He
door Henk van Gerven Apr 20, 2017 om 12:03
Huishouden & energie

Wat zijn je ervaringen met Zonneplan die zonnepanelen plaatst?

Ik overweeg de aanschaf van zonnepanelen en heb offerte gevraagd.

131637 12 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 20, 2017 om 12:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag/zoek refenrentie adressen en ga daar persoonlijk op bezoek.

Po
door Pontiac - Apr 20, 2017 om 12:18
131 Antwoorden / 5 Vragen

www.Zonneplan.nl

hansje klein
door hansje klein - Apr 20, 2017 om 12:41
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ten eerste zou ik twee of drie offertes binnenhalen en de verschillen zijn dan aanleiding tot goede vragen ...

Ten tweede zijn er reviews genoeg wanneer hier niemand ervaring met dit bedrijf zou hebben: Zonneplan
(zie achteraf dat dit dezelfde link is die @Edrick3 had geplaatst)

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2017 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vergeet de btw niet terug te vragen.

TP
door TPeeters - Apr 20, 2017 om 16:49
31 Antwoorden / Vragen

Ga zeker te rade bij meerdere aanbieders. Zo kan je niet alleen prijzen, maar ook termijnen, methodes, adviezen, ... vergelijken. Zo kan je het voorstel kiezen dat het beste past bij jouw wensen en situatie.

Informeer jezelf ook goed zodat je weet waarop je allemaal moet letten bij de aankoop van zonnepanelen. Zo weet je wat je kan en moet verwachten. Misschien vind je hier meer interessante info: https://www.zonne-paneel.net/

le
door leo kros - Oct 6, 2017 om 14:24
1 Antwoorden / Vragen

Erg opdringerig. Vraag meer offertes aan want Zonneplan was de enige die uberhaupt op ons dak een afferte wilde uitbrengen. vertelde er niet bij (de andere 2 wel) dat het onderhoud van de dakkapel moeilijker/duurder zou worden i.v.m. de plaatsing van de zonnepanelen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 6, 2017 om 14:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Rekening eerst maar eens met reële cijfers na of ze terug te verdienen zijn. Omvormer Gaat jaar of 8 mee en kost behoorlijk geld. Deze staat vast niet in uw berekening.

costnix
door costnix - Oct 6, 2017 om 15:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Toch niet de offerte ondertekend?

Po
door Poldermens - Oct 6, 2017 om 15:28
1 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet of je inmiddels al panelen heb gekocht maar toch nog wat tips.
Zelf heb ik dit jaar ook panelen laten plaatsen.
Heb een stuk of 6 offertes laten maken en de verschillen zijn best groot, qua prijs maar ook qua kwaliteit en service.
Vraag altijd of je volledige garantie hebt dus ook op voorrij kosten. Viel mij namelijk op dat die vaak niet onder de garantie vallen.
Laat je niets zomaar aansmeren, maar zoek naar gedegen testen van panelen en omvormers.
Ik had ook offertes lopen bij Zonneplan, duurde erg lang eer ik antwoord kreeg. Ik vond ze erg prijzig voor wat ze leveren.
Let ook op dat als ze een leuk plan maken voor je dak dat het ook echt kan passen, ik had 3 offertes van het plaatsen van 12 panelen terwijl er toch echt maar 10 pasten. Ze bleven volhouden dat het zou moeten passen, niet dus. Ze gebruiken bijna allemaal dezelfde software om dat te berekenen. Aan de hand van een luchtfoto word dat bepaald. Na lang wikken en wegen ben ik uiteindelijk bij onze lokale installateur terecht gekomen, keurig prijs goede service en verstand van zaken ook wat de electra aangaat. Ze zijn een erkende installateur en leverden perfect werk af en goede service.
Als laatste , vraag altijd of het bedrijf zelf de panelen installeerd, dus niet één of andere zzp,er die er wat bij klust.
Veel succes

ma
door marco van gent - Oct 17, 2017 om 10:05
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ze inmiddels ruim een jaar geleden laten plaatsen. De eerst geinstalleerde omvormer bleek vanzelf uit te schakelen als de zon fel ging schijnen. Ik kwam hier achter omdat ik 1x in de week op zolder thuis werk. Op een mooie dag hoorde ik de omvormer regelmatig schakelen waardoor ik even ging kijken wat er aan de hand was. Op het moment dat er geen enkele wolk te zien was, schakelde de omrvormer uit en startte opnieuw op. Na de service desk van Zonneplan gebeld te hebben, kreeg ik de melding dat dit een bekend probleem was en een serie/productie fout.
Ik vroeg mij af waarom zonneplan foutieve apparatuur ophangt en hoe ze dachten de nazorg te gaan plegen. Hierop kreeg ik geen duidelijk antwoord.
Inmiddels sprak ik kennissen in een wijk verderop. Zij hadden panelen gehuurd. (ik had ze gekocht). Ik verteld over mijn ervaring. Wat denk je, het zelfde probleem hadden zij ook. Hun installatie was veel nieuwe waaruit blijkt dat Zonneplan gewoon doorgaat met foutieve omvormers.

Ik vind het allemaal erg toevallig en als leek kom je er dus pas op je eindrekening achter of je setup goed werkt of niet.
Tijdens mijn installatie gaf de installateur aan dat de wifi functie nog in een test fase zat en ze daarop geen support leveren.
Na zelf wat te rommelen heb ik de app aan de gang gekregen. Die werkt soms wel , soms niet.

Ik raad iedereen aan om de app van NLE te installeren op een mobiel en de slimme meter te laten registreren. Zo kan je per dag / week en maand controleren of je installatie nog werkt.

sc
door schrb01 - Feb 23, 2018 om 13:19
1 Antwoorden / Vragen

Drie en halve maand geleden een contract afgesloten bij Zonneplan. Daarna bleef het angstig stil. Omdat ik nu wel eens een teken van leven zou verwachten van de installateur (wie dat gaat worden weet ik niet), maar eens een mailtje gestuurd naar Zonneplan.
Vandaag werd ik gebeld en wat blijkt, Zonneplan heeft een zeer slechte bedrijfsvoering! Hebben alleen geïnvesteerd in contracten binnenslepen, echter de levering en plaatsing kunnen zij niet aan. Ik vroeg aan de medewerker van Zonneplan om de worst case scenario en toen werd me een wachttijd van zes maanden gegeven, dan zitten we in augustus!!!!! Ik vind dit schandalig!!!!

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 23, 2018 om 21:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gelukkig kunt u nu onder het contract uit als het even meezit. Koop lokaal dan heb je een aanspreekpunt.
Grappig is dat irdereienaar prijzen en diverse offertes kijkt maar ik hoor nooit iemand over de kwaliteit van de te leveren panelen en hier zit veel verschil in. Soms beter een paar honderd euro meer investeren voor een hogere opbrengst en langere levensduur.