pa
door paul.vanmeurs@upcmail.nl May 26, 2022 om 21:55
Huishouden & energie

Wat kan ik doen aan een veel te hoge factuur?

Ik heb een bedrijf gebeld I.L Sanitair en Installatie (085-3035583) omdat wij een verstopping in de keuken hadden. De afvoer liep niet door, dus veel wateroverlast. Werd terug gebeld en een afspraak gemaakt, konden al na een paar uur langs komen. Heel snel de prijzen op de laptop laten zien, voorrijkosten € 37,- en € 159,- werkzaamheden. Mogelijk nog wat kosten die erbij zouden komen. geen offerte gekregen( stom niet om gevraagd omdat ik blij was dat er iets aan gedaan werd) Hij is een uur bezig geweest en alles werkte goed. Toen kreeg ik de rekening. Ik schrok mij rot. Of maar even € 863 wilde betalen, uiteraard via de pin of contant. Heb ik gedaan. Ik heb 7 maal gebeld met het bedrijf, zou iedere keer terug gebeld worden nooit gebeurd. Mail gestuurd, adres kreeg ik pas na lang aandringen, en daar bezwaar aangetekend en dat ik over het bedrag wilde onderhandelen. Maar helaas, ik had nooit gebeld en er degene die de werkzaamheden heeft verricht wilde niet over de factuur praten.
Wat kan ik verder doen?

Paul van Meurs.

11120 16 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 26, 2022 om 22:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Paul.VanMeurs ,

Daar wordt al jaren voor gewaarschuwd , Tel nr is van Rioolkompaan.nl ,  lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/met-spoed-een-klusbedrijf-nodig-voorkom-hoge-kosten

Wat kan ik verder doen?

Naar de rechter ,

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/gedupeerd-door-malafide-rioolontstoppers-een-stap-naar-de-rechter-kan-helpen/

tenormin
door tenormin May 27, 2022 om 01:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En nu maar hopen dat iedereen je verwijzingen weer vind, marita5.
Zo triest dat men het eerste het beste bedrijf vraagt dat op Googel naar boven komt, kiest. Ik begrijp het ook wel maar, ook niet. Hoeveel waarschuwingen heeft een mens nu gekregen?

mahadma
door mahadma - May 26, 2022 om 22:12
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft gebrui gemaakt van de bovenste Google aanbieder.  Ergo sky high factuur. U kunt hier niets aan doen, U ben gewoon getild. Een bekend fenomeen in deze tijd

ne
door neodutchio - May 26, 2022 om 22:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u kunt doen? Uw wonden likken en de volgende keer niet zomaar iemand laten komen. Hier word al heel lang voor gewaarschuwd. De eerste hits op google staat ADV voor en zijn duur betaalde plaatsen. En die kosten daarvoor worden terug gehaald bij de argeloze klant die eerst doet en daarna pas kijkt. En zo ook bij u. Pas achteraf vragen gaan stellen terwijl die 5 minuten die u vooraf had kunnen investeren meer geld had bespaard.

Wijze tip: maak een lijstje met een loodgieter, slotenmaker, electricien, enz en hang die op een vaste plek in huis of sla de telefoonnummers op. Dat scheelt een hoop onnodige kosten.

tenormin
door tenormin - May 27, 2022 om 01:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kan echt, niet meer, begrijpen dat men, weliswaar in een soort wanhoop van, nog steeds de eerste de beste op Google kunnen vinden en blindelings iemand inschakelen. ADV betekent gewoon: vlug, snel en extreem duur. U kunt helaas verder niets doen en, uiteraard dat degene die deze werkzaamheden heeft verricht, dat hij niet over de factuur wil spreken. Die man weet goed dat hij sterker staat dan "zijn klant", m.a.w. het heeft totaal geen zin om iets te ondernemen. Hij heeft zijn centjes en wacht met genoegen op de volgende 'klant' die er in stinkt.

Iv
door Ivo W - May 27, 2022 om 06:52
728 Antwoorden / Vragen

U kunt precies hetzelfde aan die hoge factuur doen als die mensen in die andere 953358 topics die inmiddels hier en op andere consumenten forums te vinden zijn die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt: vrijwel helemaal niets.
U bent immers zelf in zee gegaan met deze partij en "betalen" staat juridisch gezien vrijwel gelijk aan "het eens zijn met de factuur".

Heel misschien dat wanneer u er een rechtszaak van maakt dat de factuur met een paar honderd euro verlaagd wordt, maar kans op succes is niet gegarandeerd én de kosten van zo'n rechtszaak zijn waarschijnlijk hoger dan het voordeel wat het u oplevert.

Wat u wel kunt doen is zorgen dat u een lijstje met namen en adressen/telefoonnummers van betrouwbare bedrijven uit uw eigen omgeving opstelt. Zodat u volgende keer niet de weer met deze ellende zit. En als u toch met zo'n woeker factuur te maken krijgt, melden dat u dat geld nu niet op de rekening hebt staan en dat ze een factuur kunnen sturen die u betaalt zodra uw salaris binnen is. Als ze dan gaan dreigen, simpelweg 112 bellen.

panter22
door panter22 - May 27, 2022 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe bedenk je het. Je betaalt de rekening en achteraf wil je een deel van het geld terug. Zou je dat zelf doen als je die loodgieter was?
Toen je de rekening kreeg, had je er wel 863 euro voor over. Neem je verlies of begin een rechtzaak.
Voortaan niet in paniek raken als de afvoer verstopt zit.
Als je een loodgieter kunt vinden, dan kun je ook gogelen wat je moet doen aan een verstopte afvoer.
Voor de volgende keer:
https://rioolprobleemkwijt.nl/riooldiensten/keukenafvoer-ontstoppen
en
https://huis-en-tuin.infonu.nl/doe-het-zelf/32881-tips-voor-oplossen-van-verstopte-wastafel-of-keukenafvoer.html#:~:text=Tips%20voor%20oplossen%20van%20verstopte%20wastafel%20of%20keukenafvoer,wat%20niet%20zomaar%20op%20te%20lossen%20is.%20

1paul
door 1paul - May 27, 2022 om 10:14
3103 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt naar de rechter stappen, als een bedrag veel te hoog is zal deze dit aanpassen.

atlas1302
door atlas1302 - May 27, 2022 om 10:33
341 Antwoorden / 13 Vragen

Helaas heeft u al betaald, en dat wordt lastig om terug te krijgen. Uw kansen berekenen als het voor de rechter zou komen? Ik zou het als verlies pakken, al voelt het zo onrechtvaardig.

rj
door rjw - May 27, 2022 om 10:54
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Niet meer op advertenties klikken maar een lokaal bedrijf bellen.

ro
door ronny530 - May 27, 2022 om 11:33
2752 Antwoorden / 41 Vragen

U heeft een probleem met een waterafvoerverstopping en schakelt een ontstoppingsbedrijf in, de prijsindicatie was om en nabij de 200 euro inclusief voorrij kosten maar kon vanwege extra werkzaamheden nog oplopen. Achteraf vielen de kosten vies tegen maar het probleem is wel verholpen en begrijpelijk baalt u daar flink van want als u dat vooraf had geweten had u nooit een akkoord gegeven. Met het betalen van het bedrag is aan de geleverde dienst voldaan en kunt u later niet meer in verweer gaan omdat de ontstopper in uw opdracht ontstoppingswerkzaamheden heeft verricht.
Tip voor een volgende keer i.p.v. van een ontstoppingsdienst op google te zoeken kijk eens op youtube want daar zijn video's te vinden die uitleg geven over het ontstoppen van een gootsteen in alle varianten.

agapon1951
door agapon1951 - May 27, 2022 om 14:36
166 Antwoorden / Vragen

1ste punt: laat alles van tevoren op schrift stellen, zodat U weet waar U aan toe bent. Hier kan onmogleijk van afgeweken worden.
 kunt daarmede ook het bewijs van overeenkomst leveren.
2de punt er is hier duidelijk sprake van oplichting. Merk je dat, bel diect de politie als de desbtreffende er nog is. Is hij e rniet meer doe aangifte.
3de punt schakel de rechts en bijstandverzekring in, immers schade boven de 100 euro.
4de als het via de pin betaald is. is het een kwestie van stoneren.
5de waar is de garantie verkalring??? in dergelijke gevallen zit er zeker 6 maanden garantie op
schakel meester Visser in, misschien kan die wat doen.
Kees van de Spek zal ook wel eens een onderzoekje kunnen doen.

Bij mij heeft ontstoppen 85 euro gekost met alle bijkomede kosten. .

Kl
door Kluft - Jul 13, 2022 om 15:34
1 Antwoorden / Vragen

Dag meneer Meurs,

Ook ik ben opgelicht. Ik zou de mannen graag een mailtje willen sturen. Heeft u dat mailadres voor mij?

Ozymandias
door Ozymandias Jan 10, 2023 om 12:03
155 Antwoorden / Vragen

Je bent niet opgelicht. Het werk is gedaan en je hebt betaald. Waar exact zit de oplichting?

Je bent naief geweest maar dat is wat anders.

P. van der Lee
door P. van der Lee - Jan 10, 2023 om 08:44
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben er ook ingetrapt, rekening van € 660
Ze zijn dus nog steeds aktief
Ik heb er van geleerd dat je alleen een bedrijf moet kiezen waarvan het adres ook duidelijk terugte zien is op de site

me
door mein33 - Jan 10, 2023 om 09:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe vaak moet het nog gezegd worden :  Bel de plaatselijke loodgieter/installateur !!!!!!!!!!!