ut
door utrecht1 Nov 8, 2006 om 18:07
Elektronica & tv

Draadloze huisbel

hallo

ik woon tweede etage in de binnenstad van utrecht

wil een draadloze deurbel.

moet afstand van 30 meter kunnen overbruggen door trappehuis en deur.

welke is de beste en goedkoopste

liefst in de buurt van utrecht

alvast dank

27303 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zal naar mijn mening niet lukken 30 meter is te ver en als het er al is duur. Ook gezien de obstakels.

Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo utrecht1,

Als ik zo rondgoogle zie ik diverse draadloze deurbellen waarbij de opgegeven afstand varieërt van 100-200 meter. In de praktijk zal die afstand ongetwijfeld niet gehaald worden, maar 30 meter moet toch wel kunnen lukken.
Kijk eens op www.conrad.nl en typ als zoekterm 'deurbel', daar vind je er al twee.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

30mtr. kan je wel vergeten. Dit heb ik uit eigen ervaring. Als hij nieuw is zal het misschien werken, maar dan zal je er waarschijnlijk elke week nieuwe batterijen in moeten doen. Die 100 of 300mtr die men opgeeft als bereik is in de vrije ruimte, dus als er geen muren, plafonds of wanden in de weg zitten.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik woon 2 hoog   circa 12 meter hoog

moet door het trappenhuis

en een houten deur

?????????

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had 2 x de draadloze deurbel van conrad en van alle twee is de drukknop die niet echt goed vasttemaken is  gejat . En dan kan je de rest ook weggooien.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 15:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

12 meter zou moeten lukken. Let op dat als je er 1 koopt dat hij dan op verschillende kanalen ingesteld kan worden, anders loop je de kans dat de bel gaat als er bij de buren aangebeld wordt. Heb zelf een Elro die op 6 kanalen is in te stellen. Ik heb ook op 1 drukknop 2 bellen werken, 1 beneden in het huis en 1 op zolder.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al drie jar een Friedland draadloze deurbel. Werkt prima over een afstand van ca 100 mtr. Gebruik hem in huis en neem hem mee naar het atelier wat achter in de tuin staat. Het was niet direct de goedkoopste maar in die drie jaar heb ik nog maar eenmaal de batterijen hoeven te vervangen. (Binnenkort trouwens weer want het geluid nemt af) Doe dus ca anderhalf jaar met een setje batterijen.

Nogmaals niet de goedkoopste maar wel goed

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook een FRIEDLAND. Die werkte eerst goed.

Maar soms moest je wel drie keer op de belknop duwen voordat de zender kontakt maakte met de bel.Het bel knopje van de FRIEDLAND heeft trouwens een zacht rubberendopje. Hierdoor blijft het soms hangen. Resutaat is dat de bel blijft gaan en als je niet thuis bent is de batterij leeg.Heb nu een HEMA bel werkt perfect.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een draadloze deurbel gekocht bij Karwei voor ik meen ongeveer € 30,00.
Het bereik is volgens de documentatie 100 meter dus met enige obstakels moet 30 meter zeker haalbaar zijn.
Veel verschillende oproepgeluiden instelbaar.
Eenvoudig aan te sluiten.
Mogelijkheid 1.
Parallel aan een bestaande deurbel in het geval dat hij in huis ergens als tweede bel moet dienen.
Mogelijkheid 2.
Asnsluiten op een meegeleverde stanaard drukknop zodat de belknop buiten nabij de deur gemonteerd kan worden en de zender via een megeleverd stuk draad ergens achter de deur gemonteerd kan worden.

Belbatterij is 12 Volt maar er zit een adapter aansluiting op de bel t.b.v. een externe voeding. Ik heb hier een instelbare gestabiliseerde voeding van Hapé (kosten € 16,00) opgezet. Deze is o.a. te koop bij de Praxis.

De voeding van de zender is een 1,5 volts batterij. Dezse batterij gebruik ik echter niet want ook hier heb ik met enig soldeerwerk een instelbare voeding van Hapé op aangesloten.
Het enoge nadeel hiervan is dat na spanningswegval het ingestelde oproepsignaal is gewijzigd in het standaard signaal en het gewenste signaal dus weer opnieuw moet worden ingesteld.

Het geheel werkt uitstekend in tegenstelling tot een draadloze bel van de Aldi (€ 10,00) die een bereik van 30 meter zou moeten hebben maar het in de praktijk dus soms wel en soms niet deed, dus niet betrouwbaar.
Tussen zender en bel 4 muren/deuren en afstand ca. 12 meter maar bij 4 deuren, 25 meter en twee gewapend betonnen verdiepingvloeren werkte alles nog goed.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een woning in de binnenstad van Utrecht moet dit zeker lukken want er zullen daar waarschijnlijk nog houten vloeren zijn.

Genoemde prijzen kunnen mogelijk nu iets afwijken want het is inmiddels 2 maanden geleden.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De draadloze deurbel van de HEMA werkt bij mij uitstekend.
En is ook zuinig in aanschaf en gebruik.

Vriendelijke groeten,
Gerard Schaefers

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

allemaal bedankt voor het advies voor draadloos bellen

het probleem is. ik woon binnenstad utrecht de aanbelknop wordt gesloopt en batterij gestolen

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus als je mijn oplossing neemt kan de zender op een plaats uit het zicht worden geplaatst en de drukknop buiten waa5r alle drukknoppen zich bevinden.
Het is trouwens een eenvoudige drukknop en te vervangen door elke andere drukknop. De kosten daarvan zijn waarschijnlijk niet meer dan € 1,00.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

willem for president

ga ben karwei kijken

drukknop buiten de batterij of adapter binnen

bedankt

ook alle anderen bedankt

klassetips

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 21:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Utrecht1

Het merk van de draadloze deurbel is Byron en is afkomstig uit Engeland.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - May 28, 2011 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een probleempje met mijn draadloze deurbel van de Hema, misschien weet iemand hier een antwoord op. Het is namelijk zo dat mijn overburen ook een draadloze deurbel hebben met hetzelfde CE nummer als de mijne, die van hun komt welliswaar uit duitsland, maar de bellen reageren wel op elkaar, m.a.w. als er bij mij iemand aanbelt gaat bij mijn overburen ook de bel. Ik heb al samen met mijn buurman gekeken of we de frequentie konden veranderen, maar dit lijkt niet mogelijk te zijn. Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ?

MvG Ron

ve
door verwijderd - May 28, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat U ,als Uw bel uit Nederland komt, kijken ofdat er in de winkel waar U die heeft gekocht iets te regelen valt. Hema dus. Misschien dat ze hem om kunnen ruilen voor een andere.Wel even in de winkel proberen ofdat die andere bel ook niet op Uw oude drukker reageert.Anders heb je er nog niets aan. Is dit niet mogelijk,omdat ze niet willen ruilen of die deurbellen niet meer hebben, dan zal er helaas weinig aan te doen zijn denk ik.Tenzij iemand die goed met electronica overweg kan iets kan veranderen.Anders zal waarschijnlijk een van beiden een andere deurbel moeten aanschaffen.
Succes.

ve
door verwijderd - May 28, 2011 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of gewoon de 'ontvanger' op een andere plaats ophangen zodat deze niet meer reageert op de deurbel van de ander....

Freya

.

ve
door verwijderd - May 28, 2011 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya

Zou het zo simpel zijn ??
Kan trouwens wel,als je de afstand vergroot dat dan het bereik te groot is voor die ander.
Zou het zeker even uit testen.
Soms kan de simpelste oplossing ook de beste ( en goedkoopste ) zijn.
Maar goed bedacht.

ve
door verwijderd - May 28, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

de motormuis schreef op zaterdag 28 mei 2011, 13:10: Freya

Zou het zo simpel zijn ??
Kan trouwens wel,als je de afstand vergroot dat dan het bereik te groot is voor die ander.
Zou het zeker even uit testen.
Soms kan de simpelste oplossing ook de beste ( en goedkoopste ) zijn.
Maar goed bedacht.

Je kunt ook een metaal plaatje achter de ontvanger monteren om de ontvangst te verstoren. De deurbel die dichtbij zit heeft er waarschijnlijk niet zoveel last van, maar een deurbel die verderop zit waarschijnlijk wel.
Kortom, er zijn best wel wat creatieve oplossingen te bedenken.

Freya