Ge
door Gerard AJ Jun 25, 2019 om 14:28
Huishouden & energie

Zonnepanelen

Mag de Vereniging Eigen Huis verzwijgen dat haar leverancier voor zonnepanelen (Solar NRG) niet is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie? Deze informatie wordt bewust niet verstrekt aan consumenten en haar leden? Kopers en leden kunnen dus geen beroep doen op deze commissie bij geschillen.

4052 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jun 25, 2019 om 14:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ligt eraan hoeveel mensen er tijdens de vergadering voor waren. (Om met een leverancier in zee te gaan die niet is aangesloten bij een Geschillencommissie.
Edit* Zie dat de hele vraag is bewerkt. Mag, maar nu slaat mijn antwoord als tang op varken.

gerbera
door gerbera Jun 25, 2019 om 14:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dit wordt niet per ledenvergadering beslist maar bij inschrijving van bedrijven. De leden hebben hier totaal geen invloed op behoudens het wel of niet met de "winnaar"  in zee te gaan.

gerbera
door gerbera Jun 25, 2019 om 14:48
7348 Antwoorden / 14 Vragen

EDIT; Sorry 2x geplaatst, 1e keer was ogenschijnlijk mis gegaan.

gerbera
door gerbera Jun 25, 2019 om 23:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zie dat de hele vraag is bewerkt
Hoe bedoel u en door wie, ik reageerde op uw reactie die ik las en volgens mij niet veranderd is tenzij....niets is meer verwonderlijk op deze site.'-)

tenormin
door tenormin Jun 25, 2019 om 23:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb geen screen print gemaakt @gerbera, maar de vraag van origine (van de TS) was anders. Maakt niet meer uit. En zeker niet in antwoord op jouw commentaar. Zie tijdsverschillen.

ju
door juliomariner - Jun 25, 2019 om 14:36
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou dat niet "mogen"?
Zoals de naam al zegt zijn ze een vereniging, als u het er niet mee eens bent moet u dit eens aankaarten op een leden vergadering of uw lidmaatschap opzeggen.
Ik heb zelf ook wat moeite mee dat een vereniging voor belangenbehartiging van de consument ook met commerciele partijen samen werkt. Dit geldt niet alleen voor eigen huis maar ook bijvoorbeeld de consumentenbond. Ik vind ze dan ook ongeloofwaardig en ben daarom van beiden geen lid (meer)

marita5
door marita5 - Jun 25, 2019 om 14:39
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gerard Aj ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-zonnepanelen#/

De leverancier

Hoe worden de leveranciers die meedoen aan de veiling gekwalificeerd?

Iedere leverancier van zonnepanelen kan zich aanmelden voor onze veiling. Hierna volgt een selectie: alleen de leveranciers die aan onze kwaliteitseisen voldoen, mogen meedoen. We kijken bijvoorbeeld naar bedrijfsvoering, ervaring en natuurlijk naar de kwaliteit en garantievoorwaarden van de zonnepanelen. Een onafhankelijk onderzoeksbureau controleert de financiële gezondheid van de leverancier.

Pas nadat een leverancier alle onderdelen van de kwalificatieprocedure succesvol heeft doorlopen, mag hij meedoen aan de veiling.

 https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-zonnepanelen/veelgestelde-vragen#/

costnix
door costnix - Jun 25, 2019 om 14:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag VEH waarom ze dit gedaan hebben.

panter22
door panter22 - Jun 25, 2019 om 14:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niet mee te doen. Het is altijd verstandig om eerst eens zelf te kijken naar leveranciers van zonnepanelen en de kleine lettertjes te lezen. Waarom zou er een geschil moeten zijn?
Je kunt naar de rechter als het mis loopt.

ma
door malty - Jun 25, 2019 om 14:50
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft dat voor zin, een leverancier van zonnepanelen die aangesloten is bij Geschillencommissie Energie.
De leverancier levert zonnepanelen en geen energie.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2019 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hebt u daar dan naar gevraagd? Maar hebt u dan nu een probleem met de zonnepanelen?

Persoonlijk vind ik het een slecht systeem, dat zogenaamd aankopen via een consumenten organisatie.

Denk aan Energieflex via de Consumentenbond. Ook compleet knudde.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 25, 2019 om 14:55
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een leverancier van zonnepanelen is ook m.i. geen energieleverancier. De leverancier bent u na plaatsing in beginsel zelf, van u zelf.
Voor problemen met de panelen na de levering  geldt voor consumenten de wettelijke consumentenbeschermingswetgeving als genoemd in het BW art. 7:17 en verder.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2019 om 15:06
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerard Aj ,

Mag de Vereniging Eigen Huis verzwijgen dat haar leverancier voor zonnepanelen (Solar NRG) niet is aangesloten bij de Geschillencommissie Energie?

Dit had u kunnen lezen in de voorwaarden van Solar NRG , Art 11 .

https://solarnrg.nl/algemene-voorwaarden/

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2019 om 15:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar u hoeft dat toch niet aan te schaffen via de VEH? En ja, natuurlijk mag dat want u kunt toch zelf die informatie inwinnen?
En heeft u deze vraag al aan de VEH gesteld?

gerbera
door gerbera - Jun 25, 2019 om 23:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nu kan ik mij vergissen maar zover ik weet staat VEH garant voor een goede werking van het geleverde. Mocht u daar problemen mee hebben zal u dat aan  VEH moeten melden die dan actie zal ondernemen bij de leverancier. Dit was o.a. ook het geval bij collectief schilderwerk destijds door de VEH aangeboden.

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2019 om 23:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar kwam volgens mij ook niets van terecht.

gerbera
door gerbera - Jun 25, 2019 om 23:35
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1,
Dan heeft u het duidelijk mis want er is wel degelijk een strenge controle geweest op de uitvoering, wat bij mij resulteerde dat het schildersbedrijf, in opdracht van VEH, 2x is moeten terugkomen om de boel goed en netjes af te werken.