mvermeer
door mvermeer Jan 22, 2018 om 14:25
Huishouden & energie

Waternet stuurt vreemde rekening na 2 jaar. Is dit geldig?

In augustus 2017 heb ik een aanslag ontvangen van Waternet voor het jaar 2015. Hierin staat dat ik moet betalen voor zuiveringsheffing periode 2015. Echter heb ik in 2015 al betaald hiervoor, aan te te tonen in 2 andere aanslagen. Ik heb hier bezwaar tegen gemaakt, maar deze is afgewezen omdat de "tijd van bezwaar optie was verstreken" .... !! Terwijl ik de aanslag toch echt pas in augustus 2017 heb ontvangen en meteen bezwaar heb gemaakt toen ik de aanslag kreeg! De melding ervan kreeg ik in oktober via e-mail.
Dus nu moet ik in hoger beroep gaan omdat letterlijk niemand bij Waternet mij kan/wil helpen!!
Mijn vraag: Wat kan ik het beste doen nu? Want hoger beroep kan me volgens mij geld kosten, toch?
Ik heb de aanslag nu betaald omdat ze me nu dwongen om het te betalen, maar ik ben hier helemaal niet blij mee!

996 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 14:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het is nu al januari 2018. Dus de periode waarin u in hoger beroep kon gaan, is vast al verlopen.

Had u dat wel gedaan, en gelijk gekregen, had u uw griffierecht ook terug gehad,

marita5
door marita5 Jan 22, 2018 om 14:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1 , wat ik niet begrijp , Ts vermeld in zijn / haar topic dat de rekening in 2015 betaald is .

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2018 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is zeker wonderlijk. Ook het feit dat hij na ontvangst meteen bezwaar heeft gemaakt, maar dat dat bezwaar is afgewezen “omdat het te laat zou zijn”. Maar hij vraagt nu wat te doen, terwijl die afwijzing van het bezwaar al in oktober kwam. Ook raar zogezegd.

marita5
door marita5 Jan 22, 2018 om 14:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , ik begrijp er niks van .

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2018 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien heeft de Ts een ander idee van “meteen”.

marita5
door marita5 Jan 22, 2018 om 14:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ts heeft ook opnieuw betaald , dus in feite 2x

mvermeer
door mvermeer Jan 22, 2018 om 23:01
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb twee aanslagen uit 2015 waarop ik betaal voor zuiveringsheffing. Elke keer ook weer andere bedragen. Echter heb ik in augustus 2017 opeens weer een aanslag gekregen voor zuiveringsheffing 2015. Ik heb gevraagd waarom ik dit weer moest betalen, en toen werd me verteld dat ik bezwaar moest maken. Dat heb ik vervolgens gedaan, maar deze is onterecht afgewezen met de reactie dat de termijn voor bezwaar was verstreken. Wat er dus is gebeurd (denk ik... ?) is dat degene die het bezwaar in behandeling nam alleen keek naar de datum van waar de aanslag over ging. 2015 dus. Want de periode van mijn bezwaar was gewoon goed, binnen 6 weken. Erg stom, maar ik kan nu dus alleen nog in hoger beroep! Want ik kan niet opnieuw bezwaar maken en ze willen/kunnen me niet helpen. Omdat ik na het weigeren van het bezwaar niet direct heb betaald hebben ze me ook nog eens aanmaningskosten in rekening gebracht. Daarom heb ik het nu gewoon betaald voordat het helemaal uit de hand loopt.
Het is een ontzettende naaistreek maar ik weet nu gewoon niet wat ik moet doen....

tijger1
door tijger1 Jan 22, 2018 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult niet meer in hoger beroep kunnen. En uw veronderstelling lijkt me niet juist. Maar twee aanslagen ontvangen en dan weer een derde? Of het is een zooitje, of u bent compleet abuis.

Neem contact op met de Ombudsman.

marita5
door marita5 - Jan 22, 2018 om 14:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MVermeer ,

 Echter heb ik in 2015 al betaald hiervoor, aan te te tonen in 2 andere aanslagen.

Ik begrijp niet dat u bezwaar is afgewezen , als de rekening betaald is in 2015 .

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 22, 2018 om 14:56
509 Antwoorden / Vragen

Als je zeker van je zaak bent ,kun je het betaalde bedrag met de nodige bewijzen terugvorderen.

tijger1
door tijger1 - Jan 22, 2018 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar kunt u niet inloggen bij Mijnwaternet om de aanslagen te bekijken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 22, 2018 om 15:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zie Marita5@ want als u indrdsad kunt aantonen dat u in 2015 heeft betaald dan is er bij waternet iets goed fout.
Ik neen aan dat de klachtregeling volgens de wet opebaar bestuur van toepassing is. Let op: klachtrecht in olaats van bezwaarrecht.

panter22
door panter22 - Jan 22, 2018 om 19:58
6599 Antwoorden / Vragen

Als je betaald hebt en je kunt dit aantonen, dan moet je geen bezwaar te maken.
Je bent het immers eens met de aanslag. Alleen die heb je al betaald. De aanslag hoef je geen twee keer te betalen.
Je moet, liefst schriftelijk, contact opnemen met de afdeling die de aanslag heeft gestuurd en meteen het teveel betaalde bedrag terugvragen. Kopietje van de betaling meesturen.
Mogelijk is er iets verkeerd gegaan.
https://www.waternet.nl/contact/

Th
door Theawaalen - Jan 22, 2018 om 21:11
113 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom heb je opnieuw betaald als je al betaald had? Jer dwingen om te betalen is natuurlijk absurd. Je kon toch aantonen dat je de aanslag had betaald. Laten zij dan bewijzen dat het niet klopte.