terryslach
door terryslach Mar 26, 2012 om 20:08
Computers & telefonie

50 MB van UPC

Zijn er meer die overgestapt zijn naar UPC en daarna problemen hebben de eerste maand keurig 50 mB nu nog maar net 30 Mb nu ligt het natuurlijk aan ons zelf zo als we van alle providers gewend zijn maar we betalen wel voor die 50 en deze leveren ze gewoon niet na de eerste maand zit je er gewoon een jaar aan vast is maar een waarschuwing hoor ze reageren toch niet wat een provider

4686 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2012 om 20:18
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er wordt altijd gezegd 50 Mb, maar er staat geschreven TOT 50 Mb. Heeft u wat veranderd qua systeem/instellingen? Want u zegt wel 50 Mb gehad te hebben en dat is nu 30 Mb. Als u het eerst wèl heeft gehad en er nu minder geleverd wordt zonder dat u thuis iets gewijzigd is, zou ik zeker dringend een verklaring aan UPC vragen. En me niet een, twee, drie af laten schepen. Ik zeg doen!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 26, 2012 om 20:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe weet je dat je nu slechts 30 mbit zou hebben?

pino123
door pino123 - Mar 26, 2012 om 20:40
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 26 mrt 2012, 20:33]Hoe weet je dat je nu slechts 30 mbit zou hebben?

Je hebt diverse snelheidstesten op internet. Of bedoel je eventueel downloaden via nieuwsgroepen, ik weet dat bepaalde providers hierin weleens wat snelheid willen knijpen!
Deze laat ik ook weleens scannen, nu moet ik wel zeggen dat ik daar zeer diverse resultaten van krijg.

terryslach
door terryslach - Mar 26, 2012 om 20:40
52 Antwoorden / 10 Vragen

op UPC hebben ze zelf de speedtest en werkt de monteur van UPC ook mee op het moment dat hij alles installeert voor je dus moet wel goed zijn dan en nu levert UPC dit niet meer

abarth
door abarth - Mar 26, 2012 om 20:43
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 26 mrt 2012, 20:18]Er wordt altijd gezegd 50 Mb, maar er staat geschreven TOT 50 Mb. Heeft u wat veranderd qua systeem/instellingen? Want u zegt wel 50 Mb gehad te hebben en dat is nu 30 Mb. Als u het eerst wèl heeft gehad en er nu minder geleverd wordt zonder dat u thuis iets gewijzigd is, zou ik zeker dringend een verklaring aan UPC vragen. En me niet een, twee, drie af laten schepen. Ik zeg doen!

Konden we dan ook maar tot € 50,- betalen ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Mar 27, 2012 om 00:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom eerst geen informatie en bevestiging hiervan voordat u overstapt?

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 27, 2012 om 02:06
66 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 26 mrt 2012, 20:33]Hoe weet je dat je nu slechts 30 mbit zou hebben?

UPC hanteert zelf op hun website een speedtest!

ir. benton deus
door ir. benton deus - Mar 27, 2012 om 02:15
66 Antwoorden / 1 Vragen

Bij Ziggo heb ik een constante kwaliteit - tot 30 maart a.s. - van echt 40,84 Mbit/s wifi met de laptop en upload tot 4 Mbit/s (3,74 Mbit/s)! Vanaf 30 maart a.s. wordt de snelheid 50 Mbit/s en 5 Mbit/s upload.

Heb je de wifi modem van UPC al gereset voor ca, 2 minuten?! Is er nog een externe router tussen geplaatst?

Een aantal jaren terug hanteerde UPC een soort dal en spitssnelheid in, weet niet of dit nog wordt gehanteerd door UPC.

f.weele
door f.weele - Mar 27, 2012 om 09:57
1085 Antwoorden / 27 Vragen

hier dan toch nog even de link naar de speedtest van upc:klik hier
m.vr.gr.

p.s.. net zelf nog uitgeprobeerd: van de 25 mb kwam ik op 24,3 mb.

upcwebcare
door upcwebcare - Mar 27, 2012 om 10:56
46 Antwoorden / 0 Vragen

@terryslach,

Vervelend om te horen dat u problemen ervaart met behalen van de juiste download snelheid.

Wij doen niet aan traffic shaping (knijpen). Problemen met de download snelheid kunnen verschillende oorzaken en oplossingen hebben. Wij ontvangen graag uw gegevens zodat wij het verder voor u kunnen uitzoeken.

Zou u een e-mail willen sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van: 'Reactie Vara Kassa forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

gsm
door gsm - Mar 27, 2012 om 13:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf 25mb van UPC en haal bijna altijd deze snelheid met de speedtest van UPC of met speedtest.net. Het nut van 50mb ontgaat mij voorlopig nog een beetje, tenzij je enorme bergen data wil downloaden.

Ik heb wel de volgende ervaring met speedtesten:
Vooral op langzame computers kan de virusscanner voor langzamere waarden zorgen. Ook de draadloze verbinding en de router zelf kan vertraging opleveren.
Meet dus ook eens met uitgeschakelde virusscanner en direct op de LAN poort van de UPC modem.

Soms kan het helpen om de modem en router uit te zetten met de stekker uit het stopcontact.
Wacht 5 minuten en zet eerst de modem weer aan.
Wacht tot de modem gereed is.
Zet de router aan.
Wacht tot de router gereed is.
Zet als laatste de PC weer aan.

Het enige probleem dat ik heb (gehad) met UPC en velen met mij, is het veelvuldig haperen van de SMTP server van UPC de afgelopen periode.