l1
door l1eneke May 12, 2010 om 12:43
Geldzaken & recht

Comfort Card

Hoe kom ik van het wurgcontract van Comfort Card af?

Het blijken een stel boeven: je kunt wel je limiet verhogen, maar niet versneld aflossen! Ook kun je geen medewerker te spreken krijgen: als je belt krijg je alleen een keuzemenu met dezelfde keuzes als de beperkte website biedt. Op de website idem dito. En ze rekenen 16 % rente....

Zo mag ik maandelijks E80 aflossen, maar over het uitstaande bedrag betaal ik E30 per maand! Schiet niet op dus....

Hier kom ik flink mee in de problemen.

Wie weet raad?

10989 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Kijken of je het bedrag tegen betere voorwaarden/rente kunt lenen bij een betrouwbare krediet verstrekker en dan in 1x inlossen bij comfortcard.
Bij een PL zal je dit wel geld kosten, die kun je niet boetevrij inlossen dus even controleren hoeveel het is en meefinancieren met je PL dan eventueel.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 14:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

l1eneke

Volgens mijn weten kun je wél versneld aflossen. Neem dus schriftelijk kontankt met deze fraaie firma op en vraag wat de mogelijkheden zijn.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 18:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling:

Adresgegevens

Santander Consumer Finance Benelux B.V.
Winthontlaan 171
3526 KV Utrecht

Postbus 2343
3500 GH Utrecht

Antwoordnummer 52545
3502 VH Utrecht

Telefoon:
Maandag t/m vrijdag 09.00 tot 18.00 uur

Faxnummer:

E-mail:
Stuur ons via het contactformulier een e-mail.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo l1eneke,

3.8 Vervroegde aflossing van het krediet
Kredietnemer is te allen tijde bevoegd tot gehele of gedeeltelijke vervroegde aflossing
van het krediet. Onder vervroegde aflossing wordt verstaan de betaling van een groter
bedrag dan het overeengekomen termijnbedrag.
a. Vervroegde aflossing van doorlopend krediet.
Voor vervroegde aflossing van het krediet is Kredietnemer geen extra kosten
verschuldigd, behoudens het hierna bepaalde onder b (i) en b (ii).
b. Vervroegde aflossing van niet-doorlopend krediet.
(i) Voor vervroegde aflossing van niet-doorlopend krediet, niet zijnde Comfort
Lease, 0% Lease, Uitgestelde Lease, Uitgesteld Betalen of Flex-i-Pay, is
Kredietnemer een vergoeding verschuldigd.
(ii) De vergoeding voor het vervroegd aflossen van een niet-doorlopend krediet is
afhankelijk van het moment waarop de vervroegde aflossing plaatsvindt en
wordt, naar evenredigheid, als volgt berekend:
• aflossing voordat meer dan 1/5e deel van de looptijd is verstreken: 5% van
de kredietsom nadat meer dan 1/5e deel, maar niet meer dan 2/5e deel van
de looptijd is verstreken: 3% van de kredietsom nadat meer dan 2/5e deel,
maar niet meer dan 3/5e deel van de looptijd is verstreken: 2% van de
kredietsom nadat meer dan 3/5e deel van de looptijd is verstreken: nihil.

Klik hier voor de gehele tekst van de Algemene Voorwaarden

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van de site...

5. Ik heb geld opgenomen van mijn Comfort Card rekening. Wanneer moet ik het geld terug betalen en hoe gaat dat in zijn werk?
Elke maand wordt minimaal 3% van uw uitstaand saldo (het gedeelte van uw bestedingslimiet dat u hebt opgenomen) automatisch geïncasseerd. Het minimale incassobedrag bedraagt € 10,-.

De rest van uw uitstaand saldo kunt u terug betalen zoals u wilt. Wilt u ook de rest van het bedrag meteen afbetalen, dan maakt u het geld eenvoudig en boetevrij over. Zit het een keer een maand financieel tegen? Dan laat u het resterende bedrag geheel of gedeeltelijk gewoon staan. Zo flexibel is de Cash Service.

M.i is het dus wel mogelijk, mits uw huidige vorm een vorm van een doorlopend krediet is. In het geval van een persoonlijke lening is eerder aflossen ook mogelijk, maar dan betaalt u vaak een boeterente.

Ik zou nogmaals contact met hen opnemen.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee waarom Stacey een rode duim krijgt, want n.m.m. is dit het beste advies. De rente bij een Persoonlijke Lening ligt rond de 8 - 9%, heel wat gunstiger dus dan de huidige 16%

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op woensdag 12 mei 2010, 19:46: Geen idee waarom Stacey een rode duim krijgt, want n.m.m. is dit het beste advies. De rente bij een Persoonlijke Lening ligt rond de 8 - 9%, heel wat gunstiger dus dan de huidige 16%

Ach ja, als vraagsteller het geheel zou kunnen inlossen zou dat het voordeligst zijn maar verwacht dat dit niet lukt, maar als vraagsteller liever iets versnelt aflost tegen 16% ...........mijn geld is het niet ;-)

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey krijgt een rode duim, omdat zij de vraag niet beantwoordt.... mijn probleem zat hem in het feit dat ik nergens zag OF ik uberhaupt versneld kon aflossen. De anderen gaven hier wel antwoord op :-)

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

l1eneke schreef op woensdag 12 mei 2010, 23:57: Stacey krijgt een rode duim, omdat zij de vraag niet beantwoordt.... mijn probleem zat hem in het feit dat ik nergens zag OF ik uberhaupt versneld kon aflossen. De anderen gaven hier wel antwoord op :-)

--je kunt wel je limiet verhogen, maar niet versneld aflossen! --

Je beweerde anders ZELF Dat je Niet versneld kon aflossen ;-)

Moet IK het nog allemaal voor je gaan nalezen en uitspellen dan...........?!
Ging ervan uit dat je kan lezen gezien het feit dat je ook kunt typen..............

Maar Had je de voorwaarden moeten lezen voor je iets afsloot..........Dan had je geweten wat wel en niet kon, ik had de voorwaarden hier ook wel neer kunnen kwakken maar ging ervan uit dat je de voorwaarden zelf wel zou weten................

Maar zoals ik al zei, goedkoper en tegen betere voorwaarden het bedrag lenen en die comfort card in 1x opdoeken als je het zelf niet in je portemonee hebt is altijd nog beter en stuk voordeliger dan extra inlossen+ die 30,- extra kosten per keer betalen............. ;-)

ve
door verwijderd - Oct 26, 2011 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kan beter alles in een keer betalen je kan wel extra aflossen dat heb ik wel gadaan daar voor moet je niet aan confortcard gewoon zelf over maken wat je meer wil inlossen dan moet je bij ze in de gaten houden op je afscriften van confortcard en van je iegen bank dat er betaald is en ff toe bellen naar ze dat aangekomen is als je confortcard of wel ... santander ik heb in 2001 afgesloten
en 2010 kreeg ik nog brief niet van confortcard maar van de deurwaarder dat
ik nog bedrag wou betalen van 500 euro dat was nog rente ik gebeld naar ze
wat voor andwoord ik kreeg moet je ff bellen naar de incassobureau lindorff
die doen de incasseren voor ze die moet je ff bellen. en ff uit kijk voor je BKR
als je niet heb betaalt heb zeten ze je zo in de BKR neer ook als je denk dat je alles betaalt heb krijg na 5 jaar brief van een deurwaarder dus ff uit kijken met die boefjes