La
door Lauradr 9 mei 2018 om 10:23
Huishouden & energie

Zegel meterkast verbroken

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting, maar wij willen de woning vast slopen dus willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.

Alvast bedankt.

1564 8 Rapporteer
door Carola.83 - 9 mei 2018 om 10:33
12972 Antwoorden / 37 Vragen
0

Wedden dat Stedin daar wel 'enig idee' van heeft? https://www.stedin.net/klantenservice

door r.kemperman - 9 mei 2018 om 10:39
339 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik zie deze over Eneco https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=84809t=84809 maar wat zegt Stedin als u ze belt?

De zegel van de meter of de hoofdaansluitkast ontbreekt.

Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088-8963 963 of via het contactformulier. Onze medewerkers kunnen u informeren over de kosten. Een zegel van de hoofdaansluitkast mag alleen geplaatst worden door een bevoegde medewerker van Stedin, Joulz (Meetbedrijf) of door een (erkend) installateur die zegelrecht heeft.

door panter22 - 9 mei 2018 om 12:21
1504 Antwoorden / Vragen
0

Vraag een erkend installateur die een zegelrecht heeft en begin er zelf niet aan.
En je zult de meter vast ook niet mogen verplaatsen.
En anders slopen om de meterkast heen.
Voorbeeld: http://www.mbelektro.nl/pg-16705-7-50828/pagina/zegelrecht.html

door edrick3 - 9 mei 2018 om 13:15
25699 Antwoorden / 84 Vragen
1

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Nee, want zoiets doe je niet 'zomaar'. Maar Stedin kan je dit ongetwijfeld vertellen.
willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.
En dat mag dus niet, want je mag het zegel niet verbreken.
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting
Is er geen overleg met Stedin mogelijk? Moet toch kunnen.

door gerbera - 9 mei 2018 om 15:18
3956 Antwoorden / 6 Vragen
1

Weet u dat er voorschriften zijn voor de plaats van een meterkast. Maar waarom moet het zegel verbroken worden als u nog geen nieuwe hoofdaansluiting heeft. De meter e.d. mag u zelf niet verplaatsen alleen alles achter de meter mag u veranderen. klik op de link, deze gelden ook voor Stedin;
https://www.liander.nl/sites/default/files/Richtlijnen-meterkast.pdf

door Lauradr - 10 mei 2018 om 00:02
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wij zouden 3 april onze woning laten slopen. Onze planning (heien, grondwerk, aannemer) was hier volledig op aangepast. 
Gisteren wist stedin ons te vertellen dan ze op zijn vroegst begin juli pas komen om een bouwaansluiting te plaatsen. Dit wil zeggen, wij kunnen onze woning nog niet slopen en dus helemaal nog niet starten met de nieuwbouw. Vandaar dat we zelf de meterkast een meter willen verplaatsen om toch een begin te kunnen maken met slopen en heien.


door gerritaltena - 10 mei 2018 om 11:41
7567 Antwoorden / 138 Vragen
0

Raadpleeg uw (sloop)aannemer. Ik begrijp uit uw vraag dat u een bouwaansluiting nodig heeft voor de nieuwbouw - en dus mogelijk een aanvraag voor het eerder verplaatsen van de huidige meterkast ( is geen bouwaansluiting) niet tijdig heeft geregeld

door gerbera - 10 mei 2018 om 16:21
3956 Antwoorden / 6 Vragen
0

U wilt de meterkast 1 meter verplaatsen, maar dan nog snap ik niet waarom het zegel verbroken moet worden. U kunt in dat geval slechts de hoofdzekering(en) er uit halen maar dan nog blijft de spanning op de aanvoerkabel staan. U zal met het verplaatsen dan ook de grondkabel moeten uitgraven en omleggen, en dat nu mag u dus niet. Het enige dat u zou kunnen doen is alles achter de hoofschakelaar verwijderen en om de kast heen slopen. Bespreek e.e.a. met de bouw aannemer, dus niet de sloper, mogelijk kan die er een spoedje van maken. Deze had dit mogelijk eerder moeten aanvragen.

door Lauradr 11 mei 2018 om 14:08
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben het verplaatsen van de meterkast in oktober 2017 aangevraagd. Er zou een doorlooptijd van 9 weken vanaf de betaling (eerste week januari) zijn. Deze doorlooptijd is al enige tijd verstreken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Willy Jansen - 23 mei 2018 om 16:12
Huishouden & energie

Als de electriciteit uitvalt en dan ?

Als de elektriciteit uitvalt, wat zijn dan de alternatieven ?
In de toekomst zal de electriciteit vaker uitvallen, omdat men nog geen oplossingen heeft gevonden voor de fors toenemende piekschommelingen o.A. door zonnepanelen. Veel investering is daar voor nodig en de netwerkbeheerder zal steeds vaker achter de feit en aanlopen en de kosten op de verbruikers verhalen. Dus gas wordt duurder, m ... Lees meer

Su
Suusdehaas - 14 mei 2018 om 14:19
Winkels & webshops

Opgelicht door gamefame.nl

2 weken geleden heeft mijn 11 jarihe zoontje op gamefame.nl een 2hands playstation 4 gekocht voor 219 euro.deze tot op de dag van vanfaag niet ontvangen.veel heen en weer gemaild en steeds verhalen over vertraging bla bla bla.maar tot nu toe nog niks ontvangen en ik ben bang dat er ook nils meer gaat komen. Lees meer

happyh - 24 mei 2018 om 13:37
Computers & telefonie

Hoe wis ik fout emailadres dat zich automatisch BLIJFT aanvullen

Een óóit fout gebruikt emailadres (of een adres dat gewijzigd is) BLIJFT zich maar steeds automatisch aanvullen.

Ook als ik het in het adresboek al wel vervangen heb door het correcte adres
HOE kan ik daar invloed op uitoefenen?   

Lees meer