chrbakker
door chrbakker Feb 20, 2013 om 12:55
Huishouden & energie

Zelf zonnepanelen maken

Wie kan mij helpen met info over hoe jezelf zonnepanelen kunt maken. Waar zijn de losse componenten te koop?
Wie heeft ervaring met het zelf bouwen van zonnepanelen?
Hoe regel ik een aansluiting op het openbare net?

9214 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2013 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u op Google: zelf zonnepanelen bouwen intikt, krijgt u een aantal sites te zien die daarover gaan.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 20, 2013 om 13:35
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Losse componenten kun je ook kopen van defecte panelen.
Die zijn er voldoende, gevallen of doorgebrand maar hebben nog goede cellen.

Dan heb je gelijk het ontspiegelde glas, de aluminium rand en de doos voor de aansluiting met kabels.

Wel moet je alles goed door solderen en is veel werk.
Of het rendabel is betwijfel ik.
Voor €160,- kun je al een paneel van 240 Wp kopen, dat is met 60 cellen, een glasplaat van 99x168 cm en de profielen en onder plaat al veel materiaal.

De Chinezen kopen dit per vrachtwagen, U per stuk.
Dus vraag eerst maar eens wat een stuk ontspiegeld glas in deze maat kost.
Ik vermoed dat een compleet paneel maar de helft kost van de losse onderdelen.
Verder worden die panelen automatisch gesoldeerd en dat is beter als wat nu in de krant staat over Scheuten Solar.

Dus de massa inkoop en lage lonen daar is het niet rendabel en het zou nog wel eens duurder zijn dan gewoon kopen.
Ik mag hier geen reclame maken maar voor €160,- inclusief BTW is mogelijk.
Dit is niet op marktplaats met rest partij maar bij importeur.
Dus prima panelen kopen kan, maar de Kiwa denkt dat duurdere beter zijn en nu heeft juist het Nederlandse Scheuten Glas groep bewezen dat juist zij dubieuze goedkope rotzooi leverden!
Dus lees die berichten een op Kiwa online en geloof niet in deze keurders die aan elke keuring moeten verdienen dus niet bepaald onafhankelijk zijn zoals ze zich zo graag voordoen.

chrbakker
door chrbakker - Feb 20, 2013 om 22:09
4 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 20 feb 2013, 13:35]Losse componenten kun je ook kopen van defecte panelen.
Die zijn er voldoende, gevallen of doorgebrand maar hebben nog goede cellen.

Dan heb je gelijk het ontspiegelde glas, de aluminium rand en de doos voor de aansluiting met kabels.

Wel moet je alles goed door solderen en is veel werk.
Of het rendabel is betwijfel ik.
Voor €160,- kun je al een paneel van 240 Wp kopen, dat is met 60 cellen, een glasplaat van 99x168 cm en de profielen en onder plaat al veel materiaal.

De Chinezen kopen dit per vrachtwagen, U per stuk.
Dus vraag eerst maar eens wat een stuk ontspiegeld glas in deze maat kost.
Ik vermoed dat een compleet paneel maar de helft kost van de losse onderdelen.
Verder worden die panelen automatisch gesoldeerd en dat is beter als wat nu in de krant staat over Scheuten Solar.

Dus de massa inkoop en lage lonen daar is het niet rendabel en het zou nog wel eens duurder zijn dan gewoon kopen.
Ik mag hier geen reclame maken maar voor €160,- inclusief BTW is mogelijk.
Dit is niet op marktplaats met rest partij maar bij importeur.
Dus prima panelen kopen kan, maar de Kiwa denkt dat duurdere beter zijn en nu heeft juist het Nederlandse Scheuten Glas groep bewezen dat juist zij dubieuze goedkope rotzooi leverden!
Dus lees die berichten een op Kiwa online en geloof niet in deze keurders die aan elke keuring moeten verdienen dus niet bepaald onafhankelijk zijn zoals ze zich zo graag voordoen.

chrbakker
door chrbakker - Feb 21, 2013 om 12:42
4 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 20 feb 2013, 13:35]Losse componenten kun je ook kopen van defecte panelen.
Die zijn er voldoende, gevallen of doorgebrand maar hebben nog goede cellen.

Dan heb je gelijk het ontspiegelde glas, de aluminium rand en de doos voor de aansluiting met kabels.

Wel moet je alles goed door solderen en is veel werk.
Of het rendabel is betwijfel ik.
Voor €160,- kun je al een paneel van 240 Wp kopen, dat is met 60 cellen, een glasplaat van 99x168 cm en de profielen en onder plaat al veel materiaal.

De Chinezen kopen dit per vrachtwagen, U per stuk.
Dus vraag eerst maar eens wat een stuk ontspiegeld glas in deze maat kost.
Ik vermoed dat een compleet paneel maar de helft kost van de losse onderdelen.
Verder worden die panelen automatisch gesoldeerd en dat is beter als wat nu in de krant staat over Scheuten Solar.

Dus de massa inkoop en lage lonen daar is het niet rendabel en het zou nog wel eens duurder zijn dan gewoon kopen.
Ik mag hier geen reclame maken maar voor €160,- inclusief BTW is mogelijk.
Dit is niet op marktplaats met rest partij maar bij importeur.
Dus prima panelen kopen kan, maar de Kiwa denkt dat duurdere beter zijn en nu heeft juist het Nederlandse Scheuten Glas groep bewezen dat juist zij dubieuze goedkope rotzooi leverden!
Dus lees die berichten een op Kiwa online en geloof niet in deze keurders die aan elke keuring moeten verdienen dus niet bepaald onafhankelijk zijn zoals ze zich zo graag voordoen.

Hartelijke dank voor uw uitleg, maar ik zou graag in contact komen met de genoemde importeur. Wilt u mij via e-mail daarover informeren? e-mail adres is:
[edit redactie, mailadres verwijderd]
Alvast hartelijk bedankt
Chr Bakker