WB
door WBB Oct 31, 2020 om 16:20
Huishouden & energie

Waterontharder

Hebben jullie de op RTL veel aangeprezen waterontharder (AMA4000) al eens onderzocht ?

Ik heb sterk de indruk dat er € 160,-- wordt gerekend voor een plastic doosje waar een magneet(je) in zit. Verder niets.
Wel met een bindertje er bij, dat wel natuurlijk.

Zouden jullie hier eens aandacht aan willen besteden ?

48502 17 Rapporteer

simon55
door simon55 - Oct 31, 2020 om 16:26
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Zeker op feest boek  (!Face book ) gezien , die  flauwekul , je hebt altijd ezels die erin trappen

gerbera
door gerbera Oct 31, 2020 om 16:29
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hebben jullie de op RTL veel aangeprezen waterontharder

tenormin
door tenormin Oct 31, 2020 om 17:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera +10

mi
door miennaamishaaz Nov 1, 2020 om 22:22
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het was op RTL via zo'n Teleshopping kanaal vermomd als informatief programma

ne
door neodutchio - Oct 31, 2020 om 16:27
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat u verwacht van Kassa, maar dat is een televisieprogramma. Geen helpdesk of onderzoeksbureau. Waarom duikt u zelf niet in de manier van werken van deze waterontharder? Maar waarom zou u deze uberhaupt willen hebben, zo hard is ons water niet.
Dat het op RTL aangeprezen wordt zegt niets, als je betaald kan je overal adverteren.

gerbera
door gerbera - Oct 31, 2020 om 16:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag zal bestemd zijn voor de redaktie dus scrol naar onder en klik op contact.

Maar om op voorhand een antwoordt te geven, wat uw indruk is, is niet zo van belang. Belangrijk is te weten dat dit soort apparaten onnodig zijn en geldverspilling is omdat de hardheid en kalkverhouding gering is in ons leidingwater. Overigens denk ik niet dat Kassa zich hier mee bezig houdt want dan is het eind zoek en kunnen ze bijna alles gaan onderzoeken. Als u denkt dat het een flutapparaat is koopt u het gewoon niet of u koopt het en gaat het zelf onderzoeken.

Ha
door Han27 - Oct 31, 2020 om 16:33
1 Antwoorden / Vragen

Ga er maar vanuit dat hetgeen u denkt ook juist is. In het plastic doosje zit een zogenaamde keramische of Neodymium magneet. Overigens is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat het werkt. Wilt u het toch toepassen adviseer ik u een 2 losse magneten te kopen die vele malen goedkoper zijn.
Zonde van het geld! ????

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 31, 2020 om 16:52
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hier zijn ook nog wat antwoorden te lezen uit 2016 waaronder een   link  van @philip36

sw
door swat1500 - Oct 31, 2020 om 22:53
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Is meer een vraag voor de Consumentenbond die onderzoekt nog wel eens wat.
Dit soort apparaten zijn echter in het verleden al eens onderzocht. Er is geen bewijs gevonden voor de werkzaamheid. Op zich logisch want als een dergelijk apparaat inderdaad kalk zou vasthouden moet de leiding snel verstopt raken.

justmeagain
door justmeagain - Nov 1, 2020 om 00:58
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus eigenlijk vraagt u of Kassa onderzoek wil doen naar niets! Of naar iets wat u zelf al weet.

panter22
door panter22 - Nov 1, 2020 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is het ook een doosje met een sterke magneet. Maar ik vroeg mij af over hoeveel meter waterleidingbuis dit werkt.
Nou ik heb het antwoord gevonden.  Je hebt meerdere waterontharders nodig.
https://kosten-waterontharder.nl/capaciteit/

ro
door ronny530 - Nov 1, 2020 om 09:10
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Er is onderzoek naar dit soort waterontharders gedaan en daar kwam uit naar voren dat de werking niet bewezen kon worden. Dit soort waterontharders is al jaren verkrijgbaar maar er is nooit actief reclame voor gemaakt tot nu want een handige zakenman is er groot ingesprongen en koopt bij tv programma's productplaatsing in. Mensen kijken naar die programma's en denken dat wat er in een programma verteld wordt ook waar is maar vergeten dat het domweg reclame voor een product is en gaan tot aankoop over. Het grappige is dat veel mensen die zo'n apparaat hebben gekocht denken dat die werkt en voor hun gevoel het water toch zachter is geworden terwijl dat niet zo is. Je zou het een placebo effect kunnen noemen waarbij mensen ingeprent wordt dat het echt werkt en als dat overtuigend gedaan wordt krijgt men het gevoel dat het nog werkt ook. In een grijs verleden werd door Tineke de Nooy de bio stabiel, een magneetje in een mooi steentje met een ketting eraan als wondermiddel aangeprezen en die gingen omdat Tineke dat 'geloofde' als zoete veel te dure broodjes over de toonbank. Toen uitkwam dat het allemaal nep was was de buit al binnen en was het voor zowel Tineke en de bio stabiel einde oefening.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 1, 2020 om 10:24
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste is dit als al gezechd geen vraag voor ons als vrijwilligers die op basis van eigen kennis, ervaring etc. vragen proberen te beantwoorden maar voor de Kassa redeactie:  www.kassa@bnnvara.nl

N.a.v uw vraag heb ik wel de opmerking of u wel werkelijk ook waterontharder nodig heeft en ten tweede dat als dat wel het geval is doordat bij u relatief veel KALK in het water zit een magneet daar NOOIT als ontharder actief kan zijn. Een MAGNEET trekt ijzerdeeltjes aan. Een magneet zou dus hooguit werken als uw drinkwater bruinig zou zijn door roest. In het doosje dat kennelijk € 160,00 kost zit dus een magneetje dat onnodig geld uit uw portemonnaie trekt.

me
door mein33 - Nov 1, 2020 om 10:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR WBB 31 OKT. 202     de op RTL veel aangeprezen waterontharder

@wwb,

Het aanprijzen van dit product gebeurt, net al bij vele andere producten, in een 'RECLAME' uitzending welke echter net iets anders is verpakt dan de regulire reclameuitingen in een tussentijds reclameblok.
RTL verkoopt alleen maar de reclametijd, maar heeft met het product op zich niets van doen.

rj
door rjw - Nov 1, 2020 om 10:57
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt nu al weinig vertrouwen in dit product. Waarom zou Kassa er dan aandacht aan moeten besteden? Gewoon niet kopen, dan is het probleem voor je direct opgelost. Of ga je het kopen als Kassa zegt dat het doet wat beweerd wordt?

hutch
door hutch - Nov 1, 2020 om 12:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft helemaal gelijk. Het is inderdaad niets anders dan 2 magneten, voorzien van een plastic jasje in een sausje van een leuk filmpje en verhaaltje.
Dus marketing met een lach. Tja, de vele kosten van een dergelijke marketing moeten er ook uit.

Heb zelf ook een aantal jaren geleden een soort gelijk 'apparaat' gekocht, in de hoop dat het water 'zachter' zou worden.
Vergeet het maar..... Vele jaren later is er nog steeds niets veranderd.

Er is een groot verschil tussen theorie en praktijk.

Mocht u toch interesse hebben, koop 2 losse magneten en bind ze vast aan/rond de waterleiding. Je hebt dergelijke magneten al voor minder dan € 10,-- (samen). Bent u in ieder geval een heel stuk goedkoper uit.

mi
door miennaamishaaz Nov 1, 2020 om 18:55
725 Antwoorden / 1 Vragen

Niet te vergeten dat dat "programma" komt op het zelfde kanaal waar ook bijna de hele dag Teleshopping wordt geshowed,

Ze doen het alleen in een iets ander jasje om mensen te laten denken dat het een informatief programma is. maar het is iedere dag het zelfde riedeltje

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2020 om 12:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, die heb ik gekocht. Werkt helaas té goed, het water wordt zó zacht dat het niet meer bruikbaar is.

Douchen is alsof je onder een luchstroom staat en bommetjes maken in ons eigen zwembad lukt ook niet meer. Ik kan sindsdien ook geen ijsklontje meer maken, het water wil gewoon niet meer bevriezen.

mi
door miennaamishaaz - Nov 1, 2020 om 18:53
725 Antwoorden / 1 Vragen

Indien u nog in de 14 dagen bedenktermijn zit, STUUR HET TERUG.
dat apparaatje is niets meer dan een Placebo effect.
zie de volgende link
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1885301
Waarom heeft u het eigenlijk gekocht?

gerbera
door gerbera - Nov 1, 2020 om 21:57
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit schrijft de fabrikant,
Dit komt door onze Zwitserse precisie en onze kennis van water.

Dit apparaat zal waarschijnlijk alleen in Zwitserland werken want het ene water is het andere niet, en het enige wat ik van water weet is dat het "nat" is.

Remco Bravenboer
door Remco Bravenboer - Nov 2, 2020 om 09:15
2 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is het product énorm overpriced, en maken ze een enorme marge op dit product.