hatice
door hatice Jun 15, 2020 om 09:47
Huishouden & energie

Woningbouw wil badkamer renoveren, maar wel met 2 verschillende kleuren tegels.

Hallo

ik had een vraag over de woningbouw. Ik woon sinds 13 jaar in mijn huidige huurwoning. Sinds september 2019 heb ik problemen met lekkage in mijn badkamer. Badkamer loopt over tijdens het douchen en het is al meerdere keren door het plafond gelekt naar beneden boven mijn eettafel. Ik heb hier destijds gelijk een melding van gemaakt. Elke keer zou ik worden teruggebeld, maar moest ik er zelf weer achterna. Uiteindelijk is er een man van de woningbouw geweest die heeft alleen naar het plafond boven de eettafel gekeken en zei toen gelijk dat dit in mijn straat een bekend probleem is en dat hij gelijk iemand zou sturen. Weer niets gehoord en na 5 keer zelf constant te bellen kreeg ik de mededeling dat de tegels die wij hebben niet meer te vinden zijn en ze hierdoor andere soort tegels willen plaatsen. Ik heb creme/bruine tegels en zij hebben alleen wit. Eerst vond ik dit vervelend, maar het kon niet anders en het zou om ong 4 tegels gaan. Ook gaf ik aan dat ze mijn vloertegels niet moeten vergeten rondom de put aangezien het probleem daar is begonnen zullen ze daar ook moeten slopen en nieuwe tegels moeten plaatsen, geen probleem volgens de woningbouw.  Nu is er weer na maanden bellen en gezeur eindelijk iemand bij ons vandaag langs geweest om het te maken. Deze meneer loopt de badkamer in en kijkt ernaar en zegt gelijk ja dit is niet wat ze in de mail hebben gezegd. In de mail stond indd 4 wandtegels vervangen en meer niet.. meneer gaf aan dat ook zoals ik al eerder bij hun had aangegeven de vloertegels moeten verwisseld worden en de wand zal zeker niet 4 zijn maar minimaal 30 tegels en de vloer en wandtegels zijn beide andere kleuren. Ik zal dan dus grijze vloertegels krijfen zo een stuk of 10 en witte wandtegels stuk of 30 en daardoorheen blijven natuurlijk ook de huidige creme/bruine tegels. Ik weet niet of  het aan mij ligt, maar dit kan toch niet?

10103 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2020 om 09:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De tegels vervangen ivm een lekkage? Wonderlijke oplossing.

Maar neem eens contact op met de Woonbond, die kunnen u helpen.

rj
door rjw Jun 15, 2020 om 11:10
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Als je onder de tegels moet zijn om de lekkage te verhelpen moet je de tegels toch slopen en vervangen? Of heb jij een magische oplossing om onder tegels te komen?

tijger1
door tijger1 Jun 15, 2020 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rjw

Ik heb geen vraag gesteld.

getty
door getty Jun 15, 2020 om 11:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wel geantwoord.

En eens met voorganger. Om in de vloer bij de leidingen te komen moet men slopen.

tijger1
door tijger1 Jun 15, 2020 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en ze weten precies waar het lek zit. En het gaat over wandtegels en vloertegels.

Dus wat lekt er nu? De afvoer of de aanvoer?

aurora1
door aurora1 Jun 15, 2020 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het plafond toch?

pino123
door pino123 Jun 16, 2020 om 16:06
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Badkamer loopt over tijdens het douchen en het is al meerdere keren door het plafond gelekt naar beneden

Lijkt mij dat dit de afvoer is.

koekeloer
door koekeloer Jun 17, 2020 om 10:10
562 Antwoorden / 18 Vragen

@tiger1. je vraagt toch "De tegels vervangen ivm een lekkage?", dus wel een vraag gesteld.

hatice
door hatice - Jun 15, 2020 om 09:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

Klopt de leiding gaat via de muur hebben ze destijds aangegeven en om daar te komen ziullen ze de tegels moeten slopen.

Ik zal contact opnemen met de woonbond, bedankt voor je reactie!

me
door mein33 - Jun 15, 2020 om 10:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De woningbouw zal niet meer repareren en hertegelen dan strikt noodzakelijk is.
De badkamertegels zitten er waarschijnlijk al langer dan u er woont en dan is het moeilijk om dezelfde kleur tegel te vinden.

Een eenvoudige, doch doeltreffende oplossing om het kleurverschil in de tegels weg te werken is het schilderen van de tegels met speciaal daarvoor geschikte verf en nog wel in de kleur die u het liefste heeft.
Het is even een klusje, maar dan heb je ook wat en kunnen zowel de badkamer als u er weer jaren netjes tegen.

hatice
door hatice Jun 15, 2020 om 10:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn de eerste bewoners, maar het zelf verven is dan inderdaad een optie. Bedankt voor de tip!

me
door mein33 Jun 15, 2020 om 10:32
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hatice,

U kunt niet 'zomaar' gaan verven als u dat al zou willen, op Google kunt u uitgebreide info vinden (met video) hoe u te werk moet gaan !

mi
door miennaamishaaz Jun 15, 2020 om 15:49
725 Antwoorden / 1 Vragen

Hatice Indien je kiest om te verven Moet je wel toestemming vragen aan de woningbouw.

Het is beter om het zwart op wit te hebben dat je dit mag doen, dan dat je het doet, en de Woningbouw klaagt dat het niet de bedoeling was dat je dit deed, en  daarna je voor de kosten laat opdragen van "het Hertegelen".

Mischien een Paar argumentjes geven zoals Schimmel, en schade aan de tegels rondom de vervangen tegels te maskeren.

Als je witte/beige tegels hebt, raad ik aan om een Grijskleurige verfttint te kiezen.

ma
door malty - Jun 15, 2020 om 10:13
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat verwacht de woningbouw dat er aan de hand is met die afvoer dat ze die willen vervangen?
Een verstopping van de afvoer in de badkamer komt meestal door haren en zeepresten.

Is er al gezegd wie die reparatie gaat betalen?

hatice
door hatice Jun 15, 2020 om 10:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is niet alleen de afvoer en verstopping. Er is tijdens het bouwen 13 jaar geleden waarschijnlijk iets fout gedaan, waardoor de hele buurt nu last  heeft van lekkages. Wat er precies fout is, weet ik eerlijk gezegd niet, daar geven ze geen antwoord op. De woningbouw betaalt gelukkig.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 15, 2020 om 11:36
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Hatice,

Om welke woningbouwvereniging gaat het en in welke stad?

Ik heb zoiets meegemaakt en een totaal nieuwe badkamer gekregen: de afvoer bleek niet goed; nu heb ik een put met een "zeef".

Jouw woning is pas 13 jaar oud en mijn inziens nog nieuwbouw: waarschijnlijk is het vervangen van de vloer en afvoer voldoende.

Bii problemen zou ik ook contact opnemen met de huurdersvereniging.

silverwing
door silverwing Jun 17, 2020 om 17:09
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Magnum007 , Hatice woont er 13 jaar er staat nergens dat de woning 13 jaar oud is .

Magnum007
door Magnum007 Jun 17, 2020 om 20:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Silverwing,

Onder het antwoord van Mein33 staat Hatice de de 1ste bewoner is.

Donuts
door Donuts - Jun 15, 2020 om 11:41
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tegels verven is een zeer slecht advies! U moet namelijk bij vertrek uit de woning die verf weer verwijderen. Doet u dat niet, dan zijn de herstelkosten voor uw rekening.

Het gaat overigens niet om renovatie van uw badkamer, maar reparatie. Het zou mij niet verbazen dat de andere tegels er bij de werkzaamheden ook af vallen. U kunt ook voorstellen tegen een geringe huurverhoging alle tegels te vervangen. Vaak kunt u dan ook de tegel uitzoeken die u mooi vindt.

Iv
door Ivo W - Jun 15, 2020 om 14:51
729 Antwoorden / Vragen

Dit kan wel. Bij de criteria of de woning/badkamer voldoet is de kleur van de tegels geen punt van beoordeling. Alles wat aanwezig is dient functioneel te zijn en naar behoren te werken. En daarmee is het voor de woningcorporatie klaar.

Wilt u dat het enigszins naar uw smaak gedaan wordt, dan is dat vaak wel mogelijk. Maar dan doorgaans wel tegen bijbetaling. Hetzij via een eenmalige bijdrage, hetzij via een huurverhoging.

panter22
door panter22 - Jun 15, 2020 om 15:51
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is geen gezicht, die verschillende kleuren tegels.Dat kan niet de bedoeling zijn.
Heb je al schriftelijk geklaagd hierover bij de woningstichting?
Als de hele straat last heeft van lekkage, wanneer worden dan de badkamers vervangen?
Hebben jullie geen huurdersclubje die periodiek overleg met de woningstichting voert?

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2020 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de afvoer lekt, moet het lekken bij iedere douchebeurt. En dat geldt ook voor de aanvoer van het water. Dus raar probleem.

aurora1
door aurora1 - Jun 15, 2020 om 17:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het lekt, waar dan ook en waardoor, zal er vast ook water in de muren/wanden/grond zitten, Als dat zo is zou ik vragen of ze een bouwontvochter om het water eruit te trekken willen gebruiken. Als water lang in de muren blijft zitten loopt u risico van schimmel.

Door te luisteren naar het geluid dat u hoort als u op de tegels tikt, komt u erachter welke vervangen moeten worden. De kleur van tegels zou niet mijn eerste zorg zijn.

hatice
door hatice - Jun 15, 2020 om 21:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

UPDATE

Na een lang gesprek en een woorwisselimg  met 6 mensen van de woningbouw en de aannemers bleek een volledige vervanging van de vloer en wandtegels nodig. Ook heb ik aangekaart dat het vreemd is dat ze hier niet eerder een oplossing voor hebben bedacht aangezien ze zelf aangeven het een bekend probleem is. Voor nu ben ik blij!

Bedankt iedereen voor de reacties.

aurora1
door aurora1 Jun 16, 2020 om 00:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden. Vergeet die bouwontvochter niet, vraag het de aannemer: https://www.gamma.nl/assortiment/bouwdroger-50-liter/r/B018302

aurora1
door aurora1 Jun 16, 2020 om 00:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen
panter22
door panter22 Jun 16, 2020 om 08:20
6599 Antwoorden / Vragen

Gelukkig maar. Een mooie nieuwe badkamer. Bedankt voor her terugmelden.

Magnum007
door Magnum007 Jun 17, 2020 om 20:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Veel plezier ermee.:-))

gerbera
door gerbera - Jun 16, 2020 om 11:42
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Edit; Oeps ff de laatste update gemist.

mo
door mof - Jun 17, 2020 om 15:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja hoor, kan wel. Woningbouw is eigenaar, u huurt slechts.

gerbera
door gerbera Jun 17, 2020 om 15:50
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ook de laatste update gemist☺