el
door elrosso 14 sep. 2018 om 20:23
Huishouden & energie

Zonnepanelen in combinatie met energiemeter ISKRA ME 161

Ik ga zonnepanelen plaatsen en heb een ISKRA ME161 energiemeter. Binnen 2 dagen na aanschaf van de zonnepanelen kreeg ik een bericht van Liander dat mijn energiemeter niet geschikt was voor teruglevering. 

Maar is dit ook zo? Wanneer ik op internet zoek wordt dit type als wel geschikt aangegeven. Iemand ervaring met deze meter en teruglevering?

Een slimme meter hoeft voor mij niet, ook niet een domme. Er zullen vast extra mogelijkheden zijn zoals hoog en laag tarief mogelijkheden en variabele tarieven per uur, inzicht in je verbruik op bepaalde momenten maar daar heb ik nu geen interesse in en gaat Liander en mijn energieleverancier niets aan. Het enige dat ik wil weten is of mijn meter wel of niet geschikt is om terug te leveren. Is Liander eerlijk in zijn informatie voorziening of willen ze mij een "slimme" meter aansmeren in hun eigen belang? Uit de informatie van Liander word ik ook niet wijs. Eerst geven ze aan dat t wel kan en verderop in de link hieronder staat dat het niet kan op pagina 2:
Liander ISKRA ME161

705 8 Rapporteer
door tijger1 - 14 sep. 2018 om 20:41
36686 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik denk dat er bedoeld wordt dat de energie die u teruglevert, niet apart in een display vermeld wordt. En dat hoeft in principe natuurlijk ook niet. 

Maar neem eens contact op met uw installateur van de zonnepanelen en vraag wat hij vindt van het verhaal van Liander.

el
door elrosso - 14 sep. 2018 om 20:49
20 Antwoorden / 16 Vragen
0

@Brainless
De link die jij post heb ik ook in mijn post staan. Op pagina 1 staat dat de meter voldoet voor teruglevering en op pagina 2 dat het niet werkt. Zie de laatste zin van mijn post.

door marita5 - 14 sep. 2018 om 20:52
6647 Antwoorden / 8 Vragen
2

Hallo Elrosso , 

Lees ook hier , welke meters geschikt zijn voor terugleveren, de meter Iskra Me 161 staat erbij .

https://www.zelfenergieproduceren.nl/kennisbank-duurzaam/teruglevermeters/  

Lees ook deze informatie , 

https://www.zonnepanelen.net/meters-teruglevering/ 

https://www.zonnepanelen.net/slimme-meters-na-2020/?accept_cookies=1

door brainless - 14 sep. 2018 om 22:18
289 Antwoorden / 0 Vragen
0
door tijger1 15 sep. 2018 om 20:18
36686 Antwoorden / 21 Vragen

Heel wonderlijk dat die lijst alleen van toepassing zou zijn bij Enexis. Alsof elektra van andere netbeheerders andere elektra zou zijn.

el
door elrosso - 15 sep. 2018 om 19:24
20 Antwoorden / 16 Vragen
0

Allen dank. Liander zet je dus graag op het verkeerde been met onjuiste informatie. Ze begrijpen zeker niet dat het vertrouwen hierdoor minder wordt. Dit was namelijk de letterlijke tekst en gaat dus over de energiemeter ISKRA ME161:

Uw meter is niet geschikt voor teruglevering
Uw huidige meter is niet geschikt om uw teruglevering van energie aan het net juist te registreren. Voor het meten van uw verbruik en uw teruglevering heeft u een meter met vier telwerken nodig: twee telwerken voor uw verbruik en twee telwerken voor uw teruglevering

door gerbera - 15 sep. 2018 om 22:44
4301 Antwoorden / 6 Vragen
1

Mogelijk heeft dit te maken met het bouwjaar van de meter of zijn er meerdere type's van deze meter. Het bouwjaar kunt u zien aan de 2 laatste cijfers van de barcode. In de handleiding zie ik wel achter 6 en 7 ** (2 sterretjes) staan v.w.b. het terugleveren. Wat hiervan de betekenis is kan ik echter nergens terug vinden maar zal daar wel iets mee te maken hebben.

door webcare liander - 16 sep. 2018 om 11:25
46 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Elrosso, het is niet onze bedoeling om je op het verkeerde been te zetten. En al helemaal niet om je vertrouwen in ons bij je weg te nemen. Om alle onzekerheden bij je weg te halen willen we je graag verder helpen. Is er een mogelijkheid om met ons hierover contact op te nemen? Wij zijn van maandag tot vrijdag bereikbaar van 08.00 - 18.00 uur. Sofie

Ge
door Genee 16 sep. 2018 om 11:38
1290 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom contact opnemen, kunt u niet gewoon zeggen of de meter wel of niet geschikt is voor terugleveren?

door marita5 16 sep. 2018 om 11:40
6647 Antwoorden / 8 Vragen

@genee + 10

door webcare liander 16 sep. 2018 om 14:35
46 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lezer, 

De privacy van onze klanten staat voor ons bovenaan. Gezien wij geen naw gegevens hebben kunnen wij geen contact opnemen met Elrosso. Vandaar onze vraag of Elrosso met ons contact kan opnemen, zodat wij zijn gegevens inzichtelijk krijgen en zo ook kunnen bespreken waarom zijn meter wel of niet geschikt is.

Liander Webcare Team

door tijger1 16 sep. 2018 om 15:33
36686 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch heel erg logisch?
 
Bij Piet die in de Janstraat woont, werkt die meter niet en bij Jan die in de Pietstraat woont, werkt hij wel.

Vandaar dat Liander de naam en de straat nodig heeft voor een antwoord. :-))

Ge
door Genee 16 sep. 2018 om 15:37
1290 Antwoorden / 1 Vragen

Neem aan dat u zonder zijn privacy te schenden kunt aangeven of de iskra me 161 geschikt is voor terugleveren.
Al zegt u maar dat niet alle type Iskra Me 161 meters dat kunnen.
Is voor de lezers hier ook interessant om te weten of moeten we de TS vragen wat hij hierover te horen heeft gekregen van Liander?

Iv
door Ivo W 17 sep. 2018 om 11:11
8 Antwoorden / Vragen

Het is niet nieuw dat Liander de klant onduidelijk of onjuist informeert en dan op openbaar gestelde algemene vragen geen antwoord wil geven. Of in elk geval niet openbaar.

NAW gegevens zijn niet nodig. Enrosso stelt hier de vraag, Liander kan de vraag hier beantwoorden. Het antwoord zal immers in het geheel geen privacy gevoelige informatie bevatten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Cd
Cdgroot - 12 nov. 2018 om 15:53
Garantie & verzekeringen

Ik heb een geschil met PostNL betreffende schade aan de brievenbus, kunnen jullie mij helpen?

PostNL heeft de brievenbus beschadigd door een te groot brievenbuspakketje door de brievenbus te duwen. De schade is erkend door de postbezorger. Er is zelfs iemand komen kijken van PostNL die de schade geconstateerd heeft. Helaas erkent PostNL insurance, de heer/mevrouw Achterkamp, geen aansprakelijkheid. De schade is veroorzaakt eind maart 2018. Ik heb diverse keren telefonisch contact gehad met ... Lees meer

in

Een bestelling bij een Nederlandse webshop word geleverd vanuit China

Op een Nederlandse website ( Wiepress ) worden schoenen aangeboden voor een actieprijs. Eenmaal besteld en na enkele weken wachten contact gezocht maar geen reactie op mail, telefoon en Whatsapp. Na ruim 3 weken krijg ik een pakket binnen vanuit China met invoerkosten á € 33,99. Het blijken de schoenen te zijn van Wiepress. Wat blijkt nu, je besteld schoenen bij een in Nederland ingeschreven, e ... Lees meer

Ge
Geboren Amsterdammer - 12 nov. 2018 om 19:49
Geldzaken & recht

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren?

Ieder jaar is er discussie en commotie over het Sinterklaasfeest.
Een oplossing zou zijn om Sinterklaas en Kerst samen te voegen tot 1 groot feest.

Dus mijn vraag is: 

Kunnen we Sinterklaas en Kerst combineren? Lees meer