je
door jean vangangelt Mar 20, 2016 om 09:28
Huishouden & energie

Wat mag een goed bed osten?

ik  heb  een aanbod  voor een nieuw  bed gekregen.   het zou  5000,0 euro moeten kosten.  ik vind  dit wel erg duur.    daarom mijn vraag     een goede matras,  ombouw en lattenbodem ( boxspring)    waarop moet ik rekenen?

29496 13 Rapporteer

getty
door getty - Mar 20, 2016 om 09:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wat u ervoor over heeft.

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2016 om 09:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kunnen wij nou een zinnig antwoord hier op geven? Als je een boxspring koopt van 5000,- euro met een matras dat voor jou niet geschikt is, is het weggegooid geld. Kijk eens een beetje rond op diverse sites.

marita5
door marita5 - Mar 20, 2016 om 09:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jean Vangangelt ,

Het is niet waar u op moet rekenen , maar wel waar moet ik opletten bij aanschaf van een bed , zie hier .

http://www.consumentenbond.nl/boxspring/tips-boxspring-kopen/

https://www.beterbed.nl/content/tien-tips.do

hutch
door hutch - Mar 20, 2016 om 09:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dat is heel veel geld voor een boxspring, ook al zal deze mogelijk elektrisch verstelbaar zijn. Voor veel minder kan men ook een hele goede kopen.

Ben benieuwd welke boxspring dat precies is: merk, bedrijf.....

Een van de belangrijkste dingen is dat u niet in allerlei verkooppraatjes trapt. Ook een hele dure kan van een waardeloze kwaliteit zijn en totaal niet voor u geschikt zijn. Kijk rond en vergelijk.

hutch
door hutch - Mar 20, 2016 om 09:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klik * hier * ook eens, voor diverse prijzen e.d. Laat u geen loer draaien.

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2016 om 09:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag me af wat bedoeld wordt met: heb een aanbod gekregen??? Gaan winkels tegenwoordig een aanbod doen?

hutch
door hutch Mar 20, 2016 om 09:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In dat geval moet je juist op je qui vive zijn.....

Cookies
door Cookies Mar 20, 2016 om 12:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb, als ik het zo lees, eerder een vermoeden van 'gratis' dagje uit.

Cookies
door Cookies - Mar 20, 2016 om 09:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ikea heeft voor redelijke prijzen ook prima boxsprings. Ga daar eens naar toe, kun je het uitproberen. Het belangrijkste is welk matras voor jou 'goed en geschikt' is. En hoe lang wil je met zo'n boxspring doen? Ik koop liever iedere 4-5 jaar een nieuw bed. http://www.ikea.com/nl/nl/matrassen/boxsprings.html#boxspring-comfort

Tijger2
door Tijger2 - Mar 20, 2016 om 10:00
302 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou iemand u een aanbod voor een bed doen? Hoe duur of goedkoop ook?

Komt persoonlijk nogal louche op mij over.

Hebt u werkelijk een nieuw bed nodig, ga u dan eens oriënteren in verschillende winkels, vergeet IKEA niet. Zet nergens uw handtekening, want dan zit u aan de koop vast.

Prijzen zijn uiteraard ook afhankelijk van de maat en de gebruikte materialen, maar voor € 1.000 kan men al een perfecte éénpersoons boxspring kopen.

lo
door lovewinnie - Mar 20, 2016 om 10:16
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ons bed komt van beter bed. 2800 euro. Elektrische boxspring van 180 bij 210. Matrassen en toppers gestoffeerd net als hoofdeinde.
Manlief heeft ander matras dan mijn maar door deze ook te beklede zie je er niks van. Bijde andere wensen vandaar ;).
Alle hoezen van de matrassen zijn uitwasbaar. We hebben 2 losse bedden ivm elektrische bodem en dus bijde andere wensen ivm matras.
Hebben zelf de odense en heb er gratis nachtkastjes uit de showroom bij gekregen nadat er niks van de prijs af kon ivm aanbieding

Vond 2800 een prima prijs. 5 jaar garantie. Hebben hem nu 6 jaar en ligt nog als nieuw. Dus gaat wel zeker 10 jaar mee.
Vind 5000 wel erg veel. Wat zit er allemaal op? Apparte maat, speciale matrassen of anti allergie laag ofzo??

Je ligt er wel 1/3 van je leven in en een goede nachtrust vind ik erg belangrijk. Het mag dus best geld kosten. Bedoel in een auto rijden we een stuk minder en brengt je alleen van a naar b en kost vaak veel meer geld.  Naast aanschaf nog onderhoudt etc en dan is 5000 ineens een normaal bedrag ;)

jo
door jorisw - Mar 20, 2016 om 11:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Daar is geen zinnig antwoord op te geven. Ik heb mijn ledikant zelf gemaakt met 4 planken van Gamma (kosten, inclusief schroeven ca 70 euro), 2 IKEA lattenbodem a 50 euro en 2 latex matrassen uit de uitverkoop bij een lokale matrassenwinkel. Het totale bed van 200x180 heeft mij 420 euro gekost en ik slaap er al jaren vorstelijk op. Maar of dat voor jou ook geschikt is weet ik niet.

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2016 om 11:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een latten bodem is niet hetzelfde als een boxspring. Zegt de "aanbieder" dat?
Hoe komt u aan een dergelijk "aanbod"? Het hangt er ook maar vanaf wat u een goed bed vindt, en 5000 euro is erg veel geld. Voor wat voor formaat bed is dit "aanbod"? Wat voor matras etc.?
Was u dan van plan om een nieuw bed te kopen? Hoe bent u hierover benaderd, wie doet dit "aanbod"?
Ik vind het maar een vreemde zaak en ik kan niet zeggen dat ik het vertrouw.
Geen rekeningnummer opgeven, geen handtekening zetten en geen persoonlijke gegevens verstrekken.

Als u van plan bent een bed te kopen (en dat al van plan was), klik dan op de rode regels in de verschillende reacties om u te oriënteren op soorten bedden, matrassen, prijzen enz., en ik zou bijv. w.b. prijzen met Ikea beginnen.
Het is ook maar de vraag wat u kunt en wilt besteden als u echt een nieuw bed wilt kopen, en het is van belang eerst eens uit te zoeken wat voor bed, matras etc. u dan zou willen.
Zelf zou ik dit "aanbod" heel snel links laten liggen.

pe
door peterlasser90 - Mar 24, 2016 om 15:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ikzelf ben ook een lange tijd op zoek geweest naar een nieuw bed (ik vind bedden een belangrijke investering, daarom heb ik er ongeveer 3 maanden over gedaan om een goede keuze te kunnen maken).

Ik raad je aan om de consumentenbond eens goed af te speuren. zij geven wat mij betreft een goed en uitgebreid advies. Ze gaan ook in op allemaal verschillende aspecten van een goed bed.

Mijn vrouw en ik hebben allebei verschillende slaapwensen. Zij slaapt het liefst op een waterbed, maar ik juist totaal niet. Uiteindelijk hebben we een bed van https://www.sleepways.nl/ gekozen. Met dit bed is het mogelijk om verschillende matrassen per bed component te kiezen. Hierdoor kon mijn vrouw op een watermatras liggen, en ik op een gewone pocketvering. Qua prijs zit je op ongeveer 2300,-

hansje klein
door hansje klein - Mar 24, 2016 om 16:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Aardig informatiefilmpje van de Consumentenbond.... in het bericht aanklikken.....en tips waarop je moet letten!

Goedkoop en goed of duur en niet-goed. Je zult het eerst moeten gaan uitproberen per beddeel.

Bij de firma Morganite (landelijk) kan men 'digitaal doorgemeten' worden in rug- en zijligging. Handig om een halve dag proefliggen te vermijden. Overigens met computeruitdraai en uiteindelijk zonder koopplicht.
De combinatie matras met de keuze uit een spiraal, lattenbodem, schotelbodem, boxspring, luchtbed of waterbed kan het verschil maken en is te individueel, ook in prijs, om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Hebben jullie genoeg ruimte, neem dan een groot formaat. Verstellen d.m.v. motoren is dure luxe, maar handig op leeftijd.

Een andere aanpak is van het besteedbare bedrag uit te gaan en er een passend bed bij te zoeken.