donna
door donna May 18, 2009 om 22:32
Huishouden & energie

Zijn er ook betrouwbare merken?

Wij zijn toe aan een nieuwe wasmachine, vaatwasser en fornuis. We hebben nu een Bauknecht wasmachine met alleen maar ellende en dat merk komt er bij ons nooit meer in. De Bosch vaatwasser en het Pelgrim fornuis hebben het goed gedaan, maar er is in de loop van deze jaren waarschijnlijk veel veranderd en we durven er niet zomaar van uit te gaan dat ook de nieuwe machines goed zijn. Een winkel adviseerde een AEG wasmachine, die zou bijna net zo goed zijn als Miele, maar na wat ik hier in het forum heb gelezen vraag ik me af of dat wel klopt. Wie is tevreden over zijn/haar apparaten en over de service van de leverancier? Kan iemand adviseren?

7539 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 18, 2009 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yep met volle overtuiging  ASKO. Groet T

ve
door verwijderd - May 18, 2009 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Donna

En laat ik nu een Bauknecht wasmachine al tig jaartjes hebben staan en er heel tevreden mee zijn? Is denkelijk de tref? Ook de Bosch vaatwasser geen onbekende. Hiervoor had ik een AEG, als ik nu een nieuwe nodig had, zou ik terug gaan naar de AEG. Niet omdat Bosch slecht is, maar de AEG deed de vaat in de helft van de tijd! Schoon vind ik ze beide.

Denk dat het nog steeds goede merken zijn, probleem zit hem meestal (de laatste tijd) in de after-sale. Ligt natuurlijk ook aan de winkel waar je hem koopt. Krijg je er een euvel aan dan geeft men soms niet thuis. (ik vind zelf de service/advies e.d. van bcc prima, koop daar regelmatig, heb me nog nooit een buil gevallen, maar ja, een ander heeft misschien een ander verhaal)

Ik ga er altijd vanuit dat goedkoop duurkoop is. En energie zuinig is ook een optie. En dat betaal je.

Wat service betreft van mijn eigen apparaten? Zou niet weten, heb de tref van lang mee gaan.

Zou me verder niet druk maken. Kies uit wat jij wilt dat hij doet. Hier krijg je allemaal eigen ervaringen te horen, en of je dan door de bomen het bos nog ziet? Zou kijken naar de lengte van draaitijd. Energie/Water verbruik. En natuurlijk de prijs. (niet voor een duppie op de 1e rij willen zitten)

Succes met wat je besluit,  m.vr.gr.

ve
door verwijderd - May 18, 2009 om 23:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je ooit op een forum zien staan:

"Ik ben enorm tevreden met product X. Zijn er nog meer die zo verschrikkelijk enthousiast zijn over X?"

Bekijk fora dus altijd met een gezonde dosis scepsis. Alleen als dezelfde problemen keer op keer opnieuw opduiken op een forum lijkt er meer aand de hand, maar dat lijkt me met AEG mee te vallen.
(Dit antwoord is niet bedoeld als aanbeveling van welk merk dan ook)

ve
door verwijderd - May 19, 2009 om 01:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Donna,

Mijn schoonzus bulkt in het geld en kocht de duurste Miele, wasser en droger.

De wasser is in en na de garantie zo vaak stuk geweest dat ze die na drie jaar weg deed en een AEG Lavamat kocht. De problemen zijn over. De Miele droger werkt al meer dan 10 jaar probleemloos.

Zelf wassen we nu 35 jaar met dezelfde AEG Turnamat (bovenlader met apart ingebouwde centrifuge 2800 toeren). Deze is zelfs een aantal jaren voor 2 gezinnen gebruikt. Afgelopen weekend nog 4 wassen.

Die Turnamat is ook wel eens stuk geweest, doch dan repareer ik die zelf. Simpel. Zo ben ik ook.

Neem voor fornuis, wanneer het inductie wordt, een Siemens. Die hebben van de Europese merken de meeste ervaring met vermogens elektronica.

Van de Siemens vaatwassers (hebben we zelf nooit gehad) hoor ik geen klachten. De servicedienst is prima.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 19, 2009 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je zeker adviseren maar je zult er niet vrolijk van worden. A-merken bestaan enkel door reclame en merkgebonden kwaliteit. In normaal nederlands; A-merken doet de consument denken dat de kwaliteit beter is en er zo dus meer gevraagd kan worden. En hoewel uit allerlei testen al zolang A-merken bestaan de apparaten niets beter scoren dan veel goedkopere alternatieven blijft de consument denken dat A-merk beter is omdat dat status geeft. En de winkel die witgoed verkoopt doet gewoon mee omdat ook zij het meeste geld verdien op A-merken.

Het probleem is dat heel veel A en B merken uit dezelfde fabriek komen. Ben in Milaan geweest en daar maken ze wasmaschines voor Zanussi/Aeg en Bauknecht. En de B-merken kwamen van dezelfde productielijn.

Ik heb gewerkt bij een witgoedbedrijf bij reparatie. Wasmachines gingen kapot en onderdelen vervangen bij een Miele was standaard veel duurder dan exact hetzelfde onderdeel vervangen van bv een Whirlpool. Enkel en alleen omdat Miele zo slim is geweest de consument te laten geloven dat ze het beste zijn. De top kwa kwaliteit en service.

Ik kan uit ervaring ronduit zeggen dat dit onzin is.

ve
door verwijderd - May 19, 2009 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag donna,

Al onze apparaten zijn van het merk Miele. Vrijwel nooit gedonder mee (even afkloppen) en als het echt nodig is, staan ze binnen 48 uur bij je op de stoep.

Suksesn en vriendelijke groet, ReadAC

ve
door verwijderd - May 19, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijke situatie: Vaatwasser Bosch S9ET1B aquasensor, Wasautomaat: AEG Lavamat, wasdroger: AEG Lavatherm 57300

En fornuis: FratelliOnofri (90 cm breed) gas, met thermokoppel,en electrische vonkontsteking voor branders, 5 pits, incl wokbrander, en inclusief 2 electrische ovens, waarvan een met hete lucht, de andere ook electrisch ,beiden met aparte thermostaat, compleet met draaispit,een oven is kleiner, en daardoor ook zeer geschikt om rollades, kip etc mee te bereiden, middels het (los aan te brengen) draaispt.

De vaatwasser zijn nu zo'n 14jr. oud, en draaien doet ie (bijna) dagelijks, alsook de droger en wasmaschine zijn even zo oud, en draaien toch zeker zo'n 3 tot 4 keer per week.

Wasmaschine: 1x deurschakelaar defect, kosten: zo'n 25 euro..zelf eenvoudig te vervangen.

Koelkast en vriezer zijn van het merk Liebherr, en doen het al dag en nacht zo'n ruim 25 jaar nu alweer....zonder mankeren. Hooguit ooit eens een koelkastlampje vervangen.

Verder werkt alles perfect, het fornuis is van dec. 2003..

Gr.Succes, Henri