ed
door edna Jun 1, 2006 om 16:41
Huishouden & energie

Witte slijtageplekken van de bureaustoel

Ik heb nog geen jaar geleden een laminaatvloer gekocht bij Leen Bakker waar duidelijk op stond voor huishoudelijk en kantoorgebruik, met 10 jaar garantie.Het was ook niet het goedkoopste laminaat maar de een na duurste die Leen Bakker verkocht.Nu krijg ik een hele wiite kale plek waar de bureaustoel staat.Ik heb Leen Bakker gebeld en de verkoper , die het mij had verkocht het probleem verteld, volgens hem mocht dit ook niet gebeuren en zou ik hier over gebeld worden, en zou er iemand naar komen kijken. ik heb nu een maand later maar weer zelf gebeld waarom ik nog steeds niets heb gehoord, en de desbetreffende man snauwde mij aan de telefoon af dat ik daar allang een brief over gehad moet hebben dat de klacht ongegrond is, omdat ik maar een bureaustoel met softe wielen moet gebruiken.Mijn vraag is ,mag dit ,zomaar ik voel me flink belazerd en bovendien onbeschoft behandeld, daar we de afspraak hadden gemaakt dat ik hierover gebeld zou worden wat nooit is gebeurd, en een brief kan ik nooit ontvangen hebben omdat Leen Bakker mijn adresgegevens niet heeft.Mijn vraag is tevens, zijn er meer mensen die witte kale plekken krijgen van hun bureaustoel, en wat kan ik er aan doen??

2053 4 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 1, 2006 om 16:55
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Daar gaan we alweer, alweer zo'n garantieprobleem. Om kort te zijn, uw aankoop geldt als consumentenaankoop volgens het BW (boek 7) en verder gelden dan de consumentenleveringsvoorwaarden volgens art 17 van dat boek 7. Leen Bakker leverde u een product waarvan u niet behoefde aan te nemen dat dat al binnen jaar slijtplekken vertoont. Ik kan vervolgens een lang verhaal schrijven wat verder te doen, ik adviseer u voor dit moment om bij www.omroepgelderland.nl te kijken en vervolgens de uitzending van 26 mei j.l U ziet daar een verwijzing naar garantieregels en voorwaarden en teven kunt u voorbeelden van brieven "downloaden" waarmee u nakoming van de garantievoorwaarden kunt vorderen.

U kunt ook bij het rode vakje zoeken bijv Gamma intypen en daar ziet u tenmenste één soortgelijke vraag en de antwoorden daarop.

Niet te voorzichtig zijn, zeker gelet op de wijze waarop u wordt benaderd. U staat naar het zich laat aanzien volledig in uw recht en dat betekent volledige reparatie, een nieuwe, wel aan de condities voldoende vloer of in het uiterste geval teruggaveve van de koopsom.

hutch
door hutch - Jun 1, 2006 om 17:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

In aanvulling op Gerrit:

klikt u eens op de volgende link: artikel 17 BW/7 en dan met name lid 2:

"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten............. ."

Hier nog een link naar waar Gerrit op doelt: Omroep Gelderland

Leen Bakker is dus wel verantwoordelijk en dient voor een goede en acceptabele oplossing te komen. Gezien dit 'gebrek' zich binnen de garantieperiode openbaart, mogen aan u ook geen kosten in rekening gebracht worden voor herstel.

V.w.b. die zachte wieltjes, hier zou LB bij de koop voor gewaarschuwd moeten hebben c.q. zou u ingelicht dienen te zijn, anders kan LB zich hier niet op beroepen.

LB mag u ook niet doorverwijzen naar de fabrikant, LB blijft verantwoordelijk daar u met hen een overeenkomst heeft en niet met de fabrikant.

Over dat (mogelijke) onbeschoft optreden kan ik niet zoveel over zeggen, dit is persoonlijk en geeft meestal aan, hoe een bedrijf werkt...... c.q. hoe de opvoeding van zo iemand is.

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Jun 1, 2006 om 18:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hier de goede link naar Omroep Gelderland.

fe
door ferdinand04 - Jul 1, 2006 om 13:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

wij hebben dit probleem ook bij een anderewinkel maar wij hadden wielen die vooer laminaat geschikt waren ??? en het laminaat was kras arm en niet kras vrij.

en we hadden het garantiefonds ingeschakeld .

die zij dat het slijt plekken waren die normaal waren na een jaar en we moesten de vloer maar in de was zetten. en er niet teveel naar kijken . en de was maakt het iets minder wit

we hebben het dus niet gewonnen  Maar wel 150euro armer

Fred