Da
door Daan_81 Sep 16, 2019 om 20:30
Huishouden & energie
Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Via www.ontstoppings-service.nl kwam iemand langs, kosten waren 360
euro voor 17 minuten werken. Het leek allemaal oké met juiste materialen en 2 maanden garantie. Een week later was de afvoer weer/nog steeds verstopt maar het telnummer is niet meer te bereiken via whatsapp of telefoon. En via het centrale telnr 085-1308789 wordt gezegd dat ze deze opdracht niet herkennen in het systeem?! Heeft iemand hier ervaring mee?

3837 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2019 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ervaring? Nee. Zeker de eerste advertentie gekozen van Google? Het internet staat vol met die klachten.

Koop bij de bouwmarkt zelf een ontstoppingsveer. En ontstop zelf.

tenormin
door tenormin - Sep 16, 2019 om 21:20
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Maar wat heeft u aan eventuele ervaringen van anderen? U bent voor het lapje gehouden en, inderdaad, de eerste de beste ontstoppings service gebeld. Natuurlijk zijn ze waarschijnlijk niet meer te bereiken, centjes binnen van diverse andere slachtoffers en gaan dan weer onder een andere naam verder, om vervolgens weer te verdwijnen. Tja.

ne
door neodutchio - Sep 16, 2019 om 21:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ontstoppingsbedrijven.... Uit hetzelfde rijtje als slotenmakers en ticket doorverkoopsites. Achteraf kan iedereen een forum vinden om te klagen of om medestanders te vinden, maar die worden pas weer gelezen door anderen als die ergens ingestonken zijn.
Natuurlijk kunnen ze uw opdracht niet meer vinden in hun systeem, want ze hebben geen systeem. U belt naar een 'kantoor' en zij geven de opdracht aan vaste mensen. Een vast bedrag of percentage gaat naar niet 'kantoor' en de rest is pure winst. Administratie zal echt niet bijgehouden worden.

Het enige dat u kan doen is een echt bedrijf bellen en uw verlies nemen.

marita5
door marita5 - Sep 16, 2019 om 22:44
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Daan_81 ,

Deze site is pas geregistreerd op 24 - 7 - 2019 , geen adres , als u klikt benedenaan op algemene voorwaarden krijgt u niks te zien , dure les .

Lees deze ervaring ,

https://www.destentor.nl/binnenland/loodgieter-bedreigt-eva-40-en-laat-haar-megabedrag-betalen-ik-voelde-mij-onveilig~ad996240/?referrer=https://www.google.nl/

Mosterd na de maaltijd , lees deze tips .

https://www.consumentenbond.nl/verbouwen-en-klussen/pas-op-voor-louche-loodgieters

panter22
door panter22 - Sep 17, 2019 om 09:03
6599 Antwoorden / Vragen

Het zijn een aantal ontstoppingsbedrijven die samen een website hebben. Meer niet. En gegevens worden niet bewaard.
Maar je weet toch wel wie er bij je thuis geweest is? Stond er geen naam op de bus of kwam er iemand in een personenauto?
Je weet de naam niet meer van zowel het bedrijf als de loodgieter?
Heb je geen rekening gekregen met een naam, adres en telefoonnnummer er op? Of heb je die €360 cash betaald?
Geen pinbon, staat er niets op je bankafschrift?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2019 om 09:29
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is ook mijn reactie dat u niet zo heel erg verstandig bent geweest om op dit 'aanbod in te gaan'. Ik maak uit uw opmerking op dat u geen schriftelijke offerte heeft gehad. Heeft u wel een nota gehad met daarop de gegevens van dit 'bedrijf'?

U heeft rechten maar gelet op de hoogte van het bedrag ad. € 360,00 is het niet zinvol om daar gebruik van te maken. De kosten en moeite zullen dan meer bedragen. Het enige dat u zou kunnen doen is melding doen bij de politie opdat het in ieder geval daar bekend is en er mogelijk meer aangiften komen. Zie verder de al hiervoor gegeven meerdere topantwoorden.

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2019 om 11:24
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Probleem hier is dat het bedrijf achter de site de werkzaamheden niet zelf doet maar uitbesteed. En dan is het voor hen geen probleem om dit door malafide bedrijfjes te laten doen en vervolgens doen of hun naam haas is. De afspraken gaan via die centrale dus nemen ze u in de maling door te zeggen dat ze van niets weten. Helaas is het grootste probleem dat mensen niet vooraf een prijsafspraak maken veelal omdat het komt door zgn "paniek" regelingen. En daar maken dit soort bedrijven dan weer handig gebruik van.

jo
door joskaa - Sep 20, 2019 om 15:47
80 Antwoorden / 44 Vragen

Bel de volgende keer riool.nl. Dat adres kregen wij door van de leverancier van de cv-ketel toen onze riolering verstopt zat. Snel, betaalbaar en betrouwbaar is onze ervaring. Het kostte destijds 120 euro en het euvel was binnen de kortste keren adequaat opgelost.

agapon1951
door agapon1951 - Sep 20, 2019 om 19:41
169 Antwoorden / Vragen

verleden jaa rbij mij ontstopt, schoonmaken afvoerkanaal (welk niet meer open te krijgen was met zowel HP (belooft ook niet altijd wat het doet) als ontstoppingveer kosten inclusief voorrijden en anderhalf uur werk 85 euro. U ziet het verschil en spreekt voor zich.
Garantie 1 jaar, dus ja je bent er in geluist.