ce
door celsis Feb 2, 2017 om 12:37
Huishouden & energie

Welje termostaat gebruiken bij vloerverwarming?

Welke termostaat is het beste voor het regelen van de vloerverwarming.
Heb ook iets gelezen  over een termostaat die geschikt is of ingesteld kan worden voor een traag systeem de vloerwerwarming.
Want we hebben sinds  een maand of 4 vloerverwarming maar we gebruiken enorm veel gas in de maand januari zelfs 700 kuub
de vloer is veder niet geisoleerd dat niet wel een laag zilvere folie of zo eronder en daarop  een cementvloer van 4 a 5cm.
Misschien komt het ook door de ketel is can 1998  een Nefit Hr kelel Ecomline met bij passende termostaat.
Maar de ketel staat wel regelmatig aan, noem je denk ik te moduleren??  Hopelijk weet iemand raad want dit word wel een heel kostbaar avontuur zo met de vloerverwarming.

Bij deze dank u voor u antwoord .
Groet Peter.

473 3 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 2, 2017 om 12:43
888 Antwoorden / 1 Vragen

Met geen geïsoleerde vloer stook je met vloerverwarming voor de dieren die onder uw vloer wonen en leven. Isoleer uw vloer om te beginnen. Kost geld maar bespaar je later permanent.

tijger1
door tijger1 - Feb 2, 2017 om 12:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u die vloerverwarming hebt laten installeren. Dus vraag uw installaterur.

ro
door ronny530 - Feb 2, 2017 om 13:10
2777 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u de vloerverwarming zelf aangelegd of laten doen want er is iets niet helemaal goed gegaan. Een cementvloer van om en nabij de 5 cm dik is zo warmte isolerend dat er bijna geen warmte wordt afgegeven aan de binnenruimte. Als de Nefit ketel al een open therm optie heeft dan zal de thermostaat die functie ook ondersteunen. Wellicht staat er in de handleiding iets beschreven over hoe u de thermostaat van open therm naar de aan/uit functie kunt veranderen waardoor de cv ketel blijft opwarmen totdat de juiste kamer temperatuur is behaald.