La
door Lauradr 9 mei 2018 om 10:23
Huishouden & energie

Zegel meterkast verbroken

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting, maar wij willen de woning vast slopen dus willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.

Alvast bedankt.

2557 8 Rapporteer
door Netflixfan - 9 mei 2018 om 10:33
13072 Antwoorden / 37 Vragen
0

Wedden dat Stedin daar wel 'enig idee' van heeft? https://www.stedin.net/klantenservice

door r.kemperman - 9 mei 2018 om 10:39
353 Antwoorden / 4 Vragen
1

Ik zie deze over Eneco https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=84809t=84809 maar wat zegt Stedin als u ze belt?

De zegel van de meter of de hoofdaansluitkast ontbreekt.

Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088-8963 963 of via het contactformulier. Onze medewerkers kunnen u informeren over de kosten. Een zegel van de hoofdaansluitkast mag alleen geplaatst worden door een bevoegde medewerker van Stedin, Joulz (Meetbedrijf) of door een (erkend) installateur die zegelrecht heeft.

door panter22 - 9 mei 2018 om 12:21
1833 Antwoorden / Vragen
0

Vraag een erkend installateur die een zegelrecht heeft en begin er zelf niet aan.
En je zult de meter vast ook niet mogen verplaatsen.
En anders slopen om de meterkast heen.
Voorbeeld: http://www.mbelektro.nl/pg-16705-7-50828/pagina/zegelrecht.html

door edrick3 - 9 mei 2018 om 13:15
26084 Antwoorden / 85 Vragen
1

Iemand enig idee hoe hoog de boete is als de zegel van je meterkast/gasmeter is verbroken?
Nee, want zoiets doe je niet 'zomaar'. Maar Stedin kan je dit ongetwijfeld vertellen.
willen zelf de meterkast een stukje verplaatsen.
En dat mag dus niet, want je mag het zegel niet verbreken.
Stedin kan ons pas op zijn vroegst begin juli helpen aan een bouwaansluiting
Is er geen overleg met Stedin mogelijk? Moet toch kunnen.

door gerbera - 9 mei 2018 om 15:18
4245 Antwoorden / 6 Vragen
1

Weet u dat er voorschriften zijn voor de plaats van een meterkast. Maar waarom moet het zegel verbroken worden als u nog geen nieuwe hoofdaansluiting heeft. De meter e.d. mag u zelf niet verplaatsen alleen alles achter de meter mag u veranderen. klik op de link, deze gelden ook voor Stedin;
https://www.liander.nl/sites/default/files/Richtlijnen-meterkast.pdf

door Lauradr - 10 mei 2018 om 00:02
3 Antwoorden / 2 Vragen
0

Wij zouden 3 april onze woning laten slopen. Onze planning (heien, grondwerk, aannemer) was hier volledig op aangepast. 
Gisteren wist stedin ons te vertellen dan ze op zijn vroegst begin juli pas komen om een bouwaansluiting te plaatsen. Dit wil zeggen, wij kunnen onze woning nog niet slopen en dus helemaal nog niet starten met de nieuwbouw. Vandaar dat we zelf de meterkast een meter willen verplaatsen om toch een begin te kunnen maken met slopen en heien.


door gerritaltena - 10 mei 2018 om 11:41
8141 Antwoorden / 141 Vragen
0

Raadpleeg uw (sloop)aannemer. Ik begrijp uit uw vraag dat u een bouwaansluiting nodig heeft voor de nieuwbouw - en dus mogelijk een aanvraag voor het eerder verplaatsen van de huidige meterkast ( is geen bouwaansluiting) niet tijdig heeft geregeld

door gerbera - 10 mei 2018 om 16:21
4245 Antwoorden / 6 Vragen
0

U wilt de meterkast 1 meter verplaatsen, maar dan nog snap ik niet waarom het zegel verbroken moet worden. U kunt in dat geval slechts de hoofdzekering(en) er uit halen maar dan nog blijft de spanning op de aanvoerkabel staan. U zal met het verplaatsen dan ook de grondkabel moeten uitgraven en omleggen, en dat nu mag u dus niet. Het enige dat u zou kunnen doen is alles achter de hoofschakelaar verwijderen en om de kast heen slopen. Bespreek e.e.a. met de bouw aannemer, dus niet de sloper, mogelijk kan die er een spoedje van maken. Deze had dit mogelijk eerder moeten aanvragen.

door Lauradr 11 mei 2018 om 14:08
3 Antwoorden / 2 Vragen

Wij hebben het verplaatsen van de meterkast in oktober 2017 aangevraagd. Er zou een doorlooptijd van 9 weken vanaf de betaling (eerste week januari) zijn. Deze doorlooptijd is al enige tijd verstreken.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
suzukialto - 19 okt. 2018 om 13:36
Computers & telefonie

Laptop

Mijn ICT man zou mijn HP laptop voorzien van snellere harde schijf en windows 10. Helaas is tijdens demontage de toetsenbordconnector kapot gegaan. De man gaf aandat het niet meer rendabel was om dit te repareren, en ik beter nieuwe kon kopen. Hij kon mij een Lenova  aanbieden via de groothandel voor € 445.

Maar mijn vraag is nu moet ik dit betalen, want ik heb hem een goed werkende ... Lees meer

ze
zeiler - 19 okt. 2018 om 16:28
Huishouden & energie

Zonnepanelen Omvormer Meterkast

Sinds 2 dagen heb ik 12 zonnepanelen met Solaredge omvormer , deze zegt dat er 12,2 kW is geleverd maar mijn slimme meter in de meterkast zegt dat er maar 9 kW is geleverd. Is dit normaal een verschil van 30 % of is er iets fout Lees meer

ha
hans59 - 18 okt. 2018 om 15:11
Computers & telefonie

Alarmeringshorloge.

Ik ben een 82-jarige vrouw en ben door omstandigheden vaak alleen in huis. Buiten ben ik altijd met iemand, omdat hij of zij mijn rolstoel moet duwen.Daarom wil ik graag de volgende eigenschappen: prepaid, werkend op eigen WiFi, waterdicht, en daar wil ik dan minstens 3 telefoonnummers in programmeren, zodat ik in een noodgeval één van mijn zoons kan waarschuwen. Weet iemand waar ik zoiets kan k ... Lees meer