ve
door verh1912 Apr 30, 2012 om 17:40
Computers & telefonie

Alleen bellen en niets anders dan bellen

Mijn blinde zus van 67 heeft na aanschaf van een vast telefoontoestel daarvoor een abonnement genomen van in mijn ogen dubieuze kwaliteit. Ze heeft geen computer en ze heeft dus niets aan een abonnement waarmee je ook kunt internetten. Ook wil ze niet dat dat abonnement televisie omvat, omdat ze al betaalt voor de televisie in de woonvorm waarin ze woont. Nee, ze wil uitsluitend een abonnement om te kunnen bellen. Ze ging met deze wens naar een winkel van de KPN in haar woonplaats Almelo. Maar de verkoopster zei: "Dat gaat niet. Als je een abonnement voor de vaste telefoon wilt, dan moet je er internet en televisie bijnemen." Hierop vertrok mijn zus naar een winkel van een andere provider, T-Mobile. De verkoper van T-Mobile beweerde dat het bij geen enkele provider mogelijk is om uitsluitend een abonnement te nemen voor bellen, je moet er altijd een internetpakket bijnemen. (Voor wat T-Mobile betreft, heb ik op hun website gezien dat dit inderdaad klopt.) Ze heeft toen maar tegen haar zin een abonnement van 39 euro per maand genomen voor bellen en (het door haar niet te gebruiken) internetten. Ze kan daarmee onbeperkt bellen naar vaste nummers, maar ze moet wel betalen voor mobiele nummers en servicenummers.

Mijn vragen zijn:

1. Is het inderdaad zo dat je bij geen enkele provider een abonnement kunt afsluiten voor uitsluitend bellen? Zo ja, is dat niet absurd, vooral voor ouderen?
2. Indien het antwoord op 1 Ja luidt, vindt u dan het afgesloten abonnement billijk of waren er veel goedkopere oplossingen voor haar geweest?
3. Indien het antwoord op 1 Nee luidt, kunt u mij dan de naam geven van de provider + het abonnement waarmee uitsluitend (met de vaste telefoon) kan worden gebeld?

15051 22 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een vaste telefoonlijn kun je per definitie ook internetten (zoals 'vroeger' met het modem). Een telefoonabonnement waarmee je niet kunt internetten bestaat dus niet.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik op de site van kpn kijk en bij vast bellen kijk, dan kan je volgens mij gewoon nog een abonnement voor alleen thuis bellen afsluiten. Fout voorgelicht in de winkel dus.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Verh1912,

Bij KPN is een uitsluitend "thuis bellen" abonnement zonder internet of televisie gewoon verkrijgbaar. Zie hier en dan aan de linkerkant.

Dat geldt ook voor de andere telecom aanbieders.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 22:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou maar even opletten. Een abonnement bellen en internet kan wel eens goedkoper zijn dan alleen bellen en je hoeft dat internet natuurlijk niet te gebruiken.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2012 om 22:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij UPC ben je zeer goedkoop uit met een "alleen bellen"-abonnement.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 02:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prachtige vraag. En nee natuurlijk houdt de commercie op dit gebied geen rekening met blindheid van een minderheid en hun wensen. Je kunt nergens nog een enkel betaalbaar telefoonabonnement afsluiten. Zo werkt marktwerking nu eenmaal. Het is veel te kostbaar voor een paar blinden een afzonderlijk product te voeren.

Jammer voor je zus en vooral jammer voor hen hier die antwoorden met een niet gewenste optie@.Winterman en zwemmer.De vraag is enkel telefonie!!!!!

Jullie bevestigen mijn bijdrage.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 04:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is nog altijd het oud vertrouwde kpn abbonement zie inderstaande link
Je tekst hier...

je betaald € 19,- per maand en daarnaast gespreks kosten; stel dat je per maand 50 gesprekken van 3 min. naar een vast nummer belt en 50 gesprekken van 3 min. naar een mobiel nummer belt zijn je gespreks kosten :
100 x € 0,0897 = € 8,97 start kosten
150 x € 0,0350 = € 5,25 kosten bellen naar vast nummer
150 x € 0,1302 = € 19,85 kosten bellen naar mobiel nummer
maandelijkse kosten € 53,07

je kunt ook kijken naar een provider die ook internet levert dan ben je ws goedkoper uit

ik heb zelf nternet + bellen voor €23,00 per maand dit is incusief gespreks kosten naar vaste nummers, bellen naar mobiel betaal ik uit mijn belbundel van mijn mobile telefoon ( € 2,50 per maand)

Het kan dus wel wat je zus wil maar ik denk dat ze goed koper af is met wat extra in haar pakket

met vriendelijke groet

Petra

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 09:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op dinsdag 1 mei 2012, 02:28: Prachtige vraag. En nee natuurlijk houdt de commercie op dit gebied geen rekening met blindheid van een minderheid en hun wensen. Je kunt nergens nog een enkel betaalbaar telefoonabonnement afsluiten. Zo werkt marktwerking nu eenmaal. Het is veel te kostbaar voor een paar blinden een afzonderlijk product te voeren.

Jammer voor je zus en vooral jammer voor hen hier die antwoorden met een niet gewenste optie@.Winterman en zwemmer.De vraag is enkel telefonie!!!!!

Jullie bevestigen mijn bijdrage.

Wat zie ik dan wat jij niet ziet? Ga eens naar UPC-telefonie en zie.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 09:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Denk dat het niet veel uitmaakt welke provider je kiest of welk product je neemt. Het kost bijna overal 30 euro per maand. Als je een leuke aanbieding kiest dan ben je tijdelijk goedkoper uit.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op dinsdag 1 mei 2012, 02:28:
Jammer voor je zus en vooral jammer voor hen hier die antwoorden met een niet gewenste optie@.Winterman en zwemmer.De vraag is enkel telefonie!!!!!

Misschien moet jij even leren lezen. Zwemmer geeft een heel duidelijk alleen bellen antwoord en ook anderen doen dat. Dus dat de commercie er geen rekening mee houdt is duidelijk dom gezwam van jouw kant.
Ik waarschuw er slechts voor dat de combinatie internet/bellen wel eens goedkoper kan zijn dan alleen bellen, dus dat het loont om daar op te letten. Zelfs als je geen internet wil. Je hoeft het tenslotte niet te gebruiken.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg de indruk dat je negativiteit alleen tegen de veranderingen in de maatschappij gericht is en niet slechts met telefonie te maken heeft. Het is geen objectieve bijdrage maar een verwijtende de essentie onuitgesproken latende, bijdrage. Maar, het leven kabbelt toch altijd door op dezelfde golven en haast ingeslopen principes van de menselijke gewoonte. (Gôh, kijk mij nou...)

Zwemmer

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ad 11:08 Ik bedoelde dus Festinger.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook tele2 heeft allerlei aanbiedingen voor vaste telefonie. Wat walgelijk dat die verkopers gebruik maken van de onwetendheid van uw zus. Bah, ze zijn echt tot alles in staat om maar zoveel mogelijk geld los te peuteren. Voor rond de 30 euro bij Tele2 had ze een vrij bellen contract gehad. Nu betaalt ze in feite 9 euro te veel per maand. Zowel KPN als T mobile mogen hun verkopers in Almere wel eens aanspreken op hun onbehoorlijke gedrag en misinformatie.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ad zoekster.

Hoe wil je daarin iets bereiken? Mensen doen onder druk van het management toch wat hen voorgezegd wordt. En dat is: de klant uitbuiten. De ene medewerker gaat daar moeiteloos in mee de ander kan daar wat vrijer mee omgaan. (En ja, ik heb ervaring als werknemer in deze).

Zwemmer

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij KPN heb je nog altijd het [url=http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/abonnementen.htm][u]analoge telefoonabonnement voor vast bellen[/u][/url] (zonder internet)

Het [url=http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/abonnementen/belvrij-avond-en-weekend.htm][u]BelVrij Avond & Weekend[/u][/url] bijvoorbeeld kost € 25,- p/m.
Je kunt dan 's avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste en mobiele nummers.

Met het [url=http://www.kpn.com/prive/thuisbellen/abonnementen/belvrij-altijd.htm][u]BelVrij Altijd[/u][/url] abonnement voor € 35,- /mnd kun je altijd gratis bellen naar vaste en mobiele nummers en je hebt ook geen starttarief.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zwemmer, ik weet ook niet hoe dat te bereiken, ik kan nog volgen dat ze verkopers onderdruk zetten om de klant een zo'n duur mogelijk abonnement te verkopen, maar als ze ook nog worden aangespoord om ronduit te liegen, dan is echt het eind zoek. Dan zou ik zeker geen abonnement bij KPN nemen als de zus van TS net is voorgelogen in een winkel van KPN. Misschien helpt het dat er hier op het Kassaforum aandacht aan wordt besteed of nog beter in Kassa TV.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwemmer schreef op maandag 30 apr 2012, 22:43: Bij UPC ben je zeer goedkoop uit met een "alleen bellen"-abonnement.

Alleen heb je daar niks aan als je in het ZIGGO gebied woont.

Daarnaast schrijft vraagsteller dit ook nog:
"Ook wil ze niet dat dat abonnement televisie omvat, omdat ze al betaalt voor de televisie in de woonvorm waarin ze woont."

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 1 mei 2012, 11:54: @zwemmer, ik weet ook niet hoe dat te bereiken, ik kan nog volgen dat ze verkopers onderdruk zetten om de klant een zo'n duur mogelijk abonnement te verkopen, maar als ze ook nog worden aangespoord om ronduit te liegen, dan is echt het eind zoek. Dan zou ik zeker geen abonnement bij KPN nemen als de zus van TS net is voorgelogen in een winkel van KPN. Misschien helpt het dat er hier op het Kassaforum aandacht aan wordt besteed of nog beter in Kassa TV.

Dat liegen is zeer gebruikelijk, helaas. Waar geld mensen niet toe drijft....

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

1. ja
2. Bij upc voor € 10,-
Daarna € 20,00 p.m.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 12:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gjt123 schreef op dinsdag 1 mei 2012, 12:15: 1. ja
2. Bij upc voor € 10,-
Daarna € 20,00 p.m.

1: KPN heeft wel degelijk een alleen bellen abonnement zonder internet en tv.
2: Voor bellen via UPC heb je nog wel altijd het standaard tv abonnement nodig.
3: Zus van topic starter woont in het Ziggo gebied. Dus aub geen antwoorden geven over UPC.

ve
door verwijderd - May 1, 2012 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Conclusie : uw zus is verkeerd voorgelicht en heeft een te duur abonnement afgesloten. Neem contact op met kpn om te bezien of dit hersteld kan worden. Zo niet, dan een klacht indienen (en de volgende keer zelf vooraf even onderzoek doen bv via internet, als ze dat zelf niet kan, dan kunt u daar mogelijk bij helpen om dit soort problemen te voorkomen)

ve
door verwijderd - Jun 3, 2012 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb mijn zus de verschillende mogelijkheden voor een alleen-bellen abonnement voorgelegd, desondanks wil ze haar T-Mobile abonnement houden. Nu ze toch moet betalen voor internet denkt ze erover om in de verre toekomst een Orion Webbox (http://www.orionwebbox.org/) te nemen en daarvoor is een internetaansluiting noodzakelijk.