Welke energieleverancier is goed qua service en prijs?
Essent heeft beterschap beloofd? Kan het mij nu niet meer voorstellen. Krijgen sinds augustus ontvangen wij geen nota's meer.We zijn toen overgestapt naar de Finbox, maar daar komen de nota's niet binnen. Vriendelijk gebeld of het probleem verholpen kan worden, reactie zou komen binnen een week. Geen reactie... Nogmaals gebeld.Zeer onvriendelijke man aan de telefoon, maar beloofd beterschap en binnen een weer zou er een reactie zijn.We zouden anders de nota's per post weer ontvangen. Wederom... Geen reactie.Mail gestuurd, geen reactie. Nogmaals gebeld. Vriendelijke man aan de telefoon die het zelf ook niet snapt, maar hij kan het niet voor ons oplossen. Er komt ook geen excuus. Tja, we konden wel voor de automatische incasso gaan. We hebben verteld dat we geen vertrouwen meer hebben in Essent als ze zo'n probleem niet op kunnen lossen. Tja, daar kon meneer niets aan doen. Ik heb verteld dat we ons contract op gingen zeggen, dat maakte meneer ook niet zoveel uit. Hij kon het niet oplossen en daar moest ik het mee doen... Dus wij zijn op zoek naar een nieuwe leverancier! Wie heeft goede ervaringen?
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. We stappen gemiddeld ieder jaar over. Eerst hadden we Nuon, daarna Essent, toen de Nederlandse Energiemaatschappij en nu BudgetEnergie. Elke keer zoeken we de voor ons beste aanbieding, waarbij we de tarieven vergelijken in combinatie met ons verbruik en een eventuele bonus. Overstappen gaat erg makkelijk. De oude energiemaatschappij opzeggen doet de nieuwe. Bij geen enkele maatschappij nog problemen gehad. Het kan dus wel.
Ben zelf tevreden over de slecht bekende staande Eneco. Denk dat dit komt omdat er ieder jaar een flinke spaarpot "uitkomt", goed voor een vakantie. Zolang het zo gaat blijf ik daar en zo heeft iedereen zijn eigen redenen voor welke energiemij. te kiezen.
Ik kan GREENCHOICE aanbevelen. Misschien niet de allergoedkoopste maar wel goedkoper als je eigen energieleverancier, Essent. Greenchoice garandeert een iets lagere prijs dan je netwerkleverancier.
Wij hebben ook slechte ervaringen, vooral met Essent en later met Eneco.
Wij hebben met deze leveranciers veel problemen gehad maar sinds we bij Greenchoice zijn gaat alles soepel. Je krijgt maar 1 rekening, dus geen aparte voor netwerkkosten. Gewoon 1 energienota per maand voor alles.
Je kan zelf je meterstanden doorgeven dus ook daarover hoeven geen misverstanden meer te bestaan.
Als je een andere leverancier hebt dan je netwerkaanbieder geeft deze meestal de standen door en dit geeft extra kans op fouten.
Als je Greenchoice wel nodig hebt bel je een vast nummer, dus geen duur 0900 nummer waar je ook nog eens tijden in de wacht staat.
Elk jaar overstappen kan je misschien geld besparen maar overstappen gaat niet altijd soepel en voor al die ellende die je dan weer hebt, altijd alles controleren, alle tijd die je daar weer in moet steken daar heb ik geen zin meer in.
Wij blijven vaste klant bij Greenchoice.
Succes met je beslissing!!
Ik ben het helemaal met fera eens. Voor mij is Greenchoice de beste energieleverancier. Ik heb daar goede ervaringen mee. Via de website waarop je kunt inloggen onder naam en nummer kun je alle informatie vinden over de kosten, je gebruik, (voorgaande) nota's e.d.
Bovendien is de jaarrekening zeer overzichtelijk en kun je zelfs tussentijds een overzicht opvragen.
Wij zijn al jaren bij Greenchoice voor groen stroom en sins iets korter ook voor groen gas, en dat bevalt ons best. Ook met voorgaande leveranciers niet echt problemen gehad, een familielid had ooit een akkefietje met Eneco, maar na twee telefoontjes, 1e orienterend en 2e met betere gegevens in de hand, en rustig uitleggen, werd dat keurig opgelost. Eneco heeft wel bij dat familielid de hinderlijke eigenschap dat ze tot nu toe elk jaar het maandelijkse voorschotbedrag op een door hen gekozen vast bedrag zetten, een bedrag dat wij niet willen. Maar ook daar: zelf veranderen op internet kan of 1 telefoontje is voldoende om het aan te passen.
Via de vakbond krijgen we nog wat extra korting bij Greenchoice, maar daar zijn ze vast niet uniek in.
Inmiddels ook eigen zonnepanelen, en dat voelt fantastisch - de meter terug zien draaien, en nog maar een miniem stroomverbruik met de grote jongens af hoeven rekenen.
Het feit dat je bij Essent €12 per jaar extra moet betalen voor accept-betaling lijkt mij reden genoeg om (onder protest) toch maar te kiezen voor de automatische incasso. Bij ons kloppen de betalingen aan Essent op die manier wèl.
De voorschotbedragen zullen ook bij een automatische incasso wel kloppen maar na een verhuizing moesten wij ineens 4 verschillende voorschotten gaan betalen. Bij navraag waar dit voor was kregen we geen enkele duidelijkheid. U moet gewoon betalen. Punt uit. Dat deden we dus niet en maakten zelf maar een voorschot over wat ons redelijk leek. Later bleek het o.a. voor de huur van een CV ketel te zijn en voor onderhoud van een eigen CV-ketel.
We hadden zowel geen huur ketel als een onderhoudscontract voor onze eigen ketel. Pas nadat we deurwaarders op onze dak hadden gekregen. Ze gedreigd hadden met afsluiting heeft uiteindelijk onze rechtsbijstandverzekering de zaak min of meer recht gedraaid. Essent heeft de contracten ontbonden maar we moesten nog wel een gedeelte betalen. Wij hadden het graag voor laten komen bij de rechtbank want we weigerden te betalen voor iets wat we nooit hadden afgenomen Helaas vond de DAS procederen te duur en heeft ons een bedrag betaald wat wij aan Essent moesten betalen. Zo komen deze grote jongens er dus mee weg. Ze krijgen toch nog geld waar ze geen recht op hebben.
Mocht ons dit ooit weer overkomen dan geen rechtsbijstandverzekering maar liever een rechtbank die dit aan de kaak stelt.
Voor ons dus nooit meer Essent.
Zelf maak ik gebruik van NUON als energie leverancier en van Liander voor het transport daarvan sinds het voorjaar van 1993.
Tot op heden heb ik nog nooit vervelende ervaringen ondervonden!
Energie Direct is mijn leverancier, ook aanbevolen door Consumentenbond. Wijze van overstappen, naar welke leverancier is bij CONSUWIJZER exact te volgen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer