dubbelhuis
door dubbelhuis Mar 3, 2010 om 16:11
Vrije tijd & tuin

Composiet Schutting (antraciet grijs) trekt krom (en hol) ??

Zijn er meer mensen met het probleem van een krom trekkende schutting van composiet ??

Wij hebben juli 2009 een nieuwe composiet schutting laten plaatsen, door de hovenier. In September trokken er enkele planken uit de deur krom. In de koude wintermaanden zijn vele vertikale plankdelen krom getrokken /of hol gaan staan.....

Wie heeft deze ervaring ook ??
En welke leverancier heeft dit geleverd ? Onze hovenier is inmiddels met de leveranciier in conclaaf... Krijgt dus nog een staartje.....

118039 76 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Mar 3, 2010 om 16:15
529 Antwoorden / 75 Vragen

hout werkt altijd van naturen
ken je volgens mij niets aan doen
hier zijn ook enkele planken krom getrokken

dubbelhuis
door dubbelhuis - Mar 3, 2010 om 16:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ben ik niet met je eens : Hout werkt inderdaad, maar als je de leveranciers van composiet schuttingen moet geloven, heeft composiet niet de negatieve eigenschappen van hout. Het zou niet krom mogen trekken, wordt niet beïnvloed door weersomstandigheden en is onderhoudsvrij......

Onze schutting is één-en-al ergernis ! De mate waarin onze plankdelen krom staan, is onacceptabel....

magicscanman
door magicscanman - Mar 3, 2010 om 20:03
261 Antwoorden / 0 Vragen

Composiet is kortweg een mengsel van 65% bamboevezels in combinatie met 35% gerecycled plastic.
• Het is een product dat niet rot, niet zwelt, niet splintert, niet kromtrekt noch splijt.
• Dat bovendien insectbestendig is, geen last heeft van schimmelvorming, en bijna onderhoudnodig heeft.
• Is gewoon te verwerken als hout, geen speciaal gereedschap nodig.
• Is eenvoudig te reinigen met water en een doorsnee schoonmaakmiddel.
• Duurzaam, ecologisch, recyclebaar en bevat bovendien geen toxische stoffen.
• Omdat het niet splintert is mag zonder risico van splinters blootsvoets gelopen worden (
terassen, zwembaden)

"Het te mooi om waar te zijn"

ai
door aiglon - Mar 7, 2010 om 12:22
56 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet van een medewerker van een bouwmarkt dat deze klacht vaak voorkomt.

lo
door lobster215 - Mar 24, 2010 om 20:32
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dubbelhuis,

ik heb afgelopen zondag bij GAMMA ook HKC schermen besteld met bijbehorende deur. Ik ben behoorlijk geschrokken van jouw verhaal over krom (of hol) trekken van verticale HKC planken. Ik kwam nadat ik al besteld had, bij Intratuin en zag dat hun dezelfde HKC schermen en bijbehorende deur verkopen (merk Eaglewood zowel bij Intatuin als bij GAMMA) en bij alle deuren bij de Intratuin waren er 1 of meer HKC planken krom(hol) getrokken. Hoe is jouw ervaring met de HKC schermen? trekken daarvan ook HKC planken krom (hol). Ik ben nu met GAMMA in conclaaf of ik mijn bestelling nog kan/mag annuleren omdat ik hier toch van geschrokken ben. En heb je al uitsluitsel van leverancier.
Ik hoop gauw iets te vernemen

dubbelhuis
door dubbelhuis - Mar 24, 2010 om 21:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Onze hovenier heeft inmiddels contact opgenomen met zijn leverancier (die schijnt inderdaad ook de bouwmarkten te leveren). Onze schuttingdelen zijn merkloos, en de naam van de leverancier is door onze hovenier angstvallig niet genoemd.....

Maar sinds twee weken heeft de leverancier al onze zorgen weggenomen en 10 compleet nieuwe schuttingdelen (180x180) en een nieuwe schuttingdeur afgeleverd.
Onze hovenier heeft deze nieuwe - en naar verluidt - andere samenstelling van het HKC / Composiet qua kunsstof en houtvezels - inmiddels vervangen. De nieuwe schuttingdelen zijn idd iets lichter van kleur, doordat er onsinziens meer houtvezels (bamboe) in verwerkt is. Wij verwachten dan ook dat deze delen niet zullen kromtrekken. En anders...

Ohja... afgelopen week bij de intratuin, stonden dezelfde schuttingdelen, die qua tint/samenstelling "new-look" zijn. Vorig seizoen stonden hier ook de donkerdere versie, die krom trekt... De leverancier heeft zeer waarschijnlijk de eigenschappen en kwaliteit van het produkt aangepast.

ge
door gelle028 - Apr 7, 2010 om 16:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb vorig jaar HKC schuttingen en een tuinpoort aangeschaft bij de GAMMA. Deze onderhouds vriendelijke schuttingen en poort blijken inderdaad krom te trekken en niet zo'n klein beetje.
Na contact met de Gamma te hebben gehad kreeg ik te horen dat de schuttingen en poort omgeruild kunnen worden (12 delen en een poort).
Ben erg benieuwd of hiermee het probleem is opgelost al te kennen gegeven aan de GAMMA dat ik mijn twijfels heb.
Begrijp wel uit de reactie op deze site dat de fabrikant (hopelijk) de samenstelling van het composiet heeft aangepast waardoor dit niet meer kan gebeuren,
Ik hou jullie op de hoogte

ka
door karin0_1 - Apr 8, 2010 om 11:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Mei 2009 hebben wij 3 schuttingen neergezet. bij warmte trekken ze al krom. maar de afgelopen dagen, nu je weer in de tuin werkt, merkten we dat er meerdere planken zijn gescheurd zowel in de lengte als in de breedte. deze schermen zijn bij Hornbach gekocht en heb mijn klacht daar nu neergelegd

bo
door bobo1301 - Apr 16, 2010 om 15:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook in composiet zit verschil in materiaal cq prijs kwaliteit, een schutting of poort van goede kwaliteit koop je niet bij de gamma en bij een hovenier moet je kijken of die een dealer is van bijvoorbeeld Elephant composiet, zie voor tuin producten anders even op www.royaltuin.nl

ka
door karin0_1 - Apr 17, 2010 om 10:46
8 Antwoorden / 0 Vragen

nog even een reactie op het bovende, wij hebben 3 schuttingen van Elephant. de leverancier weet ervan en neemt binnenkort contact met ons op.

bo
door bobo1301 - Apr 19, 2010 om 12:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben heel treveden met schuting van royaltuin deze is wel de zware kwaliteit,
ik weet dat er ook een goed kopere variant is van elephant en dat daar problemen bij zijn geweest. Mijn schutting en vloer staat en ligt nu ruim een jaar.

ha
door haashulst - Apr 19, 2010 om 15:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

bobo ik lees dat jij een schutting van het merk elephant hebt staan .Welke uivoering heb je staan ? wij zijn op zoek geweest en hebben er 3 gezien van dit merk nr 1 stond al krom in het vak .nr2 was voorzien van een aluminium strip door het midden en leek ons niet echt stevig.en nr 3 was het model kaderscherm.
Dit model leek ons het beste van de 3. Ze komen op een dakteras te staan het moet dus wel in 1 keer goed zijn.

bo
door bobo1301 - Apr 19, 2010 om 15:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Haashulst,

Wij hebben de antraciet met aluminium leggers.De dunne werd ons toen afgeraden en deze met de aluminium bevestigings palen met houtenkern, bevalt ons goed nog geen klachten, en het oogt mooi met het jatoba buitenparket is zeer sjiek.

mi
door mickdorland - Jul 20, 2010 om 13:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook hkc schermen geplaatst en deze zijn ook krom getrokken.
Volgens Hilhout neemt het composiet te veel vocht op.
Er is een nieuwe versie met beter composiet zegt Hilhout.
Maar wij hebben daar geen vertrouwen in en hebben alles weg gehaald en op laten halen door intratuin.
We krijgen ons geld terug aangezien ze verder niet iets hebben dat wij mooi vinden en wat we wel mooi vinden is bij hun 1000 euro duurder dan bij Twentewood, en dan wordt het ook nog geplaatst voor dat geld.

Succes.

lo
door lobster215 - Jul 21, 2010 om 15:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

nou hierbij alsnog mijn reactie op mijn verhaal. GAMMA heeft in bijzijn van mij met de frabikant gebelt. De fabrikant gaf het probleem toe, maar zei dat de samenstelling nu was gewijzigd, waardoor het niet meer zou mogen voorkomen. Daar ik toch geen vertrouwen meer in had, heb ik mijn bestelling bij GAMMA kunnen annuleren en mijn geld terug gekregen. (prima service van GAMMA). Inmiddels hebben wij nu gekozen voor luxe hout/beton schutting (met rots motief), deze staan nu ongeveer 2 maanden en we zijn daar zeeeer tevreden over. Ziet er echt mooi en luxe uit.(krijgen ook veel positieve reacties van buren). PS de hoet/beton schutting komt van HS beton (hun zijn de makers/uitvinders van dit systeem en daarom de goedkoopste)
Ik wens alle anderen een goede aflloop met hun composiet schutting

he
door hekkem - Sep 16, 2010 om 19:26
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook krom trekkende schuttingen, van de gamma van leverancier gouderak. Leverancier stelt dat nieuwe schuttingen beter zijn, maar levert tegelijkertijd andere voorwaarden voor plaatsen en hechtingsmateriaal mee.

Leverancier en gamma geven geen garantie tav nieuwe schuttingen en de kwaliteit. Nieuw materiaal wil men alleen de schuttingen vergoeden, en niet de bijhorende palen en de op maat gemaakte schuifdeuren.

Persoonlijk heb ik het vertrouwen in deze schermen verloren, geen vertrouwen in de nieuwe schermen door het niet afgeven van garanties.

Mijn advies is dan ook koop geen hkc composiet schutting.

=dubbelhuis schreef op woensdag 3 mrt 2010, 16:11: Zijn er meer mensen met het probleem van een krom trekkende schutting van composiet ??

Wij hebben juli 2009 een nieuwe composiet schutting laten plaatsen, door de hovenier. In September trokken er enkele planken uit de deur krom. In de koude wintermaanden zijn vele vertikale plankdelen krom getrokken /of hol gaan staan.....

Wie heeft deze ervaring ook ??
En welke leverancier heeft dit geleverd ? Onze hovenier is inmiddels met de leveranciier in conclaaf... Krijgt dus nog een staartje.....

he
door hekkem - Sep 16, 2010 om 19:29
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi lobster heeft gamma ook de palen vergoedt?

=lobster215 schreef op woensdag 21 jul 2010, 15:49: nou hierbij alsnog mijn reactie op mijn verhaal. GAMMA heeft in bijzijn van mij met de frabikant gebelt. De fabrikant gaf het probleem toe, maar zei dat de samenstelling nu was gewijzigd, waardoor het niet meer zou mogen voorkomen. Daar ik toch geen vertrouwen meer in had, heb ik mijn bestelling bij GAMMA kunnen annuleren en mijn geld terug gekregen. (prima service van GAMMA). Inmiddels hebben wij nu gekozen voor luxe hout/beton schutting (met rots motief), deze staan nu ongeveer 2 maanden en we zijn daar zeeeer tevreden over. Ziet er echt mooi en luxe uit.(krijgen ook veel positieve reacties van buren). PS de hoet/beton schutting komt van HS beton (hun zijn de makers/uitvinders van dit systeem en daarom de goedkoopste)
Ik wens alle anderen een goede aflloop met hun composiet schutting

ka
door karin0_1 - Sep 17, 2010 om 10:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Nadat wij terug kwamen van zomervakantie stonden tot onze grote schrik een behoorlijk wat aantal planken zo bol dat ze er ieder moment vanaf konden springen. We hadden inmiddels een paar paketten met nieuwe planken gehad maar zijn maar niet begonnen om deze te vervangen. Weer kontakt opgenomen, weer komen kijken en afgesproken om volgend jaar nieuwe, verbeterde schuttingen te leveren. Toch een aantal planken vervangen en deze waren een centimeter langer dan de nieuwe. Ze zwellen dus behoorlijk uit, en dat in 1 jaar tijd! Het zijn de Elephant schermen met aluminium.

ge
door gelle028 - Sep 23, 2010 om 15:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn nu ruim drie maanden verstreken na het vervangen van mijn schuttingen en poort en tot op heden zijn de schuttingen nog niet krom getrokken.
Moet wel een pluim geven aan de gamma zij hebben ervoor gezorgd dat ik nieuwe schuttingen en poort kreeg met de vernieuwde samenstelling en als klap op de vuurpijl kreeg ik een tegoed bon van Euro 150,-- voor de gemaakte onkosten (moest opnieuw alles zelfplaatsen).
Deze inmiddels voor mooie terrastegels ingeleverd gamma ga zo door.

mi
door michelennicole - Nov 9, 2010 om 01:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb naar lang zoeken composietschuttingen gevonden bij luxus-ecowood en deze zijn niet hol maar massief ( loodzwaar ).
wij hebben deze schuttingen zelf geplaatst in juli 2008 en tot op heden nog geen kromme plank kunnen ontdekken.
het is dus beter om massieve schuttingen te nemen ( is mijn mening ) dan de holle
versie met verschillende verstevigings technieken die uiteindelijk toch niet blijkt te werken.

kl
door klaas01 - Mar 5, 2011 om 22:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Karin0.

Hoe is het afgelopen met de Elephant schermen?
Wij hebben dezelfde schermen en zelfde problemen. Leverancier wil kromme planken vervangen. Volgens mij blijven we dan net zo lang vervangen tot alles vernieuwd is. Hoe is dat bij jullie opgelost?

=karin0 schreef op vrijdag 17 sep 2010, 10:10: Nadat wij terug kwamen van zomervakantie stonden tot onze grote schrik een behoorlijk wat aantal planken zo bol dat ze er ieder moment vanaf konden springen. We hadden inmiddels een paar paketten met nieuwe planken gehad maar zijn maar niet begonnen om deze te vervangen. Weer kontakt opgenomen, weer komen kijken en afgesproken om volgend jaar nieuwe, verbeterde schuttingen te leveren. Toch een aantal planken vervangen en deze waren een centimeter langer dan de nieuwe. Ze zwellen dus behoorlijk uit, en dat in 1 jaar tijd! Het zijn de Elephant schermen met aluminium.

ka
door karin0_1 - Mar 6, 2011 om 13:03
8 Antwoorden / 0 Vragen

Eind vorig jaar konden wij nieuwe schermen krijgen maar omdat er toen zoveel sneeuw lag hebben we het uitgesteld tot binnenkort. Als je de schermen nu ziet, sommige planken staan zo krom, ze zetten in de lengte uit, dat ze er ieder moment van af kunnen springen. Wij krijgen in ieder geval nieuwe schermen, gekocht bij Hornbach, geleverd door de firma Dekker. Als het goed is moeten het verbeterde schermen zijn. Planken vervangen is geen optie, eis gewoon nieuwe schermen.
We hopen dat we binnenkort kunnen genieten van de schermen en dat ze jaren mee kunnen.

kl
door klaas01 - Mar 6, 2011 om 14:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Komt het initiatief van Hornbach of van Dekker? Dekker wilde eerst schermen vervangen maar nu nieuwe planken. Gaat om 26 schermen en nu al zeker 120 kromme planken. Nieuwe schermen zijn idd beter. Onze buren hebben deze nml. ook. Wie is jullie contactpersoon bij Dekker? Ik vrees anders net zo lang planken te moeten vervangen totdat alles nieuw is.

ka
door karin0_1 - Mar 6, 2011 om 15:27
8 Antwoorden / 0 Vragen

fa. Dekker is 2 keer komen kijken en akkoord gegaan met nieuwe schermen. Bij ons gaat het maar om 3 schermen. Wel moet het op een andere manier bevestigd worden wat volgens ons onzin is omdat ook de planken in het midden kromtrekken. De oude schermen moeten wel terug. Wij zijn niet akkoord gegaan met nog meer nieuwe planken, we waren al wel begonnen, anders hadden we ook bijna alles moeten vervangen. Succes ermee. Sorry, weet de naam van de contactpersoon van fa. Dekker niet meer.

ka
door karin0_1 - Apr 19, 2011 om 16:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

Onze 3 nieuwe schermen, met nieuwe bevestingings beugels, staan nu een maand. We zien geen reactie op de weersinvloeden. De vorige trokken al krom als de zon scheen, deze niet. Het materiaal is verbeterd. We hopen van deze lang te mogen genieten.

ra
door rampzooi - Apr 22, 2011 om 08:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zij van plan binnenkort ook naar nieuwe schermen te halen. Begrijp uit voorgaande verhalen dat samenstelling van composiet belangrijk is voor de kwaliteit (tegen krom trekken). De nieuwe samenstellingen schijnen hier geen last van te hebben t.o.v. de oude.
Mij vraag is wat deze samenstelling is, zodat ik straks niet thuis kom met 'oude' schermen en ook met kromme planken zit.

ka
door karin0_1 - Apr 22, 2011 om 09:41
8 Antwoorden / 0 Vragen

wat de verhoudingen zijn ten opzichte van de "oude" weet ik niet maar ik neem aan dat er minder houtvezel in zit en meer kunststof. Het zijn de schermen van Elephant, gekocht bij Hornbach, van de leverancier Dekker.

vi
door vincents - May 19, 2011 om 21:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Hillhout over de vloer gehad, vanwege problemen met krom trekken en scheuren van HKC schermen!
Zij geven aan dat de schermen niet op de juiste manier zijn geplaatst. Echter bij de inspectie van het service-team ben ik als bouwkundig adviseur niet aanwezig geweest. Het probleem van deze schermen is dat de planken verschillende uitzettingscoëfficiënten hebben, doordat de samenstelling van het composiet verschilt (mengverhouding hout/kunststof). Wij hebben schermen waar niks aan mankeert en schermen die alle richtingen op gaan. Ook zijn er schermen met één of twee planken die scheuren en krom trekken. Hillhout heeft nu nog niet gereageerd (na 10 dagen), maar ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering gebruiken! Heb geen tijd voor deze onzin met Hillhout. Heb al genoeg betaalt!

Hebben jullie nog vragen dat kan altijd info@budgetbouwmarkt.nl

hutch
door hutch - May 19, 2011 om 23:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@ Vincents,

over garantie gesproken........:

Op uw site van budgetbouwmarkt.nl staan de garantievoorwaarden.
Hierin staat (o.a.) het volgende:

"Gebruikte, niet overlegbaar of beschadigde producten zijn uitgesloten van garantie."

Wilt u hiermede zeggen, dat u geen garantie geeft op 'gebruikte' producten? Dat zal zeker wel of een grap, of een fout zijn......... of?

Zie: http://www.budgetbouwmarkt.nl/index.php/garantie

Gr. Hutch

vi
door vincents - May 20, 2011 om 18:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zal ik snel wijzigen! Is geen grap en goed dat je hier op reageer!

mvrg. Vincent Schipper

fr
door fransviber - Jul 25, 2011 om 22:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben zo'n 2 jaar terug ook schermen gekocht bij de gamma waarbij de nadelen van het composiet ook naar voren kwamen.
Toen wij met onze klachten bij de gamma terug kwamen werd het wel netjes opgelost, we kregen ons geld terug en waren van plan om gewone houten tuinschermen te nemen.
Na wat speurwerk op het internet hebben wij toch een nieuwe poging gedaan en toch weer opnieuw voor composiet gekozen, dit keer hebben wij gekozen voor chiqo-deck.
Wij hebben opnieuw schermen aangeschaft en tot nu toe zijn wij er erg tevreden over.
Geen kleurverschil na een jaar en geen kromme/ gescheurde planken meer.
Ik denk dat het kromtrekken komt doordat de planken niet massief zijn zoals vele wel aanbieden.
Chiqo deck schermen zijn niet erg goedkoop maar dit zal wel door de materiaal keuze/ samenstelling komen omdat ze massief zijn.

Wij hebben deze chiqo deck schermen bij schuttingshop.nl besteld en zijn zeer tevreden over de snelle levering en de service die geboden werd.
Grote pluim voor dit bedrijf!

Groet, Frans.

te
door tew - Nov 12, 2011 om 00:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zo te lezen gaat het de goede kant op met composiet.
Mijn vraag is wie heeft ervaring met de tuinschermen van Prodeck?

mo
door moniek38 - Mar 21, 2012 om 12:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben 3 jaar geleden die composiet kant-en-klaar schuttingen gekocht met aluminium van Elephant (1500, excl montage ed) Na 2 jaar gingen er al planken krom staan en nu springen er zelfs schroeven uit!. We hebben ze gekocht bij Pot- Outside (Vincent Riemens) Het bedrijf waar wij ze gekocht hebben is door hun overgenomen. Na mijn mail in juni 2011 kreeg ik het bericht dat het bekend is en dat ze bezig zijn met Elephant. Dat was alles... geen op de hoogte houden, geen oplossing, geen vergoeding door Pot-Outside. Ik heb ze niet bij Elephant aangerschaft, maar bij Pot-Outside, dus ik heb met dat bedrijf een overeenkomst.
Al met al (bijna een jaar later)is het NOG erger geworden., Ik lees overal over grotere bedrijven die ze vervangen, maar bij ons: Stikt u maar. Ze reageren niet eens meer op mijn mailtjes. De volgende keer gsa ik toch naar Hornbach of Gamma of zo want daar krijg je tenminste in dat geval service. Hier is het een kwestie van jammer. Ze reageren niet eens meer. We zijn nu bezig met mijn verzekering, maar anders rij ik naar dat bedrijf en krijgen ze ze meteen terug ... hoer? ik kijk wel. Meer dan 2000 euro in otaal (incl palen schermen, neerzetten, cement ed en het ziet er niet uit, het wordt zelfs steeds erger). Ik baal enorm van deze schermen en wij dachten we kiezen Elephant want dat is een gerenomeerd merk....

ka
door karin0_1 - May 15, 2012 om 15:34
8 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar mei zijn er nieuwe schermen geplaatst(elephante), ter vervanging van de eerder geplaatste schermen, en tot onze grote schrik zitten er nu al weer lengte scheuren in en dan vooral aan de onderkant. volgens ons komt er water in dat bevriest en uitzet. ze trekken niet krom zoals de eerste schuttingen maar nu hebben we dit weer. het wordt tijd voor heel iets anders en geen composiet meer.

di
door dianalibregts - Jun 25, 2012 om 21:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft iemand ervaring met composiet schuttingen van Barod?

sa
door saskia.kuijer - Apr 18, 2013 om 09:39
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb vorig jaar om mijn tuin heen zo'n schutting laten zetten en dat is een behoorlijke prijzige investering geweest. De planken zijn binnen een jaar enorm krom getrokken. De reactie van de leverancier (elephant) luidt:
Bedankt voor de klachtmelding.
Echter kunnen wij aan de foto's zien dat de klant de schermen niet volgens de montage instructie heeft geplaatst.
De schermen moeten met de alu-liggers horizontaal worden geplaatst met hdaarvoor behorende elephant beslag.
WPC werkt namelijk in de lengte. (zie leaflet)

Hierop kunnen wij dus geen garantie geven. U kunt de klant wel adviseren om de schermen een kwartslag te draaien.

Ik heb een reactie verstuurd dat als de planken zijn vastgeschroefd, deze helemaal dus niet kunnen werken/ bewegen, ook niet als ze verticaal worden geplaatst. Het enige wat ze dus kunnen doen is kromtrekken. Verder zijn ook de planken kromgetrokken die verticaal zijn geplaatst. Hier heb ik verder geen reactie meer op ontvangen. Vanmorgen nogmaals naar de Praxis in Nieuwegein gemaild met verzoek om hier iets mee te doen.
@Kassa, kunnen jullie hier iets in betekenen. Duurzaamheid is in dit geval erg duur en kwalitatief zeer teleurstellend. Ook de reactie van zowel Praxis als de leverancier is niet echt klantvriendelijk.
mvg Saskia

he
door hekkem - Apr 18, 2013 om 12:56
7 Antwoorden / 0 Vragen

Troost je, wij hebben uiteindelijk nieuwe schuttingen gekregen, en ook die zijn kromgetrokken, weliswaar niet van elephant maar van de gamma.

Gamma zoetermeer verwijst weer naar opnieuw de klachtenprocedure volgen.

Goed daar heb ik tabak van, terwijl de belofte was dat ze nu echt 100% goed zouden zijn. Nouja dus ik laat het zo, ik koop voortaan NOOIT meer wat bij de gamma. Ik kan je vertellen dat kost ze meer dan nieuwe schuttingen plaatsen.

En composietschuttingen dus NOOIT kopen. Ze zijn duur, je moet ze wel degelijk onderhouden met de hogedrukspuit (algengroei), ze trekken krom en ze zijn ook uiteindelijk helemaal niet stevig, breken zo in tweeën. Ze verkleuren ook in de zon en zijn dan niet overschilderbaar....

hutch
door hutch - Apr 18, 2013 om 14:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=hekkem schreef op donderdag 18 apr 2013, 12:56]Gamma zoetermeer verwijst weer naar opnieuw de klachtenprocedure volgen. Goed daar heb ik tabak van, terwijl de belofte was dat ze nu echt 100% goed zouden zijn. Nouja dus ik laat het zo, ik koop voortaan NOOIT meer wat bij de gamma.

Tja.... dergelijke bedrijven verwijzen altijd naar een klachtenprocedure, juist met de intentie zoals u zelf al aangeeft: "Goed daar heb ik tabak van...... Nouja dus ik laat het zo...."

Zij hopen dat menige klant zo denkt en doet (of beter gezegd: niet doet) zoals u aangeeft.
Opgeven dus.

Als Gamma iets 'belooft' moeten (!!) zij dit ook waarmaken. Niet verwijzen naar allerlei (bureaucratische) procedures, maar direct optreden..... aktie ondernemen.

sa
door saskia.kuijer - Apr 18, 2013 om 15:37
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 18 apr 2013, 14:19][quote=hekkem schreef op donderdag 18 apr 2013, 12:56]Gamma zoetermeer verwijst weer naar opnieuw de klachtenprocedure volgen. Goed daar heb ik tabak van, terwijl de belofte was dat ze nu echt 100% goed zouden zijn. Nouja dus ik laat het zo, ik koop voortaan NOOIT meer wat bij de gamma.

Tja.... dergelijke bedrijven verwijzen altijd naar een klachtenprocedure, juist met de intentie zoals u zelf al aangeeft: "Goed daar heb ik tabak van...... Nouja dus ik laat het zo...."

Zij hopen dat menige klant zo denkt en doet (of beter gezegd: niet doet) zoals u aangeeft.
Opgeven dus.

As dinsdagmiddag komt de leverancier kijken. Tips en trics zijn van harte welkom! Balen die schutting zeg..Hopelijk waait ie niet weg met deze wind.

sa
door saskia.kuijer - Apr 18, 2013 om 15:38
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 18 apr 2013, 14:19][quote=hekkem schreef op donderdag 18 apr 2013, 12:56]Gamma zoetermeer verwijst weer naar opnieuw de klachtenprocedure volgen. Goed daar heb ik tabak van, terwijl de belofte was dat ze nu echt 100% goed zouden zijn. Nouja dus ik laat het zo, ik koop voortaan NOOIT meer wat bij de gamma.

Tja.... dergelijke bedrijven verwijzen altijd naar een klachtenprocedure, juist met de intentie zoals u zelf al aangeeft: "Goed daar heb ik tabak van...... Nouja dus ik laat het zo...."

Zij hopen dat menige klant zo denkt en doet (of beter gezegd: niet doet) zoals u aangeeft.
Opgeven dus.

Als Gamma iets 'belooft' moeten (!!) zij dit ook waarmaken. Niet verwijzen naar allerlei (bureaucratische) procedures, maar direct optreden..... aktie ondernemen.

sa
door saskia.kuijer - Jun 3, 2013 om 17:20
14 Antwoorden / 1 Vragen

dat is denk ik ook de strategie die veel bedrijven volgen en daarmee bewerkstelligen dat personen het maar opgeven en erbij laten zitten. Ik ben ondertussen nog steeds bezig. De leverancier van de schutting (Elephant) is langs geweest om een kijkje te nemen. Met 5 minuten weer weg en via de groothandel Praxis doorgegeven dat ze geen garantie verlenen. Omdat 1) de schutting delen horizontaal zijn geplaatst i.pv. verticaal en 2) het verplichte L-beslag niet is gebruikt. Ik heb bij Praxis wederom mijn klacht tergugelegd. 1) ook de verticaal geplaatste delen zijn krom 2) weet ik niets af van het verplichte L-beslag (bij verkoop is dus gelijk mijn "garantie" dan komen te vervallen en 3) geen informatie verstrekt over het "lichtelijk" kromtrekken en dat horizontaal plaatsen niet mag, advies en informatieplicht van Praxis. Uit de werkinstructie blijkt dit ook niet duidelijk.
Nu is er een onafhankelijk bureau (CED Nomex) ingeschakeld die volgende week langskomt. Geen idee hoe de procedure wordt, geen idee of ze met 5 minuten weer weg zijn, geen idee wat deze procedure inhoudt. Dit proces kost in ieder geval veel tijd en geduld. Als Praxis had verteld dat ik voor dat geld een schutting met kwaliteit van waaiboom-hout zou kopen, wat krom trekt en absoluut niet stevig is, dan had ik zeker een andere keuze gemaakt.
Mocht iemand weten hoe dit verder in zn werk gaat of eventueel nog tips heeft, dan hoor ik dat graag.

mo
door moniek38 - Jun 3, 2013 om 18:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

dan mag ik jullie van harte feliciteren dat er in ieder geval iemand langs is geweest van het bedrijf, want bij mij hebben ze na het enige en eerste mailtje (dat ik nog heb bewaard) nooit meer gereageerd en dat was het dus. Bij mij geen gezeur over gebruikt beslag e.d, nee, gewoon helemaal niets mee. Stilte.....
Dus Elephant is niets.. echt helemaal niets, het was bloedduur en de service is echt 0,00 %. Ik heb het gehad met compositiet, ik neem wel gewoon hout, dat is prima!

he
door hekkem - Jun 3, 2013 om 19:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Niet laten afschepen, bij de schuttingen van de gamma is de samenstelling en de constructie al meerdere malen gewijzigd.
Dus als je gebruikt bent als proefkonijn heb je ook recht op vervangend materiaal. Dat de schuttingen niet goed zijn komt niet door de montage, anders had er ook geen aanpassing nodig geweest. Krom is krom, dat heeft niets te maken met hoe je een schutting plaatst. En de vraag is dan nog wel, heeft praxis duidelijk gewezen op de risico's bij zelf plaatsen van de schuttingen. En op de gevolgen bij het niet opvolgen van de door praxis overhandigde instructies waar ze bij de aankoop naar hebben verwezen.

Het is een vout van de fabrikant die het afwentelt leveranciers die het afwentelen op de tussenhandel (praxis / gamma) en die weer op de consument. In mijn geval was het geen elephant en geen praxis, dat zegt genoeg. Het is geen individueel geval.

Collectieve rechtszaak voor gedupeerden?

sa
door saskia.kuijer - Jun 6, 2013 om 10:03
14 Antwoorden / 1 Vragen

ik zal het eens bij kassa voorlegen.

sa
door saskia.kuijer - Jun 6, 2013 om 10:12
14 Antwoorden / 1 Vragen

helaas, zomerstop tot 7 september :-(

ha
door hak10 - Jun 8, 2013 om 20:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

NOOIT COMPOSIET (HKC OF WAT DAN OOK) KOPEN

Dames en heren,

4 jaar zijn er nu bijna verstreken sinds mijn aankoop van HKC bij Gamma.
Ik zou er een boek over kunnen schrijven. Ik ben in principe altijd de rust zelve. Bij Gamma zeiden ze ook letterlijk "voor mensen als u hebben wij altijd meer sympathie". Grote onzin!! Volgens mij moet je gelijk een rel veroorzaken in de winkel! Anders nemen ze echt een loopje met je. De leverancier Gouderak/Outdoorlifeproducts is helemaal erg. Ik heb na een endurance-klachtenprocedure een "verbeterde" versie van HKC gekregen. De schutting is alweer net zo krom. De chauffeur die de tweede schutting kwam brengen zei lachend: "ik zie u over een jaar wel weer". Ik verdedigde de Gamma nog. Hopeloos! Heb vd week weer weer foto's in moeten sturen omdat ze bij de Gouderak/OLP de boel alleen maar sarren. Bij de vorige versie moest ik ook foto's sturen en kwam er iemand langs. Alsof ik lieg en ik de enige klager ben!! In dit forum zie ik evenveel klachten als merken. Mijn buren aan de overkant hebben volgens mij een nog verl duurdere versie met aluminium; er is geen strakke decimeter aan te herkennen! Allemaal troep dus!! Ik ga echt tot het gaatje. Doe-het-zelf oké, maar ik vraag er niet om om dadelijk voor de 3e keer een schutting te moeten zetten. Het is mijn vrije tijd en die is niet gratis!!! Koudste douche ooit volgens mij!

he
door hekkem - Jun 10, 2013 om 08:27
7 Antwoorden / 0 Vragen

Same here. Gouderak en de gamma zijn oplichters.
Ik heb ook weer kromme baggerschuttingen geleverd gekregen.
Ik ga er einde van de zomer werk van maken, want het begint steeds erger te worden. Ook de vervangende schuttingen trekken krom. En als je nu in de winkel kijkt zien de schuttingen er weer heel anders uit. Dat zegt genoeg.

sa
door saskia.kuijer - Jun 12, 2013 om 21:29
14 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Praxis deze week een e-mail gestuurd met daarin argumenten over de kwaliteit van Praxis en informatie voorziening door Praxis en de instructies. I.p.v. dat Praxis een reactie op mijn vragen heeft gegeven hebben ze mij direct doorverwezen naar een expertise bureau CED Nomex. En eenzijdig bepaalt dat de uitspraak bindend zal zijn. Lijkt er dus op dat Praxis en de leverancier niet geneigd zijn om tot een nette passende klachtenafhandeling te komen. Hetzij vervanging of vergoeding van de schutting incl. plaatsing. Nu heb ik her en der wat deskundige informatie ingewonnen en Praxis nogmaals een e-mail gestuurd met het verzoek daarin 1) reactie te geven op bevindingen 2) eerst uitleg te geven over procedures van zo'n bureau. In principe weet ik niet eens wat, waarmee en hoe ze komen beoordelen en wat de maatstaven zijn! Als het expertise bureau alleen maar hoeft te kijken of de planken horizontaal gemonteerd zijn zullen ze daar een oordeel over vellen...Terwijl dat niet de oorzaak van de problemen met de schutting is, maar gewoon de slechte kwaliteit. Voor een ieder die er geinteresseerd in is, zal ik onderstaand mijn e-mail uitwisseling richting Praxis kopieren.

sa
door saskia.kuijer - Jun 12, 2013 om 21:31
14 Antwoorden / 1 Vragen

e-mail 1 aan Praxis (9 juni 2013)
Met betrekking tot de wijze waarop Praxis met mijn klacht omgaat heb ik de volgende opmerkingen.

Als vervolg op mijn verzoek voor een passende oplossing heb ik als reactie ontvangen dat mijn klacht wordt doorgestuurd naar CED Nomex en dat de uitslag hiervan bindend zal zijn. Allereerst kan Praxis niet eenzijdig verklaren dat een uitspraak van CED Nomex bindend zal zijn. Ik ga hier op voorhand niet mee akkoord, gezien het feit dat ik niet precies weet wat CED Nomex precies komt beoordelen en wat de opdracht van CED Nomex is.

De feiten zijn als volgt:
•De schuttingdelen dienen te worden gebruikt in combinatie met een hiervoor bedoelde beslagset. Dit komt wel naar voren in de folder, maar dit is een stuk minder duidelijk weergegen in de instructie. Hierin had moeten staan dat montage alleen mag met de beslagset en dat andere montagewijzen niet mogen. Daarnaast had vermeld moeten worden dat de delen alleen mogen worden gemonteerd met de planken verticaal.
•Elephant is de specialist. Niet ik als eindgebruiker. Elephant heeft een informatieplicht, waaraan nu niet wordt voldaan.
•Hetzelfde gaat op voor Praxis. Als je je als klant laat voorlichten, dan dient de verkopende partij ervoor te zorgen dat je voldoende informatie krijgt voor een goed eindresultaat.
•Er is niet weerlegd dat er sprake kan zijn van een materiaalfout.
•Een uitspraak van een onafhankelijk deskundige is pas bindend als beide partijen zich vooraf (bij voorkeur schriftelijk) neerleggen bij de uitspraak van de onafhankelijk deskundige.
•De opmerking van de fabrikant dat horizontaal plaatsen niet is toegestaan zou te billijken zijn als de klacht zou zijn dat de planken doorhangen. Daar is echter geen sprake van. Als composietmateriaal niet horizontaal geplaatst mag worden, waarom verkopen ze dan tuinschermen met horizontale lamellen?
Zie de Forte serie op bladzijde 18 van de assortimentsbrochure: http://www.tuinhoutproducten.nl/media/brochures/TH_brochure_2013_NL.pdf
Deze zouden zijn verstevigd met staaldraad. Naar ik aanneem tegen doorhangen, maar niet tegen zwelling en krimp, want dat kun je niet tegengaan.
•In de folder staat een duidelijke opmerking over het gebruik van beslag: "Gebruik bij de Elephant Composiet schermen altijd Elephant beslag, aangezien dit speciaal gepatenteerde beslag de lichte lengte uitzetting van Composiet lamellen toelaat en daarmee kromtrekken van de lamellen voorkomt."
In de verwerkingsinstructie zie ik in de afbeelding waarin de hoekstukken (L-vormige profielen) zijn toegepast dat de schuttingdelen strak tegen de L-profielen zijn geplaatst. Stel dat je deze profielen op deze wijze toepast, dan kunnen de schuttingdelen wel probleemloos krimpen, maar bij uitzetting zitten de delen nog steeds klem tussen de palen. Gevolg: bolling van de delen. De fabrikant had naast het advies bijvoorbeeld L-profielen te gebruiken óók moeten adviseren een zwelruimte aan te houden tussen de schuttingdelen en de palen. Bij de afbeelding waarin de blinde beslagset wordt weergegeven staat eveneens geen zwelruimte aangegeven. Het materiaal is homogeen, waardoor de uitzetting een x percentage is van zowel de hoogte als de breedte. Uiteraard is een x percentage van een lengte van 180 cm meer dan een x percentage van de breedte van een plank. De bewering dat de delen alleen in de lengte werken is dus onjuist.
Wij hebben gelukkig de delen zo gemonteerd, dat er nog wel degelijk ruimte tussen de palen zit. (zie bijlages).

Bij deze schutting lijkt hier sprake te zijn van overmatige werking. Iets wat bij houten planken overigens te verwachten zou zijn, maar niet bij composiet planken. Het kromtrekken van de planken duidt op een mogelijke materiaalfout. Het heeft dus geen zin om een onafhankelijk bureau naar de montage te laten kijken
als deze geen materiaal voor een zwellingstest meeneemt.

Verder wil ik graag de materiaalspecificaties ontvangen van de fabrikant. Het gaat hier om de gegevens
met betrekking tot toegestane zwelling en krimp door invloed van temperatuur en vocht.

Er is door Praxis totaal niet ingegaan op mijn voorstel. Ik vraag mij af of Praxis eigenlijk wel de behoefte heeft om deze klacht in den minne te schikken?
Aankomende donderdag is de afspraak met CED Nomex ingepland. Voorafgaand verneem ik graag van Praxis eerst zelf een reactie op bovenstaande punten. Indien ik geen tijdige reactie heb ontvangen zal ik de afspraak afzeggen. Indien de afspraak met CED Nomex aankomende donderdag doorgaat, verwacht ik van hun eerst inzicht in de opdracht en het dossier en een vertrouwenspersoon aan wie ik mijn bevindingen en klachtbeschrijving persoonlijk kan delen zonder tussenkomst van Praxis. Tot slot eis ik een materiaal test om de kwaliteit van de schuttingdelen te laten beoordelen.

Ik verneem graag je reactie voor a.s. donderdag 13 juni.

sa
door saskia.kuijer - Jun 12, 2013 om 21:32
14 Antwoorden / 1 Vragen

e-mail 2 aan Praxis (vanavond 12/06 verstuurd)
Helaas of anders gezegd, wederom heb ik geen enkele reactie gehad op onderstaande e-mail. Ik kan de afspraak met CED Nomex morgen dan ook niet door laten gaan, gezien het feit dat de omstandigheden en procedures voor mij totaal onduidelijk zijn. Ik verleen geen toestemming om morgen een of andere beoordeling door CED Nomex te laten plaatsvinden.

Alvorens een eventuele nieuwe afspraak in te plannen zie ik graag eerst een reactie van Praxis terug inzake onderstaande bevinden m.b.t. de schutting. Verder wil ik vooraf eerst duidelijkheid wat de opdracht van CED Nomex precies is, wat ze komen beoordelen, hoe ze dat komen beoordelen, welke maatstaven zij hanteren en waarop deze gebaseerd zijn, etc.

Graag reactie.

he
door hekkem - Jun 13, 2013 om 08:35
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik heb eerder een afspraak gemaakt met gamma en de firma gouderak, die nu dus voor de 2e keer slechte kwaliteit hebben geleverd. Als ze langskomen zijn ze vooral op zoek naar of jij het verkeerd gemonteerd heb (hoe kun je in godsnaam een schutting verkeerd monteren). Inmiddels zijn de klachten zo vaak voorkomend dat, de schuttingen zijn ook al verschillende malen in de winkels aangepast dat is niet uit fantasie gebeurd de leverancier dus donders goed wat er fout is. Tja de beslissing is aan jou. Mijn ervaring is dat ze niet langs komen om jou te helpen. Misschien dat je foto;s kunt sturen en evt. 1 schutting demonteren en als voorbeeld opsturen/beschikbaar stellen. Zowieso is het belachelijk dat praxis naar de leverancier verwijst, dat hebben ze bij mij eerder gedaan met gordijnen die niet goed waren gemaakt. Gamma doet het ook. Belachelijk. Maar juridisch gezien zouden ze een punt hebben als zij niet bij de verkoop ook de plaatsing hebben gedaan. Dan hebben ze het recht om te controleren of het niet daardoor komt. Dat op zich is natuurlijk weer onzin in dit geval want schuttingen trekken niet krom doordat ze verkeerd gemonteerd zijn. En dan nog, waar is de instructie en waarschuwing.

sa
door saskia.kuijer - Jun 13, 2013 om 08:54
14 Antwoorden / 1 Vragen

De expert mag bij mij komen controleren, geen probleem....Maar ik moet eerst weten wat en hoe ze komen controleren. Dus vanmorgen de expert afgebeld en de mail naar hen doorgestuurd. Ik wil eerst een reactie van Praxis op mijn e-mail, vragen en feiten constateringen. Denk ook dat zowel Praxis als Dekker Hout (leverancier van Elephant) niet aan een oplossing mee willen werken. Goed vanmorgen nog een poging gedaan met een twitter bericht aan beiden...Ik ga hier zeker werk van maken, die schutting heeft mij goud geld gekost! Foto's zijn al in het bezit van Praxis en als het goed is CED Nomex...

sa
door saskia.kuijer - Jun 21, 2013 om 20:46
14 Antwoorden / 1 Vragen

Belt vanmiddag de nieuwe winkelmanager van de Praxis uit Nieuwegein mij. We hebben een goed gesprek, e.e.a. uitgelegd en uiteindelijk samen tot overeenstemming gekomen, dat Praxis de schutting komt demonteren en de schutting vergoed voor zover ik daar een aankoopbewijs van heb. Oke helder, ik neem wat kosten van de montage van destijds op mij en Praxis neemt de kosten van deze schutting op zich. De beste winkelmanager zou smiddags de afspraak nog per e-mail bevestigen en de afhandeling ervan zou na zijn vakantie plaatsvinden....Ja inderdaad ...zou.
Later in de middag belde ie mij weer, Praxis klantenservice afdeling of zoiets ging er niet mee akkoord en de afspraak is van de baan....Kan dit zomaar? Waarom laat Praxis een manager mij bellen als hij niet bevoegd is tot het oplossen van dit probleem? Kan Praxis zomaar eenzijdig de afspraak cancellen???Past wel in het straatje, want ze wilden ook eenzijdig besluiten dat de uitspraak van een expertise bureau bindend zou zijn...
Maar goed, aangegeven dat er niemand toestemming krijgt om langs te komen, voordat ik inhoudelijke reactie heb ontvangen op al mijn punten in mijn e-mails. Wat denk je, of ik die nogmaals op de mail wilde zetten. Ze hebben dus ook niet eens het dossier op orde. Schutting alleen al heeft mij meer als €2.000 gekost (Excl overige materialen en arbeidsloon) en je wordt zo behandeld. Heeft iemand idee hoe dat zit als een telefonische mondelinge afspraak zo wordt gecancelled?
Oja wat betreft dat expertise bureau. Die heb ik tegengehouden...en wat blijkt, inderdaad op zoek naar montage foutjes...Onderstaand letterlijk de tekst gekopieerd die ze mij over dit bezoek hebben gemaild:

De opdracht die wij hebben gegeven is te beoordelen of uw klacht te wijten is aan de wijze van montage of aan een gebrekkig product.
Uw vragen heb ik voorgelegd aan de heer Rob Gerritsen van het onafhankelijk expertisebureau CED Nomex.
Hij liet mij weten dat hij eerst een visuele beoordeling zal doen, daarnaast zal hij kijken of de plaatsingsvoorschriften zijn opgevolgd en of de juiste materialen zijn gebruikt. Indien nodig zal de heer Gerritsen een dieper onderzoek verrichten.

Oftewel: "Als de heer Gerritsen iets kan vinden wat afwijkt van de instructie, dan zien wij geen reden verder te kijken en is de kous voor ons af."

Oftewel...wordt vervolgd...

ha
door hak10 - Jul 17, 2013 om 22:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

3-7-2013 eindelijk eens gebeld (jaja) dóór Gamma. Een nieuwe manager (het wisselt blijkbaar nogal eens bij die bouwmarkten las ik hierboven al). Goede hoop dus. Kersvers 5 á 6 weken in dienst. Goed gesprek; heel veel woorden maar geen....daden. Hij moet vanwege mijn verzoek (geld terug en redelijke compensatie voor 4 jaar ellende en het feit dat ik dadelijk voor de 3e keer een schutting moet verwijderen en een nieuwe neerzetten) overleggen (??) en belt me vrijdag 5/7 sowieso terug!

5/7 20.48 uur; niks gehoord. Laat ik zelf dan maar weer de manager bellen! "Mnr u bent me nét voor (jaja om 20.48 uur 12 min. voor sluitingstijd). Maar laten we morgen het in alle rust bespreken." Ik mocht een tijd kiezen! 9.30 uur na het voetballen.

6/7 9.37 uur (keurig!) belt hij. Uitgebreid gesprek, helemaal begripvol. Hij moet wéér overleggen wat de max. Vergoeding is. Hij belt me voor 12 uur terug!

6/7 11.33 uur (keurig!) belt hij. Max is restitutie (€1.100), gratis ophalen (€29,50) en liefst €150 cadeaubonnen (nto kosten voor hun....€75?). Gelijk afgeslagen. Ik vertel hem dat in dergelijke gevallen gelijk €150 bonnen wordt geboden (dus na 1 foute schutting) en dat ik me na 4 jaar en 2 versies ellendige baggerschuttingen dus daarmee niet meer laat afschepen. Dan moet het maar consumentenzaken worden (hoofdkantoor whoehoe eindelijk na 4 jaar!). Hoe lang gaat dat duren vraag ik? Hij gaat maandag aanstaande overleggen en dan belt hij me sowieso of met de oplossing of hoe lang het gaat duren.

8/7 niks

15/7 niks

Vandaag 17/7 een mailtje! Leest hieronder en huiver......

Goedemiddag Men. Hakkeling [dit is mijn echte achternaam, dus niet gefingeerd],

We hebben de klacht voor u neergelegd bij de consumentenservice. Met het verzoek van onze zijde om hier naar te kijken. De conclusie is dezelde als u telefonisch van mij te horen heeft gekregen. hierbij meld ik u deze nogmaals:
- Bij retourzenden van de schermen krijgt u het aankoopbedrag geretourneerd. Dit zal gedaan worden op het moment dat de schermen bij de vestiging van Gamma Katwijk afgeleverd worden.
- Het ophalen van de schermen zal kosteloos zijn. Hier dient wel een afspraak voor gemaakt te worden, zodat de procedure in werking gezet kan worden.
- We hebben u toegezegd een waardebon van 150 euro te geven ter compensatie.

graag willen wij u er op attenderen dat wij binnen twee weken na dagtekening antwoord van u willen over de te nemen stappen.

met vriendelijke groet,

MT Gamma Katwijk

>> wordt vervolgd!

sa
door saskia.kuijer - Jul 18, 2013 om 09:22
14 Antwoorden / 1 Vragen

Nou dat klinkt niet best....Bij mij is toegezegd de oude schutting te demonteren, vervangen door een nieuwe en deze ook te plaatsen.
Welk merk heb je, staat waarschijnlijk ergens in een van de berichten...
Materiele schade wordt vergoed; immateriele schade wordt gecompenseerd met cadobonnen van praxis. Je kunt een tegenbod doen, bijvoorbeeld, materiele schade (schutting) + plaatsingskosten van de schutting. En de tegoedbon niet van Praxis maar een universele die je overal kunt gebruiken.
Sterkte!

pe
door petraj123 - Aug 12, 2013 om 19:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Saskia, Is er al een oplossing? Ik heb soortgelijke probleem gehad en mijn Elephant schermen recent gehad. Alle schermen (6x) zaten in plastic verpakt. Was het ook zo toen jij het kocht/ geleverd kreeg?

=saskia.kuijer schreef op vrijdag 21 jun 2013, 20:46: Belt vanmiddag de nieuwe winkelmanager van de Praxis uit Nieuwegein mij. We hebben een goed gesprek, e.e.a. uitgelegd en uiteindelijk samen tot overeenstemming gekomen, dat Praxis de schutting komt demonteren en de schutting vergoed voor zover ik daar een aankoopbewijs van heb. Oke helder, ik neem wat kosten van de montage van destijds op mij en Praxis neemt de kosten van deze schutting op zich. De beste winkelmanager zou smiddags de afspraak nog per e-mail bevestigen en de afhandeling ervan zou na zijn vakantie plaatsvinden....Ja inderdaad ...zou.
Later in de middag belde ie mij weer, Praxis klantenservice afdeling of zoiets ging er niet mee akkoord en de afspraak is van de baan....Kan dit zomaar? Waarom laat Praxis een manager mij bellen als hij niet bevoegd is tot het oplossen van dit probleem? Kan Praxis zomaar eenzijdig de afspraak cancellen???Past wel in het straatje, want ze wilden ook eenzijdig besluiten dat de uitspraak van een expertise bureau bindend zou zijn...
Maar goed, aangegeven dat er niemand toestemming krijgt om langs te komen, voordat ik inhoudelijke reactie heb ontvangen op al mijn punten in mijn e-mails. Wat denk je, of ik die nogmaals op de mail wilde zetten. Ze hebben dus ook niet eens het dossier op orde. Schutting alleen al heeft mij meer als €2.000 gekost (Excl overige materialen en arbeidsloon) en je wordt zo behandeld. Heeft iemand idee hoe dat zit als een telefonische mondelinge afspraak zo wordt gecancelled?
Oja wat betreft dat expertise bureau. Die heb ik tegengehouden...en wat blijkt, inderdaad op zoek naar montage foutjes...Onderstaand letterlijk de tekst gekopieerd die ze mij over dit bezoek hebben gemaild:

De opdracht die wij hebben gegeven is te beoordelen of uw klacht te wijten is aan de wijze van montage of aan een gebrekkig product.
Uw vragen heb ik voorgelegd aan de heer Rob Gerritsen van het onafhankelijk expertisebureau CED Nomex.
Hij liet mij weten dat hij eerst een visuele beoordeling zal doen, daarnaast zal hij kijken of de plaatsingsvoorschriften zijn opgevolgd en of de juiste materialen zijn gebruikt. Indien nodig zal de heer Gerritsen een dieper onderzoek verrichten.

Oftewel: "Als de heer Gerritsen iets kan vinden wat afwijkt van de instructie, dan zien wij geen reden verder te kijken en is de kous voor ons af."

Oftewel...wordt vervolgd...

sa
door saskia.kuijer - Aug 13, 2013 om 08:42
14 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Petra,
Ik kan me niet goed herinneren dat er plastic om de schuttingdelen heen zat. Praxis heeft toegezegd de schutting te vervangen en te plaatsen. Zit in de voorbereidingsfase / inventarisatie fase, waarin een "deskundige vakman" de boel bekijkt en bij Praxis aangeeft over hoe en wat te bestellen. Hoop zsm dat de oude schutting vervangen wordt en voor nu het hoofdstuk kan sluiten.\
Ik heb vandaag weer overleg met Praxis, ik ga het beleven.

sm
door smullbox - Aug 16, 2013 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen

Ik ben van plan om een 20 tal houtcomposiet tuinschermen te komen. Maar ik krijg wat schrik als ik deze reacties hier allemaal lees.

Is het nog aan te raden dit te kopen.

Mijn bestaande 'Colstrop panelen' zijn aan vervanging toe net doordat mijn nietjes loskomen, mijn latten krom trekken en hier en daar latten die barsten. Eveneens zijn mijn palen ook aan het barsten en zitten hier en daar afgebroken in de grond.

Daarom lijkt mij houtcomposiet toch een goed alternatief.

Ik had al eens gekeken op internet en volgende sites leken mijn nogal prijs/kwaliteit goed te zijn. Kennen jullie deze en zoja wat zijn jullie reacties hierover.

Woodcomposiet.nl
Timbercomposiet.nl

Alvast bedankt voor jullie reacties

Mvg
Maes

Alvast bedankt voor jullie reacties.

wo
door woem - Sep 1, 2013 om 01:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Koop NOOIT bij Topvlonderplanken uit Enter!!!!!!!!! . Na 3 jaar lijkt mijn terras van hun houtcomposiet wel op karton!.
Deze firma is gewoon malafide en de webshop lijkt wel een bordeel met al die Chinese dames want daar zal die troep ook wel vandaan komen ondankszijn verhalen over "Duits Fabrikaat" (met chinese dames op zijn website?). Service en garantie?. Daar hebben ze nog nooit van gehoord. MENSEN TRAP HIER NIET IN!!. Ik ben mijn geld kwijt.!! (Schakel ondertussen wel even een advocaat in)

hutch
door hutch - Sep 1, 2013 om 08:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=woem schreef op zondag 1 sep 2013, 01:06]Koop NOOIT bij Topvlonderplanken uit Enter!!!!!!!!! . Na 3 jaar lijkt mijn terras van hun houtcomposiet wel op karton!. Deze firma is gewoon malafide en de webshop lijkt wel een bordeel met al die Chinese dames want daar zal die troep ook wel vandaan komen ondankszijn verhalen over "Duits Fabrikaat" (met chinese dames op zijn website?). Service en garantie?. Daar hebben ze nog nooit van gehoord. MENSEN TRAP HIER NIET IN!!. Ik ben mijn geld kwijt.!! (Schakel ondertussen wel even een advocaat in)

@Woem, of kan ik beter 'Luka' zeggen......

wie bent u: Harold of Nico?

Als u een zakelijk geschil heeft met het door u genoemde bedrijf, wilt u dat dan niet op deze site uitvechten? U speelt nu een toneelstukje, net zoals onder uw alter ego: 'Luka'.

Uw discussie onder uw alter ego 'Luka' m.b.t. het door u genoemde bedrijf is ook al verwijderd.

Hutch

he
door hekkem - Sep 1, 2013 om 10:08
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=smullbox schreef op vrijdag 16 aug 2013, 12:56]Beste mensen

Ik ben van plan om een 20 tal houtcomposiet tuinschermen te komen. Maar ik krijg wat schrik als ik deze reacties hier allemaal lees.

Is het nog aan te raden dit te kopen.

Mijn bestaande 'Colstrop panelen' zijn aan vervanging toe net doordat mijn nietjes loskomen, mijn latten krom trekken en hier en daar latten die barsten. Eveneens zijn mijn palen ook aan het barsten en zitten hier en daar afgebroken in de grond.

Daarom lijkt mij houtcomposiet toch een goed alternatief.

Ik had al eens gekeken op internet en volgende sites leken mijn nogal prijs/kwaliteit goed te zijn. Kennen jullie deze en zoja wat zijn jullie reacties hierover.

Woodcomposiet.nl
Timbercomposiet.nl

Alvast bedankt voor jullie reacties

Mvg
Maes

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik kan alleen vanuit mijn ervaring vertellen dat na 2x vervangen het nog steeds onacceptabel slecht is. Mijn advies zal ten alle tijde zijn, koop geen composiet want risico. Als je duurzaamheid wilt dan hardhout, wil je weinig onderhoud of grijs, zet het dan in de grijze beits. Veel betere oplossing.
Succes ermee. Ik ken overigens mensen die ook composiet hebben en waar het nu wel goed staat (andere leverancier), maarja... tis wel echt een hoop gezeur en werk omdie zooi opnieuw te plaatsen (voor eigen kosten)
succes

me
door mec1987 - Oct 29, 2013 om 12:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een mooie droom had moeten zijn veranderde in een hel.. bij de aankoop werd vermeld dat het een schutting was die levenslang mee zou gaan en onderhoud vrij, ideaal dachten wij maar helaas.. ook mijn schermen trekken krom en vertonen scheuren, zelfs in de poort, ik heb de schermen (composiet, merk Elephant) gekocht bij Schoehuijs, nog geen 2 jaar geleden.

Na meerder malen mijn klacht te hebben gemaild en telefonisch contact te hebben gehad kwam er uiteindelijk iemand langs van de leverancier, die deed de klacht af als verkeerd gemonteerd, belachelijk ik heb de schutting precies zo gemonteerd zoals deze bij Schoehuijs te Alkmaar ook is gemonteerd, ik ben uit me werk meteen naar Schoehuijs te Alkmaar gegaan waar ik de manager kreeg te spreken, hij zij ook dat het zo hoort en dat de kwaliteit van de schermen heel slecht was, ze hadden al behoorlijk wat klachten binnen gekregen en wil de schermen ook eigenlijk niet meer verkopen, hij beloofde de schermen te komen herstellen en de poort te vervangen maar hij probeerde me gewoon aan het lijntje te houden.. maanden ben ik nu al bezig en het enige wat ik heb is een nieuwe poort (van Dekker Hout 'leverancier' gekregen werd er bij vermeld) die in mijn achtertuin was gedropt omdat ze geen zin hadden om deze even te monteren terwijl ze dit wel hadden beloofd. Helaas heeft het geen zin om met Schoehuijs verder in discussie te gaan(deze mensen kunnen niet met klachten om gaan), ik heb het bij mijn rechtsbijstand gemeld en hoop dat de schutting snel gerepareerd zal worden en mijn poort kan afsluiten!

De schutting heeft mij en m'n partner meer dan 2000 euro gekost, is nog geen 2 jaar oud, is helemaal krom getrokken en op diverse plekken in de schermen/poort komen er scheuren, ik raad iedereen af deze schermen aan te schaffen!!!!!!!!!!!

sa
door saskia.kuijer - Oct 29, 2013 om 14:55
14 Antwoorden / 1 Vragen

Belachelijk dat je zo behandeld wordt! Ondertussen is mijn schutting (ook van Dekker Hout) vervangen door een nieuwe schutting (ontzettend krom binnen 1 jaar). Dit allemaal onder de garantie van Praxis. Praxis heeft dit uiteindelijk voor mij erg netjes geregeld, Dekker Hout gaf niet thuis. Ik hoop dat jouw rechtsbijstand je verder kan helpen. Suc6!

bu
door busse_1 - May 2, 2014 om 19:29
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=dubbelhuis schreef op woensdag 3 mrt 2010, 16:11]Zijn er meer mensen met het probleem van een krom trekkende schutting van composiet ??

Wij hebben juli 2009 een nieuwe composiet schutting laten plaatsen, door de hovenier. In September trokken er enkele planken uit de deur krom. In de koude wintermaanden zijn vele vertikale plankdelen krom getrokken /of hol gaan staan.....

Wie heeft deze ervaring ook ??
En welke leverancier heeft dit geleverd ? Onze hovenier is inmiddels met de leveranciier in conclaaf... Krijgt dus nog een staartje.....

tj
door tjon - Jul 31, 2014 om 09:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een Chico deck op terras wat nu drie jaar ligt 20.000 euro
Alles trekt krom al vanaf het eerste jaar .Leverancier heeft alles er af gehaald en opnieuw gelegd helaas na tijdje weer zelfde verhaal grote gaten tussen de planken
Chico zelf zegt tegen leverancier dat hij nooit klachten heeft.Chico is nog steeds niet komen kijken en geeft tot heden geen oplossing
Ik heb nu leverancier aansprakelijk gesteld en wacht af.is dit hele verhaal al wel eens behandeld op Tv
Ik zoek mensen die ook Chico matriaal hebben met zelfde klacht wie weet kunnen we wat gezamenlijk doen of bij wie is er nu tevredenheid over product

hutch
door hutch - Jul 31, 2014 om 13:08
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@ Tjon,

u heeft correct gehandeld. Als koper heeft u in feite niets te maken met de fabrikant, alleen met de verkoper. En dat de fabrikant zegt, nooit klachten te hebben, is uiteraard een goedkope afdoener, verkooppraatje, om onder de verantwoordelijkheid (richting de verkoper) uit te komen. Maar daar heeft u dus niets mee te maken.

U heeft de verkoper aansprakelijk gesteld, maar heeft u wel een termijn genoemd om de zaak op te lossen?

Succes verder,
gr. Hutch

ne
door neodutchio - Aug 2, 2014 om 22:24
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Composite zal altijd krom blijven trekken en scheuren/loskomen. Binnenin de schutting zit een frame van aluminium of staal waar de composite panelen op vastgeschroeft of gepopt zijn. Dit frame werkt door temperatuursverschillen. Doordat composite een andere werking heeft krijg je wrijving en zullen de panelen op den duur scheuren of kromtrekken.

Advies: niet aan beginnen, het klinkt te mooi om waar te zijn.

ve
door veer66 - Aug 14, 2014 om 11:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo dubbelhuis, Wat vervelend van uw schutting! Wij hebben een tijd geleden inderdaad ook te maken gehad met een kromtrekkende schutting. Omdat ik persoonlijk toch fan blijf van composiet schuttingen, ben ik gaan zoeken naar een vergelijkbare variant die minder, of het liefst helemaal niet kromtrekt. Deze heb ik gevonden bij een bedrijf bij mij in de buurt, Lab21. Deze hebben nieuw concept, WPC 4Elements composiet schuttingen die niet krom blijken te trekken! Deze hebben wij aangeschaft en wij zijn hier nog steeds ontzettend tevreden mee. Probleem opgelost ?

hutch
door hutch - Aug 14, 2014 om 15:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=veer66 schreef op donderdag 14 aug 2014, 11:48]Hallo dubbelhuis, Wat vervelend van uw schutting! Wij hebben een tijd geleden inderdaad ook te maken gehad met een kromtrekkende schutting. Omdat ik persoonlijk toch fan blijf van composiet schuttingen, ben ik gaan zoeken naar een vergelijkbare variant die minder, of het liefst helemaal niet kromtrekt. Deze heb ik gevonden bij een bedrijf bij mij in de buurt, Lab21. Deze hebben nieuw concept, WPC 4Elements composiet schuttingen die niet krom blijken te trekken! Deze hebben wij aangeschaft en wij zijn hier nog steeds ontzettend tevreden mee. Probleem opgelost
We zijn niet alleen 4,5 jaar verder, maar wat mij opvalt is dat u (Veer66) wel héél erg 'toevallig' vandaag ook bij Viva een lovende reactie over het door u genoemde bedrijf heeft geplaatst. Alleen daar is de naam van dat bedrijf al weg gemodereerd (zoals hier waarschijnlijk ook gaat gebeuren) en...... daar maakt u reclame voor dit bedrijf m.b.t. laminaat.

Wat een 'toeval' zeg............... Schuttingen, laminaat.....

Wat mij ook opvalt: uw reactie begint met woorden: "Wat vervelend....", welke hoofdzakelijk door bedrijven gehanteerd worden.

Allemaal 'toeval'........ of...?

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2014 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Veer66 heeft vast voorheen bij Vodafone gewerkt. Die beginnen ook altijd met :"wat vervelend". ;-)

dubbelhuis
door dubbelhuis - Aug 14, 2014 om 20:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Vier-en-half jaar later.... gezien de reacties de afgelopen jaren zij wij niet de enige met
dit probleem. Circa vier jaar geleden hebben wij 10 nieuwe schutting-delen en deur
gekregen van de leverancier. Deze zijn toen der tijd door de hovenier vervangen.
Wij waren dol enthousiast over de service......

Helaas... te mooi om waar te zijn : vorige maand hebben wij wederom bij de leverancier
gereclameerd dat de schutting hol/bol/krom stond. Een deel van ca. 5 meter golft
over de erf afscheiding en de staanders (10 van de 14) zijn verticaal gebarsten.
rustratie alom !

Na het toesturen van "bewijs" in de vorm van schokkende foto's zijn blij verrast
om te horen dat dit keer onze gehele schutting - 10 delen, 14 staanders en deur
kosteloos zullen worden vervangen. Onze hovenier zal de oude verwijderen en
nieuwe binnenkort (volgende maand) plaatsen.

Ondanks de frustratie en ergernis aangaande composiet schuttingen kunnen wij
de leverancier qua service een compliment geven.

Advies aan ieder : Composiet > BEGIN ER NIET AAN :-)

bu
door busse_1 - Aug 14, 2014 om 20:11
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mec1987 schreef op dinsdag 29 okt 2013, 12:38]Wat een mooie droom had moeten zijn veranderde in een hel.. bij de aankoop werd vermeld dat het een schutting was die levenslang mee zou gaan en onderhoud vrij, ideaal dachten wij maar helaas.. ook mijn schermen trekken krom en vertonen scheuren, zelfs in de poort, ik heb de schermen (composiet, merk Elephant) gekocht bij Schoehuijs, nog geen 2 jaar geleden.

Na meerder malen mijn klacht te hebben gemaild en telefonisch contact te hebben gehad kwam er uiteindelijk iemand langs van de leverancier, die deed de klacht af als verkeerd gemonteerd, belachelijk ik heb de schutting precies zo gemonteerd zoals deze bij Schoehuijs te Alkmaar ook is gemonteerd, ik ben uit me werk meteen naar Schoehuijs te Alkmaar gegaan waar ik de manager kreeg te spreken, hij zij ook dat het zo hoort en dat de kwaliteit van de schermen heel slecht was, ze hadden al behoorlijk wat klachten binnen gekregen en wil de schermen ook eigenlijk niet meer verkopen, hij beloofde de schermen te komen herstellen en de poort te vervangen maar hij probeerde me gewoon aan het lijntje te houden.. maanden ben ik nu al bezig en het enige wat ik heb is een nieuwe poort (van Dekker Hout 'leverancier' gekregen werd er bij vermeld) die in mijn achtertuin was gedropt omdat ze geen zin hadden om deze even te monteren terwijl ze dit wel hadden beloofd. Helaas heeft het geen zin om met Schoehuijs verder in discussie te gaan(deze mensen kunnen niet met klachten om gaan), ik heb het bij mijn rechtsbijstand gemeld en hoop dat de schutting snel gerepareerd zal worden en mijn poort kan afsluiten!

De schutting heeft mij en m'n partner meer dan 2000 euro gekost, is nog geen 2 jaar oud, is helemaal krom getrokken en op diverse plekken in de schermen/poort komen er scheuren, ik raad iedereen af deze schermen aan te schaffen!!!!!!!!!!!

st
door stef09 - Aug 26, 2014 om 19:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik was de hele middag op zoek naar een composiet poort+schutting, zag pas op het eind deze hele discussie.
Wat mij opviel: als ik bij Karwei naar de leg-structie kijk voor composiet vlonders, wordt daar gewaarschuwd dat als er 'obstakels' zijn zoals muren waar de vlonder tegenaan komt te liggen, dat je dan rondom 3cm ruimte moet vrij houden vanwege uitzetting van de planken.
Welnu: als dat voor vlonders geldt dan geldt dat óók voor poorten en schuttingen. Maar de fabrikanten leveren die op metalen of aluminium frames! Die frames zetten zéker op andere manier uit door zon en kou dan de planken. Als je planken daarop vastschroeft of popt MOET het wel mislopen!!
N.m.m. mag je de planken slechts op één dwarslat met een schroef echt vastschroeven, en zul je op de andere dwarslatten de planken met een zelfde soort klemmen moeten monteren zoals dat bij de planken van ook vlonders wordt gedaan.
Bij vlonderplanken gaat dat makkelijk, die hebben aan weerszijden groeven waar de klemmen in grijpen, de planken kunnen langs die klemmen heen en weer glijden.
Bij schuttingen wordt dat lastig: uit esthetisch oogpunt wil je geen groeven aan de zijkant van de planken zien, de fabrikanten maken daarom mooie dichte zijkanten.
Wie weet een goede oplossing?

rf
door rfgroen - Mar 10, 2015 om 15:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar oktober voor ruim 1800 euro aan schuttingen van het type "BAROD" en toebehoren bij firma "TOPVLONDERPLANKEN.nl" uit Enter gekocht. Ondertussen zijn er 7 planken van 2 schuttingen na de winter kromgetrokken. Gevraagd of ik nieuwe kon krijgen. Persoon aan de telefoon gaf aan dat ze deze niet meer op voorraad hadden. Vroegen of ik de schuttingen zelf had geplaatst. Antwoord ja (=samen met professionele klusser). Desbetreffende persoon dat dit de oorzaak was, m.a.w. dat het mijn eigen schuld is. Gaf aan dat ik dacht dat de planken door de transport waren krom getrokken. Persoon zie dat het niet zo was. Vroeg hoe het zat met de garantie. Volgens hem had ik die niet, omdat ik de schutting zelf had geplaatst. Hij zei letterlijk: jammer dan! Naar mijn mening kompleet onacceptabel.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2015 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@rfgroen

Had maar eerder op internet gekeken, dan was u niet aan dat spul begonnen.

mi
door michelschutting - May 4, 2015 om 15:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

In 2010 een Elephant schutting aangekocht bij Jaro international . Deze begint nu te splijten. Vandaag contact opgenomen met de leverancier. Deze hebben de schuttingsafdeling overgedragen aan een ander. Die gaat mij terugbellen. Dit wacht ik even af.
De tweede schutting, uit 2013, ook van Elephant, daarvan trekken een heleboel latten krom.
De fa. HomingXL heeft al een paar keer beloofd contact met de leverancier en daarna weer met mij op te nemen.
Vandaag maar weer zelf gebeld en weer de belofte gekregen dat ik teruggebeld word..
Schiet niet op.
Het moet haast aan het productieproces liggen. Een tweetal delen welke bij Intratuin zijn aangeschaft hebben het probleem niet..