Me
door Melissaaa Oct 31, 2018 om 16:06
Huishouden & energie

Welke wasmachine is het meest geschikt voor 1 persoon

Ik heb een eigen appartementje en ga op mijzelf wonen. Hiervoor heb ik natuurlijk een wasmachine nodig en ik vroeg mij af welke wasmachine het meest geschikt is voor 1 persoon

14290 22 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2018 om 16:14
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Laat u informeren door een witgoedwinkel.

Zonder reclame te willen maken zie ik dit al: https://www.kensaq.com/web?q=Wasmachine+Keuzehulp&qo=relatedSearchNarrow&o=768156&l=dir

Ka
door Kassagebruiker - Oct 31, 2018 om 16:19
683 Antwoorden / 5 Vragen

Met een beetje geluk ben je voor een € 300 tot € 400 klaar, kijk naar wat belangrijk is. En ga gewoon informatief eens bij een zaak met veel witgoed kijken.

me
door mein33 - Oct 31, 2018 om 16:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Koop een gewone wasmachine en stel de was desnoods een dagje uit als het stapeltje wasgoed nog niet groot genoeg is.
Een wasmachine koop je voor een langere termijn en je weet maar nooit wiens was er over een poosje, mischien nu nog onverwacht, meegewassen moet worden. ;-))

sira
door sira Oct 31, 2018 om 18:47
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Helemaal mee eens.

Ben ook alleen, maar heb nooit een wasmachine gekocht op basis van 1 persoon. Zou je dat wel doen, zul je achteraf spijt hebben.
Stel, je hebt een tweepersoonsbed en je gaat je bed verschonen, dan heb je een dekbedhoeslaken, 2 kussenslopen, een onderhoeslaken en een matras(bescherm)hoeslaken. Dit gaat al met moeite in een normale wasmachine, laat staan in een kleine wasmachine. Voor deze hoeveelheid zul je dus al 2 wassen moeten draaien. En dat betekent meet stroom- en waterverbruik, maar ook meer tijd.
Ook spaar ik alle hand- thee- en vaatdoeken altijd op en was dit ongeveer 1x per maand op 90 graden. Ik moet er niet aan denken om meerdere keren per week te moeten wassen, omdat de wasmachine niet groot genoeg is, nu kan ik weleens een weekje overslaan.

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2018 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar je moet dan van alles wel stapels hebben liggen. Ik heb toch om de week wel een volle witte was, maar goed ik heb veel wit spul. Lijkt me niet prettig handdoeken en dergelijke een maand te laten liggen. Helemaal niet in de zomer.

sira
door sira Nov 5, 2018 om 12:46
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dat valt best mee Tijger1. Dat ik het opspaar, doe ik om de wasmachine een hete was te laten draaien, want het is zonde om dat leeg te doen. Bovendien zijn de handdoeken etc. ècht niet vuil, zeker niet als je regelmatig een schone pakt. Dat is het voordeel van een iets grotere stapel. Maar het belangrijkste, zorg in de winter dat alles droog is als je het in de wasmand stopt, met name als de R in de maand is, anders kan de was zuur gaan ruiken.

marita5
door marita5 - Oct 31, 2018 om 16:43
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Melissaaa ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/kopen

Thijs12
door Thijs12 - Oct 31, 2018 om 16:59
532 Antwoorden / Vragen

Laat je nooit verleiden iets zogenaamd voor kleine wasjes op de camping . Dat is geld weggooien.

panter22
door panter22 - Oct 31, 2018 om 18:30
6599 Antwoorden / Vragen

Kies een wasmachine van 7of 8 kg. Als je nu alleen bent of met z'n tweeën. Het beddengoed blijft gelijk. Je hebt alleen een wat grotere stapel handdoeken nodig. dan als je een kleinere wasmachine neemt. Kun je lekker badlakens nemen.
En je wilt toch wel alles in een keer in de wasmachine stoppen.
Kies niet de goedkoopste, die willen nog wel eens stuk gaan binnen een paar jaar.
Kijk ook naar het energielabel. A+++ bv is  zuiniger dan een A.
Vergelijk de eigenschappen en prijs op kieskeurig.nl, maak een lijstje van machines waar je een keus uit wilt maken en ga naar de winkel. Dan kun je de wasmachine zien. Op een plaatje is het altijd anders,
Kijk desnoods twee keer voor je een beslissing neemt. En neem iemand mee.

Pi
door PimJoris Nov 5, 2018 om 23:41
78 Antwoorden / Vragen

Wat een onzin. Meer linnengoed aanschaffen, meer kastruimte nodig hebben, grotere waszak, meer wasrek, groter apparaat en vooral: hoe groter de inhoud van de wasmachine, hoe groter de kans dat deze niet vol is. Ga gewoon voor een inhoud van 4-5 kg. Dat was tot voor een paar jaar de standaard. En vergelijk op www.kieskeurig.nl. Daar kunnje prijzen vergelijken, per machine de goedkoopste aanbieder vinden én je vindt er recensies.

panter22
door panter22 Nov 6, 2018 om 08:25
6599 Antwoorden / Vragen

Helemaal geen onzin. Een grote wasmachine gebruikt in verhouding veel minder energie, water en wasmiddel.
Je spaart de was op tot je een volle machine hebt. Wat is daar mis ,mee.Ook nog beter voor het milieu.
De standaard 4-5 kg is al een jaar of 10 geleden. Vroeger waste je met een wasmachine met wringer er op. Nu toch ook niet meer.

ro
door ron503 - Oct 31, 2018 om 18:47
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Alle wasmachines zijn voor een één persoonshuishouden geschikt want ze hebben een halve was knop die voor elk wasprogramma gebruikt kan worden. Tip koop geen indesit, Ariston of een look alike van een ander merk want die worden in Italië in elkaar geknutselt. Die dingen zijn goedkoop maar uiterst onbetrouwbaar. Voor dat geld of veel minder zijn er ook tweedehands Mieles te koop met garantie maar dan is het wel zaak om een betrouwbare verkoper in tweedehands witgoed te vinden.

pe
door peentjes - Nov 1, 2018 om 00:22
421 Antwoorden / 0 Vragen

Naar de wasserette?

ma
door maarten heest - Nov 1, 2018 om 12:36
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi @MELISSA, een mannelijk wasadvies ;)

-koop een wasmachine met een keine trommelinhoud. 7 kilo of minder. Een grotere is zonde van de energie en het water.
-was pas als de machine vol is. Dan was je het meest economisch.
-was op zo laag mogelijke temperaturen. Goed voor de portemonnee en het milieu.
-was zo weinig mogelijk synthetische producten, zoals fleece. Dat zorgt voor microplastics in het milieu. Kies voor natuurlijke producten als het kan.
-droog je was aan de lucht. Het ruikt lekker en je hoeft geen energieslurpende droogtrommel aan te schaffen.
-een goed wasmiddel hoeft niet duur te zijn. Laat je niet verleiden door de marketeers van de grote merken.
Bij de discounter koop je een uitstekend getest wasmiddel voor weinig geld. Voor het milieu is nog een betere optie om voor eco-vriendelijk te kiezen.

wi
door wilhelmina59 Nov 2, 2018 om 10:55
512 Antwoorden / 0 Vragen

Jaja, handoeken op de 40 graden en dan ook nog  energiezuinig/ecobubble. Bah, eeks, getvrr.

an
door annie van es Nov 6, 2018 om 10:07
53 Antwoorden / 4 Vragen

mannenpraat, dat kun je wel merken. Geitenwollen sokken praat. Handdoeken zijn niet schoon op een zo laag mogelijke temperatuur en ook ondergoed moet goed schoon zijn. Natuurlijk koop je geen machine waar je meer dan 7 kg. in kan doen. Ik had 2 jaar geleden ook een nieuwe nodig en vertelde de verkoper dat ik niet zo'n grote wilde. Die zijn er niet meer maar de nieuwe machines zijn zuinig met alles, ook met water. Koop altijd een A+++, zuinig in energie en water. Je kunt zelfs in het bakje een hele fles wasmiddel doen als je zou willen, niet dat ik dat doe, maar de machine pakt wat nodig is. Veel succes Melisse

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2018 om 12:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Alle wasmachines zijn daar geschikt voor. Het is alleen zaak om was te verzamelen tot er voldoende is om te gaan wassen. Maar daar ben je snel aan met beddengoed. Dus niet alsmaar een enkel stuk of veel te weinig in de machine doen.
Vraag verder aan degene die nu uw was doet.
Anders eerst nog een tijdje naar een wasserette gaan.

Gr
door Grunn1 - Nov 1, 2018 om 13:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Meeste wasmachines zijn niet geschikt voor 1 persoon, trommel is te klein. Bij een wasserette gebruiken ze vaak grotere wasmachines waar misschien wel 1 persoon (mits niet te groot) in kan.
Persoonlijk zou ik een douche aanleggen, is goedkoper maar vooral ook veiliger en ook daar wordt je schoon van.

wi
door wilhelmina59 Nov 2, 2018 om 10:52
512 Antwoorden / 0 Vragen

Tja het is vrijdag dus....;-)
Maar even serieus. Gewoon een 7 of 8 kilo vulgewicht machine, Siemens of Bosch en dan inderdaad de Duitse variant. zo min mogelijk wasmiddel, droogtrommel is iets wat je zelf moet beslissen. En je witte was/beddengoed op de 60 of de 90 graden.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2018 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koop een gewone maat wasmachine, maar zeker geen een van 7 of 8 kilo. Dan hoeft u niet op te gaan sparen en alles door elkaar in een machine te stoppen.

En als de portemonnee het lijden kan, een Bosch of een Miele.

Gr
door Grunn1 Nov 2, 2018 om 11:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niet om te zeuren ofzo maar wasmachines met een vulgewicht van minder dan 7 kilo zijn er bijna niet meer. Bij Coolblue hebben ze de keuze uit ruim 150 wasmachines waarvan er maar 11 een vulgewicht hebben van 6 kilo en de rest is allemaal meer.

ma
door maarten heest - Nov 2, 2018 om 10:04
463 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Consumentenbond zijn de Siemens WMN16T3471 en de Bosch WNAT323471 als 'goed' getest. De Whirlpool FSCR70410 is de 'beste koop'.
Bij de Duitse collega's van Stiftung Warentest komen de machines van Bosch en Siemens er ook prima vanaf.
Mocht je je geld met het waswater weg willen spoelen dan kun je een investering doen in de firma Miele. Heel erg duur maar wast niet beter.

marita5
door marita5 Nov 2, 2018 om 10:50
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Maarten Heest , Ik heb een Miele , is inderdaad duur , maar mijn eerste had ik 20 jaar , mijn tweede is inmiddels 11 jaar .

panter22
door panter22 Nov 2, 2018 om 11:04
6599 Antwoorden / Vragen

Die Siemens is een model van januari 2015, dus bijna 4 jaar geleden ontworpen.
En die Bosch ook. Bosch en Siemens komen uit dezelfde fabriek en deze modellen zijn mogelijk gelijk.
Er zijn vast wel nieuwere modellen die zuiniger zijn.
En die beoordelingen van de Consumentenbond, daar moet je niet blindelings op afgaan, Recent nog Energieflex, geen succes.
De Mieles krijgen wel goede scores, maar zijn erg duur.
Bron:Kieskeurig.nl
Dat je een wasmachine lang hebt hangt niet alleen af van het merk. maar ook van hoe vaak je wast Een wasmachine die elke dag een paar keer draait, zal sneller slijten dian die een paar keer per week gebruikt wordt.

ma
door maarten heest Nov 2, 2018 om 13:14
463 Antwoorden / 0 Vragen

Als twee gerenommeerde consumentenorganisaties middels praktijktesten machines van Bosch en Siemens goed beoordelingen geven dan zegt dat misschien niet alles. Maar ik heb daar meer vertrouwen in dan individuele klantenrecensies op een prijsvergelijkingssite.
Mieles wassen inderdaad ook prima maar niet beter en dus is het de vraag waar je de aankoop van zo'n machine op baseert.
Mieles hebben het imago het eeuwige leven te hebben. Maar zelfs als dat waar zou zijn dan is het maar de vraag of dat zo gunstig is. Een machine van 20 jaar geleden gaat stukken slechter met stroom- en waterverbruik om dan een modernere machine. Dat zou je in een overweging ook moeten betrekken.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2018 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees eens hier over vulgewicht machine.

Dus een doogewone maat is prima geschikt voor u. Ook als u een tweepersoons bed hebt.

https://www.coolblue.nl/advies/vulgewicht-wasmachines.html

pe
door pebk - Nov 2, 2018 om 13:35
581 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou gewoon een grote, zuinige wasmachine nemen die bij uw budget past. Mijn moeder heeft dat ook. Misschien iets minder vaak wassen met een volle trommel, of een kort programma van 30 minuten.

jo
door jorisw - Nov 3, 2018 om 18:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Neem in ieder geval een full size wasmachine. Het grote verschil tussen een wasmachine voor een eenpersoonshuishouden en voor een gezin is de hoeveelheid wassen die je er mee draait. Jij doet er misschien 1 of 2 in de week, een gezin wellicht iedere dag. Een goedkopere wasmachine zal voor jou dan prima voldoen. Neem wel een gerenommeerd merk, mocht er een keer wat gerepareerd moeten worden dan gaat dat over het algemeen makkelijker.

ha
door harrybre - Nov 5, 2018 om 12:56
240 Antwoorden / Vragen

Ik zou beginnen bij de kringloopwinkel. Zijn gerepareerd en iets meer dan drempelgarantie als op Marktplaats. En wasmiddelen ? Hoeveel fabrikanten denkt u, dat er hier bestaan ? Unilever, Procter & Gamble, Henkel, Klok ( ? ) , en in België zit nog een private label fabrikant. Dan schiet het knap op. zie verder maarten heest .

Or
door Oranje Sap - Nov 5, 2018 om 15:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hi melissaaa,

Ben hier zelf ook naar op zoek gegaan en uitgekomen bij een was- droogcombinatie. Vonden wij ideaal, een droger en wasmachine in één apparaat. Kan het erg aanraden. Vooral met handdoeken, sokken en ondergoed is het ideaal. Dit uithangen was aardig wat werk en kan nu in één keer. Kwam deze pagina tegen bij het zoeken naar een wasmachine voor 1 persoon: https://wasmachine-info.nl/wasmachine-voor-1-persoon/

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groet!

vu2615
door vu2615 - Nov 5, 2018 om 16:29
81 Antwoorden / 3 Vragen

Toen ik op mezelf ging wonen had ik geen wasmachine nodig. Ik gooide de vuile was in de badkuip, water en zeep er bij, zo nu en dan eens doorelkaarhusselen, en dan na een uur in de zeep goed uitspoelen. Als het nodig was zette ik mijn geheime wapen in: mijn moeder en haar wasmachine. Maar alle gekheid op een stokje: Wat voor budget heb je, hoeveel en hoe vaak ga je wassen. Kijk ook eens op marktplaats.nl of op een andere site. Hier staan ook vele machines voor niet veel, soms zelfs met een half jaar garantie.

je
door jedi - Nov 6, 2018 om 17:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Een camping was machientje !