Mv
door Mvvliet Sep 6, 2021 om 21:32
Huishouden & energie

Woningcorporatie wilt niet mee werken aan een ander huis

Hallo allen,

Wij moeten verhuizen naar een grotere huis omdat wij met 4 kinderen in een 3 kamerwoning wonen. Wij hebben ook de jeugdbescherming over de vloer en die vinden het zorgelijk dat wij te klein wonen aandachtspunt is dat wij dan ook moeten verhuizen. Wij kunnen alleen bij havensteder huren ivm huurachterstand. Wij zijn ook op gesprek geweest met de woonconsulent en die zei tegen ons wij stellen u als prioriteit en zullen u in de gaten houden voor minimaal een 4 kamerwoning maar dan moet u wel ingeschreven staan a0ls woningzoekende en moet u ook een urgentie aanvragen dat is het advies geweest van de consulent. Wij hebben dat gedaan maar nu wordt er bij havensteder zo een huis aan iemand geschonken omdat een bewoonster graag een tuin wilt voor haar dochter en het huis onder haar onbewoonbaar is omdat daar een delict is gepleegd havensteder zegt dat daar toch niemand anders wilt komen wonen door deze delict. Deze bewoonster heeft geen woonpas of urgentie en het huis komt ook niet op woonnet rijnmond te staan want zij hebben al besloten dat zij daar mag wonen. Het gaat ons niet om het huis want deze is te klein maar het gaat ons wel om het principe omdat wij net 1 week voor deze besluit op gesprek zijn geweest. En als wij in contact willen komen met die huurconsulent voor een oplossing omdat er 2 maal een 4 kamer woningen leeg staan dan wilt meneer geen gehoor daar aangeven. Ook hebben wij een woning aangegeven bij havensteder wat onderverhuurd wordt een 5 kamer woning en zij zouden daar naar kijken maar tot op heden niks gebeurd. Wat moeten wij nu doen? Heel onze straat is hier boos over over hoe het is gegaan en vinden dit niet kunnen maar als iemand belt dan zeggen zij dat het intern is besproken en meer niet of de klantservice zegt dat hij belt maar dat gebeurd dan niet

3137 15 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2021 om 21:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

U geeft al aan dat u een huurachterstand heeft voor uw huidige woning. Kan mij dan bedenken dat Havensteder voorzichtig is met het verstrekken van een grotere woning omdat daarvan de huur hoger zal zijn dan de huidige. Lijkt mij sterk dat er zomaar een woning "geschonken" wordt. Denk dat er toch iets meer aan de hand is en zou ik eerst maar eens proberen een oplossing te zoeken voor de huurachterstand. Mogelijk dat de sociale dienst (raadsman) van de gemeente u daarbij kan helpen. Dat de hele straat hier boos over is zou kunnen omdat ze het verhaal alleen van uw kant horen, maar aan elk verhaal zitten 2 kanten.

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2021 om 22:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Voor urgentie heeft men tegenwoordig wel veel meer argumenten nodig om op zo'n lijst te komen staan. Dat u huurachterstand is heeft is ook al geen pre, maar dat zou op te vangen moeten zijn door onze "zorg van wieg tot graf maatschappij", huurtoeslag. Maar ik weet wel dat er, geruime tijd geleden een meneer was, zonder benen, die 4 jaar lang trappen op moest "klimmen" lees aan een arm naar boven moest. Gelukkig is dit landelijk in de pers gekomen anders zou de man nog steeds moeten "hobbelen", maar zo verschrikkelijk urgent lijkt uw case mij niet. Er zijn duizenden wachtenden voor u, met een urgentieverklaring in bezit.

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2021 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gelukkig is de woningbouw niet aansprakelijk voor uw vier kinderen, daar was u toch echt zelf bij. En als het geen vier.ing is, is het ook niet onverwacht.

Een huis wat ook te klein is voor u wordt toegewezen aan een ander, dus wat gaat u dat aan?

En nou gaat u ook nog buren verraden bij die woningbouw? Schiet lekker op.

mahadma
door mahadma - Sep 6, 2021 om 23:04
11540 Antwoorden / 51 Vragen

1: U beweerd veel over buren die wel een huis hebben gekregen en principes. En verklikt mensen.
2: Gelukkig heeft de wonigcorporatie geen invloed op uw kinderwensen, maar is niet verantwoordelijk voor uw gezinsgrootte.
3: U zal moeten zoeken binnen uw opties (uw verhuurder) naar een ander huis,
4: Realiseer u dat verhuizen en de inrichting van de nieuwe wonig/opknappen van de nieuwe woning OOK geld kost, naast uw huurachterstand. Probeer in elk geval een betalingsregeling te regelen, anders gaat u nog dieper het schip in.
5: Jeugdbescherming kan best wel wat willen, maar ook zij hebben geen invloed op uw gezinsgrootte. Als die jeugdbescherming zo'n grote mond heeft kunnen zij misschien wat voor u betekenen (wat ik bepaald niet verwacht). Met een beetje pech zouden ze kinderen in het ergste geval uit huis kunnen plaatsen, uit ervaring kan ik u zeggen dat dát ook niet gratis is.

justmeagain
door justmeagain - Sep 6, 2021 om 23:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ik kom uit een gezin van 7, wij woonden in een normaal jaren 70 rijtjeshuis. Ook kwam mijn aanstaande zwager kort inwonen

3 slaapkamers en een zolder.
Mijn zusje en ik op de kleine kamer. In een stapelbed. Mijn ouders op de ouderslaapkamer, 2 grote zussen op 1 kamer en 3 oudere zoons op zolder met daarbij tijdelijk mijn zwager. Was 1 stapelbed en 1 gewoon bed met tijdelijk matras voor zwager op de grond.

Was toen heel gewoon en erg gezellig.
Kortom gewoon een beetje flexibele instelling hanteren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 6, 2021 om 23:46
1763 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Wat een luxe : 3 slaapkamers met nog een zolder.

Ik heb 8 jaren in de woonkamer geslapen als kind, wat als voordeel had, dat ik 's nachts Mohammed Ali kon zien boksen op de televisie samen met mijn vader...... :-))

tenormin
door tenormin Sep 7, 2021 om 01:49
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@ga, wel leuk dat je voor de verandering geen foto vraagt hoe @justmeagin was gehuisvest als kind. Welterusten. ;-)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 8, 2021 om 10:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Op vakantie slapen vele in 1 Caravan bij elkaar met vele!

Met  2 ouders,  4 kids dus 6  personen...  en dan maar hopen  dat er geen 5e bijkomt en de huidige 4 gaan toekijken!

U heeft deze  kinderen zelf gemaakt, net als Huur achterstand.

2 kinderen  is redelijk voor huidige normen, vroeger was dat anders.

Alleen als je als 2e keer een drieling kreeg is het overmacht!

Maar  U hoeft geen  foto van gezin hier te plaatsen.

Vele studenten die  op 1 persoonskamer een relatie kregen zitten ook vaak met  3 of 4 nu   omdat ze hoopte op een woning binnenkort en dat mislukte...

Jeugdbescherming?  Die ook al over de vloer?

Vooral in de grote steden is dit onoplosbaar.

Heb je al eens gedacht aan verhuizen naar andere rustiger  regio met meer kansen?

Vaak komt dit in de Randstad voor en  er flink buiten  een baan en huis zoeken lijkt me snellere en betere oplossing.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 6, 2021 om 23:40
1763 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte M.van Vliet,

Ik woon met mijn partner in een 3 kamerwoning in een "achterstandswijk" in Amsterdam.

In mijn straat wonen heel veel grote gezinnen met veel kinderen, boven mij een echtpaar met 4 volwassen "kinderen".......

Wat veel buren hebben gedaan is : alle muren eruit slopen voor meer ruimte.

Ik raad u wel aan om toestemming te vragen aan uw woningbouwvereniging.

Veel succes ermee.

getty
door getty - Sep 7, 2021 om 07:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U krijgt al een gunst, een beetje geduld dus.

panter22
door panter22 - Sep 7, 2021 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

Moet je niet eerst de huurachterstand betalen voor je een ander huis krijgt.
Hoe wil je de verhuizing betalen als je nu de huur al niet kunt betalen?
Jeugbescherming komt niet zomaar langs. Er is dus meer aan de hand dan een te kleine woning.

ne
door neodutchio - Sep 7, 2021 om 08:42
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Huurachterstand, schijnbaar een te laag inkomen, maar wel kinderen blijven maken. Het is de omgekeerde wereld. U wilt nu dat iedereen zich nu aan u gaat aanpassen terwijl u dit zelf vooraf had moeten regelen. Dus eerst de financiële zaken op orde brengen en mocht u besluiten om meer kinderen te nemen dan er ruimte is vooraf te gaan zorgen voor passende woonruimte.
En nu zeg ik het eigenlijk nog verkeerd, kinderen neem je niet, kinderen plan je.

Maar ja, dat is achteraf praten waardoor u nu in de problemen zit. Jeugdbescherming zal echt niet alleen vanwege de woonsituatie bij u komen, er moet dus meer spelen. Twee kinderen op 1 slaapkamer is echt geen vreemd iets.

U moet aan uw eigen problemen werken en niet iedereen verklikken of op anderen letten. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

Donuts
door Donuts - Sep 7, 2021 om 08:55
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon even geduld hebben en je niet zo bemoeien met anderen.
Het is niet de schuld van de wbv hoor dat er 4 kinderen komen terwijl je in zo'n kleine woning zit. Daar hebben jullie zelf voor gekozen. Vraag me wel af waar je het geld vandaan haalt voor een verhuizing.

Gezien ook je andere topic maken jullie er financieel een zooitje van, dat natuurlijk de nodige consequenties heeft voor de kinderen.

va
door vanlotjegetikt - Sep 7, 2021 om 09:06
809 Antwoorden / Vragen

Groter wonen geeft hogere lasten en verhuiskosten die toch echt zelf moeten worden opgehoest. Zo te lezen heeft u wat betaalproblemen. Dit geeft alleen maar grotere financiele problemen als daar verhuiskosten bij gaan komen. Dat er bij u Zorg over de vloer komt betekend dat er wel degelijk wordt gecommuniceerd over andere woonruimte. En wijzen naar een ander? iets met splinter en balk.

mahadma
door mahadma Sep 7, 2021 om 11:28
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Als iemand met 1 vinger naar de ander wijst, dan wijst hij met 3 vingers naar zichzelf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2021 om 09:09
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Dit alles lijkt mij toch echt een punt waarvoor u mogelijk sociaal maatschappelijke hulpverlening kunt krijgen via uw Gemeente. Heeft u dat? Ik neem aan dat u met de woonconsulent de consulent van uw verhuurder bedoelt.

En ook: kan men bij of via jeugdbescherming niets voor u betekeken? En dan toch ook: huurachterstand is in deze niet bevordelijk omdat dat bij alle corporaties een reden kan zijn om te weigeren en met uw opmerkingen over anderen schiet u mogelijk uzelf in de voet.

sira
door sira - Sep 7, 2021 om 09:32
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u weleens naar dat programma "een huis vol" gekeken? Bij sommige gezinnen delen er meerdere kinderen 1 slaapkamer.
Als u dat ook zou doen dan houdt u kamers over.
De grote gezinnen van vroeger (12 of meer kinderen) woonden in zeer kleine arbeiderswoninkjes en werden de slaapkamers ook door meerdere kinderen gedeeld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 7, 2021 om 10:49
1763 Antwoorden / 31 Vragen

@Sira,

Dat is 1 van mijn favoriete televisieprogramma's......

Wat opvalt, is dat de vrouw de baas is in huis.

sira
door sira Sep 7, 2021 om 11:09
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Wat opvalt, is dat de vrouw de baas is in huis.

En zo hoort het ook ;-))

aurora1
door aurora1 - Sep 7, 2021 om 16:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u die huurachterstand al betaald?
Wat vindt de hele straat ervan dat u uw huur niet betaalt?
Wat verzwijgt u verder hier?

En waarom klikt u over buren? Wat vindt de hele straat dáár eigenlijk van?
Zijn die kinderen zomaar opeens uit de lucht komen vallen of heeft u daar een hoofdrol in gespeeld?
Wat vindt u van stapelbedden?
Begin maar eens met een andere houding zoals eerst de huurachterstand betalen, niet klikken en roddelen over buren, én minder pretenties hebben. U "moet" geen andere woning maar u wílt een andere woning. En die huur zal dan ook hoger zijn, met nog méér stookkosten e.d., want daar had u toch ook problemen mee? Wat denkt u dat verhuizen kost en het opknappen van een woning? Heeft u daar geld voor met uw huurschterstand?
Zeer terecht dat u vooralsnog geen andere woning krijgt. Uw bewindvoerder zal daar ook zo over denken.

Gr
door Grunn1 Sep 8, 2021 om 10:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En vergeet niet dat jeugdzorg het alleen zorgelijk vind maar niet noodzakelijk.
Voorbehoedsmiddelen zijn goedkoper dan de extra kosten bij een grotere woning.