vo
door vompy Jun 5, 2006 om 14:42
Huishouden & energie

Ervaring Aupingmatrassen

Ik zou heel graag willen weten, of er meer mensen zijn, die problemen hebben met hun Aupingmatras.

Ik heb al vanaf het begin af aan pijnklachten (nu zo'n 3 maanden) in schouders, sleutelbeen, onderrug etc.

Heb het vrijwel meteen gemeld aan de winkel en die is zoekende naar een oplossing (is dus welwillend), maar dat terzijde.

Ik heb een AVS-Vivo-Pocket-matras.

Het zou koeler zijn, als andere matrassen (wat echt niet waar is) en het heeft de nieuwste generatie veren in het binnenwerk zitten.

In mijn gevoel lig ik in een kuil weggezakt (zowel in de lengte, als breedterichting) en vormt het matras zich niet naar mijn lichaam.

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

71273 70 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als interieurverzorging en slaap/beddenspecialist willen wij u graag antwoord geven op de door u gestelde vra(a)g(en) - helaas gaat "de Nederlander" nog altijd meer prat op de merknaam (Ik heb een échte AUPING) dan op zorgvuldig uitzoeken en uittesten. Hierbij vergeet men vaak, dat diezelfde AUPING van oudsher een SPIRALEN fabriekant is, die (ook) matrassen is gaan maken...... Daar is NIETS mis mee(!) maar ze beschikken niet over de jaren lange ervaring én bijhorende expertise van bijvoorbeeld een MATRASSENfabriek als Pullman en Norma om maar een paar voorbeelden te noemen. Al langer is bekend (onder vakgenoten) dat de prijs - kwaliteitverhouding bij AUPING vaak écht zoek is en je voor de naam Auping een fors bedrag moet neertellen en later met enige regelmaat de problemen om de hoek komen kijken zoals u die beschrijft. Rustig en uitgebreid uitproberen onder begeleiding van een goede vakman/vrouw voorkomt vaak veel problemen, waarbij ook het kussen de nodige aandacht krijgt. Wellicht (maar dat kunnen wij natuurlijk niet beoordelen!!!!) heeft u zich (ook) wat teveel laten leiden door de naam en het verstelbare systeem. Als de leverancier u welwillend tegemoet treedt; maak daar dan gebruik van en neem de tijd voor een uitgebreide proef in zijn winkel. Neem geen kinderen mee(!) en ga niet op zaterdag (de drukste dag) maak een afspraak en kleed u gemakkelijk, zodat u lekker kunt gaan liggen zonder dat iedereen u onder de rok kijkt. Heeft uw winkelier geen andere merken; ga dan (proberen) bij een ander. Maar denk erom, het blijft een momentopname en garantie's kan niemand u geven. Denk er wél om, dat een vrouw ANDERS in elkaar steekt dan een vent en daarom vaak voor verschillende matrassen of uitvoeringen gekozen moet worden.......! Wees daar niet bang voor - u merkt nu - nachtrust is meer waard dan een zelfde tijkje op je matras(sen). Tot slot: Een god bed bestaat uit: Een bodem én matras die op elkaar én uw lichaam zijn afgestemd! + EEN GOED HOOFDKUSSEN! En zet uw bed bij het slapen gaan VOLLEDIG VLAK! We hopen u een beetje te hebben geholpen-u kunt ons bereiken via: rdrdecorators@wanadoo.nl

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

zo te horen is uw matras domweg veel te zacht, als ik het goed heb levert auping matrassen in verschillende "hardheden", vraag er eens naar bij de dealer, wellicht kunt u het matras ruilen voor een stevigere versie.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de goede adviezen.

Voor de goede orde: er is door (diverse) beddenspecialisten (de betere zaken) gekeken naar lichaamsgewicht en stevigte v.h. matras en zodoende kwamen we uit op een medium. Mijn man heeft de stevige versie ervan en die is mij veel te hard, omdat ik er niet in weg kan zakken (een vrouw is anders gebouwd als een man en is doorgaans breder/zwaarder op de heupen).

Auping fabriceert al ten minste 25 jaar matrassen, want 25 jaar geleden kochten wij ons eerste en hadden mijn ouders reeds matrassen van Auping.  Dus zou je mogen aannemen, dat ze ervaring genoeg hebben op dit gebied. Daarbij hebben wij een verstelbare Auping spiraal, dus zou je zeggen, dat die combinatie toch op elkaar afgestemd zou moeten zijn.

Auping zelf adviseert lichtere veren (dus die van de zachtste, soft, matras), maar dat durf ik niet goed aan, gezien mijn gewicht van 85 kg en een lengte van slechts 1.56m.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn ouders hadden (blijkbaar minder dan 25 jaar geleden) een tweetal auping spiralen met bijbehorende matras.

die matrassen waren van een soort schuim, maar dat is nu even niet belangrijk:

omdat mijn vader bijna 100 kilo woog, werd geadviseerd een tweetal dwarsliggers onder de spiraal te leggen tegen teveel doorbuigen.

mijn moeder van 60 kg had die zgn niet nodig, maar ze zijn er topch onder gekomen: die spiraal zakte als ze erop lag ongeveer 15 cm door in het midden. dan kan je nog zo'n goede matras hebben, dan lig je nog in een hoepel.

heeft u die verstevigingen aan (laten) brengen? misschien ook een overweging waard.

in ieder geval: blijf praten met uw dealer, u komt er vast wel uit want auping heeft wel een naam hoog te houden.

groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zompy, Dit is nou precies wat wij bedoelen in ons, overigens goedbedoelde, antwoord op uw vraag. Misverstanden alom. A: Iedereen riep vroeger: "Ik heb een Pullman matras" terwijl men gewoon binnenvering bedoelde..... Maar goed-wij kraken AUPING dus niet af(!) maar geven eerlijk antwoord op uw vraag over de 'ervaring' met AUPING. Eén van de nadelen (en dat bedoelen wij) is dat in veel gevallen bij AUPING het slaapcomfort ondergeschikt wordt gemaakt aan de 'verstelbaarheid' - dus matrassen die aan één zijde op de spiraal vast komt te liggen én daardoor maar aan één kant te beslapen is! Terwijl elke zichzelf respecterende matrassenfabriek u aan zal raden om uw matras REGELMATIG te draaien én te keren. Bovendien is omwille van dezelfde 'verstelbaarheid' (vaak) gekozen voor een niet al te dikke matras......(!) Terwijl juist de matrassenfabrieken steeds meer juist DIKKERE matrassen (20 - 22 centimeter en dikker!) gaan maken > JUIST voor mensen zoals U(!) Want een zachtere veer; die u schijnbaar nodig heeft - kan zijn verlies aan draagkracht 'goed maken' door extra dikte! Dus: korte + zwaardere mensen moeten een DIKKERE matras hebben en GEEN hardere! En met alle respect(!) voor de mensen waar u geweest bent (want die kennen wij niet - dus GEEN oordeel) iemand die zich beddenspecialist noemt; hoeft dat niet ook daadwerkelijk te zijn! Nogmaals - ga niet op (goedbedoeld) advies af van AUPING of welke fabriek/winkel dan ook! Ga naar een goede speciaalzaak en PROBEER een aantal matrassen uit! GA LIGGEN - en ontdek - VOEL - wat een matras met u en voor u doet! Op verschillende bodems en verschillende diktes - en verschillende hoofdkussens! Wij nodigen u graag uit voor een bezoekje aan het HTC te Nieuwengein voor een bezoek aan diverse matrassen FABRIEKEN die daar AL hun producten ten toon hebben gespreid..... Maar er is vast ook bij u een winkelier die u daar naar toe wil begeleiden. (Geen toegang zonder begeleiding) AUPING staat daar (naar ons beste weten) NIET! Nogmaals - wij kraken NIETS af - maar praat ú niets goed! Een 'miskoop' is snel gemaakt en dat is zonde en jammer; leer ervan en maak niet dezelfde fout een tweede keer! Denk aan de ezel en de steen. Succes! RDR Alkmaar PS: Vergeet nou dat verstelbare - dat gebruikt u 2 uur per week - belangrijk is SLAAPCOMFORT dát gebruikt u (gemiddeld) 8 uren per etmaal! En dat bereikt u niet door te roepen ik heb een AUPING DUS GOED! Maar Onderbed+Matras+kussen zeer goed en zorgvuldig op elkaar af te stemmen(!) individueel en op uw gemak - als u uitgerust bent! Schoenen past u ook niet na een dag winkelen! Neem uw TIJD en 'luister' naar uw eigen lichaam en NIET naar de "slaapspecialist" die naast u staat. Laat uw partner goed kijken naar uw houding als u ligt; Je kan ZIEN of iemand goed ligt of niet.... Bijvoorbeeld of je rug op de matras rust en je ribben niet naar boven steken als je op rug ligt..... Is je ruggengraat én nekwervels (redelijk)in een rechte lijn als je op je zij ligt etc. Leg uw matras eens op een BOXSPRING van goede kwaliteit - moet u eens kijken wat u voelt..........! Nogmaals SUCCES!

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies de zelfde problemen en ben net als u benieuwd of er nog meer mensen zijn. Ik heb de problemen ook direct gemeld bij de winkel welke direct contact heeft opgenomen met Auping. Het matras is omgeruild voor een tijdelijk matras en het Auping matras is door Auping van een nieuwe bovenlaag voorzien. Helaas na enige weken lag ik weer in een kuil. Dit heb ik 2 weken geleden weer gemeld aan de winkelier en is mij beloofd dat Auping op huisbezoek komt. Nog even afwachten voor mij dus.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Botia, we zouden onze krachten kunnen bundelen. Ik heb op een ander forum ook al gelezen over kuilen in Auping (spiraal) matrassen en ben van plan, om daar nog eens op zoek naar te gaan.

Misschien wil jij hetzelfde doen, want het is flink zoeken op de diverse forums.

Je hebt dus de forums waar we nu op zitten, van de VARA (vraag en antwoord), maar je hebt er ook nog op de Kassasite.

Dan heb je ook nog Forums bij Tros-Radar (www.)

Zullen we contact met elkaar houden?

Groetjes, "Vompy"

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 09:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Rdrdon", hartelijk bedankt voor je uitgebreide reacties/adviezen.

Je hebt het over de hoogte v.h. matras, dat korte dikkere mensen een hogere matras zouden moeten hebben. De Auping-AVS-Vivo-Pocket is maar liefst 24 cm. hoog! Je ziet, aan de reactie van "Botia", dat ik niet de enige ben met problemen van kuilvorming in het matras en wanneer je zoekt in de diverse forums, dan kom je nog (veel) meer van dit soort ervaringen tegen.

Toch kan ik wat met jouw reacties/adviezen, zo ben ik o.a. op diverse internetsites terecht gekomen en daardoor "wijzer" geworden.

Voor het geval anderen, die ook problemen met hun matras hebben, ook willen kijken/zoeken, volgen hieronder wat sites:

www.beddenadvies.nl (spierspanningsmeting)  www.nekpijn.nl,   www.antirugpijnmatras.nl,  www.rugproblemen.net,  www.backupbedden.nl (onderzoek spierspanning/juiste bed),  www.slaapbeter.nl

Sommige sites geven dezelfde informatie, maar welke dat zijn weet ik niet meer.

Vraag aan "rdrdon": Dus het zou voor mij beter zijn, om de vering in het matras te laten vervangen door lichtere veren, daarmee zouden de klachten dan (vermoedelijk) moeten verdwijnen. Klopt dat? (Ik slaap nu op "Medium" en zou dus beter "Soft" kunnen hebben?)

Dit is nl. ook het voorstel van Auping en de zaak waar de matrassen zijn aangeschaft.

Graag tot "horens".

Vompy

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vompy (sorry voor de fout) Helaas, op uw vraag kunnen wij noch positief, noch negatief antwoorden. Zoals gezegd de keus moet individueel gemaakt worden en het is van het allergrootste belang dat de combinatie van matras, bedbodem en kussen klopt! Hier is geen éénduidige richtlijn voor te geven - daarom vinden wij ook de diverse sites nogal gevaarlijk; hierin wordt vaak de suggestie gewekt dat je met bepaalde producten het probleem wel oplost. Helaas de waarheid is anders en ook de beste slaapspecialist kan alleen goed adviseren als de klant op diverse combinatie's gaat liggen. Misschien (Ik zeg dus: MISSCHIEN) kunt u met een opdekmatras de oplossing vinden - maar die heeft wel nadelen, vindt maar eens passende lakens bijvoorbeeld. Ga nou eens naar een beddenzaak die uw matras heeft liggen en vraag eens of ze die op een spiraal leggen en dan op een boxspring (LET OP: die zijn er ook in diverse uitvoeringen) en probeer op beide combinatie's eens een paar verschillende hoofdkussens uit. Als dat écht niet werkt, denk dán eens aan andere matras > en probeer die dan ook uit! Maar nogmaals garantie's kan NIEMAND u geven - Wij zoeken de oplossing voor uw probleem echter eerder in de ONDERLAAG, de spiraal dus(!) dan in uw matras......! Vergelijk het met een auto (slechte vergelijking hoor, maar toch) de meest luxe Mercedes met échte Pullman stoelen en superleer - zit en rijd als een paard en wagen wanneer veren en/of banden niet van hoge kwaliteit of 100% goed zijn. Een spiraal is de meest éénvoudige bodem (ja ook van Auping) die totaal niet meewerkt met de matras om het meest optimale slaapcomfort te garanderen. Een matrassenfabriek zal daarom ook (meestal) alleen boxsprings maken en lattenbodems en maar zelden een spiraal en dan alleen om tegenwicht te bieden aan de zeer dure Auping. Het is en blijft een rekensommetje: motor+banden+veren+afstelling=raceauto (of welke auto dan ook) matras+bodem+kussen = slaapcomfort! Een matras alleen of een bodem alleen kán het niet. En voor de mensen met klachten over kuilende spiralen: Ga terug naar uw winkelier en u kunt ervan overtuigd zijn dat uw klacht door Auping wordt opgelost - want hun service is prima! En wanneer er geen garantie meer gegeven wordt is het waarschijnlijk tijd voor een nieuwe bedbodem..... Dat kan heel vervelend zijn, maar de één heeft nu éénmaal eerder nieuwe banden nodig (om die vergelijking maar even door te trekken) dan een ander. Uw bed is meest gebruikte product dat u in huis heeft staan.... Ook daar kunt u wat pech mee hebben of u zich niet goed meer realiseren hóe lang u er al mee doet! Mijn vrouw riep vorige week toen haar wasmachine stuk ging: "Hoe kan dat nou, na vier jaar" Het apparaat blijkt echter al ZES jaar dienst te doen......! Als u uw best doet vindt u voldoende medestanders hoor, maar nogmaals: als uw klacht gegrond is, wordt die écht wel opgelost door de fabriek - daar kennen we Auping ook wel weer goed genoeg voor. Succes met uw problemen - maar probeer ze wél GOED op te lossen en niet half! RDR Alkmaar

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn beste rdrdon;

omdat bekend is dat spiralen doorzakken heeft auping daar dus die verstevigende dwarsleggers bij...

ik krijg echt het idee dat u de vraagsteller probeert over te halen bij u iets te kopen, in plaats van haar probleem met haar auping bed op te lossen.

ik blijf erbij dat vraagsteller gewoon met auping moet blijven praten, en raad haar ten zeerste af met een bedrijf in zee te gaan dat dit forum misbruikt om reclame voor haar eigen werkwijze te maken, want dat doet u hier: reclame maken voor uzelf, NIET de vraagsteller met haar probleem helpen.

Groetend,

Richard Faas

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mijnheer Faas, fantastisch hoor dat u onze sluikreclame herkent - dat wij toch stiekum ons adres, telefoonnummer(s) en aanbiedingen hebben laten doorklinken en u de énige bent die dat ontdekt! U moet echt bij Peter R. de Vries gaan werken; wat een speurwerk zeg. U mag ons vertrouwen geachte heer, wij hebben echt voldoende klanten en hoeven niet met slinkse manieren aan nieuwe te komen.... Als u onze eerdere reaktie nou eens écht leest, dan kunt u de volgende zin lezen: "wij nodigen u graag uit voor een bezoek aan het HTC te Nieuwegein: waar diverse fabrieken (DUS NIET WIJ)hun spullen laten zien EN : "maar er is bij u ook vast een winkelier die daar met u naar toe wil gaan"!!!!!!!!!!! Een beetje minder wantrouwen en zaken eens proberen POSITIEF te benaderen zouden u sieren en u misschien een beetje prettiger bestaan opleveren. Gelukkig dat de vragensteller wél overtuigd is van onze goede bedoelingen. Eigenlijk vinden wij u en uw reactie een beetje zielig - vind u zelf ook niet? Toch met vriendelijke groeten en u een goede nachtrust toewensend Donald Roeper. (Zie: geen reclame) PS: Wij hebben trouwens ook al meer dan eens gewezen op de uitstekende service bij AUPING én gezegd: Ga naar EEN goede beddenzaak (en dus NIET: kom naar ons) - LEER EENS LEZEN voor u reageert!

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Rdrdon,

Ik lees dit topic al vanaf het begin mee en ik kan mij, net als Richard Faas, niet an de indruk onttrekken dat u Auping wel heel erg afkraakt. Ik citeer uit uw eigen stukken:

Als interieurverzorging en slaap/beddenspecialist willen wij u graag antwoord geven op de door u gestelde vra(a)g(en)

Al langer is bekend (onder vakgenoten) dat de prijs - kwaliteitverhouding bij AUPING vaak écht zoek is

en

je voor de naam Auping een fors bedrag moet neertellen en later met enige regelmaat de problemen om de hoek komen kijken

en

dat in veel gevallen bij AUPING het slaapcomfort ondergeschikt wordt gemaakt aan de 'verstelbaarheid' - dus matrassen die aan één zijde op de spiraal vast komt te liggen én daardoor maar aan één kant te beslapen is! Terwijl elke zichzelf respecterende matrassenfabriek...

ve
door verwijderd - Jun 7, 2006 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

deel 2:

en als klap:

Nogmaals - ga niet op (goedbedoeld) advies af van AUPING

daarnaast geeft u uw email adres op: ...decorators@....nl

Dit overtuigt MIJ in iedergeval NIET van uw goede bedoelingen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik ben het met Richard Faas eens dat je in eerste instantie moet blijven praten met de leverancier, vooral daar de problemen er pas kort zijn. Een soort van hetze tegen Auping lijkt mij vooralsnog niet aan de orde en zelfs behoorlijk ongehoord.

Met vriendelijke groet,

Linda

ve
door verwijderd - Oct 25, 2006 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben benieuwd hoe het met jou vergaan is sinds je 'kuilenbed', morgen arriveren mijn nieuwe AVS Cresto matrassen van Auping...

Het advies aan jou om een zachtere matras te nemen leek me vreemd; je weegt 85 kilo en dan zit je al tegen de uiterste grens tussen medium en stevig aan! Volgens de Auping site dan. Ik weeg zelf 89 kilo en ik lag in de winkel toch echt alleen maar goed op de stevige matras; de medium vond ik inderdaad kuilig liggen. In een bochie, zeg maar. Op mijn zij was dat nog wel redelijk maar op mijn rug lag ik echt in een V-vorm naar mijn gevoel. Volgens mij is medium inderdaad te zacht voor jou! Vertel nog eens hoe 't afgelopen is...

Overigens kan je over elk merk wel een verhaal met kuilen of voelbare veren vinden, van Ikea tot Pullman. Kwestie van de goeie matrasstevigte kopen en natuurlijk ook, het geluk hebben dat er niks mankeert aan jouw exemplaar...

ve
door verwijderd - Oct 27, 2006 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om een lang verhaal kort te maken:

Mijn matras is teruggenomen door de zaak waar die gekocht was en ik heb mijn geld teruggekregen, omdat er teveel haken en ogen aan zaten om het in orde te maken.

Ik heb ergens een aanzienlijk goedkoper matras gekocht, met de intentie er zo'n 4-5 jaar mee te doen en dan zie ik wel weer.

Gezien mijn leeftijd weet ik niet of bepaalde klachten daardoor komen, of door het slaapcomfort.

ve
door verwijderd - Oct 28, 2006 om 03:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Vompy,

Lijkt alsof het voor jou in orde is gekomen.

Ik sliep nu twee nachten op mijn AVS Cresto. Slaap als een roos (enerzijds) maar heb een uurtje of 3 rugpijn in de ochtend (anderzijds). Niet in bed, maar als ik een uurtje of wat op ben. Gaat ook weer over. Lig dus eigenlijk heerlijk, maar ja. Die ochtenden. Ik wacht een weekje of 2 af. Mijn oude matras had ook een enorme KUIL, want 30 jaar oud (schandalig inderdaad), dus even wennen lijkt normaal. Ik heb nu in ieder geval al geen nekpijn meer omdat ik niet meer zo idioot mijn nek hoef te strekken vanaf die kuil. Dus dat is weer een pluspunt. Maf ze!

ve
door verwijderd - Oct 31, 2006 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer/of/mevrouw Faas & Solar -- U heeft gelijk wij zijn boeven, oplichters en schorem van de bovenste plank - wij hebben geen 35 (vijfendertig jaar) ervaring en hebben ook niet in de grootste en beste beddenspeciaalzaken gewerkt. Ook hebben wij niet al 15 jaar een bedrijf dat geen klachten verzameld, maar over zo'n 200 referentie's van tevreden klanten beschikt! Wij zijn uitschot en proberen iemand (in dit geval de vragensteller) haar hele vermogen, haar huis, auto en echtgenoot + familie afhandig te maken......! (wat raar toch dat ZIJ ons advies en antwoord wél waardeerd!) Heeft U beiden nou écht niets anders te doen? Wij proberen oprecht iemand te helpen - en JA àls er iemand zou zijn die denkt: Goh, dat is iemand die verstand van zaken heeft; laten we die eens inschakelen bij de aanschaf van ons nieuwe bed - dan zijn wij daar niet vies van; sterker nog: dan zijn wij heeeeeel blij en tevreden! Mogen we? Wij nemen tenminste de moeite om op dit forum te reageren......nietwaar! Overigens kunnen wij U uit de droom helpen hoor; ook wij verkochten en verkopen Auping en ALLE andere merken - dus iets of iemand afkraken is voor ons zinloos en geeft geen enkel voordeel. Wij kraken Auping dus ook niet af (lees eens goed wat er staat) maar merken alleen op dat mensen zich (heel menselijk) wel eens door de verkeerde argumenten laten leiden of overtuigen. Dat kan natuurlijk tegen het zere been zijn, maar zachte heelmeesters, maken nu eenmaal stinkende wonden. Half Nederland heeft te grote of te kleine meubelen in huis en de verkeerde vloerbedekking en dat vinden wij alleen maar erg en zeker niet leuk of een reden om zaken af te kraken......! Wél om mensen THUIS te bezoeken en ze dáár van advies te dienen en eventueel later naar de FABRIEK te brengen om dáár een keus te bepalen...... Overigens geheel GRATIS en geheel VRIJBLIJVEND - resultaat: 200 referentie's van TEVREDEN klanten ZONDER SLAPELOZE NACHTEN OF RUGKLACHTEN DOOR EEN FOUT BED! Groetjes en ook U helpen wij graag - RDR Alkmaar.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben 35 jaar beddenspecialist en met alleen de vraag over de matras los je het probleem niet op. Waar ligt de matras op ?

Bij een doorgezakte ondergrond krijg je ook dit effekt. Met je vlakke hand drukken op het middengedeelte en dan op het hoofd/voeteind. Is het in het midden zachter, dan krijg je het hangmat-effekt en dat los je met de duurste matras niet op.

Ten tweede, was is uw gewicht en welke uitvoering heeft u.

Meestal is er een soft/medium of stevig. De gewichtsklasse hierbij is bij normale bouw. Ben je klein en voor je lengte zwaar, dan zou je volgens de informatie soft moeten nemen, maar daar het gewicht over een kleiner deel wordt verdeeld moet je medium of stevig nemen.

Bent je zwaar op de heupen, moet het middengedeelte van de matras verstevigd zijn.

U kunt met b.v. een kussentje uit een tuinstoel onder de matras bij het heupgedeelte een proef nemen.

Het merk zegt niets, wel een verantwoord advies.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2006 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wm45mans

Helemaal gelijk, er zijn nogal wat factoren die een rol spelen bij een goed bed. En dat is voor iedereen verschillend. Het is niet  alleen een kwestie van een hard of zacht bed. Maar ook van ben je allergisch etc. En een goed matras hoeft niet altijd de duurste te zijn.

Mijn kassa collega’s die hier antwoorden wil ik opnieuw vriendelijk verzoeken winkeliers NIET op de persoon aan te vallen als ze hun mening geven. Ook hun mening is hier belangrijk en welkom.

De vraagsteller is volwassen genoeg om zelf de waarde te beoordelen. Dat hoeven wij niet voor hen te doen. Als wij hier zeggen van je moet niet een Philips TV kopen maar een Panasonic, of noem maar wat op, doen we precies hetzelfde. Dus eens zijn hoeven we het hier niet, maar we kunnen onze mening wel onderbouwen zonder  iemand op de persoon aan te vallen of wat hij heeft, want dat vind ik wel erg kortzichtig.  Kassa moet voor iedereen toegankelijk blijven, dus laten we daar onze best voor doen. Hartelijke groetjes, Elena

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels heb ik enkele weken op mijn Cresto gelegen (zie eerdere reactie) en helaas kan ik er in het geheel niet op slapen. Na twee weken was ik geradbraakt: hele erge rugpijn, pijn net onder de heupen onder het been (leek wel gekneusd). De rugpijn ging over toen ik partners medium probeerde (ik had een firm) maar de pijn onder de heupen bleef. Die verdween pas nadat ik mijn oude matrasje op de nieuwe Auping spiraal legde. Dus daar zit ik dan. Beddenwinkel raadt mij een latex matras aan van dezelfde hoogte, AVS Adagio latex, naar mijn gevoel zou ik dan de soft moeten hebben. Auping van zijn kant wil de matras ook wel naar medium pocket ombouwen zonder zones maar ja, daar gaat denk ik de pijn in de heupen niet van over want die heb ik op partners matras ook en die is ook medium. Nu rekent de beddenzaak mij € 340,0 voor het ombouwen naar latex... Hier nu, word ik héél erg verdrietig van want: wat vreemd is: de matrassen voelen in de winkel anders aan. Partner, die thuis het gevoel heeft op een bult te liggen, heeft dat gevoel in de winkel niet. Wil de matras toch houden omdat hij juist van zijn rugpijn is afgeraakt met zijn medium matras. Maar toen hij nog een keer meeging met mij naar de winkel en op de medium ging liggen zei hij meteen: hee, dat lijkt wel mijn matras niet. Deze ligt heel anders. Je vraagt je af hoe zoiets kan... ik dacht namelijk dat ik me dat verbeeldde, dat ik het gevoel had dat ik een heel andere matras had gekregen. Maar dat gevoel heeft hij dus ook. Is er nog iemand die dit snapt? In de winkel liggen ze namelijk ook op een spiraal van Auping. Ze zullen de spiralen toch zeker wel vlak leggen in de winkel .....?????

ve
door verwijderd - Jan 25, 2007 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook dezelfde problemen. Ik heb een 2persoonsbed, en iedere keer heb ik een gat in het midden... Ze zijn al 2 keer 'gemaakt', maar dat helpt niets. De verkoper wil er niets aan doen... Wat kunnen wij het beste doen?

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies 2 jaar geleden een Auping Adagio pocket firm gekocht. Tot ongeveer een half jaar geleden geen klachten ondervonden. Nu word ik na ongeveer 4 liguren wakker van de pijn in mijn onderrug. Geen enkele houding helpt. Ik voel een duidelijke kuil bij de heupen. Ik ga dan op de bank in de kamer liggen. Ligt prima gedurende de laatste 3 uur. De firm is volgens de verkoper voor mij te hard. Ik schommel rond de 90 kg en ben circa 1.85 cm. Adagio medium getest in de winkel. Ook niet goed. Ombouwen heeft dus ook geen zin en kost tussen de € 200,- tot € 250,- Ik zou de Maestro moeten hebben. Heeft iemand hiermee dezelfde problemen? De firm en medium van Maestro verschillen voor mij weinig. Prijsverschil tov Adagio circa € 300,-. Om geen hoogteverschil te hebben zou mijn vrouw ook moeten overstappen. Mijn vrouw wil nu graag een ombouw Auronde 1000. Ze vindt alleen spiralen en matrassen weinig romantisch (haha). Blijkt dat de Auronde alleen met spiralen wordt geleverd. Weinig flexibel. Al met ga je rekenen en merk je dat de prijzen van Auping al gauw richting een kwaliteits boxspring gaat. Er zijn enkele kortingacties van bijvoorbeeld Norma. We weten nog niet wat te doen. Voorlopig is het alternatief de bank in de kamer beneden. Ook niet romantisch, maar mijn vrouw heeft wel meer aan mij.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle binnenwerken zoals latex en pocketvering komen van toeleverantiers. Dit is ook het geval bij b.v. Pullman en andere merken. Auping maakt alleen de spiralen zelf. De opmerking m.b.t. het doorzakken van de spiraal is door de dwarse spanning niet meer mogelijk. Ook een lattenbodem veert op de plaats van b.v. de heup door. Wel blijf ik erbij, dat te weinig gekeken wordt naar de bouw van de mensen. De beste ervaring als beddenspecialist is een matras met een stevig middendeel en een zacht schouderdeel. Afhankelijk van het gewicht, mag het middendeel harder zijn. Ik heb nog nooit een matras zien kuilen aan het hoof danwel voeteind. De matras kuilt altijd in het midden, dus daar zouden de fabrikanten aandacht aan moeten besteden. Volgens mij is het middendeel zo te maken, dat er minder deformatie ontstaat. Ook is het afhankelijk van de persoon, want wanneer je veel draait en je veel omgooit in je slaap, dan zal je sneller kuilvorming krijgen.

ve
door verwijderd - Mar 13, 2007 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Ik schrik even bij het lezen van de slechte ervaringen en commentaren bij het Auping slaapsysteem. We zijn van plan een nieuw slaapsysteem aan te kopen omdat we de laatste tijd nogal veel last hebben van rugpijn. We waren aan het twijfelen tussen Swissflex en Auping, met een lichten voorkeur voor Auping (omdat hun matrassen in soft, medium en hard te verkrijgen zijn en bij SwissFlex is dat enkel soft en hard).

Welke is de beste, een lattenbodem of spiraalbodem? Blijkbaar kan niemand daar echt een sluitend en wetenschappelijk antwoord op geven.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2007 om 09:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds maart een AVS Inizio Pocketveringsmatras. Waar ik niet zo lekker op slaap als waar ik op gehoopt had, voornamelijk door rugklachten waar ik 's ochtends wakker mee wordt.

Zoiezo zou ik niemand de spiraalbodems willen aanraden. Het grootste nadeel is dat hij in het midden (in de breedte van de bodem) veel meer veert dan aan de zijkanten. Ik heb een 160 bed (2 bodems) en dat betekent 2 harde zijkanten en een breed hard middenstuk. Ik moet eigenlijk precies in het midden gaan liggen van een bodem voor een behoorlijke vering, wat betekent dat er van de 160 cm zo'n 40 cm overblijft met behoorlijke vering. Ok eigenlijk 2 x 40 cm maar ik slaap in m'n eentje en kan maar op één plek tegelijk liggen.

Dit probleem zou volledig opgelost worden met een boxspring aangezien die over de gehele breedte gelijke ondersteuning biedt. Ik snapte al niet waarom mensen toch zo dol zijn op boxsprings, nu wat meer :) Misschien komt het ook door de geringe dikte van mijn matras (18 cm) waardoor de bodem beter te voelen is.

Ik heb echter gekozen voor een lattenbodem omdat een boxspring nog meer veert dan een spiraalbodem en ik heb al het idee te zacht te liggen. De latten zitten boven de ophanging dus ook in principe over de gehele 160 cm gelijke ondersteuning, steviger dan een boxspring.

Mijn Auping matras op een lattenbodem (ik dacht eerst dat die combi niet kon maar op een goede lattenbodem met veel latjes kan het wel) bevalt al stukken beter maar nog steeds rugklachten. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen, alles lijkt op geklooi en aanmodderen. Ik heb gewoon een te zacht matras ben ik bang.

Als ik het opnieuw zou mogen doen lijkt mij een steviger combinatie van boxspring/matras ideaal, of een combinatie lattenbodem/tafalay latex matras. Dit laatste omdat wat ligcomfort betreft mijn vorige matras, een RHF traagschuimmatras echt wel erg goed was, geen rugklachten. Maar die was weer te warm voor mij wat ook minder zou moeten zijn met Tafalay Latex.

Oftewel, erg balen omdat ik 1350 euro's heb uitgegeven met het idee nu eens iets echt goeds te kopen, zonder het gewenste resultaat. Voor de duidelijkheid, ik heb er in de winkel gewoon op gelegen naar tevredenheid. M'n enigste fout is geweest enkel naar een Auping winkel te zijn gegaan ipv een winkel met verschillende merken.

Mijn tips:

  1. Ga naar een winkel met meerdere merken

  2. Koop geen spiraalbodem maar een lattenbodem of boxspring

  3. Wees niet te impulsief (zoals ik)

  4. Ga niet teveel af op wat anderen je aanraden of vertellen!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2008 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met belangstelling heb ik dit topic gelezen.
Ik kwam hier omdat ik in mijn nieuwe Auping Boxspring na twee maanden gebruik ook in een kuil lig...

Sinds begin november 2007 hebben die boxspring in gebruik.
Onze Pirelli lattenbodem en matrassen waren een flink aantal jaren in gebruik geweest, en ja... algemeen wordt aangeraden na een x aantal jaren bedbodem en matrassen te vervangen.
We zijn niet over één nacht ijs gegaan! Lang wikken en wegen...  veel proefliggen... advies van de specialist etc...
Die specialist is overigens een gespecialiseerde bedden leverancier.
Een gerespecteerde zaak in Midden Nederland.  Hier een bed aanschaffen moet goed gaan!

We hebben uiteindelijk gekozen voor de Auping. "Dublin Maximus"... niet de minste dus. Twee maal een één persoons opstelling. Naar onze mening een prima mix van prijs en kwaliteit. De topmatras is een Auping "Comford".
De eerste weken geen enkel probleem. Ligt heerlijk.
Maar sinds twee weken een heel andere situatie.
Het is alsof ik in een kuil lig. Ik slaap er niet meer lekker door. Als ik wil draaien moet ik mij uit een kuil werken. Ik zoek de zijkanten van het bed om wat rechter te liggen.
Die kuil is ook zichtbaar. Zou je een latje over de topmatras leggen dan zie je tussen buitenkant en hartlijn van de matras een  verschil van pakweg 3 cm.
De ondermatras lijkt echter helemaal vlak.
Een plaat multiplex onder de topmatras haalt het kuil gevoel helemaal weg. Dat ligt dan wel wat erg vlak, maar n.m.m. een hele verbetering t.o.v. het liggen in "de kuil".
Tja.... je gaat expirimenteren...

Begin januari 2008 de leverancier ingeseind. "Hier gaat iets niet helemaal goed". "We zijn niet tevreden".
Die is komen kijken.
De topmatras is een "comford". Dat ding bestaat uit koudschuim met een stevige wollen overtrek. Het koudschuim zou hetzelfde spul moeten zijn als Tempur gebruikt.
Volgens de leverancier is het "normaal" dat er een "deuk" in de topmatras ontstaat. "De matras neemt de contouren van het lichaam aan". De hoeveelheid toegepaste wol zou daar oorzaak zijn.

Dit nu lijkt mij onzin. De toegepaste koudschuim garandeert juist een optimale correctie; deukt niet in.
Het woord van de "specialist" tegenover dat van een consument.

Inmiddels heb ik van de leverancier een andere topmatras in bruikleen gekregen. Een met een "gewone" kunststof vulling.
Maar wel weer met een mooie wollen tijk er over heen.....

Mijn eerste constatering is dat de "kuil" nagenoeg weg is.
Het bed lijkt in het midden iets zachter te zijn dan aan de randen. De leverancier stelt dat ook dat normaal is... (Bij mijn oude Pirelli matras en bedbodem nooit enige kuilvorming of doorzakken gehad en was over de gehele breedte even zacht/soepel).
Het ligt in elk geval weer een stuk beter.
Maar ik stelde al;  hoe gaat dit op termijn?  Gaat dan de wol weer parten spelen, waar de leverancier bij de "comford" topper naar wijst?
De toekomst zal het leren.

Voorlopig is mijn bed een verschrikkelijke miskoop.
Maar hoe is zo iets te voorkomen?
Al ga je nog zo veel proefliggen... het wordt dan niet duidelijk dat er twee maanden later een kuil ontstaat waarvan de leverancier (de specialist) stelt dat dat "normaal" is.
Ik schrijf dat "normaal" tussen aanhalingstekens, omdat ik van mening ben dat een kuil gewoon niet hoort.
O ja... de leverancier stelde ook dat nog duurdere toppers, met b.v. paardenhaar, nog veel meer "contourvorming" vertonen.

Ik voel me voor de gek gehouden... Nilsson, Hastens hebben net als Auping ook kuilen?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2008 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

zou temptur iets voor u zijn?

althans bovenmatras(anders kom je smorgens je bed niet meer uit.
heb zelf slechte rug, en heb al temptur kussen. dit is het enige kussen ter wereld volgens mij wat ondersteunt. heb er al tig gehad.
matras nog niet .wel proef op gelegen. durf het nog niet goed aan
omdat je er niet veel mee kan doen(zuigen.opschudden)

ve
door verwijderd - Jan 16, 2008 om 06:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen lijkt mij de vergelijking met het strand niet zo'n goede vergelijking met een goed matras, wel met een matras met kuilvorming. Als je op zand ligt wat zich aangepast heeft aan je lichaam en je draait je om dan is er geen zandkorrel die omhoog komt - en een kuil dus ook niet. Terwijl het draaien van het lichaam constant om een nieuwe aanpassing vraagt en dus steeds vanaf een nulpunt moet beginnen. Zonder kuilen dus :)

Kuilen lijken mij om die reden niet de bedoeling van een goed matras.

Overigens krijgt mijn Auping matras ook een lichte kuil na een paar maanden, en dan heb ik heb al gedraait (horizontaal).

ve
door verwijderd - Jan 17, 2008 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten wij nu alles een keer op een rijtje zetten. Vast staat, dat er, ondanks andere reacties, bij bijna alle fabrikanten zoals, Pullman, Norma, Eastborn, Auping enz. geen interieuren van matrassen zelf wordt gemaakt !!! Alle fabrikanten krijgen een half fabrikaat aangeleverd. Polyether/koudschuim wordt gemaakt door Recticel, Draka, Polypreen enz. Dit zijn grote schuimfabrieken, waar de matrassenfabrikanten hun product bestellen. Latex/schuimrubber komt van Vredestein, Pirelli, Dunlop enz en de binnenveringen, zoals de pocketvering en de bonell vering komen uit grote Duitse fabrieken. Bij de matrassenfabrieken worden deze interieuren alleen afgewerkt. Bij pocketvering is het heel makkelijk om veren van verschillende draaddiktes samen te voegen en daardoor z.g. comfortzone's te creëren. De comfortzone is afhankelijk van uw bouw. Houdt er rekening mee, dat ieder mens anders is. Een merk zegt wel wat over kwaliteit, maar niets over goede ligging.

Ga naar het strand en beweeg uw lichaam in het zand. De vorm die het zand aanneemt, moet ook uw matras aannemen. Dan heeft u overal steun. Hoe mooier men gebouwd is, zoals smalle taille en brede schouders, hoe meer correctie men nodig heeft op de juiste plaatsen. Dus als de comfortzone niet op de goede plaats zit, heeft men er niets aan en werkt het tegen.

Een goede en verantwoorde slaapadviseur zonder merkgebondenheid zou u een verantwoord advies kunnen geven.

[edit- emailadres verwijderd door redactie]

ve
door verwijderd - Jan 17, 2008 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee... Tempur is niks voor mij.

Ik ben een onrustige slaper.
De eigenschap van het toegepaste traagschuim is dat het je ahw 'omsluit'.
Dat heeft als gevolg dat het inspanning kost om te draaien op zo'n bed.
Tempur draait dit nmm om, door te stellen dat je op een Tempur minder draait.....

In je slaap hoor je je soepel te kunnen bewegen. Je hoort makkelijk te kunnen draaien. Je wilt tenslotte ook niet vastgebonden liggen.
Mensen die weinig draaien kunnen Tempur als fijn ervaren vanwege die 'insluiting'.

Dat is wat ik inmiddels geleerd heb van alle lezen en proefliggen.
groeten,     josz

ve
door verwijderd - Jan 17, 2008 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal eens met je antwoord.
Mijn bed heb ik ook volgens alle regels aangeschaft. Veel proefliggen.
Maar ja...  met dat proefliggen wordt niet duidelijk of er na 2 maanden gebruik een kuil in de matras komt.

Dus terug naar het eigenlijke topic: Kuilen in Auping matrassen.
Daar startte "vompy" in 2006 dit topic mee.

Ik moet nog even iets corrigeren. Mijn topper is een "Superieur" geen "Comford".

Na twee maanden in gebruik zit er dus een kuil in.
Inmiddels heb ik contact opgenomen met de Koninklijke Auping.
Het gaf nog wel even wat voeten in de aarde voordat men mij als eenvoudige consument te woord wilde staan. Maar uiteindelijk heb ik mijn verhaal kunnen doen.
Auping stelt ook dat van een kuil na twee maanden gebruik geen sprake mag zijn.

Mijn matrassen gaan terug naar Auping... voor onderzoek.
Ik zal een aantal foto's bijsluiten, waar duidelijk de kuil op zichtbaar is: zeker 3 cm.

Leuk hoe dit in elkaar steekt.
De leverancier dacht aanvankelijk de zaak letterlijk "recht# te praten.
Neemt hij nl. de klacht aan, en krijgt hij later geen support (erkenning) van Auping dan zijn de kosten voor hem. Tja...
Omdat ik zeker weet dat die toppers niet deugen heb ik vertrouwen in een goede afloop. Gelijk hebben betekent nog steeds niet dat je ook gelijk krijgt...

Natuurlijk ben ik wel teleurgesteld in mijn leverancier...
Maar de firma stelt zich nmm ook erg "afstandelijk" op.
Lastig om deze aankoop gecorrigeerd te krijgen... we praten toch over enkele duizenden euro's....

ve
door verwijderd - Jan 17, 2008 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Begin 2007 begonnen wij uit te kijken naar een nieuw slaapsysteem. Op dat ogenblik sliepen we al een 5 tal jaar op een Ikea lattenbodem met Beka matras in koudschuim (kostprijs rond de 650 euro voor een tweepersoons-matras). Heel tevreden van de matras gedurende een periode van 5 jaar en plots sliepen we minder vast, begon in meer te woelen en tegen de ochtend kon ik precies geen goede ligpositie meer vinden. We waren tevens wat uitgekeken op het Ikea bedframe.

We hebben veel slaapsystemen bekeken en mijn persoonlijke voorkeur ging uit naar een Swissflex slaapoplossing. Het nadeel was het dure prijskaartje. Ik wou in twee stappen kopen (eerst de bodems en matrassen en dan in een tweede fase een bedframe) maar mijn partner was het hier niet mee eens en wou direct beide.

We zijn voor een tussenoplossing gegaan en een Auping slaapsysteem gegaan met Vivo pocket matrassen. In de winkel lag de matras goed en aangenaam maar ik denk dat iedereen het er eens over is dat een ligtest van een aantal minuten niet te vergelijken is met een nachtje slapen.

De overstap van een lattenbodem naar een anders slaapsysteem was een verkeerde keuze. Ons slaapcomfort is er niet beter op geworden. Tegen de ochtend liggen we nu beiden te draaien en vinden we maar geen deftige slaappositie en sinds we deze matrassen hebben sukkel ik met stijfheid en pijn in schouders en nek. Ik heb al alle mogelijke hoofdkussen getest (inclusief die van Auping). Ik kan niet zeggen dat er kuil of put is maar de matras ligt na een tijdje gewoon niet meer comfortabel.

Zelf hebben we twee afzonderlijke matrassen, een koude en een warme maar daar is weinig van te merken.

De volgende zal een Swissflex zijn en dat zal geen maanden meer duren.

ve
door verwijderd - Jan 18, 2008 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De reacties zijn allemaal eenzijdig.

Vast gegeven is de bouw van de persoon. Mijn voorbeeld m.b.t. op het strand gaan liggen en je lichaam bewegen is, dat je duidelijk ziet, of je een holle rug hebt, danwel een stevig achterwerk, danwel brede schouders. Je kan ook voor de spiegel gaan staan. In overleg met therapeuten, (ik heb voorlichting gegeven aan therapeuten en ben 35 jr werkzaam geweest in een echte speciaalzaak) is het zo, dat de wervel een bepaalde groei heeft. De spieren en spierkapsels om de wervel moeten 's nachts ontspannen en uitrusten. Heb je dus een holle rug, moet je bibs dieper in de matras zakken om de holte te vullen. Heb je een kaarsrechte rug, moet je op een harde matras liggen, die niets hoeft te corrigeren. (Dit met rugslapers). Wanneer je op je zijkant ligt, moeten je schouders in de matras kunnen zakken enz.

Welk product is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Latex is warm, maar zeer geschikt voor rheumapatiënten. Binnenvereing is koeler en koudschuim ligt er tussenin. De z.g. traagschuimmatrassen, die je lichaam vormen heb je ook in verschillende hardheden en weerstanden. Tevens moet je er rekening mee houden, dat dit soort producten werkt op de druk en warmte van je lichaam en daardoor wat warmer zijn. Traagschuim is in vele s.g. te leveren tot sg 80. Dus sg50 werkt anders als sg80. Er bestaat dus geen goed product.

Een goede matras is een matras die voor jouw bouw en gewicht de juiste correctie en ondersteuning geeft.

Het kan best zijn, dat een goedkope matras de juiste ondersteuning geeft. Neem hem en koop dan wat eerder een nieuwe matras. Bij een type body-builder heb ik bij het hoofdeind de latten van de lattenbodem omgedraaid om een verlaging te krijgen en geen druk op de schouders. Dit werkte perfect.

[mailadres verwijderd door de redactie]

ve
door verwijderd - Jan 18, 2008 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de bouw van Ik en  mijn Vrouw, grote verschillen en het waterbed is vaak een goed alternatief, net als hier enkele berichten hierboven over het in het zand liggen.. altijd goed en geen te diepe kuilen.

De Hardheid kun je aanpassen door meer of minder water erin dus aanpasbaar en vrij lange levensduur.

Het nadeel van hoge stroom verbruik is als je dubbel tarief meter zou hebben via schakelklok op te lossen want deze grote massa bleef lang genoeg op temperatuur en 8 uur per dag opwarmen is voldoende tegen goedkope nacht tarief....

ve
door verwijderd - Feb 22, 2008 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter aanvulling:
De topper "Superieur" voor onze Auping Dublin Maximus, verttont inmiddels een nog forsere kuil.
Het matras is ook niet rechthoekig meer. Het heeft een meer ovale afmeting gekregen.

Vreselijk slechte kwaliteit dus.

Mijn leverancier heeft nieuwe toppers besteld. Die "superieur" wil ik niet meer... ik vertrouw dat product van Auping niet meer. Er wordt me nu de "gewone" "De Luxe" geleverd.
Auping echter wil dit niet anders regelen alsof het een nieuwe bestelling betreft; levertijd 13 weken!

Ze wilden wel graag mijn "Superieur" topper hebben... zonder daar iets tegenover te zetten.

Bij Auping wordt de telefoon opgenomen met "Koninklijke Auping".
Vanuit een ivoren toren wordt de klant genegeerd.
Als ik escaleer wordt beloofd dat met mij contact wordt opgenomen.... maar het blijft stil.

Ik kan maar één advies geven; Blijf weg van Auping.
Slecht product en totaal geen service. Men ziet de klant bij de "Koninklijke auping" als gepeupel,,,, grauw.  Triest hoor.

ve
door verwijderd - May 19, 2008 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook de nieuwe toppers "De Luxe" van Auping gaan na drie maanden weer deuken.
"Contourvorming" stelt de leverancier.
Ook een Hästens zou dat doen, weet mijn slaapkenner.
Is dat werkelijk waar? Heb je op een Hästens net als bij mijn Auping Dublin Maximus na drie maanden gebruik het gevoel dat je in een geultje ligt?

Ik kan me dat niet voorstellen. Ik wil gewoon een vlak matras houden... Dit ding deukt na 3 maanden gebruik bijna 4cm!
Ik rol 's avonds weer mijn deuk in...    Of hoort dat idd?
Hoort dit bij het concept van topmatrassen????
Binnenkort komt er iemand van Auping...

ve
door verwijderd - Oct 20, 2008 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Ik ben blij dat ik eindelijk een site heb gevonden waar het onderwerp auping matras aan de kaak gesteld wordt. In feruari heb ik mijn auping matras van meer dan 1200 euro in gebruik genomen, ik had na 3 dagen een kuil m.a.g. een zere rug. Ben nu nog met auping bezig om dit op te lossen!! Keer op keer komen er kuilen in de mij geleverde matrassen. Na twee matrassen heb ik de verkoper verzocht mijn geld terug te geven maar dat doet hij niet daar auping ook geen geld retourneren wil. Letterlijk pijnlijk probleem.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er nog mensen die wel goede ervaringen hebben met Auping, ik slaap er namelijk al meer dan 10 jaar op en heb nog nooit klachten gehad. Iedereen wordt toch wel eens wakker met een beetje rugpijn of andere klachten na een nachtje slapen. Hoeft niet direct aan het matras te liggen denk ik.

ve
door verwijderd - Oct 23, 2008 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De goede ervaring doe je op als je van Auping een tijdelijk matras krijgt.
Dan slaap je voor een paar weken weer als een roos. Zodra je eigen matras weer terug is denk je 's nachts in je "kuil" aan een cryptogram "veel Geld voor veel Pijn" (5)

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 01:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eigenaar van een beddenspeciaalzaak wil ik ook graag even reageren.

Punt 1: RDR decorators is GEEN dealer van Auping. Erg makkelijk om dan zo over een doorgaans zeer goed product te praten. Verder zal ik hier geen woorden aan vuil maken.

Punt 2: Bij een product/merk als Auping, worden jaarlijks duizenden matrassen verkocht. Het is nagenoeg onmogelijk om elk product perfect te maken, dus er zullen altijd probleempjes zijn. Nadeel van sites als deze, is dat men hier eigenlijk alleen maar op komt als men een klacht heeft. Zo lijkt het al snel alsof het nooit goed kan gaan. Dit is uiteraard niet zo! Uit eigen ervaring weet ik dat er verhoudingsgewijs op Auping maar zeer weinig klachten zijn. De meeste klachten komen voort uit verkeerd advies, of dat men zelf niet genoeg informatie heeft gegeven bij de verkoop. Daarnaast is Auping als bedrijf echt niet de slechtste, en wilt over het algemeen graag meewerken aan service.

Punt 3: Zoals wm45mans ook al aangeeft: Alleen gewicht is niet voldoende om een matras te bepalen. In de winkel kan een ervaren en juist getrainde verkoper beter inschatten, of door middel van vragen, een beter advies geven wat voor matras nodig is. En dat zijn heel wat meer factoren dan alleen het lichaamsgewicht.

Ten slotte hoop ik voor topicstarter en andere mensen die klachten ondervinden dat ze er tesamen met de dealers en auping uit kunnen komen en weer kunnen genieten van een goede nachtrust, daar gaat het immers om!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2008 om 02:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ scoobysport,

Heeft u de datum van het topic gezien?

Uw argument dat u op deze site alleen maar negatieve ervaringen ziet is niet te onderbouwen. Wij wisselen ook wel positieve ervaringen uit.
Men kan het ook zó zien:
Niet alle mensen welke problemen hebben met Auping komen op deze site. Dus met hetzelfde gemak waarmee u Auping problemen bagatelliseert, kan ook gesteld worden dat er nog veel meer problemen met Auping zijn.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2009 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik heb zo'n 2 jaar geleden de Auping Superbox gekocht met 2 motoren voor een verkoopprijs van zo'n €9.000 en het is ronduit een drama! Zelf heb ik een harde variant en mijn vriendin een middelhard matras. Het verschil in hoogte van deze matrassen is zo'n 4 centimeter! Het matras is al twee keer iedere keer een week of 10 teruggeweest naar Auping maar korte tijd na 'reparatie' is het weer ingezakt!  Toen ik met mijn klacht belde naar Auping kreeg ik botweg te horen dat dit normaal was bij een verstelbaar bed, en we hadden moeten kiezen tussen synchroonverstelling van beide bodems (echt heel handig...;-)) of vlakke bodem. Of als we echt én motoren wilden hebben zonder synchroonverstelling we op het midden van het matras moesten gaan liggen! Dat Auping nota bene adverteerde met alles wat beter zou worden bij aankoop van dit bed maar ook 'betere sex' krijgt bij zo'n gescheiden ligpositie bij mij toch weer een geheel andere dimensie... Blijkbaar zou bij niet verstelbare of synchroon verstelbare bodem namelijk de versteviging van de zijkant van de matras uit veren bestaan ipv het steeds inzakkende koudschuim. De Auping man was wel een uitstekend voorspeller: hij gaf aan dat na reparatie herhaling van de klacht logisch zou zijn! Hoe dan ook, het is schandalig dat wanneer je denkt een bed van topklasse niveau te kopen je zodanig teleurgesteld raakt. Het liefst zou ik het bed helemaal retourneren en helemaal iets anders kopen maar dan in geen enkel geval meer een Auping!

ve
door verwijderd - Aug 31, 2009 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo scoobysport,

Een beetje late reactie, maar mijn haren gaan overeind bij rdrdon. Hij/zij heeft, gelezen zijn reacties, overal verstand van, dat is mooi, maar hij moet het voor zich zelf houden.

Inderdaad is rdrdon geen dealer van Auping. rdrdon is sinds enkele jaren een vanuit een woning opererend bedrijfje. Geen 35 jaar ervaring, tenzij je interieurverzorging (schoonmaken) bedoeld. Dus vind zelf je antwoorden in de speciaalzaak en niet bij rdrdon. De manier zoals deze man of vrouw reageert is heel agressief en dominant. Ik ken meerdere mensen die deze ervaring hebben.

Een ex-beddenspecialist.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2010 om 21:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een openbaring, deze vergelijkbare slechte ervaringen met auping matrassen! Wij kochten in februari een Auping Maestro, medium, en na een lange levertijd kregen wij dit matras met een keiharde bult op schouderhoogte. Bovendien was het matras veel harder dan die in de winkel. De zaak waar wij het matras hadden gekocht geloofde het niet, wilde niemand langs sturen en deed het af als "dit kan gewoon niet, u verzint dit gewoon". Gelukkig belde hij wel auping op en heeft auping er een nieuwe kern ingezet (het viel nog binnen de 30 dagen), opnieuw medium, aangezien het medium-testmodel in de winkel heerlijk lag. Echter, hoewel na vervanging van de kern de "bult" weg was, bleek het matras nog steeds veel harder te zijn dan die in de winkel. Omdat de winkel bij de eerste klacht zo onklantvriendelijk had gedaan, weerhield ons dat ervan nu opnieuw terug te gaan. Bovendien hoopten we dat het een wenproces zou zijn, zowel voor ons als voor het matras (dat mogelijk even ingelegen moest worden). Echter, sinds dit nieuwe matras heb ik elke ochtend enorme pijn in mijn onderrug en mijn man tussen zijn schouderbladen. We zijn net terug van twee weken Frankrijkvakantie in een stacaravan, en hoewel het matras daar vreselijk was (je voelde de veren in je lijf), hadden we daar geen last van rug- en schouderpijn. Bij thuiskomst leek ons eigen matras een zaligheid (Oh, wat lag dit weer lekker!), maar al na 1 nacht stonden we allebei weer op met de rug- en schouderklachten. Die verdwijnen wel na een paar uur, maar het is toch echt heel naar om elke ochtend zo wakker te worden. Zeker omdat we dit keer echt voor een goede kwaliteitsmatras gingen. Wij overwegen er nu een topdekmatras van de Ikea op te leggen. Klinkt natuurlijk supervreemd, een hoogkwaliteitsmatras met een Ikeatopdekmatras, maar dat topdekmatras vormt zich supergoed naar je lichaam, terwijl ons eigen matras niet goed inveert bij de heup en de schouder. Misschien zijn onze afmetingen niet dezelfde als de 5 zones van de aupingmatras? We hebben al geprobeerd hoger en lager op het matras te gaan liggen, het hoofd- en voeteneind om te draaien etc, maar niets helpt. Eigenlijk zouden we natuurlijk terug moeten gaan naar Auping en nu ik deze berichten hier lees, denk ik dat ik dit morgen ook meteen ga doen, al krijg ik de indruk dat ik daar niet heel ver mee zal komen. Eerlijk gezegd verwacht ik een antwoord in de sfeer van "we hebben hier nog nooit een klacht over ontvangen", dit zeiden ze ook toen ik het had over die "bult" op schouderhoogte, en nu lees ik in 1 van de eerdere forumberichten dat dit al wel degelijk eerder is ervaren.
Hoewel er een groot gat zit tussen het laatste bericht en de mijne, hoop ik dat de eerdere forumgasten nog eens kunnen reageren hoe zij hun problemen hebben opgelost. Ik ben zeer benieuwd!

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@marjan144,

Deze vraag is van juni 2006.
Misschien is het handiger om dit bij discussie [weer] aan de orde te stellen.
Kopieer uw bijdrage naar diskussies hier rechts boven aan de pagina.

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Oct 3, 2010 om 08:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marjan 144, wij hebben precies dezelfde ervaring als jullie,alleen liggen wij in een kuil. ook wij hadden een hele lange levertijd en is ook al een keer terug geweest naar de fabriek,wat even heeft geholpen. ook wij hadden op vakantie geen rugpijn en nu wel! we zijn nu bijna een jaar verder en slapen nog klote. toen we dit matras kochten,wisten we niet welke we moesten nemen en zijn op de naam afgegaan. een matras van 2300 euro van auping moet toch goed zijn ??? ik vind eigenlijk ook dat als zo'n matras de deur uitgaat gewoon goed moet zijn en dat je voor dat geld goede service moet verwachten. ben benieuwd hoe het met jullie verder is gegaan want ik wil dit eigenlijk niet accepteren,want 2300euro is veel geld en je moet er wel mee verder. groetjes

ve
door verwijderd - Oct 3, 2010 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sandra,
Wat naar om te horen dat je ook zo'n slechte ervaring hebt. Zoals je in de reactie na de mijne kunt lezen, heeft Kassa mij verzocht een nieuwe discussie te starten, omdat ik nu reageerde op een heel oude discussie. Je kunt mijn nieuw gestarte discussie volgen op http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/ervaring-auping-matras/?vHash=c749c73j#606646.

Mijn advies is: bel Auping zelf en leg je verhaal uit. Geef duidelijk aan hoeveel last je hebt van je rug. Als het goed is, staan ze in voor een topkwaliteit. Mocht je contact geen oplossing bieden, dan zou ik zeker andere middelen uit te kast halen (via Kassa, Radar oid), maar bij mij blijkt Auping zeer service-gericht.

Succes!
Marjan

ve
door verwijderd - Oct 4, 2010 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo marjan, dank je wel voor je reactie en advies. groetjes sandra

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hi ik lees jullie verhalen over tempur matrassen, als je er een matje van silvana temprite de tonga oplegt heb je het niet meer dat reguleert de warmte,heb ik ook gedaan echt heerlijk!

ve
door verwijderd - Dec 8, 2010 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

vompy schreef op maandag 5 jun 2006, 14:42: Ik zou heel graag willen weten, of er meer mensen zijn, die problemen hebben met hun Aupingmatras.
Ik heb al vanaf het begin af aan pijnklachten (nu zo'n 3 maanden) in schouders, sleutelbeen, onderrug etc.
Heb het vrijwel meteen gemeld aan de winkel en die is zoekende naar een oplossing (is dus welwillend), maar dat terzijde.
Ik heb een AVS-Vivo-Pocket-matras.
Het zou koeler zijn, als andere matrassen (wat echt niet waar is) en het heeft de nieuwste generatie veren in het binnenwerk zitten.
In mijn gevoel lig ik in een kuil weggezakt (zowel in de lengte, als breedterichting) en vormt het matras zich niet naar mijn lichaam.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

je moet geen springveren in je matras nemen dat trekt de straling van de telefoonpalen naar je toe en dat kan tot hartkloppingen lijden, heb ik ook gehad,
meteen weggedaan, niet dat ik nu blij ben met mijn matras maar dat is een ander verhaal!

ve
door verwijderd - Mar 5, 2012 om 07:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe oud deze vraag is doet er niet toe betreffende mijn ervaringen.
M'n vriendin heeft recentelijk een auping aangekocht, geleid door de reclame dacht ze nooit kwaad te kunnen doen, veel geld uitgegeven, maar ik heb sedertdien amper degelijk kunnen slapen in dat bed, om nog te zwijgen hoe gebroken ik er uit kom. Ik heb voorheen in een "dom oud" bed ook niet goed geslapen, maar zelfs beter dan in het nieuwe.
Voor mijn part de grootste miskoop die ze ooit gedaan heeft, en toevallig weet ik van anderen dat ik niet de enige ben.
Mij zal je NOOIT zulk een bed weten kopen, jamais !
Weet wel véél betere oplossingen ... uit ervaringen !!!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 19:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

vompy schreef op woensdag 7 jun 2006, 09:37: "Rdrdon", hartelijk bedankt voor je uitgebreide reacties/adviezen.
Je hebt het over de hoogte v.h. matras, dat korte dikkere mensen een hogere matras zouden moeten hebben. De Auping-AVS-Vivo-Pocket is maar liefst 24 cm. hoog! Je ziet, aan de reactie van "Botia", dat ik niet de enige ben met problemen van kuilvorming in het matras en wanneer je zoekt in de diverse forums, dan kom je nog (veel) meer van dit soort ervaringen tegen.
Toch kan ik wat met jouw reacties/adviezen, zo ben ik o.a. op diverse internetsites terecht gekomen en daardoor "wijzer" geworden.
Voor het geval anderen, die ook problemen met hun matras hebben, ook willen kijken/zoeken, volgen hieronder wat sites:
www.beddenadvies.nl (spierspanningsmeting)  www.nekpijn.nl,   www.antirugpijnmatras.nl,  www.rugproblemen.net,  www.backupbedden.nl (onderzoek spierspanning/juiste bed),  www.slaapbeter.nl
Sommige sites geven dezelfde informatie, maar welke dat zijn weet ik niet meer.
Vraag aan "rdrdon": Dus het zou voor mij beter zijn, om de vering in het matras te laten vervangen door lichtere veren, daarmee zouden de klachten dan (vermoedelijk) moeten verdwijnen. Klopt dat? (Ik slaap nu op "Medium" en zou dus beter "Soft" kunnen hebben?)
Dit is nl. ook het voorstel van Auping en de zaak waar de matrassen zijn aangeschaft.
Graag tot "horens".
Vompy

ik heb dus eerst een latex matras gehad vreselijk warm, slechte ventillate.
toen heb ik 1 jaar geleden een Swissflex matras gekocht a 1200 euro,dat was echt vreselijk ik dreef mijn bed uit, het tijk was statisch, dus na 1 week weggegeven!!!
nu hebben ze me aangeraden om koudschuim te kopen,1 maand geleden gedaan matras Fleur van intense, en het is weer bloedheet,dus weer 700 euries weggegooid, nu weet ik het niet meer!!!!
groetjes ginger

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ginger5 - ik ben geen verkoper van bedden, spreek enkel uit ervaringen ! Koop je een degelijk waterbed, lijkt nog natter, maar niets is minder waar, want je regelt de temeratuur van het water zoals het je best past ! Ik ben waarschijnlijk de enige ter wereld die ooit een waterbed heeft gehad in een caravan (zelf ingebouwd); op een camping 's zomers 40° en meer overdag, 's nachts zwoel en zweterig ... maar NIET meer sedert inbouwen waterbed; in de zwoele hete zomerdagen houd het relatief "koele" water je op normale temperatuur en in de koude winters heb je het lekker warm; wat wil je nog meer; ik wil voor geen goud iets anders, zeker GEEN "commercieel" aangeprezen bed/matras/etc (inclusief auping) !!!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

rdrdon schreef op dinsdag 6 jun 2006, 16:52: Als interieurverzorging en slaap/beddenspecialist willen wij u graag antwoord geven op de door u gestelde vra(a)g(en) - helaas gaat "de Nederlander" nog altijd meer prat op de merknaam (Ik heb een échte AUPING) dan op zorgvuldig uitzoeken en uittesten. Hierbij vergeet men vaak, dat diezelfde AUPING van oudsher een SPIRALEN fabriekant is, die (ook) matrassen is gaan maken...... Daar is NIETS mis mee(!) maar ze beschikken niet over de jaren lange ervaring én bijhorende expertise van bijvoorbeeld een MATRASSENfabriek als Pullman en Norma om maar een paar voorbeelden te noemen. Al langer is bekend (onder vakgenoten) dat de prijs - kwaliteitverhouding bij AUPING vaak écht zoek is en je voor de naam Auping een fors bedrag moet neertellen en later met enige regelmaat de problemen om de hoek komen kijken zoals u die beschrijft. Rustig en uitgebreid uitproberen onder begeleiding van een goede vakman/vrouw voorkomt vaak veel problemen, waarbij ook het kussen de nodige aandacht krijgt. Wellicht (maar dat kunnen wij natuurlijk niet beoordelen!!!!) heeft u zich (ook) wat teveel laten leiden door de naam en het verstelbare systeem. Als de leverancier u welwillend tegemoet treedt; maak daar dan gebruik van en neem de tijd voor een uitgebreide proef in zijn winkel. Neem geen kinderen mee(!) en ga niet op zaterdag (de drukste dag) maak een afspraak en kleed u gemakkelijk, zodat u lekker kunt gaan liggen zonder dat iedereen u onder de rok kijkt. Heeft uw winkelier geen andere merken; ga dan (proberen) bij een ander. Maar denk erom, het blijft een momentopname en garantie's kan niemand u geven. Denk er wél om, dat een vrouw ANDERS in elkaar steekt dan een vent en daarom vaak voor verschillende matrassen of uitvoeringen gekozen moet worden.......! Wees daar niet bang voor - u merkt nu - nachtrust is meer waard dan een zelfde tijkje op je matras(sen). Tot slot: Een god bed bestaat uit: Een bodem én matras die op elkaar én uw lichaam zijn afgestemd! + EEN GOED HOOFDKUSSEN! En zet uw bed bij het slapen gaan VOLLEDIG VLAK! We hopen u een beetje te hebben geholpen-u kunt ons bereiken via: rdrdecorators@wanadoo.nl

Weet je ,het komt allemaal door jullie die miskopen,ik weeg 54 kilo en slaap heerlijk op een keihard matras, wat dan in de winkel wordt afgeraden,je moet erin zakken ,nou echt vreselijk je matras wordt je tweede deken brrrrrrrrrrrr....
en al dat weggooien van geld door die onzin van houtenlatten bodems, die inzakken,
mensen weten echt niet meer wat ze moeten kopen,ik ook niet ,een zak stro,
i.p.v. al die verkoop praatjes die jullie leren, maar in de praktijk niks van klopt!!!

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

realo schreef op vrijdag 9 mrt 2012, 19:54: @ginger5 - ik ben geen verkoper van bedden, spreek enkel uit ervaringen ! Koop je een degelijk waterbed, lijkt nog natter, maar niets is minder waar, want je regelt de temeratuur van het water zoals het je best past ! Ik ben waarschijnlijk de enige ter wereld die ooit een waterbed heeft gehad in een caravan (zelf ingebouwd); op een camping 's zomers 40° en meer overdag, 's nachts zwoel en zweterig ... maar NIET meer sedert inbouwen waterbed; in de zwoele hete zomerdagen houd het relatief "koele" water je op normale temperatuur en in de koude winters heb je het lekker warm; wat wil je nog meer; ik wil voor geen goud iets anders, zeker GEEN "commercieel" aangeprezen bed/matras/etc (inclusief auping) !!!

hoi ja het spijt me ,de reaktie die ik schreef was voor ene RDRDON,een bedden specialist, ik heb de klacht bij jou geplaats,ik wens je een leuk weekend en slaap zacht !;;;;;))))Gin

ve
door verwijderd - Mar 10, 2012 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

realo schreef op vrijdag 9 mrt 2012, 19:54: @ginger5 - ik ben geen verkoper van bedden, spreek enkel uit ervaringen ! Koop je een degelijk waterbed, lijkt nog natter, maar niets is minder waar, want je regelt de temeratuur van het water zoals het je best past ! Ik ben waarschijnlijk de enige ter wereld die ooit een waterbed heeft gehad in een caravan (zelf ingebouwd); op een camping 's zomers 40° en meer overdag, 's nachts zwoel en zweterig ... maar NIET meer sedert inbouwen waterbed; in de zwoele hete zomerdagen houd het relatief "koele" water je op normale temperatuur en in de koude winters heb je het lekker warm; wat wil je nog meer; ik wil voor geen goud iets anders, zeker GEEN "commercieel" aangeprezen bed/matras/etc (inclusief auping) !!!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2013 om 16:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook geen goede ervaring met een Auping matras en bodem.
Ook ik heb de Adagio met een afmeting van 140x200cm. Een vrij klein 2-persoonsbed. Het is dus een matras van die maat en ook heb ik een spiraalbodem van die maat. In 1 geheel. Er is mij verteld door de verkoper geen spiraal te kopen van 1 geheel, 2 losse was beter. Ik kocht dus 2 losse spiralen maar met 1 matras van 140x200cm. Want 2 losse matrassen van 70x70cm bestaan niet en daar zou ook bijna niet op te slapen zijn. Nu kwam vrijwel meteen het probleem dat er een bult in het midden van het matras kwam. Dit lag verschrikkelijk hard en kwam volgens mij van de harde raden van de spiraalbodem. Omdat het 2 losse bodems betreft, en deze beide een harde rand hadden. Het matras werd door Auping nagekeken (na schandalig behandeld te zijn door winkel overigens want het kon in eerste instantie niet volgens hun en ik zou het verzinnen! Dit was overigens geen Auping winkel, maar een Auping verkoper) Toen na veel aandringen matras nagekeken, was niets mis mee volgens Auping en slaapwinkel. Toen was de enige oplossing die zij konden geven een nieuwe bodem uit 1 stuk want volgens een andere, naar mijn idee betrouwbaardere verkoper was dit een goede oplossing.

Daar ging ik mee akkoord. Het eerste half jaar heb ik redelijk goed geslapen, maar werd iedere dag wakker met stijve spieren. Daarna is er een kuil ontstaan en rol ik nu zo tegen mij partner aan. Het is vooral aan mijn kant erger, ik ben dan iets zwaarder maar dit was volgens verkoper geen probleem. Hij zij dat het matras 100 kilo kon dragen en dit weeg ik bij lange na niet.

Iedere dag is het wakker worden met rugpijn en nekpijn. Zowel ik als mijn partner. Wij weten echt bij god niet meer wat we moeten. En zo slapen we nu al 2 jaar. De winkel heeft ons toen verteld dat het wisselen van bodem hun enige optie was en daar sta je dan. Maar toen was het probleem een bult, en nu is het een kuil geworden! Ik zit er aan te denken bij Ikea een wat duurdere lattenbodem te kopen en te kijken wat er dan gebeurd. Volgens de verkoper mag er geen lattenbodem onder een Auping matras, maar erger dan hoe het is kan het toch niet zeg....

Mijn oude matrasje was dan wel oud en versleten en GOEDKOOP, maar heb er 6 jaar heerlijk op geslapen, terwijl met Auping matras vanaf het begin problemen problemen problemen.....

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

bliep29 schreef op woensdag 24 apr 2013, 16:39: Ik heb ook geen goede ervaring met een Auping matras en bodem.
Ook ik heb de Adagio met een afmeting van 140x200cm. Een vrij klein 2-persoonsbed. Het is dus een matras van die maat en ook heb ik een spiraalbodem van die maat. In 1 geheel. Er is mij verteld door de verkoper geen spiraal te kopen van 1 geheel, 2 losse was beter. Ik kocht dus 2 losse spiralen maar met 1 matras van 140x200cm. Want 2 losse matrassen van 70x70cm bestaan niet en daar zou ook bijna niet op te slapen zijn. Nu kwam vrijwel meteen het probleem dat er een bult in het midden van het matras kwam. Dit lag verschrikkelijk hard en kwam volgens mij van de harde raden van de spiraalbodem. Omdat het 2 losse bodems betreft, en deze beide een harde rand hadden. Het matras werd door Auping nagekeken (na schandalig behandeld te zijn door winkel overigens want het kon in eerste instantie niet volgens hun en ik zou het verzinnen! Dit was overigens geen Auping winkel, maar een Auping verkoper) Toen na veel aandringen matras nagekeken, was niets mis mee volgens Auping en slaapwinkel. Toen was de enige oplossing die zij konden geven een nieuwe bodem uit 1 stuk want volgens een andere, naar mijn idee betrouwbaardere verkoper was dit een goede oplossing.

Daar ging ik mee akkoord. Het eerste half jaar heb ik redelijk goed geslapen, maar werd iedere dag wakker met stijve spieren. Daarna is er een kuil ontstaan en rol ik nu zo tegen mij partner aan. Het is vooral aan mijn kant erger, ik ben dan iets zwaarder maar dit was volgens verkoper geen probleem. Hij zij dat het matras 100 kilo kon dragen en dit weeg ik bij lange na niet.

Iedere dag is het wakker worden met rugpijn en nekpijn. Zowel ik als mijn partner. Wij weten echt bij god niet meer wat we moeten. En zo slapen we nu al 2 jaar. De winkel heeft ons toen verteld dat het wisselen van bodem hun enige optie was en daar sta je dan. Maar toen was het probleem een bult, en nu is het een kuil geworden! Ik zit er aan te denken bij Ikea een wat duurdere lattenbodem te kopen en te kijken wat er dan gebeurd. Volgens de verkoper mag er geen lattenbodem onder een Auping matras, maar erger dan hoe het is kan het toch niet zeg....

Mijn oude matrasje was dan wel oud en versleten en GOEDKOOP, maar heb er 6 jaar heerlijk op geslapen, terwijl met Auping matras vanaf het begin problemen problemen problemen.....

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

bliep29 schreef op woensdag 24 apr 2013, 16:39: Ik heb ook geen goede ervaring met een Auping matras en bodem.
Ook ik heb de Adagio met een afmeting van 140x200cm. Een vrij klein 2-persoonsbed. Het is dus een matras van die maat en ook heb ik een spiraalbodem van die maat. In 1 geheel. Er is mij verteld door de verkoper geen spiraal te kopen van 1 geheel, 2 losse was beter. Ik kocht dus 2 losse spiralen maar met 1 matras van 140x200cm. Want 2 losse matrassen van 70x70cm bestaan niet en daar zou ook bijna niet op te slapen zijn. Nu kwam vrijwel meteen het probleem dat er een bult in het midden van het matras kwam. Dit lag verschrikkelijk hard en kwam volgens mij van de harde raden van de spiraalbodem. Omdat het 2 losse bodems betreft, en deze beide een harde rand hadden. Het matras werd door Auping nagekeken (na schandalig behandeld te zijn door winkel overigens want het kon in eerste instantie niet volgens hun en ik zou het verzinnen! Dit was overigens geen Auping winkel, maar een Auping verkoper) Toen na veel aandringen matras nagekeken, was niets mis mee volgens Auping en slaapwinkel. Toen was de enige oplossing die zij konden geven een nieuwe bodem uit 1 stuk want volgens een andere, naar mijn idee betrouwbaardere verkoper was dit een goede oplossing.

Daar ging ik mee akkoord. Het eerste half jaar heb ik redelijk goed geslapen, maar werd iedere dag wakker met stijve spieren. Daarna is er een kuil ontstaan en rol ik nu zo tegen mij partner aan. Het is vooral aan mijn kant erger, ik ben dan iets zwaarder maar dit was volgens verkoper geen probleem. Hij zij dat het matras 100 kilo kon dragen en dit weeg ik bij lange na niet.

Iedere dag is het wakker worden met rugpijn en nekpijn. Zowel ik als mijn partner. Wij weten echt bij god niet meer wat we moeten. En zo slapen we nu al 2 jaar. De winkel heeft ons toen verteld dat het wisselen van bodem hun enige optie was en daar sta je dan. Maar toen was het probleem een bult, en nu is het een kuil geworden! Ik zit er aan te denken bij Ikea een wat duurdere lattenbodem te kopen en te kijken wat er dan gebeurd. Volgens de verkoper mag er geen lattenbodem onder een Auping matras, maar erger dan hoe het is kan het toch niet zeg....

Mijn oude matrasje was dan wel oud en versleten en GOEDKOOP, maar heb er 6 jaar heerlijk op geslapen, terwijl met Auping matras vanaf het begin problemen problemen problemen.....

Er was laats een programma op tv ,dat ging over dat auping een specialist is in spiralen, en er kwam dus uit dat de matrassen van auping superslecht zijn!
Een paar maanden geleden logeerde ik bij mijn dochter, daar lag ik ook op zo een ''huis tuin en keuken matras"ik had al in geen jaren zo lekker geslapen, dus je hebt helemaal gelijk met je verhaal over je vorige matras, in dit geval is duurkoop geen aanrader!!!!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na mijn ervaringen (zie boven) is relatie op de klippen gelopen, voor een stuk mede door de slaapproblemen en het onbegrip van partner, onder de uitleg "weet je wel wat dat gekost heeft", dus omdat het veel geld heeft gekost moet het maar goed zijn! Bewijs is voor mij geleverd dat het absoluut niet is. Ik slaap nu al bijna een jaar terug in eigen zalige waterbed, nergens last van ! Ik wil de naam Auping niet meer horen !

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeminee wat erg voor je, dat je relatie door een matras op de klippen is gelopen!
gelukkig heb je nu je waterbed weer!Ik ben ook helmaal klaar met die ''kundige'' matras verkopers,
door al dat gedoe slaap ik ook niet meer met mijn partner, die heeft nu zijn eigen bed met een goedkoop matras!4matrassen verder en 2 spiralen en 4000 euro verder lig ik nog niet lekker,Ik denk dat ik de prinsees op de ewrt ben!

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had inderdaad ook een bericht bij Vraag En Antwoord geplaatst over mijn Auping ervaring. (Vooral AU! weinig ping)
Nu ik zo lees over de slechte ervaringen, vraag ik mij af.... Is er iemand die na 2 jaar aanklooien nog zijn geld heeft terug gezien? Dat is wat ik het liefst wil natuurlijk. Misschien dat ik een bericht over het hoofd heb gezien maar is er iemand geweest die dat voor elkaar heeft gekregen??

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/auping-matras-en-bodem-en-kuilvorming-met-alle-gevolgen-van-dien/?vHash=c749c73j#898841

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Bliep, nee ik heb de betreffende zaak meteen gebeld dat het matras en de spiraal echt een nachtmerrie waren ,de firma ENGERING, ze hebben de spullen niet teruggenomen, matras kan ik inkomen ,maar een spiraal gloednieuw van 800 euro vind ik ronduit schandalig!
vind je niet?

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ginger5 schreef op vrijdag 26 apr 2013, 20:37: hoi Bliep, nee ik heb de betreffende zaak meteen gebeld dat het matras en de spiraal echt een nachtmerrie waren ,de firma ENGERING, ze hebben de spullen niet teruggenomen, matras kan ik inkomen ,maar een spiraal gloednieuw van 800 euro vind ik ronduit schandalig!
vind je niet?

Ja ik vind dat dus ook echt te schandalig voor woorden. Mijn spiraalbodem was ook zoiets, ik geloof 900 euries. Dat geld zie ik nooit meer terug, gok ik. Ik slaap nu dus op de grond op mijn Auping matras, maar dat is ook echt geen oplossing en zo slijt het matras deste harder. (bij nader inzien, misschien wil ik dat wel?) Het leed dat matras- en bodemwereldje heet... Al die verkopers.... 1 pot nat. Ze zeggen echt letterlijk allemaal iets anders. Ben net terug van Beter Bed, maar dat is ook een Beter Niet. Maar op dit moment ben ik zover dat alles beter is dan Auping, ondanks dat ik niks gekocht heb bij Beter Bed. Maar zij vonden Auping ook maar een gek bedrijf en ze kregen veel ontevreden klanten van Auping binnen. Niet dat ik iets aan hun mening heb want ik ben er nu dus echt helemaal klaar mee. Ik wil gewoon mijn geld terug! En dat lukt dus niet! Als HOND behandeld worden door de verkopers als je je beklag komt doen. Zelfs een hond word nog beter behandeld.

Dus ik weet het echt niet meer.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo deze ouwe koe is weer eens na bijna 7 jaar uit de sloot gehaald.

Is het nog wel actueel deze topic? Neen!

ve
door verwijderd - Apr 27, 2013 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Blieb, ik wil hard en koel slapen...............................nou dat is de moeilijkste vraag die je een verkoper kan stellen, mij tweede matras à 600 euro was koud schuim, dat was het helemaal zei hij,
nou ik dreef s`nachts mijn bed uit ,dus na een week weer weggedaan, heb nu bij swiss sense er 1 gekocht, die is wel koel en hard maar toch niet echt lekker,,maar ik weet het ook niet meer er staan nu al 4 matrassen in de kelder,die het echt niet zijn,plus een spiraal,
en die wolfgang wolfe hierboven is zeker 1 van de verkopers, denk je niet?;)

ve
door verwijderd - Apr 27, 2013 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wolfgang: zolang er mensen klagen over auw-ping, zal die topic wel actueel blijven zeker, of ben je bang dat de veel te dure prijskaartjes naar beneden zullen moeten ?

@blieb&ginger: betreffende koel slapen, kan je dat naar mijn mening best met een waterbed, kan je met de temperatuurregeling naar je eigen wensen instellen, in de winter een tikje hoger, in de zomer een tikje lager. Lijkt misschien tegenstrijdig omdat het bed al warm aanvoelt voor dat je er in kruipt, maar is eigenlijk logisch, daar te temperatuur van het bed niet zal stijgen als je er in gaat liggen, in tegenstelling tot een gewone matras die eigenlijk een isolatie vormt waardoor de warmte van je lichaam het bed theoretisch richting 37 graden brengt, terwijl het water van een waterbed meestal ergens tussen 26 en 30 graden zit (al naargelang eigen wensen en zomer vs winter); als je het minder dan 26 graden zet, ga je het zelfs koud krijgen in bed, terwijl het initieel toch warm aanvoelt.

ve
door verwijderd - May 4, 2013 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik al een tijdje niet meer geschreven heb op dit forum, lees ik wel steeds alle nieuwe berichten en verbaas ik mij erover dat er nog steeds zoveel klachten bijkomen, zonder dat dit bij het grote publiek bekend is (Auping staat immers nog steeds te boek als kwaliteit). Ook wij hebben ons geld nooit terug gekregen, dat was niet mogelijk. De enige service die er was, was dat je binnen een bepaalde tijd (30 dagen, of was het 90?) voor een andere kern kon kiezen (soft, medium, firm). De hele matras terug was nooit een optie. Volgens mij is dat zelfs bij Ikea het geval. Echter, volgens mij zou dit wel moeten kunnen als het om een ondeugdelijk product gaat, zoals die mooie filmpjes van Radar laten zien. Het moeilijke nu is alleen dat het voor een consument moeilijk is om te bewijzen dat het om een ondeugdelijk product gaat. Zelfs als je een duidelijke bult (hadden we ook, deed hartstikke zeer) of een kuil voelt, kan de meting van Auping blijven volhouden dat er geen defect is gemeten. En die meting is niet nawerkbaar. De oplossing hier zou zijn om een onafhankelijke organisatie te hebben die ernaar kon kijken...
Wat me ook opvalt in de berichten is dat de verkopende winkel vaak onklantvriendelijk optreedt. Dat was bij ons ook duidelijk het geval. De winkel staat bekend als professioneel en kwaliteit, dit leek bij de verkoop ook het geval, maar toen wij na een maand met de klacht kwamen (harde bult op bepaalde plaats, slecht slapen, nek- en rugpijn), werd ons recht in het gezicht gezegd dat dit NIET waar was. Dat kon echt niet door het matras komen, was vast agv onze bedbodem (niet-Auping). Eigenlijk werden we eenvoudigweg voor leugenaars uitgemaakt. Met bijna de tranen in mijn ogen heb ik de verkoper uitgenodigd om bult zelf bij ons te komen waarnemen, maar hij weigerde langs te komen.
Voor de verkoper is dit dus eigenlijk een superveilig product om te verkopen: als er iets mis mee is, hoeft ie geen service te verlenen...

ve
door verwijderd - Nov 8, 2015 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit topic is al van even geleden zo te zien, maar voor mij wel heel relevant, dus hopelijk heeft iemand hier goed advies... een maand geleden heb ik een Auping Dublin (stevig) matras gekocht in de maat 140x200, waar ik meestal alleen op slaap. In de winkel lag dit goed (ik twijfelde of ik (1.68m/ 68 kg) de soft moest nemen, maar de verkoper raadde me de stevige variant aan), maar thuis vond ik het toch wel erg hard. Intussen heb ik bij de Ikea een latex topper gekocht, en dat lijkt wel redelijk te helpen, hoewel eea nog niet ideaal is.

Nu zit ik te denken dat het verschil in ligcomfort misschien door de bodem komt. Ik heb een simpele, niet verende houten lattenbodem (sultan lade), wat misschien wel harder is dan een spiraal (en ook minder dan 42 latten heeft, is dat echt slecht voor een matras?). Maar als ik dit topic lees, lijkt een spiraal niet echt een goede oplossing, omdat je dan ofwel een hard middenstuk krijgt (bij 2x70 cm), ofwel een kuil (140). Ik heb ook nog een flexibele lattenbodem van de Ikea (Laxeby, 2x70 cm), maar het probleem daarmee is, dat het midden lager is dan de twee (omhoog gebogen/ hele stevige) lattenbodems zelf, en ik daardoor steeds naar het midden rol.

Wie heeft goed advies voor mij? Het auping matras en de topper waren al erg duur imo, dus ik heb eigenlijk geen geld meer om ook nog voor een paar honderd euro een dure bodem te kopen.

ve
door verwijderd - Nov 28, 2015 om 10:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom alleen al zou ik nooit geen matras meer kopen, zie video hierna :
http://www.dailymail.co.uk/video/news/video-1232229/Gross-close-look-thousands-squirming-dust-mites.html

Met een watermatras heb je deze problemen niet of hoogstens zeeeer beperkt in enkel de overtrek of lakens, maar die kan je allemaal regelmatig wassen !

@pl4nt: in een winkel even testen is natuurlijk nooit het zelfde als de 7 dagen van een week er hele nachten op liggen; de verkopers zijn ook maar verkopers, waar eerlijkheid niet de eerste prioriteit is ! Voor mij trouwens nooit een auping, is het slechtste waar ik ooit al op geslapen heb (zie voorgaande berichten mijnentwege).