Ervaringen storing alles-in-1 pakket
Ik overweeg een alles-in-1 pakket af te nemen bij Caiway (of KPN), want dat is veel goedkoper dan de losse abonnementen die ik nu heb. Eén ding houd mij echter nog tegen: als ik een storing heb, ben ik direct van de buitenwereld afgesloten. Ik heb dan dus geen internet meer, maar ook geen telefoon en tv. Wat doe je dan? Hoe meld je dan een storing of hoe kom je te weten wat er aan de hand is en hoe lang het duurt? Iemand ervaring?
Voor telefoon hebt u waarschijnlijk een mobieltje erbij, misschien zelfs met internet, maar daar kan een mens wel even van zonder. Ik heb zelf KPN all-in pakket, maar ook nog als reserve een digitennekastje, je krijgt daar een gratis kaartje voor. Moet je wel om vragen. Bij KPN krijgt u ook nog gratis 50 Mb internet gebruik per maand als u daarvoor een nummer opgeeft. Bijvoorbeeld een prepaid kaartje in uw tablet.
Hoe lang het duurt voor ze een storing verhelpen, kan ik u niet zeggen. Ik heb het pas.
Met een alles in 1 pakket bij een kabelmaatschappij heb je nog gewoon TV als bellen en internet wegvallen of andersom. Je hebt ook een gegarandeerde internetsnelheid en niet een misleidende snelheid TOT....
bloemin schreef op vrijdag 4 jan 2013, 17:01: Ik overweeg een alles-in-1 pakket af te nemen bij Caiway (of KPN), want dat is veel goedkoper dan de losse abonnementen die ik nu heb. Eén ding houd mij echter nog tegen: als ik een storing heb, ben ik direct van de buitenwereld afgesloten. Ik heb dan dus geen internet meer, maar ook geen telefoon en tv. Wat doe je dan? Hoe meld je dan een storing of hoe kom je te weten wat er aan de hand is en hoe lang het duurt? Iemand ervaring?
Ik zit bij Caiway, maar dat zegt helemaal niets, de meeste storingen zijn plaats/wijk gebonden, dus daar waar je woont.
Ik heb echter geen TV van Caiway.
Telefonie en internet wordt via het lokale kabelnetwerk eengeboden en Caiway mag dat gebruiken voor het aanbieden van internet en telefonie.
Mijn ervaringen met Caiway zijn goed.
Uiteraard treed er soms wel eens een storing op, maar dit is echt heel minimaal en heeft bij mij één keer een dag geduurd, andere keren een paar uur.
Sinds ruim 3 jaar, de tijd dat ik hier woon, een keer of 4.
Het grote voordeel van Caiway is, maar misschien hebben andere providers dat ook, dat mocht er een storing optreden en je modem bij je thuis is niet bereikbaar, dan kun je op de site van Caiway aangeven dat je een doorschakeling wilt hebben naar bijvoorbeeld een mobiel of iets anders.
Bellen naar je huis blijft dus altijd mogelijk, al is het dan met een omweg, mits je een gsm hebt.
En voor de rest is het zo dat je prijzen moet gaan vergelijken.
Wat heb je nu dan?
Wij hebben ook 3-1 van Caiway, vrijwel storingsvrij. Paar maand geleden paar x korte internet storing gehad door een probleem in een wijkkast. Dan kun je inderdaad NIET bellen, want je belt immers VOIP. De tv doet het dan wel gewoon hoor.
Daarvoor (10jr) alleen internet en tv van caiway met weinig storingen.
@gompy bedankt voor de tip, die kende ik niet.
@cathy1,
Inloggen 'Mijn Caiway'.
Klik op 'My Voice'.
Klik op 'Doorschakelen'.
Onderin staat:
Indien uw Caiway Voice dienst niet beschikbaar moet een gesprek
niet doorgeschakeld worden
naar de voicemail
* doorgeschakeld worden naar telefoonnummer 06xxxxxxxx (wat je wilt)
*= Vinkje zetten
Als je verder geen doorschakelingen wilt, helemaal bovenin vinkje zetten bij:
'geen algemene doorschakelingen' , maar eigenlijk wijst het allemaal vanzelf.
Suc6
Ik heb inderdaad ook een mobiel (smartphone), maar die is van mijn werk (mag hem van mijn werkgever wel beperkt prive gebruiken) maar daar kan ik geen betaalde nummers mee bellen (klantenservice enzo is vaak betaald). De prive mobiel die ik heb is prepaid, daar staat nooit zoveel op omdat ik hem eigenlijk nooit gebruik, alleen voor noodgevallen. Een storing zou dan zo'n noodgeval kunnen zijn, alleen betaalde nummers via mobiel zijn vaak extra duur en dan ben je natuurlijk zo door je prepaid tegoed heen.
Maargoed aan alles valt een mouw te passen natuurlijk. Bedankt ook voor de tip Gompy2, daar ga ik zeker gebruik van maken als ik voor Caiway kies.
Ik begrijp dat tv en internet/bellen dus wel losgekoppelde aansluitingen/antennes/kabels zijn, dus als de één een storing heeft dit niet voor de ander hoeft te gelden. Ik heb nu alleen tv van Caiway, daar is best regelmatig een storing, vandaar dat ik mij er zorgen over maakte. Maar zolang de storing alleen de tv betreft en het bij telefoon en internet echt heel weinig voorkomt, durf ik de gok wel te wagen. Ik kan wel zonder tv, telefoon eigenlijk ook nog wel, maar geen internet lijkt me echt een ramp.
Ik heb nu internet plus bellen van KPN. Ik heb in al die jaren nog nóóit een storing gehad! Zeer betrouwbaar dus. Maar kabel is zoveel sneller voor internet en dus aantrekkelijk.
Hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga prijzen en zender aanbod vergelijken en neem de kans op een totale storing voor lief, ik zal het heus wel overleven :-)
bloemin schreef op zaterdag 5 jan 2013, 09:45: De prive mobiel die ik heb is prepaid, daar staat nooit zoveel op omdat ik hem eigenlijk nooit gebruik, alleen voor noodgevallen. Een storing zou dan zo'n noodgeval kunnen zijn, alleen betaalde nummers via mobiel zijn vaak extra duur en dan ben je natuurlijk zo door je prepaid tegoed heen.
Ik wil nog even reageren Bloemin.
Bedoel je met 'betaalde nummers' de 09xx en 08xx nummers?
Dat er door je provider extra kosten worden berekend om naar die nummers te bellen plus de kosten van het prepaid-tarief?
Zoja dan zou ik graag willen weten bij welke telefoon-provider je zit.
gompy2 schreef op vrijdag 4 jan 2013, 17:50:
Het grote voordeel van Caiway is, maar misschien hebben andere providers dat ook, dat mocht er een storing optreden en je modem bij je thuis is niet bereikbaar, dan kun je op de site van Caiway aangeven dat je een doorschakeling wilt hebben naar bijvoorbeeld een mobiel of iets anders.
Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?
Daarnaast betaal jij bij doorschakelen de kosten vanaf je huisaansluiting naar je mobiel zelf. Als je toch een mobiel hebt kunnen mensen je dus net zo goed op je mobiel bellen.
Die service klinkt leuk, maar stelt dus niets voor.
Zelfde als de service van Ziggo, waar je op teletekst kan zien of er een algehele storing bekend is. Kijk je dan op teletekst dan vindt je daar de tip om op internet te kijken. Altijd handig bij een internet storing.
wittechoco schreef op zaterdag 5 jan 2013, 11:59:
Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?
Zou het niet zo kunnen zijn dat men dat allemaal allang van te voren kan aangegeven opdat als er een storing optreed, er dan een automatische doorschakeling plaats vind??
Wat dacht je?
Voor de rest geen reactie
gompy2 schreef op zaterdag 5 jan 2013, 12:47:wittechoco schreef op zaterdag 5 jan 2013, 11:59:
Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?
Zou het niet zo kunnen zijn dat men dat allemaal allang van te voren kan aangegeven opdat als er een storing optreed, er dan een automatische doorschakeling plaats vind??
Wat dacht je?
Voor de rest geen reactie
Jij bent wel lichtgeraakt zeg.
Je schrijft zelf "Indien uw Caiway Voice dienst niet beschikbaar moet een gesprek...... "
Dat betekent dan toch dat het gesprek ook wordt doorgeschakeld als je niet snel genoeg opneemt of in gesprek bent?
Als Ziggo er bij mij af ligt krijgt iedereen die mij probeert te bellen een ingesprektoon en niet zo'n geluid dat de lijn niet werkt. Dan moet die service toch gewoon doorverbinden bij in gesprek?
Het is maar een vraag hoor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Retourneren artikel internet
Hanglamp gekocht via internet. Opgehangen en viel tegen. Terug gebracht. Helaas niet mogelijk om te retourneren. Omdat wij hem hadden Opgehangen/ gemonteerd is het niet mogelijk om te retourneren. Is dit volgens de wet waar? Of moet de verkoper de lamp terug nemen? In de voorwaarden op de site van de verkoper stond gemonteerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Lees meer
Ben je verplicht een bankapp te nemen
De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer
Publiek voor schut gezet als vermeende winkeldief bij Poiesz Supermarkt
Op maandag 16 oktober j.l was ik rond 16:45 bij Poiesz in Duinterpen Sneek. Ik was daar met mijn 2 kinderen. Ondertussen wordt ik gebeld door mijn man die moest overwerken. Tijdens dat gesprek blijkt mijn dochter (4 jaar) een pakje Bifi- worstjes stiekem in mijn schoudertas te stoppen, die ze eerder van mij moest terug leggen. Ik was aan het bellen en het was druk in de winkel, dus niks in de gate ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer

CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer