mi
door mieketom Jun 24, 2009 om 22:02
Huishouden & energie

Wat kan ik tegen muggen doen ik word namelijk helemaal lek geprikt

wat kan ik tegen muggen doen binnen en buiten citronelolie  stick helpt niet wie weet raad bedankt alvast mieke

71953 53 Rapporteer

aquarius
door aquarius - Jun 24, 2009 om 22:08
259 Antwoorden / 63 Vragen

Dag Mieke,

Plaats horren, gebruik een antimuggenmiddel met Deet en laat een ventilator draaien. Muggen haten wind. Verder las ik onlangs als tip om Listerine in een spuitflacon te doen en daarmee te sprayen. Hierdoor zou je lange tijd geen last hebben.

Succes.

mi
door mieketom - Jun 24, 2009 om 22:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

horren zit er voor iedere raam maar de muggen komen binnen zodra je de deur  van de tuin open doet

stacey
door stacey - Jun 24, 2009 om 22:17
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik heb altijd citronella olie van kruidvat, smeer wat op mezelf en sprenkel ook wat rond bed, nooit geen last meer sinds ik het gebruik, werd ook altijd lek geprikt ;-(

Succes,

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2009 om 22:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lavendel vinden ze ook niet echt lekker. Wat in een washandje naast je kussen, even een spuitbus etc.

kenwel2
door kenwel2 - Jun 24, 2009 om 22:39
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo Mieke:

Wat een (beetje) helpt...

Vapona Anti mug.
Ach het helpt wel een beetje maar dan moet er al geen luchtstroom
in de kamer
zijn
Dus ramen en bovenlichten gesloten houden
maar ja... Last van muggen heb je meestal in de zomer.

Deuren en ramen gesloten houden
Vraag me niet hoe ze binnen komen, maar deze optie helpt in elk geval nauwelijks.......

Vliegen mepper
Een erg probaate methode op je agressie op een mug te botvieren.
Echter geen efficiente methode om er vanaf te geraken.......

Autan anti muggen stick
Je gezicht en armen insmeren met een anti muggen middeltje
Hmmm het helpt echter nauwelijks!
Of het zo gezond is betwijfel ik ook ten zeerste.....

Plafont ventilator
Ja ja... ik heb zo'n ding boven mijn bed hangen en laat die 's nachts dan in de langzaamste stand draaien (hoofdpijn krijg je ervan, dat wel!) Muggen hebben het n.l. niet zo erg op bewegende lucht.
het verziekt hun sonar navigatie systeem en hun op uitgeademde koolzuur (CO2) gebaseerde orientatie. (goed dus!)

Wat wel helpt!

Muskieten net(klamboe)
Nog niet in de praktijk geprobeerd (zelf)
Heb er wel een gekregen maar te lastig he
Echt praktisch lijkt het me echter niet...

Plat-slaan
Tja... helaas... gebleken is dat het enige efficiente middel is....
Net zo lang op blijven tot je alle muggen in je slaapkamer hebt platgemept.
'tis nie anders :-)

Wat ook nog te proberen valt...

Tja de bond tegen dierenleed adviseerd :

Citroengeraniums
Maar ja... planten hebben bij ons echt geen goed leven...

Laurierolie
Geen idee wat de bedoeling is, maar muggen schijnen een hekel te hebben aan de geur ervan!

Azijn

Armen en benen met een klein beetje azijn insmeren.
niet te gek, anders slaap je niet van de stank!
Schijnt goed te werken (ja dat zal best..)
"'s morgens wel meteen douchen
(dat lijkt me een goed idee!)

Inovatieve ontwikkelingen

Ook de wetenschap bemoeid zich tegenwoordig met het muggenprobleem.
Naast alle al dan niet electrieke giftgas spuiters zijn er ook een aantal wonderbaarlijke hoogstandjes van technisch kunnen op de markt gekomen :

 De Electrische vliegenmepper
Lijkt op een klein tennisracket waarvan de bespanning is vervangen door metalen staafjes
Op deze staafjes wordt vanuit een batterij van 1,5 volt een spanning van maar liefst 400 Voltgezet !
Vliegen zijn er niet echt van onder de indruk, ze worden er hooguit door verdoofd.
Maar waneer muggen door de electrische staafjes geraakt worden,
is het zonder meer met ze afgelopen!!

Veel sucses in de strijd ! Gr. Henri

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2009 om 05:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of: Regelmatig (veel) knoflook (in het) eten; weinig zoets eten; een hoog frequentie piepdingetje in het stopcontact (bestaan ook als sleutelhanger of clip-on met batterijtje).

bl
door bloembol - Jun 26, 2009 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Mijn dochter wordt altijd geprikt. Heb van alles geprobeert. Toen kreeg ik een tip: Bij de apotheek kan je Thiamine HCI gf 50 mg  pilletjes halen. Zeg even waar het voor is en aan de hand van je leeftijd/gewicht  krijg je door hoeveel pilletjes je moet slikken.

in principe is het gewoon vitamine B. Er zit een raar luchtje aan en dat schrikt heel erg af voor muggen.

Succes, Bloembol

ma
door madammikmak - Jun 26, 2009 om 13:13
19 Antwoorden / 1 Vragen

wij hebben een klamboe over het bed en als er toevallig een mug in de klamboe zit hebben we zo'n electrisch tennisracket, en dat werkt fantastisch, hij werkt ook ans je een mug buiten de klamboe hoort, en hij zit op de klamboe, dan hou je het racket tegen de klamboe en dat mug.

ma
door madammikmak - Jun 26, 2009 om 13:16
19 Antwoorden / 1 Vragen

eeeehhh dat mug, moet natuurlijk dag mug zijn, groetjes Elly :-)

re
door rejapo - Jun 26, 2009 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het voor mij ideale middel gevonden en dat is China Olie. Dit is zuivere pepermuntolie, die je op je armen, c.q. gezicht of benen kunt smeren...ik heb nog geen mug gehad, ook niet op straat. Dit middel is verkrijgbaar bij de apotheek en kost 10 euro; wel een beetje prijzig, maar je doet er erg lang mee. Als je het een keer uitprobeert, dan wil je niet anders. Bovendien helpt het voor nog veel meer klachten, als hoofdpijn, spoelen voor frisse adem, als je gespannen bent (je hoofd wordt dan lekker koel) Ik gebruik het al jaren, en ik zweer erbij. Misschien moet je het bestellen bij je apotheek, want veel mensen hebben er nog nooit van gehoord. Er zit niets anders in dan zuivere pepermuntolie. Succes!

ge
door gerboerstra - Jun 26, 2009 om 13:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,ik las je vraag wat te doen tegen muggen,wij wonen in Belgie tussen de boeren op de buiten met een newfoundland kennel,dus veel vliegen en muggen,maar gelukkig er staat een Walnotenboom in de tuin,daar zitten we dan ook onder, en in de schaduw en zonder prikkebeesten, daar houden muggen en o.a. dazen niet zo van,het schijnt dat er een bepaalde stof vrijkomt uit de boom,wat ze niet zo lekker vinden.Zet ook maar een paar takken in je slaapkamer,dat helpt ook. Succes met de jacht.

ger

as
door ashley2 - Jun 26, 2009 om 13:53
77 Antwoorden / 19 Vragen

Hallo,

Ik gebruik altijd muggenmelk(gel) dat is tropenproof. Als ik me daarmee insmeer, word ik nooit geprikt. Nam het ook mee naar Nepal. Dit middel is bij mij het enige dat helpt. Ik heb nl. een alergie tegen muggenbeten, dus ben erg blij met dit middel.

ne
door nellin001 - Jun 26, 2009 om 14:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren geleden kreeg ik de tip van mijn huisarts extra vitamine B te slikken, daardoor veranderd je lichaamsgeur.  Wel moet je tijdig beginnen met slikken. Samen met muggenspray kan ik de muggen aardig van mij afhouden. Het proberen waard.

mo
door mousevdm - Jun 26, 2009 om 14:38
21 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mieke,

Vorig jaar zaten wij op een camping in Italie waar je werkelijk gek werd van de muggen. Wat heel goed hiep zij deet doekjes die je bij de ANWB kunt kopen. Je wrijft je in en totaal geen last meer van muggen.

Mieke

fp
door fpo - Jun 26, 2009 om 14:49
87 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo, Wel wat aan de late kant, maar misschien dat deze tip soelaas biedt. Ik gebruik al heel lang een electrische muggenvanger, die zowel kan hangen als kan staan. Volgens TNO een zéér goed product en dat blijkt wel degelijk in de praktijk, want hij vangt muggen én vliegen (die er 's-nachts in komen). Het apparaat produceert stikstof, wat in onze adem voorkomt en waar de muggen graag op af komen. Daarnaast komen ze ook graag op het licht af van een speciale lamp. Als ze er dan omheen fladderen, worden ze naar binnen gezogen door een ventilator en kunnen er niet meer uit. Diervriendelijk gevangen dus. Merk: BliZzz. Kijk maar op internet naar de beshrijvingen. Vele mensen met mij zijn razend enthousiast. Eind van de middag gaat de lamp aan en blijft branden tot de volgende ochtend, en kijk dan maar eens in het reservoir. Overigens heeft BliZzz ook vliegenvangers in zakvorm. Eveneens groot succes verzekerd! Beide apparaten gebruik ik met zeer veel succes zowel in NL als in ons vakantiehuis in de Provence. Veel succes!

ho
door hortensia - Jun 26, 2009 om 15:07
16 Antwoorden / 2 Vragen

Een heel goed middel is op tijd voor de muggen komen vit. B slikken, en knoflook kan ook geen kwaad. Word je bloed en zweet vies, vinden ze. Ben je toch gestoken Lavendelolie helpt inderdaad, maar het belangrijkste is vochtig houden (nat verband) maar ook koelen dus het mag niet gaan broeien. Mijn dochter krijgt er ook altijd behoorlijk last van, zelfs aan de antibiotica gemoeten, maar als ze dus vit B (liefst niet de chemische) slikt gaat het goed. Is een goedkoopmiddel, en stinkt niet voor ons. Echt waar!

he
door hecarolu - Jun 26, 2009 om 15:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik adviseer om simpelweg een rond bord in tuin en in huis plaatsen, met een rode rand en in het midden een zwart silhouet van een mug. De mug zal dan beseffen dat hij ongewenst is en teleurgesteld op zoek gaan naar andere slachtoffers.

pe
door peggyvissers - Jun 26, 2009 om 15:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vitamine B slikken (van bv Kruidvat huismerk). Of een Klamboenet plaatsen. Werkt erg goed, doe ik altijd.

br
door brambo47 - Jun 26, 2009 om 15:40
14 Antwoorden / 3 Vragen

Citronella werkt bij mij ook niet tegen muggen. Helaas wel tegen mij, ik krijg irritaties aan mijn luchtwegen en ogen. Daarom neem ik op vakantie altijd een paar elektrische verdampertjes Mortein is de merknaam tegen muggen mee terug naar Nederland, die zijn hier verboden vanwege baby’tjes. Direct als ik ze aanzet hoor ik geen mug meer.

Omdat we in buitenland veel buiten zitten met veel muggen heb ik ontdekt dat 1 of meer normale brandende kaarsen de muggen ook op afstand houden.

tr
door trebla - Jun 26, 2009 om 16:07
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb schijnbaar heerlijk bloed en als er een mug in de buurt is -een zwanger wijfje dan want alleen dié steken- heb ik er last van.

Vele middeltjes helpen niet; citronella spray daar lachen ze, althans bij mij, om. Gedeeltelijk insmeren met azijn helpt maar tijdelijk. Ik heb nu al een hele tijd zo'n blauwe lamp in kamer en slaapkamer die je wel bij slagere ziet en altijd horren voor de ramen en verder slapen wij al jaren onder een klamboe tot volle tevredenheid van ons beiden. Zorg bij een klamboe wel dat je er niet met een blote huid tegenaan ligt want die krengen weten je feilloos te vinden.

in
door ingrid58 - Jun 26, 2009 om 16:12
9 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik Tocotolien. Mij helpt het perfect.

de
door deolde37 - Jun 26, 2009 om 16:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een probaat middel is gewoon azijn op een schoteltje naast je bed zetten en de muggen blijven echt weg, je moet even wennen aan het wat zurige luchtje, maar op een gegeven moment ruik je het niet meer. Ik gebruik het ook altijd als ik op vakantie ben in Spanje!

Succes ermee!

ho
door hortensia - Jun 26, 2009 om 16:24
16 Antwoorden / 2 Vragen

sorry maar ik zie het toch echt niet zitten om een schoteltje azijn neer te zetten. Gooi ik gegarandeerd om, stinkt alles ernaar. Wie het toch wil proberen er is tegenwoordig schoonmaakazijn met citroen en lavendel lijkt me dan wel lekkerder, en misschien in een flesje ofzo lijkt mij ook handiger kun je deze overdag nog dictdoen ook. (azijn is trouwens ook voor verflucht weg te werken, doe ik dan op een spons, kan nu natuurlijk ook. En wat betreft die walnotenboom daar heb ik geen ruimte voor, heb het weleens eerder gehoord. In noten zit vit. B daar zal het wel mee te maken hebben.

at
door attilladehun - Jun 26, 2009 om 16:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt zo moeilijk maar de oplossing is heel eenvoudig. En dat zeg ik omdat ik er ook regelmatig last van heb. Je kunt van alles kopen maar uit ondervinding .......gebruik de stofzuiger. Als je met de stofzuigerstang  naar de muggen toegaat kunnen ze niet wegvliegen en je zuigt ze allemaal op.     veel zuigplezier.

                                                                        Johan.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Jun 26, 2009 om 16:57
84 Antwoorden / 1 Vragen

Een goede remedie om niet gestoken te worden is zorgen dat je bloed zuurder wordt. Destijds was ik in Zweden met vakantie en daar prikken de muggen pas echt goed. Van een collega kreeg ik de tip om 3 weken voor vertrek te beginnen met een kuur Vitamine B complex. Tijdens het verblijf ook gewoon doorgebruiken. Het resultaat is dan namelijk : Zuur bloed, waar muggen een bloedje hekel aan hebben. Ze vlogen gewoon om ons heen, maar prikten niet. De rest van de campinggasten zaten onder de bulten en wij niet.

Dus gebruik geen Deet en ander vergif, maar neem vitamine B complex en de muggen blijven echt op afstand.  Doe je best!!!! Bij Kruidvat koop je het goedkoopste.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Jun 26, 2009 om 17:05
34 Antwoorden / 11 Vragen

Wij gingen vroeger veel op vakantie in de Weerribben, een betere plek voor muggen is er niet te vinden. Was voor een akkefietje van mijn zoon naar een plaatselijke huisarts, die adviseerde mij om, voordat ik hier weer op vakantie kwam, naar de eigen huisarts te gaan, en daar om een injectie te vragen, Kenacort. Het werkte uitstekend, had geen last meer van de muggen en de daaruit voortvloeiende bulten en ontstekingen.

ke
door kees hoek - Jun 26, 2009 om 17:08
23 Antwoorden / 18 Vragen

de milieu organisaties aanpakken die overal te pas en te onpas van die modderpoelen maken,zodat die klote muggen hun gang kunnen gaan.Dus milieugasten opruimen die zooi

ma
door marscholl - Jun 26, 2009 om 17:08
90 Antwoorden / 14 Vragen

Koop een paar citroenplantjes en zet deze bij de openstaande ramen, deuren en in de slaapkamer en de muggen blijven buiten spelen. Gr. Martin

ho
door hortensia - Jun 26, 2009 om 17:47
16 Antwoorden / 2 Vragen

kan het een beetje minder grof, moeten we dan overal beton neerleggen. En... 1 citroengeranium is nog te doen maar als je er meer neerzet niet meer, slaat op je keel. maar hoe doe je dat dan als je niet thuis bent neem je dan je plantje mee? ja sorry hoor. en dan die stofzuiger zet je die de hele nacht aan als ik in bed lig ga ik echt niet de stofzuiger pakken en hoe doe je dat dan op vakantie ik raak dan geen  stofzuiger aan, en mensen die naar een camping gaan, gezellig allemaal midden in de nacht, want dan komen ze juist! Nee geef mij echt maar vit B wel op tijd gaan slikken.

pc
door pch07 - Jun 26, 2009 om 17:53
22 Antwoorden / 9 Vragen

Leg een schijf lemon met wat zeezout op je kastje. Ruimte niet afsluiten en zorg voor voldoende ventilatie.

Chemische hulpmiddelen werken niet, althans niet bij mij.

Succes en hopelijk werkt het.

mi
door michael03 - Jun 26, 2009 om 19:00
9 Antwoorden / 1 Vragen

In India heb je gebieden waar muggen instant als een zwerm op armen en benen neerdalen. Zodra je ze hebt weggeveegd zit de volgende zwerm er al weer op. Wat geweldig helpt is een middel dat heet Odomos. Het is voor zover ik weet alleen in India verkrijgbaar bij bijna alle drogisten en kost bijna niets. Vraag al je vrienden en kennissen die naar India gaan om 1 of twee (grote) tubes voor je mee terug te nemen. Je hebt er vrij weinig van nodig en het blijft (in tegenstelling tot bv. Autan) de hele nacht werkzaam

bi
door billy14 - Jun 26, 2009 om 20:06
14 Antwoorden / 18 Vragen

Is er maar 1 mug en hij zal me leegprikken.

Ik heb voor 9,95 euro een muskietennet gekocht en kan weer heer.....lijk slapen.

Jaren eerder moeten doen.

si
door sideliner - Jun 26, 2009 om 20:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Aurora zegt is waar, echter de hoeveelheid knoflook is een beetje "overdone". Een paar schijven salami met knoflook, of knoflookdragees helpen als een tierelier. Ook zeer aan te bevelen voor de huisdieren. Helpt ook goed tegen TEKEN, bij mens en dier. Google maar eens op "knoflook" en een je interesse zal gewekt worden. Ik ben geen liefhebber van knoflook, maar gebruik het wel.(in reukloze vorm)

Em
door Emmap - Jun 26, 2009 om 22:29
162 Antwoorden / 8 Vragen

Bekend probleem, ZEER GOEDE ervaringen met: AUTAN PLUS nu als handige pompspray (voorheen AUTAN ACTIVE als dunne vloeistof - lastig aanbrengen) door ons gekocht in Duitsland. In Nederland voor zover wij weten nog steeds niet te koop. Veel lange avonden steekvrij buiten door kunnen brengen.

th
door thieu - Jun 26, 2009 om 23:59
146 Antwoorden / 0 Vragen

>>een hoog frequentie piepdingetje in het stopcontact<<

Het exemplaar dat wij hadden kon behalve hoog frequente geluiden ook nog verschillende andere "geluiden" maken, b.v. dat van een Libelle (= rover)
Daar gingen de muggen bij ons gewoon bovenop zitten :-)
Grote miskoop dus

nb
door nbw - Jun 27, 2009 om 02:38
521 Antwoorden / 24 Vragen

wat is erger als muggen in je slaapkamer? Niet mugg'n!

Elk jaar dezelfde onzin. Zijn de muggen erweer dan is er wel iemand die echt lekgeprikt wordt en om hulp vraagt. En iedere keer weer allerlei huis tuin en keukenadviezen van middeltjes of andere zaken die zouden helpen.

Er is geen middel dat afdoende helpt. Je kunt je huis barricaderen, maar dan prikt men als je ff buiten zit genietend van de zon of als je naar de winkel fietst in korte broek.

De Universiteit te Wageningen heeft wel een oplossing. Laat je regelmatig door muggen steken en bouw zo aan je eigen afweermechanisme teneinde de extreme allergie te genezen.

go
door golf - Jun 27, 2009 om 10:04
7 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zelf gebruik een open potje Tijger balsem boven het bed en is voor de mens niet onaangenaam maar sluit de aanwezigheid van muggen uit.

snicklehead
door snicklehead - Jun 27, 2009 om 11:57
12 Antwoorden / 4 Vragen

Er is maar 1 remedie: Maak ipv. een vogelverschrikker een muggenverschrikker. Dus een grote pop met hoed en ouwe wapperende kleren. Maak in zijn opgeheven rechterarm een grote vliegenmepper vast, tenzij de  grote muggenverschrikker links is natuurlijk en plaats de pop voor uw deur.
Gegarandeerd bent u van het gevleugelde ongedierte verlost, dit geldt overigens ook voor eventuele visite van schoonmoeders en dergelijke.
Dus:
2 VLIEGEN IN ÉÉN KLAP!

kenwel2
door kenwel2 - Jun 27, 2009 om 16:33
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Aanvulling, klik als je de link hebt gebruikt links op BUITENLEVEN, en je komt deze muggenvanger vanzelf tegen.

Gr. Henri

an
door anromach - Jun 27, 2009 om 20:14
36 Antwoorden / 1 Vragen

Heel simpel en gezond: eet elke dag wat verse knoflook door je eten en ze lusten je bloed niet meer. Hoef je nooit meer van die dure muggentroep aan te schaffen.

Helpt overigens ook heel goed tegen vlooien en teken bij honden en katten. Ik geef mijn hond al jaren knoflookolie die ik zelf maak en hoef nooit meer van die dure middelen te kopen. Ze heeft al jarenlang geen 1 vlo of teek meer gehad!!!

Insecten die je bloed willen hebben een bloedhekel aan knoflook.

Ook ontworm ik mijn kippen met knoflook. Het is eeen wondermiddel van moeder natuur zelf die voor veel dingen een oplossing is en kost je niet veel en is ook nog eens gezond!!

Succes verzekerd!

snicklehead
door snicklehead - Jun 27, 2009 om 20:51
12 Antwoorden / 4 Vragen

Nou, ik ben er uit: Ik slik nu per dag 4 klamboe's per dag en heb een vitamine-b netje boven m'n bed gespannen. En wat citroenkaarsjes aangestoken met als gevolg dat ik geen last meer heb van muggen, heerlijk! Het nadeel hiervan is dat ik nu een kamelenplaag heb ik de slaapkamer, is daar ook een remedie voor? L;amboe's helpen hier niet meer tegen, ze kwamen op de citroenkaarsjes af trouwens, Maar dat ff terzijde

an
door anromach - Jun 27, 2009 om 22:17
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ook eindelijk een hobby gevonden? Je naam past in elk geval goed bij je flauwe teksten!

kroonmeester
door kroonmeester - Jun 28, 2009 om 00:16
457 Antwoorden / 45 Vragen

U woont dicht bij het water o.i.d.?

Misschien dat wat tenen knoflook eten helpt?

Bij mij helpt de medicatie tegen de muggen: Ascal Cardio 100 mg. Al ruim acht jaar weert de (vrouwlijke) mug mij. Nu heb ik ook niet zo veel last van muggen.

sp
door speurneus - Jun 28, 2009 om 08:18
54 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet of je mijn advies al hebt gehad?

Gebruik tijdens aanwezigheid van muggen een muskietennet! Zoiets wat bijenhouders ook gebruiken.

Veel succes!

sterkte

sk
door skidcrow - Jun 28, 2009 om 13:13
5 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo

Ik heb dat probleem ook gehad, ik vond de oplossing in citroenplanten sinds dien heb ik geen problemen meer van muggen

Groetjes skid

ca
door carlito - Jun 29, 2009 om 14:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop elk jaar in spanje muggenstekkers, niet met citronella maar gewoon met een pesticide. Werkt heel goed, en daar worden ze gewoon nog verkocht, in NL mag dat om de een of andere reden niet meer.

Ik doe m 2 uurtjes aan, en de muggen gaan allemaal dood, klaar is kees ;)

Vraag me af of het echt slecht voor de mens is, in spanje ligt het gewoon in de supermarkt, of ben ik dan naief?

kenwel2
door kenwel2 - Jun 29, 2009 om 14:26
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@carlito: De douane moet je dan maar eens betrappen met dat spul, dan steken ze  je wel even..., in je portemonnee dan weliswaar.... ;-)

Niet zo'n aanrader..

ca
door carlito - Jun 29, 2009 om 14:36
4 Antwoorden / 0 Vragen

Echt? Oops ik wist niet dat het illegaal was?

bo
door borrelopnul - Jul 6, 2009 om 22:04
16 Antwoorden / 5 Vragen

als ik vragen mag , hoe maak je die olie dan tegen vlooien voor de hond.

blizzz
door blizzz - Aug 6, 2009 om 15:05
3 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag Mieke, buiten kun je er (vrijwel) niets tegen doen - natuurlijk kun je gaan smeren, maar dat zou ik alleen in uiterste gevallen doen. Alle "middeltjes" zijn niet al te gezond en goed voor je en werken vaak helemaal niet. Je moet er ook van uitgaan dat een vrouwelijke mug je altijd weet te vinden. Als ze bloed nodig heeft om voor haar nageslacht te zorgen, zal ze altijd steken wanneer jij de enige donor bent.  Binnenshuis zijn er veel mogelijkheden: plaats horren, zorg voor een luchtstroom en slaap onder een klamboe. Vergeet echter niet dat een vrouwelijke mug altijd op verschillende manieren kan binnenkomen in een willekeurig huis. Ze detecteert een verhoging CO2 (dat wat we uitademen) volgt eenvoudig dat spoor en komt via de vloer, het plafond, de plinten, of een kier binnen - waardoor je (ook als je onder de klamboe slaapt) met grote zekerheid alsnog wordt gestoken. Koop een goede muggenval die kooldioxyde, UV-licht en warmte produceert en laat die 24 uur per dag aanstaan. Niet alleen om alle muggen te vangen - maar ook omdat hij de lucht zuivert. Kijk eens op www.infonu.nl en selecteer op muggenval of muggen kansloos hier vind je informatie over muggen en hoe zij een prooi selecteren. Wanneer je ook last hebt van vliegen of dazen selecteer je op vliegenval of dazenval. Veel succes!

snicklehead
door snicklehead - Aug 7, 2009 om 10:28
12 Antwoorden / 4 Vragen

Nou, we hebben nu alle oplossingen wel gehad lijkt me, muggen komen af op uv-straling van je lichaam of andere bronnen(licht).
Vandaar dat de één meer gestoken wordt dan de ander, dat heeft te maken met de huiddikte, verder steekt een mug uiteraard het liefst op een plek waar de huid dun is. Een ventilator bij het bed doet wonderen, je moet wel even wennen aan het geluid en niet breemd opkijken als de mug je precies steekt waar de luchtstroom niet komt. Het zijn ellendige krengen en ik zie het nut ook niet in van deze gevleugelde steekbeesten.

ra
door randysign - Jul 18, 2013 om 22:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Horren en klamboes helpen heel goed. DEET is chemisch, maar wel effectief middel die je bij de drogist kunt kopen. Bij mij helpt een open potje tijgerbalsem naast het bed zetten ook en ik heb altijd de plafondventilator aan. Muggen schijnen niet van luchtverplaatsing te houden.

Hier kun je nog meeer tips vinden:
http://interessante-artikelen-gezondheid.blogspot.nl/2013/07/tips-anti-muggen-deet-jeuk-muggenbult.html