an
door anjatak Oct 16, 2018 om 22:15
Huishouden & energie

Wij hebben een energieverbruik voor 4 gezinnen, terwijl er 3 volwassen wonen en

wij hebben een energieverbruik voor 4 gezinnen op jaar basis, terwijl we een gezin zijn van 3 volwassen. we werken allemaal 40 uur per week.
en we hebben geen droger, vaatwasser of ander groot energieverbruiker. als we dit melden bij de energiemaatschappij, wordt er gereageert van betalen en anders sluiten we je af. het bedrag is € 1400,00 en dit voor een bovenwoning en zolderverdieping

6088 19 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2018 om 22:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als jij dan geen vraag stelt, dan ik maar. € 1.400,00 per wat?

tenormin
door tenormin - Oct 16, 2018 om 22:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Anjatak, wat verbruiken jullie wel. Zo is er niet te antwoorden: je vergelijkt het verbruik op vier gezinnen terwijl jullie, met 3, allemaal werken enz. Ik denk dat je €1.400,00 per jaar bedoelt, wat inderdaad veel is, maar iets meer duidelijkheid zou helpen om je vraag wat beter te kunnen beantwoorden.

audb
door audb Oct 17, 2018 om 13:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zit anders op €2300 perjaar met 3 personen.

Als een woning niet goed geisoleerd is/kan worden dan heb je gewoon een hogere verbruik.

ne
door neodutchio - Oct 16, 2018 om 22:35
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is uw verbruik en heeft u de meter laten ijken? Aan enkel een bedrag kan niemand iets zien of beoordelen.

Ge
door Genee - Oct 16, 2018 om 22:38
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is het aantal kwh wat verbruikt is want u zegt niet of u €1400 moet bijbetalen of dat dit bedrag voor het totale verbruik is.
Heeft u nu ook het verbruik per dag eens genoteerd, 10 kwh per dag is al wat aan de hoge kant.
Hoe was het jaarverbruik voorgaande jaren?
Heeft u een andere meter gekregen afgelopen jaar?

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2018 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Graag wat meer toelichten en wat meer cijfers. Hier kunnen we niets mee.

Gr
door Grunn1 - Oct 16, 2018 om 22:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waar heeft die 1400 euro betrekking op? Electra voor 1 jaar of gas voor 1 jaar of beide samen voor 1 jaar?
Zelf verbruik ik met 2 personen voor gas en electra 2000 euro per jaar dus wat is veel?

panter22
door panter22 - Oct 17, 2018 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Jullie moeten €1400 bijbetalen.
Hoeveel m3 gas verbruiken jullie en hoeveeel kwh elektrisch.
Aan bedragen vergelijken heb niets, je moet naar het verbruik kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2018 om 10:35
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Als u twijfelt aan de juistheid is er maar 1advies: snel contect opnemen met uw energie leverancier. (Mogelijk is er sprake van aftappen) (Dar is uit hetgeen u meldt niet af te leiden)

ho
door holy53 Oct 17, 2018 om 11:16
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben toch contact met leverangier gehad? "Als we dit melden bij de energiemaatschappij, wordt er gereageert van betalen".

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2018 om 11:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dan werkelijk zo’n groot verbruik hebt, wordt u misschien bestolen. Draai dan ‘s avonds eens de stoppen er uit en wacht een uurtje of de buren ook geen stroom meer hebben.

Ook kunt u ‘s morgens voor vertrek de standen opnemen en bij thuiskomst weer. Dan mag het maar een beetje meer zijn voor de koelkast en vriezer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2018 om 11:57
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend omdat ik er over heen las dat u al melding heeft gemaakt.
Het verkregen antwoord niet accepteren en schriftelijk melding doen en vragen om uitleg.
Niet telefonisch want dsn treft men vaak een call center.
Energie leveranciers hebben normaliter verbruiksgegeven statistieken van eigen verbruik en vergelijkbaar met gemiddelde/norm verbruik.
Blijft het antwoord onbevredigend dan uw netbeheerder er bij betrekken.

Van mijn leverancier ontvang ik iedere maand overzichten al genoemd

.u kunt zelf controleren og de meter doorloopt indien u alled uitzet. Niet de hoofdschakelaar. Wel alles daarna.

mi
door midas Oct 17, 2018 om 13:58
64 Antwoorden / 1 Vragen

over heen = overheen
dsn = dan
call center = callcenter
energie leverancier = energieleverancier
verbruiksgegeven statistieken = gebruiksgegevensstatistieken
of = of
alled = alles

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 17, 2018 om 14:29
16826 Antwoorden / 202 Vragen

@MIDAS zo af en toe maak ik gebruik van een kleine smartfone met een heel klein toetsenbordje. En een klein schermpje.

 og moest zijn of

my
door mystery Oct 17, 2018 om 14:41
34 Antwoorden / 0 Vragen

Zolang TS niet met meterstanden op de proppen komt kan je praten tegen een muur.
Hoezo het verkregen antwoordd niet accepteren jij weet niet eens de meterstanden je weet niet eens het verbruik en dan ga jij al zeggen dat het niet klopt

aurora1
door aurora1 Oct 18, 2018 om 12:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@midas, wat een onfatsoen van u om te menen iemand te moeten corrigeren over de geschreven tekst. Wat een verstand. Dat doen we hier niet en gaat u niet over. Bovendien is het erg dom om niet te kunnen bedenken dat veel kan liggen aan het gebruikte apparaat. Geef gewoon een reactie aan de ts, dat is de bedoeling van deze rubriek.
@gerritaltena: u bent te keurig dat u zich ook nog excuseert en n.b. uitleg geeft aan zo'n persoon. Is nergens voor nodig.

my
door mystery Oct 19, 2018 om 12:31
34 Antwoorden / 0 Vragen

@ Aurora

Wat doe jezelf dan je corrigeert ook een ander dat doen we hier dan ook niet.
O ja dat zie ik fout sommige menen dat ze hier de baas zijn he nou dat ben je dus niet.

Gr
door Grunn1 - Oct 17, 2018 om 12:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ts geeft geen antwoord meer op alle vragen, het is zinloos te bedenken wat er zoal fout of goed gaat met het verbruik.

sira
door sira Oct 18, 2018 om 20:10
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Al afgesloten misschien? ;))

ha
door harrybre - Oct 17, 2018 om 13:33
240 Antwoorden / Vragen

U heeft natuurlijk maandelijks de meterstand genoteerd ?  En toen ineens alles wel erg veel leek, aan de bel getrokken ?

IK verbruik, met z'n tweeen, ZZP-er aan huis, electrisch koken een 2750 kWh per jaar x € 0,20/kWh

audb
door audb - Oct 17, 2018 om 13:53
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Haal de stoppen op een na er uit en plaats die keer op keer in een andere en kijk dan waar de meeste stroom heen gaat.(of zet de schakkelaars om bij een groeppen kast.

Als u dit echt per maand verbruikt dan is het zeker dat er iemand mogelijk een wietplantage heeft en de stroom bij u aftapt.

Is het over een jaar dan kan het zijn dat uw maand bedrag gewoon te laag is zeker met de afgelopen winter is het verbruik veel hoger geweest dan normaal.

Maar ook een nieuwe computer kan veel meer verbruiken zeker als een voeding meer dan 500 watt verbruikt en de geheledag aanstaat.

mo
door mof - Oct 17, 2018 om 15:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mmh, betaalt u termijnbedragen, dan wordt alles per jaar verrekend en kunt u bezwaar maken als teveel per maand wordt ingehouden. Het termijnbedrag mag niet teveel afwijken van het daadwerkelijk verbruik.
meet uw verbruik en meld dit de energieleverancier.

my
door mystery Oct 18, 2018 om 07:31
34 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dat voor onzin, het termijnbedrag stellen ze wel vast maar jij kan het naar beneden bijstellen om omhoog dat doe je dus gewoonweg zelf.
Dus waar je het fabeltje vandaan haalt is mij een raadsel als ik elke maand 300 euro neer wil leggen doe ik dat en heb ik op het eind een leuk extra centje, kies ik ervoor dat ik elke maand maar 50 euro betaal weet ik zeker dat ik vet bij mag bijbetalen dat is echt eigen verantwoordelijkheid je krijgt een voorstel wat het voorschot is aan jou de keus of dat wel of niet te doen.

lo
door lovewinnie Oct 18, 2018 om 13:49
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Indd onzin. Kan zo maand termijn aanpassen naar 20 euro als ik wil of naar 200 euro. Moet ik zelf weten. Eind van het jaar krijg je dan of lekker veel geld terug of moet bijbetalen. Kun je missen zou ik zeggen rond naar boven af. Hier is advies 120 maar betaal 140. Gevolg dat ik bij afrekening 140 in de plus stond en dus 1 maand 140 overhoudt :)   Had ik advies van 120 aangehouden had ik 100 kunnen bijbetalen

lo
door lovewinnie - Oct 18, 2018 om 13:44
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Veel tv, computers, oude koelkast, laptops, spelcomputers etc etc. Nooit op standbij etc. Wat betaal je bijv per maand?
Energie en gas betalen wij 140 per maand en krijgen elk jaar 1x 140 terug. Dus een maand betalen we niks. Dat is dus 1540 pm jaar voor gezin van 4. (kinderen 11 en 9) in rijtjeshuis met g label.
Stroom gebruiken we a 4200 kwh per jaar
Gas 740m3 per jaar (liever dikke trui dan verwarming aan bijv, ipv verwarming op 22/23 graden heel de winter)  Wat is jullie verbruik?

tenormin
door tenormin Oct 18, 2018 om 14:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Komt toch geen antwoord meer terug. ;-((

jack333
door jack333 - Oct 18, 2018 om 19:49
45 Antwoorden / 9 Vragen

wietkwekerij miss

ja
door janf43 - Oct 19, 2018 om 10:55
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al geeft TS geen reactie, toch is een moderne afwasmachine zuiniger in energie- en waterverbruik dan handmatig afwassen.