.Op matrasinformatie.nl is al heel wat te weten te komen.

druifje01
door druifje01 - Jun 4, 2011 om 13:22
1712 Antwoorden / 140 Vragen

3x??? hoe kan dat nou? In ieder geval informatie tot aan de derde macht, niet-waar?

edwardus
door edwardus - Jun 4, 2011 om 15:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een goed matras is niet voor iedereen hetzelfde. De een heeft het snel warm, de ander juist niet, voor degene die het snel warm heeft is bijv. een binnenvering matras wat koeler, voor degene die het snel koud heeft is bijv. een latex matras wat warmer. Voor een zware persoon is een harder matras beter, voor een lichtgewicht is een zachter matras beter.

De matrassen van Ikea (bepaalde types) komen inderdaad relatief goed uit de test, ik heb er zelf ook prima op gelegen. Nu heb ik een matras besteld van het relatief onbekende merk Velda dat volgens de Consumentenbond (tja wat is hun oordeel waard) weinig onder doet voor een Pullman (Pullman is het merk, Eloise het model) en toch een heeeeel stuk voordeliger is (ca. €355 voor 2x 80x200cm!).

Maar het is en blijft persoonlijk.

dolfijn75
door dolfijn75 - Jun 5, 2011 om 10:37
2 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal bedankt voor advies en druifje 01 je hebt gelijk (derde macht) ik ga een kijkje nemen op de site.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 5, 2011 om 11:19
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Edwardus:

"Nu heb ik een matras besteld van het relatief onbekende merk Velda dat volgens de Consumentenbond (tja wat is hun oordeel waard) weinig onder doet voor een Pullman (Pullman is het merk, Eloise het model) en toch een heeeeel stuk voordeliger is (ca. €355 voor 2x 80x200cm!)."

Het lijkt er op dat je eindelijk de reiskosten voor de expertdag in januari l.l. van de VARA vergoed hebt gekregen. Daar wacht ik nog steeds op.

@ dolfijn:

Wij kochten eind vorig jaar, nadat we 20 jaar op een loodzware Dunlop Dunlopillo (volledig schuimlatex) matras hadden geslapen, bij van Gils te Oldenzaal het UBICA matras type Ambre. Een stevig pocketveren matras met latex afdekking en wasbaar zônes tijk, 22 cm hoog. Ligt op een stevige lattenbodem en slaapt uitstekend.

Hardware ERror MAN.

edwardus
door edwardus - Jun 5, 2011 om 11:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@hrdwerrorman: nee hoor die heb ik nooit gekregen, ik heb zelfs niet eens een enkele reactie meer gekregen, ik ben zeer verbaasd over de totale radiostilte van Ad/de redactie.

sa
door saturnus - Jun 6, 2011 om 12:46
72 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edwardus schreef op zaterdag 4 jun 2011, 15:47]Een goed matras is niet voor iedereen hetzelfde. De een heeft het snel warm, de ander juist niet, voor degene die het snel warm heeft is bijv. een binnenvering matras wat koeler, voor degene die het snel koud heeft is bijv. een latex matras wat warmer. Voor een zware persoon is een harder matras beter, voor een lichtgewicht is een zachter matras beter.

De matrassen van Ikea (bepaalde types) komen inderdaad relatief goed uit de test, ik heb er zelf ook prima op gelegen. Nu heb ik een matras besteld van het relatief onbekende merk Velda dat volgens de Consumentenbond (tja wat is hun oordeel waard) weinig onder doet voor een Pullman (Pullman is het merk, Eloise het model) en toch een heeeeel stuk voordeliger is (ca. €355 voor 2x 80x200cm!).

Maar het is en blijft persoonlijk.

Edwardus, dat is een prima keus; anderhalf jaar geleden aangeschaft en nog geen dag ( nacht! ) spijt gehad.

mi
door micu - Jun 6, 2011 om 13:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens bij medicomfort ,wij slapen er heerlijk op altijd het proberen waard.
Je kan ze 14 dagen op proef beslapen zonder aanbetaling.
De dekbedden zijn minder maar dat was de vraag niet.
Succes.

toon59
door toon59 - Jun 6, 2011 om 13:41
40 Antwoorden / 7 Vragen

Na heel wat af geklungeld te hebben met naamloze en merk matrassen,
slaap ik nu zeer tevreden op een traagschuim matras SOLAR van Leen Bakker.
90 x 200 kost 199,00 euro, geschikt voor zware personen .
Ik heb deze matras zowel op een lattenbodem als op het opklapbed met dubbel gespannen spiraal.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 6, 2011 om 15:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat is een goed matras, vraagt ts Dolfijn.

Dolfijn, als je bij Google intypt WAT IS EEN GOED MATRAS dan krijg je ZESHONDERD tips en aanbevelingen.

1paul
door 1paul - Jun 6, 2011 om 16:25
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Goed matras is voor iedereen verschillend zoals al aangegeven het beste komt u daarachter door er gewoon op te gaan liggen en dan iets langer dan 5 minuten..

Uitproberen is het beste wat mij betreft dan pas kunt u zeggen wat u bevalt...

pa
door pampie - Jun 6, 2011 om 16:50
23 Antwoorden / 2 Vragen

Dolfijn75, je zult inmiddels al genoeg adviezen hebbenmaar , hier komt er nog een.
Een GOEDE beddenzaak zal je vragen naar gewicht, lengte en eventuele klachten. Op grond daarvan zal hij/zij adviseren en je uitnodigen om te gaan proef liggen. Sommigen vinden dat genant maar zij vinden dat gewoon.
Sterkte ermee!

valerius-2
door valerius-2 - Jun 6, 2011 om 17:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=pampie schreef op maandag 6 jun 2011, 16:50]Dolfijn75, je zult inmiddels al genoeg adviezen hebbenmaar , hier komt er nog een.
Een GOEDE beddenzaak zal je vragen naar gewicht, lengte en eventuele klachten. Op grond daarvan zal hij/zij adviseren en je uitnodigen om te gaan proef liggen. Sommigen vinden dat genant maar zij vinden dat gewoon.
Sterkte ermee!
Ben ik helemaal mee eenszelf ook zo geslaagd

gossy
door gossy - Jun 6, 2011 om 19:19
35 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je wel is gedacht aan een waterbed.
Nu zie ik je denken een waterbed gatver dan ben ik de hele nacht zeeziek en leg ik de hele nacht te wiebelen.

Nou dat valt reuze mee hoor (dacht ik eerst ook) had nog al veel last van mijn rug en hoorde dat de klachten aardig verminderen. (bij een goede waterbedden zeek kan je vaak enkele maanden testen of het je wel bevalt.
In het begin had ik zoiets van Pfff krijg meer pijn in me rug maar na 2 weken was mijn rugpijn nagenoeg weg en sliep heerlijk.
Ik heb dit bed nu 12 jaar en geen moment spijt van gehad.

Het voordeel van een waterbed is dat je de temperatuur kan regelen (zo is het in de zomer verkoelend en in de winter lekker warm, je kan het bed op je lichaamsgewicht laten vullen zodat je de beste ondersteuning hebt wat weer ten goede komt aan het slaap genot.

Mocht je een waterbed willen over wegen dan zou ik je wel willen adviseren om (wanneer je een partner hebt) om 2 losse matrassen te nemen dit heeft als voordeel dat wanneer je partner zich omdraait de ander en geen last van heeft, en je kan alle twee zelf de temperatuur van zijn /haar bed instellen (veelal tussen de 25 en de 30 graden.

succes met je keuze

wimmi20
door wimmi20 - Jun 6, 2011 om 19:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wimmi20 zegt:
Ik gaf een tip waar je 600 meningen over de beste matras kunt vinden.
En dan is er een misselijk figuur dat daar een rode duim voor geeft.
Gewoon ziekelijk.

rj
door rjw - Jun 6, 2011 om 20:44
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pampie schreef op maandag 6 jun 2011, 16:50]Dolfijn75, je zult inmiddels al genoeg adviezen hebbenmaar , hier komt er nog een.
Een GOEDE beddenzaak zal je vragen naar gewicht, lengte en eventuele klachten. Op grond daarvan zal hij/zij adviseren en je uitnodigen om te gaan proef liggen. Sommigen vinden dat genant maar zij vinden dat gewoon.
Sterkte ermee!

Let wel op dat even proefliggen verraderlijk kan zijn. Iets wat als eerste indruk heel comfortabel lijkt kan op langere termijn voor problemen zorgen. Je zou eigenlijk een nachtje moeten proefslapen in de winkel ;-)

in
door ineke1960 - Jun 6, 2011 om 22:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Wij hebben al jaren een tempur matras.
Ik heb sinds dit matras nooit geen rugklachten meer, het is prettig in zowel zomer als winter.Het voegt zich helemaal naar je lichaam, en ondersteunt daarom ook erg goed. Het was toen wel prijzig, maar er zijn nu vast meer merken die dat materiaal verkopen ( traagschuim denk ik..)

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Jun 7, 2011 om 11:09
73 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=micu schreef op maandag 6 jun 2011, 13:34]Kijk eens bij medicomfort ,wij slapen er heerlijk op altijd het proberen waard.
Je kan ze 14 dagen op proef beslapen zonder aanbetaling.
De dekbedden zijn minder maar dat was de vraag niet.
Succes.heb ook zo'n traagschuim matras van Medicomfort, wil niet anders meer! Wel met bijpassend kussen want met een gewoon kussen kreeg ik pijn aan m'n nek. Ook geweldige service!