ma
door mariellebras Jan 10, 2013 om 15:18
Huishouden & energie

Welke energieleverancier is goed qua service en prijs?

Essent heeft beterschap beloofd? Kan het mij nu niet meer voorstellen. Krijgen sinds augustus ontvangen wij geen nota's meer.We zijn toen overgestapt naar de Finbox, maar daar komen de nota's niet binnen. Vriendelijk gebeld of het probleem verholpen kan worden, reactie zou komen binnen een week. Geen reactie... Nogmaals gebeld.Zeer onvriendelijke man aan de telefoon, maar beloofd beterschap en binnen een weer zou er een reactie zijn.We zouden anders de nota's per post weer ontvangen. Wederom... Geen reactie.Mail gestuurd, geen reactie. Nogmaals gebeld. Vriendelijke man aan de telefoon die het zelf ook niet snapt, maar hij kan het niet voor ons oplossen. Er komt ook geen excuus. Tja, we konden wel voor de automatische incasso gaan. We hebben verteld dat we geen vertrouwen meer hebben in Essent als ze zo'n probleem niet op kunnen lossen. Tja, daar kon meneer niets aan doen. Ik heb verteld dat we ons contract op gingen zeggen, dat maakte meneer ook niet zoveel uit. Hij kon het niet oplossen en daar moest ik het mee doen... Dus wij zijn op zoek naar een nieuwe leverancier! Wie heeft goede ervaringen?

10897 13 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Jan 10, 2013 om 16:03
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Keus te over lijkt mij. Wat bij de een goed bevalt kan bij de ander om de een of andere reden weer tegenvallen. Ik zou de vergelijkingssites raadplegen als ik jou was.

gwbonline
door gwbonline - Jan 10, 2013 om 16:09
25 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad. We stappen gemiddeld ieder jaar over. Eerst hadden we Nuon, daarna Essent, toen de Nederlandse Energiemaatschappij en nu BudgetEnergie. Elke keer zoeken we de voor ons beste aanbieding, waarbij we de tarieven vergelijken in combinatie met ons verbruik en een eventuele bonus. Overstappen gaat erg makkelijk. De oude energiemaatschappij opzeggen doet de nieuwe. Bij geen enkele maatschappij nog problemen gehad. Het kan dus wel.

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2013 om 16:54
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Ben zelf tevreden over de slecht bekende staande Eneco. Denk dat dit komt omdat er ieder jaar een flinke spaarpot "uitkomt", goed voor een vakantie. Zolang het zo gaat blijf ik daar en zo heeft iedereen zijn eigen redenen voor welke energiemij. te kiezen.

fe
door fera - Jan 11, 2013 om 12:36
22 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan GREENCHOICE aanbevelen. Misschien niet de allergoedkoopste maar wel goedkoper als je eigen energieleverancier, Essent. Greenchoice garandeert een iets lagere prijs dan je netwerkleverancier.
Wij hebben ook slechte ervaringen, vooral met Essent en later met Eneco.
Wij hebben met deze leveranciers veel problemen gehad maar sinds we bij Greenchoice zijn gaat alles soepel. Je krijgt maar 1 rekening, dus geen aparte voor netwerkkosten. Gewoon 1 energienota per maand voor alles.
Je kan zelf je meterstanden doorgeven dus ook daarover hoeven geen misverstanden meer te bestaan.
Als je een andere leverancier hebt dan je netwerkaanbieder geeft deze meestal de standen door en dit geeft extra kans op fouten.
Als je Greenchoice wel nodig hebt bel je een vast nummer, dus geen duur 0900 nummer waar je ook nog eens tijden in de wacht staat.
Elk jaar overstappen kan je misschien geld besparen maar overstappen gaat niet altijd soepel en voor al die ellende die je dan weer hebt, altijd alles controleren, alle tijd die je daar weer in moet steken daar heb ik geen zin meer in.
Wij blijven vaste klant bij Greenchoice.
Succes met je beslissing!!

la
door lambikske - Jan 11, 2013 om 13:04
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben het helemaal met fera eens. Voor mij is Greenchoice de beste energieleverancier. Ik heb daar goede ervaringen mee. Via de website waarop je kunt inloggen onder naam en nummer kun je alle informatie vinden over de kosten, je gebruik, (voorgaande) nota's e.d.
Bovendien is de jaarrekening zeer overzichtelijk en kun je zelfs tussentijds een overzicht opvragen.

Em
door Emmap - Jan 11, 2013 om 13:42
162 Antwoorden / 8 Vragen

Wij zijn al jaren bij Greenchoice voor groen stroom en sins iets korter ook voor groen gas, en dat bevalt ons best. Ook met voorgaande leveranciers niet echt problemen gehad, een familielid had ooit een akkefietje met Eneco, maar na twee telefoontjes, 1e orienterend en 2e met betere gegevens in de hand, en rustig uitleggen, werd dat keurig opgelost. Eneco heeft wel bij dat familielid de hinderlijke eigenschap dat ze tot nu toe elk jaar het maandelijkse voorschotbedrag op een door hen gekozen vast bedrag zetten, een bedrag dat wij niet willen. Maar ook daar: zelf veranderen op internet kan of 1 telefoontje is voldoende om het aan te passen.
Via de vakbond krijgen we nog wat extra korting bij Greenchoice, maar daar zijn ze vast niet uniek in.

Inmiddels ook eigen zonnepanelen, en dat voelt fantastisch - de meter terug zien draaien, en nog maar een miniem stroomverbruik met de grote jongens af hoeven rekenen.

ltmvz
door ltmvz - Jan 11, 2013 om 14:04
949 Antwoorden / 18 Vragen

Het feit dat je bij Essent €12 per jaar extra moet betalen voor accept-betaling lijkt mij reden genoeg om (onder protest) toch maar te kiezen voor de automatische incasso. Bij ons kloppen de betalingen aan Essent op die manier wèl.

fe
door fera - Jan 11, 2013 om 14:20
22 Antwoorden / 5 Vragen

De voorschotbedragen zullen ook bij een automatische incasso wel kloppen maar na een verhuizing moesten wij ineens 4 verschillende voorschotten gaan betalen. Bij navraag waar dit voor was kregen we geen enkele duidelijkheid. U moet gewoon betalen. Punt uit. Dat deden we dus niet en maakten zelf maar een voorschot over wat ons redelijk leek. Later bleek het o.a. voor de huur van een CV ketel te zijn en voor onderhoud van een eigen CV-ketel.
We hadden zowel geen huur ketel als een onderhoudscontract voor onze eigen ketel. Pas nadat we deurwaarders op onze dak hadden gekregen. Ze gedreigd hadden met afsluiting heeft uiteindelijk onze rechtsbijstandverzekering de zaak min of meer recht gedraaid. Essent heeft de contracten ontbonden maar we moesten nog wel een gedeelte betalen. Wij hadden het graag voor laten komen bij de rechtbank want we weigerden te betalen voor iets wat we nooit hadden afgenomen Helaas vond de DAS procederen te duur en heeft ons een bedrag betaald wat wij aan Essent moesten betalen. Zo komen deze grote jongens er dus mee weg. Ze krijgen toch nog geld waar ze geen recht op hebben.
Mocht ons dit ooit weer overkomen dan geen rechtsbijstandverzekering maar liever een rechtbank die dit aan de kaak stelt.
Voor ons dus nooit meer Essent.

ta
door taurusstier - Jan 11, 2013 om 14:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf maak ik gebruik van NUON als energie leverancier en van Liander voor het transport daarvan sinds het voorjaar van 1993.
Tot op heden heb ik nog nooit vervelende ervaringen ondervonden!

me
door meidam - Jan 11, 2013 om 14:44
150 Antwoorden / 120 Vragen

Energie Direct is mijn leverancier, ook aanbevolen door Consumentenbond. Wijze van overstappen, naar welke leverancier is bij CONSUWIJZER exact te volgen.

ch
door chevyrolf - Jan 11, 2013 om 15:42
60 Antwoorden / 12 Vragen

heb ook 6 jaar Greenchoice nooit geen problemen gehad , je hebt ook de energie bond ed , vastelasten bond die je helpen , in verleden ook gedaan , tot dat ze over gingen naar nederlandse energie , ( na negatieve reclame op tv ed )ben ik bij greenchoice gebleven , ze garanderen mij goedkoper te zijn ,tot nu toe gelukt , ENERGIE VERGELIJKERS VERTROUW IK ZELF NIET , heb pas weer vergelijking gedaan zou ik bij green choice bijna 1900 euro betalen en ik betaal 1100 euro p.jaar, bij essent (geen goede ervaring) zou ik 1300 kwijt zijn, dus volgens een energie vergelijke zou ik stuk duurde uit zijn ,denk dat ze contracten hebben met elkaar , (als ze mij kiezen krijgen hun provisie )nou heb ik zelf eens uitgerekend wat ik betaal kwa elektra ,( gas is vast tarief ) (en vast recht moet je ook bekijken) ,was ik dus wel goedkoper uit bij greenchoice , het kan op btw en belasting schelen , ( is een behoorlijk uit gezoek) maar een bond kan je adviseren en eventueel helpen , maar waar je het fijnste bij voelt zou ik pakken , en bevalt het niet weer overstappen , bij essent was dat wel een heeeeeel groot probleem ,dubbele rekening en 3 maand door betalen , de vastelasten bond heeft het voor ons geregeld en we hebben het terug gekregen )

ka
door katja1000 - Jan 15, 2013 om 16:36
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kan energie-direct ok aanbevelen. Die hebben wij sinds een jaar of 3 (via de veiling van eigen huis). Prima service, prima prijs. Vorige week kreeg ik nog een mail met de veranderingen. Heel transparant allemaal.

dearagain
door dearagain - Jan 15, 2013 om 18:22
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ik kan Eneco aanbevelen (helder en klantvriendelijk), maar niet de goedkoopste