do
door dolfin Jul 1, 2013 om 19:50
Huishouden & energie

Wie heeft er ervaring met kleding verven in de wachmachine

Wie heeft er wel eens kleding geverfd in de wasmachine. Ik zou een donkere kleur zoals donker blauw of zwart moeten gebruiken. Ik vraag me af geeft het daarna niet af bij de volgende was?

34347 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2013 om 19:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, dat geeft af. Je kan het daarna alleen met gelijke kleuren wassen, dus zwart bij zwart. En dan nog moet je uitkijken dat er niet wat van de kleurstof in de wasmachine blijft hangen. Dus als je het zwart geverfde kledingstuk wast (zeker na een eerste keer verven) opletten dat je daarna geen witte was draait, want dan kun je nog voor verrassingen komen te staan.

Het verven zelf heb ik nooit in een wasmachine gedaan, wel in een kookpan op het vuur, dat is nog een hele belevenis. Het verven lukt eigenlijk alleen in tinten die redelijk dicht bij elkaar liggen, dus verwacht niet dat je een beige kledingstuk pikzwart krijgt.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2013 om 20:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens mij moet je daarna een paar x de machine leeg draaien. Instructies hiervoor staan op de verpakking.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2013 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvullend op zoekster, het ligt ook aan het materiaal of dat te verven is. Was je er andere kledingstukken met het geverfde mee dan kunnen die kledingstukken met wassen ook afgeven. Verder verbleekt de kleur in de regel met het wassen tot na een aantal wassingen maar dan is de kleur al een stuk verbleekt is mijn ervaring. Verder kan het voorkomen dat de kleur in de wasmachine niet goed verdeeld wordt, maar dat zal mede afhangen van hoeveel je tegelijk wilt verven. En inderdaad de kleur kan na het verven nog weleens tegenvallen.

do
door dolfin - Jul 1, 2013 om 20:22
4 Antwoorden / 4 Vragen

Het gaat om broeken van een soort spijkerstof, die zijn al donker maar hebben oranje stiksels en nu mag mijn man ze niet meer aan van het bedrijf vanwege het nieuwe logo van dit bedrijf. Voorheen kreeg hij bij zijn werkkleding ook broeken en die mag hij nu meer dragen, terwijl ze nog goed zijn. Dus had ik al het logo eraf getornd maar dit is nog niet genoeg. Vandaar dat mijn schoonmoeder met het idee van verven kwam. Maar ik ben bang dat ik daarna geen witte was meer kan draaien zonder dat deze donkere vlekken erin krijgt.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2013 om 20:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Spijkerstof is goed te verven. Lees goed de info op de verpakking. Als het niet veel oranje stiksels zijn, kan je ook een permanent zwarte marker proberen. Eerst op 1 broek uitproberen.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2013 om 20:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stiksels zijn veelal niet van katoen en verven dan niet mee, blijven dezelfde kleur als ze waren. Als de broeken niet meer gedragen mogen worden zou je met 1 broek kunnen proberen of het verven het goede resultaat geeft. Het is ook maar de vraag of als alles toch naar wens geverfd is maar je nog (iets van) de oude logo's kunt zien of de baas daarmee wel tevreden is.

tenormin
door tenormin - Jul 1, 2013 om 20:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Jeans verven is één van de meest succesvolle dingen die goed lukt.
[url=http://www.youtube.com/watch?v=VD2uQWWr9d4]hier[url]

zwemmer
door zwemmer - Jul 1, 2013 om 20:43
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Wat is het probleem? Je kunt het natuurlijk altijd proberen om de broeken te verven. Dan zie je het resultaat vanzelf dukt me. En daarna natuurlijk apart wassen, dat is toch niet zo moeilijk? Men wast jeans over het algemeen niet samen met de witte was.

Zwemmer

moeder56
door moeder56 - Jul 1, 2013 om 21:00
483 Antwoorden / 2 Vragen

Koop een goede textielstift. Gewoon de stiksels daarmee kleuren.