mickie
door mickie Apr 17, 2012 om 00:23
Huishouden & energie

Welke wasdroger is t beste voor een redelijke prijs?

Mijn wasdroger is kapot gegaan en nu wil ik dus graag een nieuwe. Maar welke is goed en verkrijgbaar voor een redelijke prijs?
Geen condensdroger maar gewoon een met afvoer.

7081 13 Rapporteer

ee
door eer56 - Apr 17, 2012 om 08:16
10 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend als je wasdroger het begeeft. Maar ook ik moet gewoon even op Google zoeken als een apparaat me in de steek laat. Veel succes met het zoeken.

zwemmer
door zwemmer - Apr 17, 2012 om 08:22
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ga naar vergelijk.nl - wasdrogers getest- consumentenbond.nl/wasdrogers.

mickie
door mickie - Apr 17, 2012 om 09:08
111 Antwoorden / 33 Vragen

@eer56: aan zo'n antwoord heb ik niks, googlen geeft me niet het antwoord op 'wat is de beste droger'.
@zwemmer: ik ben geen lid vd consumentenbond dus de test kan ik niet inzien.
Mijn hoop is dat iemand wél lid is en zo vriendelijk is om mij de uitslag van deze test even door te geven....

zwemmer
door zwemmer - Apr 17, 2012 om 09:17
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ja, ja het lidmaatschap van een ander gebruiken om kennis te vergaren? Dat moet je toch in je vriendenkring proberen. Wellicht is er wel iemand lid van de consumentenbond en zo vriendelijk om de uitslag van de test even door te geven.....
Gemak dient de mens. Waarom ga je niet naar kieskeurig.nl of dergelijke overzichten.

Zwemmer

mickie
door mickie - Apr 17, 2012 om 09:21
111 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=zwemmer schreef op dinsdag 17 apr 2012, 09:17]Ja, ja het lidmaatschap van een ander gebruiken om kennis te vergaren? Dat moet je toch in je vriendenkring proberen. Wellicht is er wel iemand lid van de consumentenbond en zo vriendelijk om de uitslag van de test even door te geven.....
Gemak dient de mens. Waarom ga je niet naar kieskeurig.nl of dergelijke overzichten.

Zwemmer

Ja, ik geef toe dat het een 'brutale' vraag is maar misschien ga ik iets teveel uit van mijn eigen instelling: als ik iemand zou kunnen helpen zou ik t ook doen. Niet geschoten....

zwemmer
door zwemmer - Apr 17, 2012 om 09:25
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat is begrijpelijk maar de site heeft bepaalde grenzen. Het zal je wel lukken om meer uit te vinden.

mahadma
door mahadma - Apr 17, 2012 om 09:37
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Ga naar drie verschillende winkels, laat je adviseren en ga naar huis. Leg de resultaten naast elkaar en beslis welke je wilt kopen en daarna bij wie. Je kan natuurlijk proberen om een prettiger prijs te bedingen door niet op de prijs van het ding maar de bezorgkosten te verminderen, dat wil vaak wel lukken.

ro
door ron530 - Apr 17, 2012 om 10:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Voorop gesteld dat de consumentenbond niet objectief is, in de testen gaan prijs/kwaliteit hand in hand m.a.w. redelijke kwaliteit en een lage aanschafprijs scoort punten. Zo kan een Indesit zomaar een beste koop worden maar aanschaffen brengt niets dan ellende. Welke droger dan wel, geen droger van Italiaanse makelij Indesit, Ariston moet je zowiezo laten staan. Let bij aanschaf vooral op de stevigheid van het kabinet (kast) en neem zo min mogelijk toeters en bellen. Een mechanische timer is minder storingsgevoelig dan electronica.

Succes.

jo
door jorisw - Apr 17, 2012 om 10:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Iets meer informatie zou handig zijn om een passend advies te geven. Bijvoorbeeld hoe vaak draait de droger, heb je per keer veel wasgoed, etc.

Bijvoorbeeld: Als je maar 1 keer in de week de droger gebruikt, dan is het energieverbruik niet zo relevant. Als je een groot gezin hebt en hij draait dagelijks dan is dat opeens wel belangrijk.

mickie
door mickie - Apr 17, 2012 om 10:46
111 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=jorisw schreef op dinsdag 17 apr 2012, 10:41]Iets meer informatie zou handig zijn om een passend advies te geven. Bijvoorbeeld hoe vaak draait de droger, heb je per keer veel wasgoed, etc.

Bijvoorbeeld: Als je maar 1 keer in de week de droger gebruikt, dan is het energieverbruik niet zo relevant. Als je een groot gezin hebt en hij draait dagelijks dan is dat opeens wel belangrijk.

Ik gebruik mijn droger een keer of 4, 5 in de week. Mijn wasmachine heeft een capaciteit van 7 kilo, die kan ik dus niet in één keer in de droger kwijt, dus draai ik vaak nog een deel apart. Meestal ik t weekend vanwege mijn dubbeltariefmeter. Ook al levert dit volgens de laatste berichten dan wel niet véél meer op maar alle beetjes helpen.

Cookies
door Cookies - Apr 17, 2012 om 10:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......googlen geeft me niet het antwoord op 'wat is de beste droger'........

Dat antwoord vind je hier ook niet: zoveel mensen, zoveel meningen.

Als je tevreden was over het merk droger die nu kapot is gegaan, zou ik eerst eens zoeken op een opvolger van dat merk. Kieskeurig is een prima start om te beginnen, zoeken op merk, prijs, specificaties. Voldoende reviews om door te lezen.

Bovendien: wat vind je een redelijke prijs?

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2012 om 12:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Je droogt vrij veel, zou dus niet voor de allergoedkoopste gaan; sommige wasdrogers zeggen al na 2 jaar "bekijk het maar". Je krijgt best veel informatie (niet commercieël) als je intikt: voordelige wasdrogers, met voor-en nadelen. De Indesit is er al voor 189,-- maar is geen aanrader. Misschien voor jou wel. Zelf ga ik voor "een duitser".

jo
door jorisw - Apr 17, 2012 om 13:53
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mickie schreef op dinsdag 17 apr 2012, 10:46][quote=jorisw schreef op dinsdag 17 apr 2012, 10:41]Iets meer informatie zou handig zijn om een passend advies te geven. Bijvoorbeeld hoe vaak draait de droger, heb je per keer veel wasgoed, etc.

Bijvoorbeeld: Als je maar 1 keer in de week de droger gebruikt, dan is het energieverbruik niet zo relevant. Als je een groot gezin hebt en hij draait dagelijks dan is dat opeens wel belangrijk.

Ik gebruik mijn droger een keer of 4, 5 in de week. Mijn wasmachine heeft een capaciteit van 7 kilo, die kan ik dus niet in één keer in de droger kwijt, dus draai ik vaak nog een deel apart. Meestal ik t weekend vanwege mijn dubbeltariefmeter. Ook al levert dit volgens de laatste berichten dan wel niet véél meer op maar alle beetjes helpen.

Dan zou ik een droger selecteren op energieverbruik en niet erg op de aanschafprijs letten. Ik heb zelf om die reden een Siemens gekocht. Grote inhoud en laag energieverbruik.