La
door Lauradr 9 mei 2018 om 10:23
Huishouden & energie

Zegel meterkast verbroken

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting, maar wij willen de woning vast slopen dus willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.

Alvast bedankt.

3611 8 Rapporteer
door Cookies - 9 mei 2018 om 10:33
13269 Antwoorden / 36 Vragen
0

Wedden dat Stedin daar wel 'enig idee' van heeft? https://www.stedin.net/klantenservice

door r.kemperman - 9 mei 2018 om 10:39
353 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik zie deze over Eneco https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=84809t=84809 maar wat zegt Stedin als u ze belt?

De zegel van de meter of de hoofdaansluitkast ontbreekt.

Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088-8963 963 of via het contactformulier. Onze medewerkers kunnen u informeren over de kosten. Een zegel van de hoofdaansluitkast mag alleen geplaatst worden door een bevoegde medewerker van Stedin, Joulz (Meetbedrijf) of door een (erkend) installateur die zegelrecht heeft.

door panter22 - 9 mei 2018 om 12:21
2141 Antwoorden / Vragen
0

Vraag een erkend installateur die een zegelrecht heeft en begin er zelf niet aan.
En je zult de meter vast ook niet mogen verplaatsen.
En anders slopen om de meterkast heen.
Voorbeeld: http://www.mbelektro.nl/pg-16705-7-50828/pagina/zegelrecht.html

door edrick3 - 9 mei 2018 om 13:15
26372 Antwoorden / 85 Vragen
1

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Nee, want zoiets doe je niet 'zomaar'. Maar Stedin kan je dit ongetwijfeld vertellen.
willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.
En dat mag dus niet, want je mag het zegel niet verbreken.
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting
Is er geen overleg met Stedin mogelijk? Moet toch kunnen.

door gerbera - 9 mei 2018 om 15:18
4460 Antwoorden / 6 Vragen
1

Weet u dat er voorschriften zijn voor de plaats van een meterkast. Maar waarom moet het zegel verbroken worden als u nog geen nieuwe hoofdaansluiting heeft. De meter e.d. mag u zelf niet verplaatsen alleen alles achter de meter mag u veranderen. klik op de link, deze gelden ook voor Stedin;
https://www.liander.nl/sites/default/files/Richtlijnen-meterkast.pdf

door Lauradr - 10 mei 2018 om 00:02
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wij zouden 3 april onze woning laten slopen. Onze planning (heien, grondwerk, aannemer) was hier volledig op aangepast. 
Gisteren wist stedin ons te vertellen dan ze op zijn vroegst begin juli pas komen om een bouwaansluiting te plaatsen. Dit wil zeggen, wij kunnen onze woning nog niet slopen en dus helemaal nog niet starten met de nieuwbouw. Vandaar dat we zelf de meterkast een meter willen verplaatsen om toch een begin te kunnen maken met slopen en heien.


door heremietkreeft - 10 mei 2018 om 11:41
8610 Antwoorden / 147 Vragen
0

Raadpleeg uw (sloop)aannemer. Ik begrijp uit uw vraag dat u een bouwaansluiting nodig heeft voor de nieuwbouw - en dus mogelijk een aanvraag voor het eerder verplaatsen van de huidige meterkast ( is geen bouwaansluiting) niet tijdig heeft geregeld

door gerbera - 10 mei 2018 om 16:21
4460 Antwoorden / 6 Vragen
0

U wilt de meterkast 1 meter verplaatsen, maar dan nog snap ik niet waarom het zegel verbroken moet worden. U kunt in dat geval slechts de hoofdzekering(en) er uit halen maar dan nog blijft de spanning op de aanvoerkabel staan. U zal met het verplaatsen dan ook de grondkabel moeten uitgraven en omleggen, en dat nu mag u dus niet. Het enige dat u zou kunnen doen is alles achter de hoofschakelaar verwijderen en om de kast heen slopen. Bespreek e.e.a. met de bouw aannemer, dus niet de sloper, mogelijk kan die er een spoedje van maken. Deze had dit mogelijk eerder moeten aanvragen.

door Lauradr 11 mei 2018 om 14:08
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben het verplaatsen van de meterkast in oktober 2017 aangevraagd. Er zou een doorlooptijd van 9 weken vanaf de betaling (eerste week januari) zijn. Deze doorlooptijd is al enige tijd verstreken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Bramsnackers - 18 jan. 2019 om 08:48
Auto & vervoer

Vervangend vervoer bij reperatie onder garantie

Ik heb een aantal keren mijn auto naar de garage gebracht voor een reperatie onder garantie. Ik heb elke keer vervangend vervoer gehad echter heb ik hier ook elke keer 70 euro voor moeten betalen. Is een garage verplicht om vervangend vervoer gratis aan te bieden indien een auto wordt gerepareerd onder garantie? Lees meer

Gu
GuusB1234 - 18 jan. 2019 om 16:43
Garantie & verzekeringen

Wie weet meer over P.C.171 Waardevast uitvaart-polis?

Vorig jaar is mijn vader overleden en hij had een oude PC171 Waardevast uitvaart-polis. PC171 is overgegaan naar rechtsopvolger Reaal. De polis is afgesloten in 1976 en de laatste correspondentie stamt uit het jaar 1985. In 1986(?) is er een eenmalige koopsom gestort na aanbod van de verzekeraar. Ik ben op zoek naar mensen (bezit of nabestaanden) die ervaringen hebben met deze polis. Informatie o ... Lees meer

ma
marcvandenakker - 18 jan. 2019 om 17:23
Winkels & webshops

Wel betaald niets ontvangen

11- 1-2019 Lenovo pc besteld bij BCC, 575,00 euro en gelijk betaald, zou de volgende dag geleverd worden, echter volgende dag sms van BCC, gezien de drukte wordt pc één dag later geleverd. Nu levert DHL niet op zondag dus zo wie zo moeilijk, Maandag direct contact opgenomen met BCC via telefoon en whatsapp na een hele dag wachten antwoord; we gaan eerst uitzoeken waar het mis is gegaan, bij DHL? ... Lees meer