do
door doom Aug 6, 2020 om 16:28
Huishouden & energie

Ziggo wil mijn abonnement niet stop zetten

Ziggo bevalt mij niet door de slechte kwaliteit en de slechte klantenservice.
Maar nu mag ik mijn abonnement niet opzeggen terwijl het nog geen 14dagen aangesloten zit.

Ze zeggen dat de 14dagen direct na de bevestiging in gaat!
Hoe kan ik dan weten of het product bevalt?
Dit is een fout in de 14dagen bedenktijdwet bij abonnementen.

Hier een uitspraak van de geschillencommisie. Ze moeten het beëindigen .

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraak_van_maand/bedenktijd-gaat-na-ontvangst-goederen-in/

Dus direct beëindigen.

3112 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2020 om 16:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En nu Ziggo nog zien te overtuigen.

marita5
door marita5 - Aug 6, 2020 om 17:21
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Doom ,

Plaats uw klacht op het forum van Ziggo , daar reageren moderators , klik op de rode regels .

https://community.ziggo.nl/

Lees ook deze informatie eens door ,

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/consumenten-ervaren-veel-problemen-bij-ziggo

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen

Donuts
door Donuts - Aug 6, 2020 om 17:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U heeft ook al een topic lopen bij de Ziggo Community https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/wat-een-spijt-met-ziggo-59665/index2.html en bij Radar.

En waarom wilt u opzeggen, terwijl a.s. dinsdag weer een monteur ingepland staat?

panter22
door panter22 Aug 7, 2020 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

@Doom, het klopt niet en voegt niets toe op dat forum van Ziggo.
En met de ADSL verbinding had je een perfect beeld op de tv en haalde je een hogere internetsnelheid? Waarom een ander abonnement nemen als je al een perfect abonnement hebt.
Van het forum:
Op het HTforum, Radarforum, en Kassaforum en andere forums geven ze mij allemaal gelijk.

Ze adviseren ook een zaak op te starten bij de geschillencommissie. Grote kans op winst

justmeagain
door justmeagain - Aug 6, 2020 om 23:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

Maar wat is er dan zo slecht? En waar gaat de service niet goed?
Heeft u blokkerig beeld? Een trage verbinding? 90% van de klachten zijn niet aan Ziggo te wijten maar aan de slechte of onjuiste materialen bij de klant zelf.

En wat gaat u doen als de volgende provider ook niet levert wat u verwacht, ook die klantenservice zal u met vertragingen helpen of pas later een monteur kunnen sturen. Daar heeft namelijk ieder bedrijf in Nederland last van.

Tr
door Trostomaat - Aug 7, 2020 om 00:50
239 Antwoorden / Vragen

Fout in de 'bedenktijdwet'? Lijkt me niet. Bedenktijd is hier nooit voor bedoeld geweest: als ik in een stenen winkel dezelfde overeenkomst sluit, kan ik ter plekke ook niet uitproberen of de dienst mij bevalt.
Uitspraken van geschillencommissies of blogs zoals deze:
https://www.ecommercenews.nl/internetproviders-overtreden-de-wet/
ten spijt, ik zie  vooralsnog niet in waarom Ziggo hier ongelijk zou hebben.

ma
door malty Aug 7, 2020 om 08:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U vergeet dat zonder apparatuur de dienst niet compleet is, bedenktijd gaat lopen als apparatuur geleverd is.

Tr
door Trostomaat Aug 7, 2020 om 23:59
239 Antwoorden / Vragen

Dat vergeet ik helemaal niet. Ik wéét dat en mij bewust van die wetenschap, kom ik tot mijn bijdrage.

ma
door malty Aug 8, 2020 om 08:25
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Onbegrijpelijk dat u met deze wetenschap tot uw bijdrage komt.
Zelfs de uitspraak van de geschillencommissie vindt u kennelijk niet voldoende.

Tr
door Trostomaat Aug 8, 2020 om 13:34
239 Antwoorden / Vragen

Waarom is dat onbegrijpelijk?

Die geschillencommissie is niet heilig. In relatie tot de wet komt zij tot een wel heel vreemde uitspraak.
Ik denk zelfs dat er enkele uitspraken van kantonrechters te vinden zijn, die tot iets soortgelijks komen. Dat is even vreemd.

Bovendien: het modem wordt niet gekocht, dus is er van 'levering' in juridische zin geen sprake.
Ik weet niet wat u precies bedoelt met 'het compleet zijn van een dienst'. Maar waar, in de wet,  staat dat dat een relevant criterium is voor het ingaan van de bedenktijd?

ma
door malty Aug 8, 2020 om 14:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Compleet zijn, het een kan niet zonder het ander, probeer maar de dienst af te nemen zonder modem, dat gaat toch niet.
De wet is niet overal even duidelijk over, vandaar dat er soms naar de rechter of geschillencommisie gestapt moet worden om duidelijkheid te krijgen.
We kennen nu uw standpunt.

panter22
door panter22 Aug 8, 2020 om 15:42
6599 Antwoorden / Vragen

Van de KPN site:

De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:

Tr
door Trostomaat Aug 8, 2020 om 21:46
239 Antwoorden / Vragen

@malty, natuurliijk werkt het de dienst niet zonder het modem. Dat is niet de kwestie. De kwestie is wanneer de bedenktijd ingaat. 1. De wet is daarover duidelijk. 2. Geschillencommissies maken fouten tegen de wet, zo blijkt maar weer.

Van de ACM:

Abonnement op een dienst

  • Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
  • Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.
Het moment waarop je daadwerkelijk van de dienst gebruik kunt gaan maken, speelt voor het ingaan van de bedenktijd dus geen rol.
Geschillencommissies zijn er, in tegenstelling tot wat u schijnt te denken, overigens niet om wetten te verduidelijken (als die al onduidelijk zouden zijn).

ma
door malty Aug 8, 2020 om 23:24
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@trostomaat Nu neemt u wel een mooi voorbeeld, energiecontract.
Wat wilt u bij het ingebruiknemen van het energiecontract eigenlijk testen, hoe het gas ruikt of de lampen bij de energieleverancier zuiniger branden?
Het vergelijk gaat niet op, sorry.
Maar u staart u blind op de tekst maar niet hoe de wet bedoeld is.
Kunnen beoordelen was toch het doel en dat kan bij een dienst waar je hardware bij nodig hebt pas als de hardware geleverd is.
U bekijkt het verder maar.

panter22
door panter22 - Aug 7, 2020 om 08:58
6599 Antwoorden / Vragen

Een uitspraak van de geschillencommissie:
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-gaat-lopen-nadat-daadwerkelijk-van-de-dienst-gebruik-kan-worden-gemaakt-dus-nadat-de-hardware-is-ontvangen/
E
chter, de dienst is  in gebruik genomen. Er is al een monteur geweest en er komt nog een monteur.
Een beroep op herroeping zal nu niet meer kunnen.
En uit het forum blijkt dat de alles  van Ziggo goed werkt. Dus geen gelopen race en gelijk krijgen bij de geschillencommssie.

Monteur is geweest. En heeft een nieuwe aansluiting gemaakt in de meterkast. En de kabels doorgemeten.

Het beeld blijft slecht. Hij begrijpt het ook niet. Signaalsterkte in de meterkast is prima en bij de Next ook.

va
door vanlotjegetikt - Aug 7, 2020 om 10:15
809 Antwoorden / Vragen

Zou het op prijs stellen als degene die dit item heeft opgestart ook de uiteindelijke uitkomst hier neerzet.
Scheelt heel veel tik en schrijfwerk in de toekomst.

Offtopic.
Ik kan weer inloggen.

richard83
door richard83 - Aug 9, 2020 om 07:45
386 Antwoorden / 28 Vragen

Heb je wel is de bekabeling wel na gekeken? Je moet niet altijd Ziggo de schuld geven.

ro
door ronny530 - Aug 9, 2020 om 09:21
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik las in een reactie dat u op fora gelijk zou krijgen maar dat is helemaal niet zo en u heeft nog geen enkele reactie gegeven terwijl u ze wel gelezen hebt. De monteur heeft metingen van de signaalsterkte gedaan en bij het AOP (antenne overname punt) is de signaal/kwaliteit sterkte in orde dus gaat er na het AOP is mis en aangezien u zelf voor een goede huisinstallatie dient te zorgen is de slecht beeld en internet niet aan Ziggo te wijten. Daarbij is het zo dat u de voorwaarden dient te lezen voordat u akkoord gaat en als in die voorwaarden staat dat de 14 dagen bedenktijd op de dag van akkoord gaan ingaat dan kunt u niet meer van het contract af. Dinsdag komt er nogmaals een monteur en als die hetzelfde constateert als de vorige dan ligt het toch echt aan uw huisinstallatie en niet aan Ziggo.

do
door doom - Aug 11, 2020 om 19:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Na het bezoek van monteur 2 nog steeds matig beeld.
Hij wist het ook niet meer.

ik belde Ziggo om te annuleren omdat ze beloofd hadden dat ik na monteur2 kon annuleren als het nog niet werkte.

Zegt ze dat ik binnen de 14dagen vrijblijvende opzegging zit! Dus geen probleem.

Terwijl haar vorige collega beweerde dat ik veel te laat was met opzeggen omdat de bedenktijd na de bevestigingsmail ingaat.

Maar zij houd wel de levering van het systeem aan.

Dus uiteindelijk houden 3 van de 4 medewerkers levering systeem aan en 1 pipo de bevestigingsmail.

Inmiddels de annuleringsmail en SMS ontvangen.

Morgen de 3 dozen bij Postnl brengen.

Dankje voor jullie tips een adviezen.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 11, 2020 om 19:55
7156 Antwoorden / 3 Vragen

En u bedankt voor de melding.

va
door vanlotjegetikt Aug 11, 2020 om 20:13
809 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling.
Succes met het zoeken naar een andere aanbieder.

justmeagain
door justmeagain Aug 11, 2020 om 23:17
623 Antwoorden / 8 Vragen

En succes met het aanleggen van een knappe infrastructuur thuis. Net goede bekabeling en dito apparatuur en connecties.

do
door doom Aug 12, 2020 om 01:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Domme opmerking.
Volgens beide Ziggomonteurs heb ik zeer goed matriaal.

Daar ligt het niet aan.

Met KPN perfect beeld.

panter22
door panter22 Aug 12, 2020 om 08:19
6599 Antwoorden / Vragen

Dan werkt die Sony 4K tv van jou niet goed met de Next van Ziggo.
Kan gebeuren. Netjes opgelost door de klantenservice.
Maar weer terug naar KPN, wel een goed beeld op de tv , maar geen snel internet.

gerbera
door gerbera Aug 12, 2020 om 11:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@panter22, denk dat het met de snelheid van KPN wel mee valt. Alles in een standaard heb ik download 98 Mbps (telefoonlijn) en dat is al sneller dan de 86 Mbps van Ziggo (kabel) Upload 35 Mbps (KPN) 30 Mbps (Ziggo) e.e.a. is  vergeleken met een onafhankelijke speedtest op mijn adres.

panter22
door panter22 Aug 12, 2020 om 16:20
6599 Antwoorden / Vragen

Gerbera, dat is de ideale situatie met KPN. Zelfs met glasvezel haal je vaak die snelheid niet. Zeker niet met Wifi. Dan vindt KPN een snelheid van 20Mbps voldoende.br />