du
door dutchiepan 28 sep. 2008 om 18:24
Huishouden & energie

Wehkamp's 5 jaar garantie is nep

Mijnheer/Mevrouw,


 


Wij hebben in 2004 een wasmachine  van LG bij Wehkamp gekocht en daar 5 jaar extra garantie bij genomen. Een paar weken geleden ging de machine kapot. We belden Wehkamp en kregen het nummer van een externe servicedienst. Na de afspraak gemaakt te hebben kwam de reparateur en deelde ons meteen mee dat we de reparatie moesten betalen. Ik zei hem dat ik dat raar vond want we hadden immers 5 jaar  garantie. De man zei dat ik de rekening kon sturen naar Wehkamp. Ze hadden blijkbaar al slechte ervaringen met Wehkamp gehad. Ik had geen geld in huis maar vertelde hem dat pas na de reparatie. De man was niet blij maar kon weinig anders doen dan met lege handen naar huis gaan. Hij had de reparatie goed uitgevoerd en zei ons dat er een stukje elastiek in de pomp zat en dat valt niet onder de garantie. Daarna heb ik meteen met Wehkamp gebeld en die zeiden dat ik de klacht schriftelijk moest doen. Ik heb dat gedaan en enige tijd later kreeg ik schriftelijk antwoord dat de reparatie inderdaad niet onder de garantie valt omdat er ‘oorzaken van buitenaf’ waren en daardoor de garantie uitsloot. Ik heb toen wederom via de telefoon met Wehkamp contact gehad en zei dat er geen storm of oorlog was uitgebroken maar dat er gewoon gewassen werd met de machine en dat er wel eens meer een stukje elastiek uit een kledingstuk komt. Dat het nu toevallig in de pomp terecht komt is volgens mij een oorzaak van binnenuit. De dame aan de telefoon was het gelukkig met mij eens (ik weet helaas haar naam niet) maar ze zei dat ik deze klacht toch weer schriftelijk moest doen. Dat heb ik toen andermaal gedaan en ik werd vorige week gebeld door iemand van Wehkamp die mij vertelde dat ik geen aanspraak kon maken op de garantie want ze hield vol dat ik kleine kledingstukken niet gewoon kon wassen in de machine en dat ik er dan maar een waszakje omheen had moeten doen. Daar zit overigens ook een touwtje in met alle risico’s van dien. Dat vind ik dus je reinste flauwekul want ook van grotere kledingstukken kan het elastiek eruit gaan. Wat kan ik doen en bij wie kan ik terecht?


 


P.J. van Beveren


 

1500 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Weinig wat je kunt doen, valt niet onder de garantie, net zo min als zoekgeraakte bh beugels.......wasnetje gebruiken en zakken controleren om dit soort problemen te voorkomen.


--Dat het nu toevallig in de pomp terecht komt is volgens mij een oorzaak van binnenuit --


Kan er allleen inkomen als jij het er Zelf van Buitenaf in de wasmachine hebt gestopt.....


Succes,

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

--"Ongelukjes"
Een afvoerpomp die geblokkeerd wordt door bijvoorbeeld een muntstuk wordt niet gezien als constructiefout. Ook wordt een BH-beugel die onder de trommel terecht is gekomen en schade heeft aangericht niet gezien als een constructiefout. ---

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag dutchiepan,


Schrijf Wehkamp nogmaals een brief, waarin je zet dat als zij de reparatiekosten niet vergoeden, je nooit meer iets bij hen zult bestellen. Zet daar ook maar bij dat je bij geen vergoeding, jouw verhaal op KASSA, RADAR en de Consumentenbondsite zult zetten.


Een beetje druk en bluffen kan geen kwaad.


Sukses en met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, hoor die garantie is niet nep, in dit geval geef ik Wehkamp echt gelijk. Morgen kan er wel een knoop of rits kapot gaan waardoor er iets kapot gaat en overmorgen vergeet je een bos sleutels uit een broekzak te halen. Kan allemaal gebeuren, zoals je zelf schrijft, maar dat is dan wel jouw probleem en niet die van de leverancier.


ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit advies om te chanteren slaat echt nergens op.

Geen enkele garantie zou hiervoor dekking bieden en voor Sinterklaas moet van Beveren nog even geduld hebben.



ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

--Dit advies om te chanteren slaat echt nergens op.--


Helemaal mee eens !!  Wordt steeds gekker hier.......

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zet jezelf aub niet voor schut door wehkamp te chanteren of verdere post op kassa of radar te plaatsen........... ;-(


GEEN ENKEL bedrijf zal dit onder garantie (Gratis) repareren.......


Het valt simpelweg Nooit/Nergens onder garantie.


Wat Wehkamp garantie betreft, is Niets nep aan, altijd goede service van gehad indien klacht Terecht was.

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Welk merk wasmachine heb jij dan dat je er was van 'binnen in' kan stoppen..??

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tja, zelfs de grootste "expert" vliegt wel eens uit de bocht...


hoewel ik van mening ben dat dit de laatste tijd wel erg vaak gebeurt....en dan hoor je niks meer!

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik begrijp uit de reacties dat de meesten het eens zijn met Wehkamp. Vreemd..., want hoe was ik de kleinere kledingstukken zoals strings, haarbanden, sokken, zakdoeken en nog veel meer?Alle kleinere kledingstukken geven een bepaald risico, maar dat gebeurde mij voorheen nooit met de vorige machine van het merk Zanussi. Daar waste mijn vrouw ook al deze kleinere kledingstukken in. Waarom is die nooit kapot gegaan dan? Zeg het maar.....???

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Er is geen sprake van een defect (en dus ook niet van garantie) wanneer er toevallig iets in de afvoerpomp terecht gekomen is. Als dat bij een andere wasmachine nooit gebeurd is, wil dat nog niet zeggen dat het ook nooit had kunnen gebeuren. Dit kan altijd bij iedere wasmachine gebeuren en is dan gewoon pech hebben.

Het behoort tot het normale onderhoud, wat makkelijk door de gebruiker zelf kan gebeuren, om zo nu en dan de afvoerpomp schoon te maken. Het is een relatief eenvoudige handeling die vrijwel altijd in het instructieboekje is beschreven. Tevens staat er in, als het goed is, dat de pomp gecontroleerd moet worden wanneer deze het niet meer goed doet.

Als je er een monteur voor laat opdraven, dan dien je volgens mij ook de kosten daarvan voor lief te nemen.

GSM



ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@Dutchiepan, het is nogal simpel, garantie geldt voor onderdelen die stuk zijn/gaan omdat ze ondeugdelijk zijn.............


dat is hier simpelweg Niet het geval, het onderdeel is door oorzaak Van Buitenaf Defekt geraakt.


Zie het als veelvorkomend probleem met gsm, de een laat het 20x vallen zonder probleem en ander 1x en het is stuk, dat is geen fout in de gsm maar fout van de gebruiker en ene apparaat kan er wellicht beter tegen dan ander of de ene keer veroorzaakt het wel schade en andere keer niet, net hoe het terecht komt ..........maar het is wel schade Veroorzaakt door (foutief) gebruik(er) in dit geval en niet door defekt onderdeel/apparaat. Dus dan valt het helaas Niet onder garantie.

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb al 19 jaar dezelfde miele ;-) Maar helaas, zulke degelijke  maken ze tegenwoordig niet meer als ik het af en toe zo hoor..


Maar ik gebruik wel altijd wasnetjes en haal altijd de zakken leeg want als er een beugel of iets anders er in zoek raakt zal het ook een probeem (kunnen) zijn en is het mn eigen schuld............

ve
door verwijderd - 28 sep. 2008 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

--Vreemd..., want hoe was ik de kleinere kledingstukken zoals strings, haarbanden, sokken, zakdoeken en nog veel meer?--


In speciale netjes, gebruik ik al jaren zonder probleem.

ve
door verwijderd - 29 sep. 2008 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag meneer van Beveren,

Begrijpelijk had u liever een antwoord verwacht als: U heeft volkomen gelijk. Maar ik kan het niet mooier maken dan het is.

Als hardware error man d.w.z. erkend installateur, reparateur van hardware, dus ook wasmachines, kan ik u zeggen dat uw van binnen komende redenatie mank gaat. Gebaseerd op wishful thinking.

Als u zand in uw wasmachine gooit en de pomp slaat vast kunt u toch niet volhouden dat dit van binnen komt. De pomp draait normaal in waswater en daar zitten normaal geen harde stukken in, tenzij er door u in gestopt.

Wanneer u uw onderbroeken zo lang draagt dat het elastiek er spontaan tijdens het wassen uit gaat, is dat niet aan de machine te wijten.

Dus de redenatie van Wehkamp, waar ik nog nooit wat gekocht heb en verder ook geen binding mee heb, is volkomen correct.
Ondanks uw, beetje domme, bijkoop van garantie.
Beetje dom, want als u zich eens zou verdiepen in wetgeving voor consumentenkoop, zoals hier zo vaak naar verwezen, dan zou u het wel laten extra geld uit te geven voor een twijfelachtig produkt als garantie bijkopen.
Tenzij u de geldpest heeft en daar lijkt het door uw aanschaf bij Wehkamp wel op.
Mensen die op de centen letten gaan met geld in de zak naar een zaak, wapperen met flappen en bedingen korting. dat kan bij Wehkamp niet. Integendeel u betaalt de volle mep en als u ook nog op de klets koopt, nog een forse rente er overheen.

Dan toch liever even doorsparen en wachten. LG en Zanussi horen bij de goedkopere merken met navenante kwaliteit.

Hardware ERror MAN.



ve
door verwijderd - 29 sep. 2008 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@hrdwrerrorman, -Tenzij u de geldpest heeft en daar lijkt het door uw aanschaf bij Wehkamp wel op -- Helaas is het tegendeel waar, veelal kopen mensen Zonder (al te veel ) Geld hier op Krediet......... ;-(

ve
door verwijderd - 29 sep. 2008 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ stacey, off topic:

Ik weet het. Geld interesseert ze niet, want ze hebben toch nooit wat. Deze zitten dan ook nog in de categorie van: Als er wat geld los komt, moet er ook meteen wat van gekocht worden. Het geld brandt ze in de zak. Impulsaankopen zijn vaak de slechtste en dan achteraf hier mauwen inplaats vooraf advies vragen of het genoeg is voor wat goeds En wat ís wat goeds.:-(

H.



ve
door verwijderd - 29 sep. 2008 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag mevr./hr. van Beveren,


garantie wordt (tenzij anders bepaald) alleen gegeven op fabricagefouten.


Nu hier geen sprake is van een fabricagefout, heeft u ook geen recht op een vergoeding ingevolge de garantievoorwaarden. Dit is niet bepaald wat u graag zou willen lezen, maar wel realiteit. Indien Wehkamp, om wat voor een reden dan ook, u op enigerlei wijze tegemoet zou komen, is dit niet meer en niet minder dan een superservice. Maar Wehkamp staat volledig in haar recht en dat moet u niet vergeten. Dus indien u niet meer bij Wehkamp zou (willen) kopen, om reden als hierboven aangegeven, zit u helemaal fout en ik hoop dat u dit ook inziet.


Dan het probleem zelf: hoevaak komt het niet voor dat bijv. een muntstuk in de pomp achterblijft, waardoor het lijkt dat er een defect is opgetreden. Het is echter geen defect. Degene die de wasmachine gebruikt, dient er voor zorg te dragen, dat er geen losse zaken (als munten, elastiekjes enz. enz....) in die wasmachine terecht komt.


Voor bepaalde zaken als sokken, slipjes, BH's e.d. zijn er speciale zakjes te koop, waar deze in kunnen worden gedaan.


PS: ingevolge de wettelijke regels, kan Wehkamp van u verlangen dat u aantoont dat er hier sprake is van een fabricagefout. En dat wordt een absoluut onmogelijke opgave (voor u).


Gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mjvanderwerf - 22 jan. 2020 om 19:10
Computers & telefonie

Vinted

Hallo,
wat vindt Ed van Vinted ?
Ed vindt dat Vinted met e-mail bereikbaar zou moeten zijn.
Vind jij dat ook ?
Zo ja, hoe dan ?
MJ Lees meer

tr
treurberk - 22 jan. 2020 om 12:38
Auto & vervoer

Problemen Suzuki Ignis 2018

Zijn er autobezitters bekend met de problemen van een Suzuki automaat? Het probleem is bij Suzuki bekend, maar er is volgens mij geen terugroep actie gedaan. Het probleem zit hem in het type automaat i.c.m. koppelingsplaat en vliegwiel.
Na vervanging is auto nog steeds niet in orde. Is ook bekend bij Suzuki. Reactie wij blijven zoeken naar oplossing.
Intussen rijd ik met Ignis waarover i ... Lees meer

Ar
Arend Boersma - 22 jan. 2020 om 13:00
Garantie & verzekeringen

Auto verzekering opzeggen Allianz

Goedemiddag,

Ik heb een vraag,heb vorig jaar mijn verzekering opgezegd bij Allianz voor dat het verlengd zou worden,maar door interne inbraak bij Allianz in het archief liep dat vertraging op en ook nog dat de afdelingen niet echt samen werkten.
Na meerdere keren(+/- 7 X) hebben gebeld waar je +/- 45 minuten tot een uur ik de wacht te hebben gestaan,kreeg 4 van de 6 keer te horen v ... Lees meer