an
door annievermeulen Jul 5, 2019 om 10:08
Huishouden & energie

We hebben sinds 7 mei zonnepanelen op dak, maar meterkast is afgekeurd. nu naar

we hebben sinds 7 mei via wocozon zonnepanelen op het dak, maar de meterkast is afgekeurd. we zijn nu 2 mnd verder en
onze meterkast is nog steeds niets aangesloten.
We worden via de woningbouwverening doorverwezen naar wocozon en door wocozon door verwezen naar woningbouwververeining. nu is er ook nog een 3e partij zonmaat die zou de meterkasten moeten vervangen maar daar worden we ook niet veel wijzer van. zonmaat heeft nu een toezegging gedaan dat het eind volgende week klaar is maar ik geloof daar niet in.

4103 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2019 om 10:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wie heeft de meterkast dan afgekeurd? Maar zonnepanelen op een huurhuis?

Grunnen.
door Grunnen. Jul 5, 2019 om 11:49
509 Antwoorden / Vragen

Ja zonnepanelen op huurhuis is niet nieuw , dat gebeurt tegewoordig ook ,wel of niet in opdracht van wbv

costnix
door costnix Jul 5, 2019 om 15:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heb al jaren zonnepanelen op mijn huurhuis. Eerst drie jaar huur extra betaald, maar nu hoeft dat niet meer :-)

jo
door jorisw Jul 5, 2019 om 19:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zouden op een huurhuis geen zonnepanelen kunnen worden gelegd? Dat is toch hartstikke zonde om niet van die ruimte gebruik te maken? Je gooit gauw 50% van de mogelijke opbrengst weg als je dat niet zou doen.

me
door mein33 - Jul 5, 2019 om 10:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zonnepanelen van de woningstichting ?
Meterkast afgekeurd, dan is het aan de woningstichting om dat te laten vernieuwen en daartoe behoort de woningstichting ook de opdracht te verstrekken.
Maar de firma Zonmaat heeft hiertoe al de opdracht gekregen en het is aan de woningstichting om ervoor te zorgen dat deze Firma de opdracht ook daadwerkelijk gaat uitvoeren.
U heeft een toezegging voor aan het einde van de volgende week !
Dat u daar niet in gelooft is niet relevant en u kunt dan ook niet anders dan simpelweg de staande afspraak afwachten.
Komen ze de afspraak niet na, dan maar weer aan de bel trekken bij de woningstichting !

Donuts
door Donuts - Jul 5, 2019 om 11:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Beiden net ontwaakt uit een lange winterslaap? In het hele land wordt hard gewerkt aan het verduurzamen van woningen, ook in de sociale sector.

ro
door ron503 - Jul 5, 2019 om 11:38
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Wocozon werkt samen met verschillende woningbouwverenigingen om het voor huurders mogelijk te maken om van zonnepanelen gebruik te maken. Als de meterkast die voor de huisinstallatie bedoeld is niet geschikt is voor de apparatuur die bij de zonnepanelen hoort dan is het m.i. de taak van de woningbouwvereniging om die meterkast geschikt te maken. Als Zonmaat in dit geval de meterkast geschikt dient te maken dan had dat voor plaatsing van de panelen al moeten gebeuren en niet na meer dan twee maanden. Het lijkt me wel dat als u een bedrag per maand voor de panelen betaald deze niet in rekening mogen worden gebracht omdat de panelen nog niet als zijnde werkend zijn opgeleverd.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2019 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het schijnt dat je voor die panelen niets hoeft te betalen. Alleen voor de stroom die je zelf opgewekt hebt, betaal je aan de huisbaas.

Dus zo op het oog hebt u gern nadeel.

panter22
door panter22 Jul 5, 2019 om 14:07
6599 Antwoorden / Vragen

De kosten voor de zonnepanelen betaal je bovenop de huur.  Die huur je ahw zelf.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2019 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet volgens de site van Wocozon.

costnix
door costnix Jul 5, 2019 om 15:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik betaal ook geen huur meer voor de zonnepanelen en de huur is toen ook niet verhoogd.
De stroom betaal ik rechtstreeks aan de energieleverancier.

ma
door malty - Jul 5, 2019 om 14:15
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Staat er al een afspraak met Zonmaat, anders begin volgende week eens bellen met Zonmaat, u moet toch zorgen dat u thuis bent als ze komen?

costnix
door costnix - Jul 5, 2019 om 15:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

ik vind het vreemd. Voor het plaatsen van de panelen is mijn woning helemaal geschouwd door de zonnepanelenleverancier, ook naar de zekeringenkast.Deze werd toen ongeschikt bevonden voor de installatie.
Bij het plaatsen van de panelen is de zekeringenkast geheel vervangen.
Een slechte planning van Wcozon :-(

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2019 om 16:58
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is, als al gezegd echt een porobleem voor uw verhuurder. En aangezien u het over een woningbouwvereniging heeft maak ik u attent op het gegeven dat iedere woningbouwverenig wettelijk een huurdersvereniging moet hebben waar u, als u er lid van bent, ook terecht kunt met uw vraag/klacht.

Wo
door Wocozon klantencontact - Jul 16, 2019 om 11:12
1 Antwoorden / Vragen

Onze excuses voor het lange wachten. We hebben u vanmorgen gesproken en we zijn blij te horen dat het systeem inmiddels naar tevredenheid werkt en dat het probleem van de meterkast ook is verholpen! We wensen u een zonnige zomer toe!

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2019 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar opgelost dus. Mooi.