Ja
door JaKl Nov 15, 2019 om 19:28
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring met de Vaillant MAG 115/1T (K-NL)

Is deze geiser geschikt voor douchegebruik.
Voldoende water toevoer ?
Kan hij in een kast geplaatst worden?

5473 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 15, 2019 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een geiser in een kast? Zou u zich niet beter tot een bedrijf kunnen wenden om uit te zoeken wat geschikt is voor u?

diumenge
door diumenge Nov 15, 2019 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, in een keukenkastje. Niets vreemds aan.

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2019 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, maar dan wel de onder en bovenkant open. De badgeiser van de Ts hangt nu in het toilet.

diumenge
door diumenge Nov 15, 2019 om 20:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ahaa, ik had de geschiedenis niet bekeken. Bij mij is de kast overigens alleen aan de bovenkant open.

gerbera
door gerbera Nov 15, 2019 om 22:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

De Vaillant turboMAG 115/1T is een ideaal toestel als u alleen warm water nodig heeft en ruimte wilt besparen. U kunt het compacte toestel namelijk zelfs laten installeren in een afgesloten ruimte zoals een kast.

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2019 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een geiser die geen lucht nodig heeft en geen afvoer? Bijzonder.

gerbera
door gerbera Nov 16, 2019 om 22:06
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@Tijger1, jammer dat u niet even de moeite neemt om te kijken om wat voor type het gaat alvorens te reageren. En er staat nergens dat deze geiser geen afvoer en toevoer heeft. Het gaat hier om een gesloten systeem en die maken gebruik van een dubbelwandige rookgasafvoer waarbij tevens lucht naar binnen wordt gehaald net als bij een CV ketel. Maar gelukkig heeft u meer verstand van verzekeringen en ik zou zeggen "houwen zo"

tijger1
door tijger1 Nov 16, 2019 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, houwen zo. Maar de Ts heeft het eerst over het vervangen van een badgeiser die nu in het toilet hangt, door een elektrische doorstroomgeiser, want een boiler zou niet kunnen. En nu dan weer over een geiser op gas in een kast.

Dus volgens mij heeft de Ts werkelijk geen idee, en kan hij beter naar een bedrijf gaan en daar zijn wensen uiten en mogelijkheden bespreken.

Donuts
door Donuts Nov 17, 2019 om 03:37
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@gerbera: +10!

gerbera
door gerbera Nov 17, 2019 om 11:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij heet het vraag-beantwoordt dus stelt de TS een vraag. Dit keer over een geiser en daarvoor over een doorstroomboiller en misschien is de volgende vraag wel over een warmtepomp. Dus is de TS, met behulp van forumleden, gewoon op zoek naar een voor hem gustig product en daar is niks mis mee.

Donuts
door Donuts Nov 17, 2019 om 12:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@gerbera: Tijger1 gebruikt liever een afleidingsmanoeuvre dan de woorden 'u heeft gelijk'.

Donuts
door Donuts - Nov 15, 2019 om 20:23
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Via contact formulier of telefoon kun je deze vragen stellen aan Vaillant  https://www.vaillant.nl/consument/contact/

Hij is in ieder geval geschikt voor douche gebruik, zag ik in de gebruiksaanwijzing  https://www.vaillant.nl/consument/producten/geysers-2189.html

P.S. Ik heb er geen ervaring mee.

Magnum007
door Magnum007 - Nov 15, 2019 om 20:38
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jakl,

Een "ouderwetse" geiser is levensgevaarlijk in een kast.
Hij moet geplaatst worden in een open ruimte met voldoende ventilatie:bijvoorbeeld in de keuken waar je het raam kunt openen.

Ik spreek uit ervaring want ik ben opgegroeid met een geiser.
De laatste geiser,die ik had was van Bosch:echt een top apparaat met snel warm water,ook als de stroom is uitgevallen....;-)

Bij renovatie van een sociale huurwoning mag een geiser niet meer vanwege het gevaar voor koolmonoxide  vergiftiging...:-(

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2019 om 21:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een geiser moet tegenwoordig een afvoer naar buiten hebben.

gerbera
door gerbera Nov 15, 2019 om 21:59
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Maar ook dan kan er koolmonoxide ontstaan.

gerbera
door gerbera Nov 16, 2019 om 15:45
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat hier om een nieuw type geiser die een gesloten systeem heeft net als bij een CV ketel. Deze hebben een dubbelwandige rookgas afvoerpijp. Koolmoonoxide kan alleen onstaan bij onjuiste aansluiting van deze afvoer.

gerbera
door gerbera - Nov 15, 2019 om 22:05
7358 Antwoorden / 14 Vragen

hier     Kunt u alles lezen over de MAG 115/1T

Donuts
door Donuts Nov 15, 2019 om 22:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Dat kon daar ook.:)

gerbera
door gerbera Nov 16, 2019 om 15:38
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Vreemd, ik had een verwijzing naar de specifieke gegevens van deze geiser gekopïeerd, is die toch naar de homepagina gegaan.

Donuts
door Donuts Nov 16, 2019 om 16:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mij idem.

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2019 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet. Ik zou dit eens voorleggen op het forum van Klusidee als er niets over op de site vermeld staat.
Zoek eens hier:
https://www.klusidee.nl/Forum/geiser-t101289.html

marita5
door marita5 - Nov 17, 2019 om 08:06
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jakl ,

Het product is bedoeld voor de centrale warmwaterbereiding. Het product wordt hangend aan een wand zodanig geïnstalleerd, dat een mogelijkheid bestaat voor de installatie van verbrandingslucht- en verbrandingsgasleidingen. Als installatieplaatsen komen kelders, bergruimtes en multifunctionele of woonruimtes in aanmerking.

Lees hier de gebruiksaanwijzing ,

https://www.vaillant.nl/producten-3/geysers-2/turbomag/gebruiksaanwijzing-turbomag-1-5-1-t-0020297273-00-1598368.pdf

ro
door ron503 - Nov 17, 2019 om 11:02
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De geyzer is van een midden klasse warmwateropbrengst dus zal ook geschikt zijn voor douchegebruik. Voor de plaatsing is een afvoer van rookgassen noodzakelijk, een gastoevoerleiding en ook een aansluiting op 230 volt nodig als ook voldoende aanvoer van omgevevings lucht. In een kast plaatsen kan dus wel maar dan dient er een rookgas afvoerpijp, 230 volt aansluiting aangelegd te worden en ventilatieroosters omdat de omgevingslucht uit de ruimte gehaald wordt. Dit type gebruikt een gesloten brandersysteem en slaat bij een te weinig aan omgevingslucht of als de rookgassen niet weg kunnen automatisch af en daarmee veilig genoeg voor plaatsing in elke ruimte/kast als aan de nodige voorwaarden is voldaan.