Ziggo wil mijn abonnement niet stop zetten
Ziggo bevalt mij niet door de slechte kwaliteit en de slechte klantenservice.
Maar nu mag ik mijn abonnement niet opzeggen terwijl het nog geen 14dagen aangesloten zit.
Ze zeggen dat de 14dagen direct na de bevestiging in gaat!
Hoe kan ik dan weten of het product bevalt?
Dit is een fout in de 14dagen bedenktijdwet bij abonnementen.
Hier een uitspraak van de geschillencommisie. Ze moeten het beëindigen .
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraak_van_maand/bedenktijd-gaat-na-ontvangst-goederen-in/
Dus direct beëindigen.
Hallo Doom ,
Plaats uw klacht op het forum van Ziggo , daar reageren moderators , klik op de rode regels .
https://community.ziggo.nl/
Lees ook deze informatie eens door ,
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/consumenten-ervaren-veel-problemen-bij-ziggo
https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/abonnementen/wanneer-opzeggen
U heeft ook al een topic lopen bij de Ziggo Community https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/wat-een-spijt-met-ziggo-59665/index2.html en bij Radar.
En waarom wilt u opzeggen, terwijl a.s. dinsdag weer een monteur ingepland staat?
@Doom, het klopt niet en voegt niets toe op dat forum van Ziggo.
En met de ADSL verbinding had je een perfect beeld op de tv en haalde je een hogere internetsnelheid? Waarom een ander abonnement nemen als je al een perfect abonnement hebt.
Van het forum:
Op het HTforum, Radarforum, en Kassaforum en andere forums geven ze mij allemaal gelijk.
Ze adviseren ook een zaak op te starten bij de geschillencommissie. Grote kans op winst
Maar wat is er dan zo slecht? En waar gaat de service niet goed?
Heeft u blokkerig beeld? Een trage verbinding? 90% van de klachten zijn niet aan Ziggo te wijten maar aan de slechte of onjuiste materialen bij de klant zelf.
En wat gaat u doen als de volgende provider ook niet levert wat u verwacht, ook die klantenservice zal u met vertragingen helpen of pas later een monteur kunnen sturen. Daar heeft namelijk ieder bedrijf in Nederland last van.
Fout in de 'bedenktijdwet'? Lijkt me niet. Bedenktijd is hier nooit voor bedoeld geweest: als ik in een stenen winkel dezelfde overeenkomst sluit, kan ik ter plekke ook niet uitproberen of de dienst mij bevalt.
Uitspraken van geschillencommissies of blogs zoals deze:
https://www.ecommercenews.nl/internetproviders-overtreden-de-wet/
ten spijt, ik zie vooralsnog niet in waarom Ziggo hier ongelijk zou hebben.
U vergeet dat zonder apparatuur de dienst niet compleet is, bedenktijd gaat lopen als apparatuur geleverd is.
Dat vergeet ik helemaal niet. Ik wéét dat en mij bewust van die wetenschap, kom ik tot mijn bijdrage.
Onbegrijpelijk dat u met deze wetenschap tot uw bijdrage komt.
Zelfs de uitspraak van de geschillencommissie vindt u kennelijk niet voldoende.
Waarom is dat onbegrijpelijk?
Die geschillencommissie is niet heilig. In relatie tot de wet komt zij tot een wel heel vreemde uitspraak.
Ik denk zelfs dat er enkele uitspraken van kantonrechters te vinden zijn, die tot iets soortgelijks komen. Dat is even vreemd.
Bovendien: het modem wordt niet gekocht, dus is er van 'levering' in juridische zin geen sprake.
Ik weet niet wat u precies bedoelt met 'het compleet zijn van een dienst'. Maar waar, in de wet, staat dat dat een relevant criterium is voor het ingaan van de bedenktijd?
Compleet zijn, het een kan niet zonder het ander, probeer maar de dienst af te nemen zonder modem, dat gaat toch niet.
De wet is niet overal even duidelijk over, vandaar dat er soms naar de rechter of geschillencommisie gestapt moet worden om duidelijkheid te krijgen.
We kennen nu uw standpunt.
Van de KPN site:
De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:
- Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.
- https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm
@malty, natuurliijk werkt het de dienst niet zonder het modem. Dat is niet de kwestie. De kwestie is wanneer de bedenktijd ingaat. 1. De wet is daarover duidelijk. 2. Geschillencommissies maken fouten tegen de wet, zo blijkt maar weer.
Van de ACM:
Abonnement op een dienst
- Uw bedenktijd eindigt 14 dagen na de dag waarop u de overeenkomst sluit.
- Voorbeeld: Op 9 maart gaat u aan de telefoon akkoord met een nieuw energiecontract van 550 euro. Op 10 maart bevestigt u de koop per e-mail. Bedenktijd: tot en met 24 maart.
@trostomaat Nu neemt u wel een mooi voorbeeld, energiecontract.
Wat wilt u bij het ingebruiknemen van het energiecontract eigenlijk testen, hoe het gas ruikt of de lampen bij de energieleverancier zuiniger branden?
Het vergelijk gaat niet op, sorry.
Maar u staart u blind op de tekst maar niet hoe de wet bedoeld is.
Kunnen beoordelen was toch het doel en dat kan bij een dienst waar je hardware bij nodig hebt pas als de hardware geleverd is.
U bekijkt het verder maar.
Een uitspraak van de geschillencommissie:
https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-gaat-lopen-nadat-daadwerkelijk-van-de-dienst-gebruik-kan-worden-gemaakt-dus-nadat-de-hardware-is-ontvangen/
Echter, de dienst is in gebruik genomen. Er is al een monteur geweest en er komt nog een monteur.
Een beroep op herroeping zal nu niet meer kunnen.
En uit het forum blijkt dat de alles van Ziggo goed werkt. Dus geen gelopen race en gelijk krijgen bij de geschillencommssie.
Monteur is geweest. En heeft een nieuwe aansluiting gemaakt in de meterkast. En de kabels doorgemeten.
Het beeld blijft slecht. Hij begrijpt het ook niet. Signaalsterkte in de meterkast is prima en bij de Next ook.
Zou het op prijs stellen als degene die dit item heeft opgestart ook de uiteindelijke uitkomst hier neerzet.
Scheelt heel veel tik en schrijfwerk in de toekomst.
Offtopic.
Ik kan weer inloggen.
Ik las in een reactie dat u op fora gelijk zou krijgen maar dat is helemaal niet zo en u heeft nog geen enkele reactie gegeven terwijl u ze wel gelezen hebt. De monteur heeft metingen van de signaalsterkte gedaan en bij het AOP (antenne overname punt) is de signaal/kwaliteit sterkte in orde dus gaat er na het AOP is mis en aangezien u zelf voor een goede huisinstallatie dient te zorgen is de slecht beeld en internet niet aan Ziggo te wijten. Daarbij is het zo dat u de voorwaarden dient te lezen voordat u akkoord gaat en als in die voorwaarden staat dat de 14 dagen bedenktijd op de dag van akkoord gaan ingaat dan kunt u niet meer van het contract af. Dinsdag komt er nogmaals een monteur en als die hetzelfde constateert als de vorige dan ligt het toch echt aan uw huisinstallatie en niet aan Ziggo.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer