da
door dan24 Feb 12, 2010 om 20:05
Geldzaken & recht

Betrouwbaarheid saldo dipje.nl

ik heb mij kort geleden aangemeld bij saldo dipje.nl onderdeel van ferratum. Maar ben nu gaan twijfelen over de betrouwbaarheid. Is ferratum een betrouwbare onderneming?

57605 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ken het niet maar lijkt me ook geen goed idee dit soort vage `bedrijfjes`

Kwam dit tegen;
---Leen niet bij Boober of Ferratum
AMSTERDAM - Lenen bij aanbieders als Boober.nl of Ferratum is risicovol. --

Info

Succes,

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@dan24

Op het eerste gezicht ziet het er betrouwbaar uit. Al de vereiste gegevens zijn terug te vinden. Maar als je naar de 'behandelingskosten' kijkt?
Oef! Duur hoor.

Ook een waarschuwing gevonden.
klik hier

ve
door verwijderd - Feb 12, 2010 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik hier om de algemene voorwaarden door te lezen en kijk of u hier aan kan voldoen
voelt u zich er comfortabel bij.

Met als hoofdvraag: wat kost me dat
Kan ik altijd aan de terugbetalingstermijn voldoen
Wat kost me dat als dat me niet lukt

De tip op ferratum sprak me aan
Daar heeft men het over het NIBUD
Neem daar eerst contact op z.n. of het verstandig voor u is om te lenen.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt allemaal mooi hoor maar bekijk de woekerrentes eens ! Noem het maar behandelingskosten of geef het maar een naam. Onthou 1 ding (en dat weet ik uit ervaring) op het moment dat EDR credit services genoemd wordt ga er dan maar vanuit dat je veel geld moet betalen en last but not least men flink agessief tekeer gaat bij het niet (geheel) nakomen van verplichtingen. Ik weet zeker dat dit de tip van de dag is google gerust rond op woorden Dexia LegioLease Varden Limited en EDR dan weet je meteen met wie je te doen hebt.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

dan24

Gezien de hoge kosten, zou ik er zeker geen zaken mee doen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even de nuchtere Hollandse benadering: als je het geld niet hebt, dan ben je niet in een positie om iets te kopen, dus doe het niet. Geld lenen kost geld, we horen het bijna dagelijks op de radio. Spaar voor de dingen die je wilt kopen, dan kost het je tenminste niks extra en kom je ook niet in de problemen.

Heb nu van zeer dichtbij mogen meemaken hoe iemand finaal naar de kl*ten ging door allerlei schulden. Grotendeels eigen schuld natuurlijk, maar het is geen aanrader om zo in de nesten te raken. Kost een hoop stress en hulp en liefdadigheid van derden om daar weer uit te raken ... na vele jaren van stress en op een houtje bijten.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2011 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tegenwoordig zijn er geen hoge kosten meer, ze zeggen dat het zelfs gratis is. Nu is dit enkel zo wanneer je iemand hebt die garant staat voor de lening. Anders moet je alsnog betalen. Een goede uitleg kwam ik tegen op voorschotje-lenen.nl.

Maar ik heb wel eens geleent bij enkele minilening verstrekkers en saldodipje vond ik het meest betrouwbaar. Cashbob en minilening.nl zijn afzetters. (enorme kosten en gelijk incasso erop als je niet op de minuut precies het geld terug betaald)

ve
door verwijderd - Nov 10, 2011 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn zulke oplichters.

De grootst boef van allemaal is www.minilening.nl , zij hebben een eigen incassobureau (incassobutler) dus ze kleden je eerst uit met de lening en daarna pakken ze je nog met hun eigen incasso bureau

Ik heb hier al een klacht van ingediend, dit soort bedrijven moet gestopt worden...

170 euro voor een advies over een of ander verzekeringetje van 2.50 , dat is toch pure oplichting !!!!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2011 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Dames en Heren,

Ik heb zelf helaas in het verleden ook een minilening lening afgeloten bij http://www.minilening.nl dit was in Augustus van dit jaar. Dit bedrijf viel toen al onder de regels van de AFM. Er zijn een hoop dingen gebeurt die ik heb uitgezocht en waar de regels zijn overtreden.
Ik heb de AFM dit gemeld en zei vertelde dat ze hier druk mee bezig zijn, maar adviseerde mij om een dossier op te bouwen. Mijn man is jurist en wij hebben al een goed dossier gemaakt. Wat wij nu hebben gedaan is een stichting opgericht om nog meer gedupeerde te kunnen helpen.
Wij willen nu met een grote groep gedupeerden de zaken aanhangig maken bij de AFM en het KIFID (is het originele klachten instituut).
Wij hopen dat jullie je willen aansluiten om zo een sterke zaak op te bouwen. Onze nekharen gaan overeind staan van de verhalen die de directeur Tim Wijnen in de Media vertelt over zijn bedrijf, alsof het hebben van een vergunning een vrijkaartje is om mensen de afgrond in helpen. Echter heeft mijn man vele zaken gezien die niet volgens wet en regelgeving gaan.
Wij zullen binnenkort de media ook inlichten over deze stichting, zodat we nog meer gedupeerden kunnen aanspreken.

Wat vragen wij:

U kunt zich aanmelden bij onze stichting via stichtingminilening@hotmail.com, u hoort dan van ons wat de stappen zijn die we gaan ondernemen.
LET WEL; Helaas kunnen wij door onze eigen ervaring alleen de diensten van minilening.nl aanpakken. Wij kunnen u dus niet helpen bij andere aanbieders (deze hebben namelijk geen vergunning)

Bij voorbaat dank.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Saldodipje is niet eerlijk!!! Ik leen al sinds juni maandelijks van saldodipje en betaal me blauw aan rente. Dit is momenteel de enige manier hoe ik nog net kan rondkomen.

Vandaag voor het eerst een laag bedrag aangevraagd. 50,-.. Bij dit bedrag hoeft er geen rente betaald te worden. Dus heeft saldodipje mijn aanvraag maar afgewezen met de mededeling dat ik minimaal 100,- moet lenen!

Is dit oplichterij om er rente uit te trekken? Echt belachelijk dit! Mijn vertrouwen in Saldodipje is stuk!

gr,Dean!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus je leent van saldo dipje om maandelijks rond te komen? Deze redenatie begrijp ik niet helemaal. Hierover betaal je een enorme rente. Dan ga je weer aanvragen, als je eerst aangeeft dat ze niet eerlijk zijn.....

Gewoon niet meer lenen en proberen rond te komen met wat je hebt. Geld lenen kost geld.

Verder mogen zij afwijzen wat zij willen, zij zijn niet verplicht om jou een lening te verstrekken.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

dean2011 schreef op donderdag 15 dec 2011, 10:22: Beste mensen,

Saldodipje is niet eerlijk!!! Ik leen al sinds juni maandelijks van saldodipje en betaal me blauw aan rente. Dit is momenteel de enige manier hoe ik nog net kan rondkomen.

Vandaag voor het eerst een laag bedrag aangevraagd. 50,-.. Bij dit bedrag hoeft er geen rente betaald te worden. Dus heeft saldodipje mijn aanvraag maar afgewezen met de mededeling dat ik minimaal 100,- moet lenen!

Is dit oplichterij om er rente uit te trekken? Echt belachelijk dit! Mijn vertrouwen in Saldodipje is stuk!

gr,Dean!

Dus als ik het goed begrijp leen je iedere maand een bedrag om rond te komen om dat vervolgens de volgende maand weer terug te betalen?

Als je 1 maand een folderwijk neemt ben je van dat lenen af.

(Of lees ik het verkeerd en leen je iedere maand en betaal je niet terug zodat je iedere maand verder in de shit komt? In dat geval moet je die folderwijk gewoon blijven doen).

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pino123 en Rjw,

Sinds januari dit jaar zit ik in de ww. Alles wat ik bijverdien wordt afgetrokken van mijn uitkering. Dus bijverdienen lost in mijn geval niks op. Er kwam een moment dat ik er niet meer uitkwam en incasso's achter mij aan kreeg. Dus Saldodipje was voor mij een oplossing.

Sindsdien inderdaad iedere maand bedragen tussen de 300 en 500 euro geleend en netjes terugbetaald. Want ik had nou eenmaal een gat dat iedere maand gevuld moest worden.

Ze wijzen de 50 euro af! En verzoeken mij een hoger bedrag dan 50 euro te lenen. Waarom zou dat zijn? Omdat ze niks verdienen op de 50 euro die ik wilde lenen voor deze maand. Dat is toch oplichting!? Ze wijzen dus niks af maar willen nog meer geld verdienen aan hun een vaste betrouwbare klant. Erg triest dit!

Ik ben klaar met ze!

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Dean,

Ze mogen afwijzen wat ze willen.... Ze hoeven jouw niets te lenen, helaas dat is het verhaal. Kennelijk is het een leuk lokkertje, maar heb je al geïnformeerd waarom ze de €50,-- afwijzen?

ve
door verwijderd - Dec 15, 2011 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

dean2011 schreef op donderdag 15 dec 2011, 14:52:
Ik ben klaar met ze!
Nou, ik kan enkel zeggen GEFELICITEERD! Als je een uitkering hebt, moet je never nooit niet lenen, zelfs geen € 50,- want dat kan enorme problemen scheppen. Mocht u onder bijstandsniveau komen met uw WW, dan kunt u een aanvulling aanvragen bij de Sociale Dienst. Komt u hier niet onder, zult u echt andere dingen moeten laten om te bezuinigen. Elke maand lenen om een gat te dichten kan echt niet.