ed
door edje35 Nov 26, 2005 om 12:36
Huishouden & energie

Zinken regengoot

Met de sneeuwbuien (ongeveer 20cm)van de afgelopen dagen is er door het gewicht 1 van de soldeerverbindingen losgesprongen.

hoe kan ik deze het best repereren?

10340 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 4, 2005 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

In de meeste gevallen zou deze dakgoot opnieuw gesoldeerd moeten worden ,maar vaak is dit een erg lastig karwei vooral als de dakgoot al iets ouder is ,het is te proberen door alles droog  en schoon te maken op te schuren en te behandelen met vloeimiddel en dan te solderen.

Aangezien niet iedereen kan solderen en niet altijd de juiste spullen heeft is dit een mooi alternatief:

De goot droog en schoon maken vervolgens een stukje dakbedekking(te krijgen bij de meeste bouwmarkten of een afvalstuk kopen bij een dakbedekkingsbedrijf) op maat maken van de goot (+/- 10 cm breed ) en dit stukje dakbedekking  kunt u dan met een hobby brander warm maken en zo over de kapotte soldering in de dakgoot plakken.Het is wel aan te raden om hanschoenen te gebruiken verder is een klein metseltroffeltjes of een plamuurmes ook handig .

sucses

groeten marijn

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo een simpele oplossing is :haal een pot vloeibare bituum(dakbedekking) , schuur de dakgoot licht,ontvetten,smeer met de kwast de naat goed dicht. verkrijgbaar in iedere doehet zelfzaak.

Je kunt ook een rol zelf plakkende bituum kopen ,even schuren,ontvetten,en plakken maar.

succes                 jan.b............

ve
door verwijderd - Dec 11, 2005 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

beide mehodes kun je inderdaad toepassen.

hou er wel rekening mee dat dit lapmiddelen zijn en eigelijk alleen toegepast moet worden als de goot aan vervanging toe is.

na verloop van tijd zal het hier dan ook weer lekken.

de plek die toen behandeld is met bitumen moet er dan helemaal tussen uitgehaald worden en vervangen worden door nieuw zink.

je kunt er nl niks meer mee  beginnen, behalve dan weer een stuk bitumen er in plakken.

dakgoten die er nog geen 15 jaar in zittenkun je het beste opnieuw (laten) solderen.

een loodgieter die z'n vak verstaat zal dit zonder problemen kunnen verhelpen en er zelfs garantie op geven.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 19:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een lekke dakgoot repareren is voor een vakman installateur / loodgieter geen enkel probleem, en is echt geen dure reparatie. Binnen het uur ben je weer weg. Als u echter aan het prutsen gaat met allerlei andere troep (stukjes dakleer e.d.) wordt uw reparatie daarna 6x zo duur. Dus laat het direkt door een vakman doen.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de goot inmiddels hersteld ?

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de soldeernaad is losgeraakt, dan de soldeer schoonschrapen, en opschuren.

Dan met een beetje zoutzuur opbrengen, als vloeimiddel en als schoonmaker voor de corosie.

Met een gasbrandersoldeerbout weer solderen met tin 60/40

Als de goot naast de soldeernaad is gescheurd, dan er een strook zink er over heen aanbrengen.

Het is voor een leek niet makkelijk, dus veel suces.

Het idee om een loodgieter te bellen is ook heel goed, omdat die het materiaal en het gereedschap heeft.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2006 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ik wacht heir denk ik even mee tot het iets beter weer wordt moet namelijk net aan de windkant zijn en zeker als je zoiets nog vaker hebt gedaan ben je wel even bezig.

in ieder geval bedankt voor je antwoord.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2006 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

goed droog en vetvrij maken, en dan opnieuw solderen.

anders door een prof laten doen.

succes

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sylvia, vindt u dit zelf ook niet een volkomen overbodige reactie? Ik vind het pure milieuvervuiling, ga anders lekker afwassen ofzo, maar hou hier mee op. Hierdoor krijgen honderden mensen weer een melding dat er een (volkomen overbodige) reactie is gegeven!

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

haal er een loodgieter bij en laat het opnieuw solderen.

oplapmiddelen helpen vaak tijdelijk en er is achteraf bij opnieuw lekken echt niets meer aan te doen

vr groet e valk

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@theebukker kijk svp eerst naar de datum van de vraag ook deze is dus al een jaar oud.