nezerith
door nezerith Dec 22, 2009 om 16:32
Computers & telefonie

Datakosten Hi bij Nummerbehoud

Hallo een repost van mijn vraag.in Vraag & Beantwoord.,

Ik ben 23 oktober overgestapt van T-Mobile naar Hi vanwege dekkingsproblemen bij de eerstgenoemde.

Ik heb het abonnement bij Hi via de site aangevraagd en kwam bij de optie nummerbehoud terecht. Hier stond in de rechterbovenhoek wel een vraagtekentje, maar ik dacht nummerbehoud, dat snap ik wel, dat houd in dat je hetzelfde nummer behoud na het overstappen..

Uiteindelijk klopt het ook wat ik dacht, maar er stond ook in het vakje dat je tijdens het nummerbehoud "gewoon" de kosten moet betalen voor het gebruik van eventuele telefonie en data. Bij "gewone kosten" ga ik er persoonlijk vanuit dat je de kosten die normaal gelden voor het mobiel internet abonnement wat Hi "Eindeloos Online" noemt betaald. Dit is € 9,99 per maand.

Echter blijkt dat Hi dit bij het tijdelijke nummer, wat ze een € 0,00 abonnement noemen, per MB berekenen. De kosten per MB bedragen € 2,50. Dit is mij nooit schriftelijk gemeld bij ontvangt van mijn contract, telefoon en/of SIM-kaart. Het abonnement waar ik voor gekozen heb is als volgt beschreven in een email

HTC Hero
Hi Online 35 2 jaar
Eindeloos online
1000 extra sms-jes/mnd
Hi sim-kaart
Telefoon Verzekeren

De eerste rekening ontving ik op 18 november jl. deze ging over de periode van 23 oktober t/m 8 november en bedroeg € 632,31. Hiervan schrok ik mezelf dood en heb direct de klantenservice gebeld. Na veel wikken en wegen heeft de medewerkster de klacht genoteerd en zou ik binnen 10 werkdagen reactie krijgen. Ik heb tevens direct aangeven dat ik het internet op mijn mobiel via het 3G netwerk direct ging uitschakelen en dat ik verwacht dat op een 2e factuur sowieso van de 10 dagen tussen de periode van 8 november t/m 18 november ook dit probleem verwacht. Hierover moest ik maar contact opnemen als de 2e rekening binnen gekomen was.

De medewerker vertelde me dat ik niet zou worden afgesloten doordat ik deze klacht heb ingediend. Ik heb nog aanmaningen van deze factuur gehad en werd ook nog eenzijdig afgesloten. Na enig telefonisch contact is deze afsluiting ongedaan gemaakt.
Uiteindelijk na 16 werkdagen (d.d. 11 december) heb ik nogmaals gebeld en toen kon een medewerker van de klantenservice mij melden dat de factuur is gecorrigeerd en dat ik nog € 90,19 moest betalen. Deze heb ik betaald.

Nu heb ik donderdag 17-12 de tweede rekening mogen ontvangen, deze bedraagt € 467,00. Hierover volgens afspraak direct de klantenservice gebeld. Medewerkster verteld me ditmaal dat ze officieel geen klachten mag indienen bij een € 0,00 abonnement. Verteld dat ik dit zeer vreemd vind, omdat het vorige keer totaal geen probleem opleverde. Uiteindelijk heeft ook deze medewerkster de klacht ingediend, met dezelfde 10 werkdagen wachttijd. Nu waren het dit keer een korte 10dagen.. Ik ben vandaag ( 21-12) teruggebeld met de mededeling dat ze geen correctie gaan doen vanwege het feit dat ik vorige keer al een correctie gehad heb en dat het een € 0,00 nummer betreft.

Na wat gesproken te hebben verteld ze me dat ze in een uiterst geval nog € 120,00 korting mag geven op de volgende factuur.. Maar ik moet nu wel de € 467,00 betalen. Deze is direct van mijn rekening afgeschreven. Ook willen ze hiervoor geen betalingsregeling treffen, dat doen ze pas als er 8 facturen openstaan??!!??.

Wat ik nu nog meer kan doen om toch een correctie op mijn factuur te krijgen die reëler is als de € 120,00 waardoor ik nog steeds € 340,00 moet betalen.

Graag hoor ik van jullie tips

1690 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rs
door rsmit_1 - Mar 5, 2010 om 23:34
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo, ik heb precies zo'n verhaal alleen wordt er financieel totaal nog niks geregeld! Dit is mijn verhaal:

Vorig jaar heb ik een abonnement afgesloten voor mijn zoon bij HI via GSM wijzer.nl.
Ik heb daarbij nummerbehoud aangevraagd. Half november kreeg ik een brief van KPN dat het nummerbehoud afgewezen is omdat ik het simnummer niet of niet juist had ingevuld.
Nadat ik de brief had gelezen nam ik aan dat ik daarop niet hoefde te reageren omdat ik het niet nodig vond het oude nummer perse te behouden en het nieuwe nummer van KPN zou gaan gebruiken vanaf 8 januari. ( ik ben van mening dat KPN had moeten vermelden dat het niet alleen ging om het afwijzen van het nummerbehoud maar ook dat ik op een 0 euro abonnement zou worden gezet en dat de kosten van het smsen en internetten doorberekend zouden worden )
Ik had een abonnement afgesloten met onbeperkt internet voor 10 euro per maand met 190 belminuten of sms. ( het staat volgens mij ook niet in verhouding dat je voor 10 euro per maand onbeperkt kan internetten en als je dat niet afsluit je dus voor 14 dagen € 700.00 betaald )
Mijn zoon heeft dus vanaf 8 januari dan ook gebruik gemaakt van internet in de veronderstelling dat dat onbeperkt kon. Tot ik op 22 januari de eerste rekening kreeg van
€ 335.49. Toen ik naar de klantenservice belde bleek dus dat ik op een 0 euro abonnement was gezet totdat ik aan zou geven met welk nummer mijn zoon zou gaan bellen. Daarvan was mij dus niets bekent en ik wist niet beter dat het nummerbehoud niet lukte en ik dus besloten heb om dan maar met het nieuwe nummer te gaan bellen. Vervolgens bleek dat de rekening was berekend TOT 15 januari en ik rekening pas 22 januari kreeg dus dat er ook nog een rekening achteraan kwam van 15 tot 22 januari die uiteindelijk dus € 570.29 was. Bij elkaar een rekening van € 905.78!!!! 22 januari is dus ook mijn bel/mail- traject ingegaan.
Uiteindelijk een klacht ingediend via mail waarop ik in eerste instantie geen reactie kreeg en zelf nog een keer contact moest zoeken om een antwoord te krijgen. Weer 1 ½ week verder….
Vervolgens weer gebeld omdat ik een herinnering kreeg dat ik het te betalen bedrag voor 21 februari moet voldoen anders zou ik worden afgesloten. Daar werd in het gesprek tegen mij gezegd dat ik nog wel even kon wachten met betalen omdat het sowieso nog wel 46 dagen zou duren voordat ik uiteindelijk afgesloten zou worden. Die dag ook weer een officiële klacht in gediend en daar zou ik binnenkort wat van horen omdat het een spoedklacht was. Vervolgens hoorde ik weer niks en werd de telefoon op 4 maart eenzijdig afgesloten. Weer gebeld met KPN die mij doorverwezen naar de debiteurenafdeling. Daar vertelde ze mij dat een klacht een doorlooptijd had van 4 weken en dat er tot die tijd niks voor mij kon worden gedaan. ( ze hebben dus blijkbaar zoveel klachten dat het 4 weken moet duren voordat mijn klacht behandeld kan worden )
5 maart kreeg ik een brief dat ik het bedrag voor 12 maart betalen moet anders word ik totaal afgesloten en worden mijn gegevens doorgespeeld aan stichting preventel en bij de BKR. Dat terwijl er een officiële klacht nog in behandeling is en hun 4 weken tijd nodig hebben om een reactie te kunnen geven. De enige manier om de vermelding van wanbetaler op mijn naam te voorkomen is dus gewoon eerst te betalen en als hun zo ver zijn en tijd hebben om mijn klacht te behandelen ik misschien het geld wel weer terug krijg!
Dit is volgens mij totaal de omgekeerde wereld en trek je als gewone burger weer aan het kortste eind!

stacey
door stacey - Mar 5, 2010 om 23:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

--Wat ik nu nog meer kan doen om toch een correctie op mijn factuur te krijgen die reëler is als de € 120,00 waardoor ik nog steeds € 340,00 moet betalen.--

Weinig vrees ik, Staat namelijk wel duidelijk te lezen in de uitleg/voorwaarden en die wordt je geacht te lezen Voor je ergens mee accoord gaat......

--Nummerbehoud € 0,- Abonnement
Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik: voor het bellen, sms'en en het gebruik van data betaal je het buitenbundel tarief.

Het Nummerbehoud €0,- Abonnement is geldig totdat je oude nummer overkomt van je oude aanbieder. Vanaf dat moment gaat je gekozen Hi Abonnement in. Je krijgt binnen 10 werkdagen per brief bericht op welke datum de nummerwisseling plaatsvindt.-----------
Hi info



stacey
door stacey - Mar 5, 2010 om 23:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ach Chips, dit is alweer een heel oude vraag ;-(

xp
door xperiax10 - Oct 15, 2010 om 13:57
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij dezen wil ik graag mijn klacht doen m.b.t. de werkzaamheden van Hi.

Begin april van dit jaar heb ik via het internet de Hi Online 30 2 jaar en Eindeloos online aansluiting afgesloten, met als toestel de Sony Ericsson Xperia X10. Tevens heb ik voor nummerbehoud gekozen, niet wetende wat voor heibel me hierdoor te wachten zou staan.

De afgelopen dagen heb ik, zoals iedereen met een gloednieuw toestel zou doen, gebruik gemaakt van het mobiel internet.
Ik had me aangemeld bij 'Mijn Hi'. Zodra ik op deze webpagina terecht kon, heb
ik getracht inzicht te verkrijgen in mijn actueel verbruik. Zonder succes. Vandaag, 12 april, was het systeem in de avonduren ook niet toegankelijk. Voorheen ben ik klant geweest bij KPN. Zij bieden haar klanten een actueel inzicht in het exacte verbruik inclusief verbruikskosten. De klantenservicemedewerker van Hi deelde me mee dat Hi, in de toekomst, over tracht te stappen naar dit systeem van KPN. Hij begreep het zelf ook niet, hoezo Hi nog niet beschikt over dit systeem. Hieronder valt te lezen, hoezo Hi (naar mijn mening) nog niet is overgestapt op dit systeem.

Op aanraden van de klantenservicemedewerker van Hi, heb ik op de volgende primitieve manier inzicht verkregen in mijn verbruikskosten. Namelijk door een sms te versturen naar 1200. Even later ontving ik de volgende melding, waardoor ik me kapot schrok:

"Hi Soms Online: Verbruik 138,837 MB t.w.v. € 347,03 sinds factuur 08 april".

Vervolgens weer de klantenservice van Hi gebeld. De klantenservicemedewerker, dit maal een andere, deelde me koelbloedig mee dat ik de voorwaarden maar had moeten lezen. Ik kan met 100% zekerheid vaststellen dat ik hier niet door Hi (fatsoenlijk) op de hoogte ben gesteld bij aanschaf van het abonnement en telefoon via het internet. Het staat ook helemaal niet in proportie met elkaar: € 350,- voor 5 dagen internet, terwijl je voor Eindeloos Online XtraSnel slechts € 14,95 per maand betaalt.

Hi kan toch niet zo maar mijn Eindeloos Online 'tijdelijk' degraderen naar Soms Online, alleen vanwege het feit dat ik nummerbehoud heb aangevraagd? Hi is vantevoren niet open geweest richting de klant, inzake de consequenties. Na even gesurft te hebben op de website 'kassa.vara.nl' weet ik dat ik ook niet de enige ben met deze klacht (namelijk: rsmit, masterbastie, malou036, nezerith. Om er maar een paar te noemen). En ook dat ik niet de enige ben die van mening is dat Hi zich zeer vaag opstelt met betrekking tot het Hi € 0,- abonnement.

Verder heeft Hi klantenservicemedewerker [edit redactie] mij op dinsdag 13/04 medegedeeld dat ik helemaal niet voor nummerbehoud in aanmerking kom. Dit vanwege het feit dat ik mijn KPN-abonnement (dat ik hiervoor had) reeds op 17/03 heb stopgezet. Het tijdelijk nummer van Hi is nu door meneer overgezet naar vast nummer.

Waar ik ook helemaal niet over te spreken ben, is het feit dat ik de eerste rekening al op 19/04 krijg, terwijl de factuur sinds 08/04 loopt. Dit had volgens Angela (ook dinsdag 13/04) te maken met de datum waarop ik mijn laatste factuur heb ontvangen bij mijn afgelopen KPN-abonnement. Hier heb ik als Hi klant toch helemaal niks mee te maken? Een factuur loopt over een periode van een maand!

Met vriendelijke groeten,

Hi klant

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

OH
OHRAnaarNN - Sep 21, 2023 om 22:10
Geldzaken & recht

LIJFRENTEVERZEKERING ZOEK BIJ NN

Ik heb in 1993 een levensverzekering/lijfrenteverzekering afgesloten bij OHRA en deze heeft de einddatum bereikt en moet worden uitgekeerd. Om verlies van het bedrag te voorkomen door boete en belasting moet ik voor 31 december 2023 de uitkering geregeld hebben. Na raadplegen van de www.ohra.nl/uitkerenlijftrente website en het telefoonnummer te bellen 026-4004040 bleek dat Nationale Nederlanden ... Lees meer

Abo
Abo - Sep 26, 2023 om 08:10
Auto & vervoer

Distributieriem Peugeot 2008 uit 2017 ineens kortere levensduur dan normaal is, wat te doen?

Ik heb een Peugeot 2008 van 2017 met een natte distributieriem. In juli ontving ik een brief over een terugroepactie i.v.m. mogelijke problemen met de oliedruk en de distributieriem. Gisteren controle gehad bij peugeot-dealer. Alles in orde kreeg ik te horen. Echter wel met het dringende advies dat mijn distributieriem in december dit jaar te laten vervangen. Normaal gaat een distributieriem 175.0 ... Lees meer

Ma
Kan Meta hier gewoon mee weg komen?

Kan Meta hier gewoon mee weg komen?

Afgelopen vrijdag werd mijn Facebook account gehackt. Mijn zakelijke pagina was al snel verdwenen en ik kon niet meer inloggen.
Er werden email adressen toegevoegd aan mijn zakelijke pagina en niet veel later volgde er een afschrijving op mijn Paypal van Meta met een bedrag van € 200,-. Ook stond er een maandelijkse afschrijving van datzelfde bedrag in de planning.
Ik kon de maandelijk ... Lees meer