he
door henderikaa Feb 17, 2010 om 11:15
Huishouden & energie

EPDM in dakgoot???

Ons huis is 40 jaar oud en de (zinken) dakgoot dus ook. Het is dus niet zo verwonderlijk dat deze lek is en moet worden vervangen.
Nu heb ik gehoord over EPDM en dat je dat zo gemakkelijk zelf zou kunnen doen. Dit is dan natuurlijk veel goedkoper als een vakman laten komen om er een nieuwe zinken dakgoot in te zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee (positief of negatief)???

48756 6 Rapporteer

magicscanman
door magicscanman - Feb 17, 2010 om 12:27
261 Antwoorden / 0 Vragen

Als het om enkele kleine lekkage gaat, zoals een gaatje of lekke naad.
Dan kan dit zeer goed worden gesoldeerd.

Als de zinken dakgoot dusdanig slecht is dat het moet worden vervangen ,kunt u daarvoor EPDM voor gebruiken ,Bent u u handiger klusser dan kunt u dit ook zelf doen,
Mits goed aangebracht gaat dit weer 20 jaar mee

elenay
door elenay - Feb 17, 2010 om 20:21
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik denk dat je het na deze onderstaande informatie

wellicht zelf kunt doen. Er staan twee opties in, succes ermee:

Lek in zinken dakgoot dichten, klik hier.

Vr.gr.Elena

mr
door mrave - Feb 10, 2011 om 20:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben onze oude dakgoot vorig jaar zelf opnieuw bekleed met EPDM.
Wij vonden de klus erg meevallen, het enige waar even opgelet moet worden is dat het oude zink even goed wordt gereinigd. I.v.m de hechting van de EPDMlijm op het zink. Het scheelde ons enorm in de kosten door dit zelf te doen. Wij hebben de EPDM materialen destijds aangeschaft via internet bij de firma interexpress.Dit bedrijf heeft ons toen prima advies gegeven. Als ik u was zou ik het dus gewoon zelf doen, een vakman inhuren kan altijd nog.

Met vriendelijke groet,
Marcel Rave

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2011 om 20:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mrave,

De datum van deze vraag gezien?
Denk dat TS de goot al gerepareerd heeft!

ja
door jan e man - Feb 11, 2011 om 13:24
10 Antwoorden / 0 Vragen

een prima gootreparatiemiddel is gietgoot L15 ,dit is een vloeibaar 2componenten zinkrenovatiemiddel van het merk"Atabprofi",dat gewoon met een brede kwast kan worden aangebracht.

mr
door mrave - Feb 11, 2011 om 20:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edrick,

Je hebt gelijk, de datum was me inderdaad niet opgevallen.

Vr gr,
Marcel