fi
door fienfloor Apr 22, 2019 om 13:22
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring met gebruik van zwarte kranen?

Ik ben me aan het orienteren vanwege komende verbouwing van de badkamer. Ik zie nu ineens overal zwarte (douche) kranen en vind deze erg mooi. Ik vraag me alleen af of hoe deze in gebruik zijn. Zijn ze makkelijk mooi te houden, krijg je er geen kalkvlekken op en beschadigen ze niet snel? Moet je bij de aanschaf nog ergens op letten? Op internet is deze vraag ook al eens in het verleden gesteld. Er reageerden echter alleen maar mensen die "denken" dat het geen verstandige keus is. Ik vraag dus ook niet wat u er van "denkt" maar wie echt deze kranen al een tijdje in gebruik heeft.

59641 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2019 om 13:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk helemaal niets over zwarte kranen, maar u had dit ook kunnen vinden op internet.

https://roomed.nl/zwarte-kraan-schoonmaken/

fi
door fienfloor Apr 22, 2019 om 13:37
2 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Tijger
Dank je wel voor de moeite. Dit had ik uiteraard ook gezien. Maar dit gaat specifiek over hoe maak ik mijn zwarte kranen schoon? Dat is mijn vraag niet.

aurora1
door aurora1 Apr 22, 2019 om 14:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat u het antwoord niet begrijpt want het is wel het antwoord op uw vraag.

tenormin
door tenormin Apr 22, 2019 om 14:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@fienfloor, sluit me aan bij @aurora1: u vraagt specifiek hoe ze mooi en schoon te houden. (Maar als je er zelfs niet met een microverzel doekje mag schoonmaken...)

jo
door jorisw - Apr 22, 2019 om 13:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Belangrijk is hoe het zwart is gemaakt. Als het gelakt is, weet je zeker dat er op een gegeven moment verf vanaf komt. Als het zwart geanodiseerd is blijft het zwart, maar heeft het wel goed onderhoud nodig.

Daarnaast is het ook best wel trendgevoelig. Verchroomde kranen (mat of glanzend) kunnen over 10 jaar nog steeds. Zwart is naar mijn bescheiden mening over een paar jaar "uit".

panter22
door panter22 - Apr 22, 2019 om 17:57
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet gewoon de kraan kopen die je mooi vindt. Of de kraan gemakkelijk of moeilijk te onderhouden, maakt je keus toch niet anders?
Iedereen heeft een grijs of zwarte badkamer. Zo modern is een zwarte kraan nu ook weer niet.

tijger1
door tijger1 Apr 22, 2019 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De mijne is wit met chromen kranen en brandnieuw.

panter22
door panter22 Apr 23, 2019 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Had ik ook voor gekozen. Al die trieste grijze huizen met hun grijze interieur.

tenormin
door tenormin Apr 23, 2019 om 12:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, en niet te vergeten: de met grijze tegels volgestouwde achtertuinen voor "gemakkelijk onderhoud". ;-)

gerbera
door gerbera Apr 23, 2019 om 15:41
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, mogen het ook gele tegels zijn met voldoende afwatering naar de borders. Iets moeilijker in onderhoud maar staat wel mooi.;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2019 om 22:08
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Kopen wat u mooi vind. Als ze van een bekend merk zijn zal sprake zijn van aanvaardbare kwaliteit.

gerbera
door gerbera - Apr 22, 2019 om 22:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Niet dat u bepaald wie er wel of niet mag reageren kan ik uit familie ervaring melden dat de kraan na verloop van tijd wit is als u hem niet iedere keer na gebruik afdroogd. Het tijdsbestek is wel weer afhankelijk van de hardheid van uw water, hoe harder des te sneller is de kraan wit van de kalkaanslag. En ontkalker gebruiken heeft de kraan liever niet want daar wordt die niet mooier op. Dus gewoon kopen als u hem mooi vindt en er zuinig mee om gaan.