bl
door bloemin Jan 4, 2013 om 17:01
Computers & telefonie

Ervaringen storing alles-in-1 pakket

Ik overweeg een alles-in-1 pakket af te nemen bij Caiway (of KPN), want dat is veel goedkoper dan de losse abonnementen die ik nu heb. Eén ding houd mij echter nog tegen: als ik een storing heb, ben ik direct van de buitenwereld afgesloten. Ik heb dan dus geen internet meer, maar ook geen telefoon en tv. Wat doe je dan? Hoe meld je dan een storing of hoe kom je te weten wat er aan de hand is en hoe lang het duurt? Iemand ervaring?

2940 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Voor telefoon hebt u waarschijnlijk een mobieltje erbij, misschien zelfs met internet, maar daar kan een mens wel even van zonder. Ik heb zelf KPN all-in pakket, maar ook nog als reserve een digitennekastje, je krijgt daar een gratis kaartje voor. Moet je wel om vragen. Bij KPN krijgt u ook nog gratis 50 Mb internet gebruik per maand als u daarvoor een nummer opgeeft. Bijvoorbeeld een prepaid kaartje in uw tablet.

Hoe lang het duurt voor ze een storing verhelpen, kan ik u niet zeggen. Ik heb het pas.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Met een alles in 1 pakket bij een kabelmaatschappij heb je nog gewoon TV als bellen en internet wegvallen of andersom. Je hebt ook een gegarandeerde internetsnelheid en niet een misleidende snelheid TOT....

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bloemin schreef op vrijdag 4 jan 2013, 17:01: Ik overweeg een alles-in-1 pakket af te nemen bij Caiway (of KPN), want dat is veel goedkoper dan de losse abonnementen die ik nu heb. Eén ding houd mij echter nog tegen: als ik een storing heb, ben ik direct van de buitenwereld afgesloten. Ik heb dan dus geen internet meer, maar ook geen telefoon en tv. Wat doe je dan? Hoe meld je dan een storing of hoe kom je te weten wat er aan de hand is en hoe lang het duurt? Iemand ervaring?

Ik zit bij Caiway, maar dat zegt helemaal niets, de meeste storingen zijn plaats/wijk gebonden, dus daar waar je woont.
Ik heb echter geen TV van Caiway.
Telefonie en internet wordt via het lokale kabelnetwerk eengeboden en Caiway mag dat gebruiken voor het aanbieden van internet en telefonie.

Mijn ervaringen met Caiway zijn goed.
Uiteraard treed er soms wel eens een storing op, maar dit is echt heel minimaal en heeft bij mij één keer een dag geduurd, andere keren een paar uur.
Sinds ruim 3 jaar, de tijd dat ik hier woon, een keer of 4.
Het grote voordeel van Caiway is, maar misschien hebben andere providers dat ook, dat mocht er een storing optreden en je modem bij je thuis is niet bereikbaar, dan kun je op de site van Caiway aangeven dat je een doorschakeling wilt hebben naar bijvoorbeeld een mobiel of iets anders.
Bellen naar je huis blijft dus altijd mogelijk, al is het dan met een omweg, mits je een gsm hebt.
En voor de rest is het zo dat je prijzen moet gaan vergelijken.
Wat heb je nu dan?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 18:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij hebben ook 3-1 van Caiway, vrijwel storingsvrij. Paar maand geleden paar x korte internet storing gehad door een probleem in een wijkkast. Dan kun je inderdaad NIET bellen, want je belt immers VOIP. De tv doet het dan wel gewoon hoor.
Daarvoor (10jr) alleen internet en tv van caiway met weinig storingen.

@gompy bedankt voor de tip, die kende ik niet.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2013 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@cathy1,

Inloggen 'Mijn Caiway'.
Klik op 'My Voice'.
Klik op 'Doorschakelen'.
Onderin staat:

Indien uw Caiway Voice dienst niet beschikbaar moet een gesprek

niet doorgeschakeld worden
naar de voicemail
* doorgeschakeld worden naar telefoonnummer 06xxxxxxxx (wat je wilt)

*= Vinkje zetten

Als je verder geen doorschakelingen wilt, helemaal bovenin vinkje zetten bij:
'geen algemene doorschakelingen' , maar eigenlijk wijst het allemaal vanzelf.
Suc6

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb inderdaad ook een mobiel (smartphone), maar die is van mijn werk (mag hem van mijn werkgever wel beperkt prive gebruiken) maar daar kan ik geen betaalde nummers mee bellen (klantenservice enzo is vaak betaald). De prive mobiel die ik heb is prepaid, daar staat nooit zoveel op omdat ik hem eigenlijk nooit gebruik, alleen voor noodgevallen. Een storing zou dan zo'n noodgeval kunnen zijn, alleen betaalde nummers via mobiel zijn vaak extra duur en dan ben je natuurlijk zo door je prepaid tegoed heen.
Maargoed aan alles valt een mouw te passen natuurlijk. Bedankt ook voor de tip Gompy2, daar ga ik zeker gebruik van maken als ik voor Caiway kies.
Ik begrijp dat tv en internet/bellen dus wel losgekoppelde aansluitingen/antennes/kabels zijn, dus als de één een storing heeft dit niet voor de ander hoeft te gelden. Ik heb nu alleen tv van Caiway, daar is best regelmatig een storing, vandaar dat ik mij er zorgen over maakte. Maar zolang de storing alleen de tv betreft en het bij telefoon en internet echt heel weinig voorkomt, durf ik de gok wel te wagen. Ik kan wel zonder tv, telefoon eigenlijk ook nog wel, maar geen internet lijkt me echt een ramp.
Ik heb nu internet plus bellen van KPN. Ik heb in al die jaren nog nóóit een storing gehad! Zeer betrouwbaar dus. Maar kabel is zoveel sneller voor internet en dus aantrekkelijk.
Hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga prijzen en zender aanbod vergelijken en neem de kans op een totale storing voor lief, ik zal het heus wel overleven :-)

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

bloemin schreef op zaterdag 5 jan 2013, 09:45: De prive mobiel die ik heb is prepaid, daar staat nooit zoveel op omdat ik hem eigenlijk nooit gebruik, alleen voor noodgevallen. Een storing zou dan zo'n noodgeval kunnen zijn, alleen betaalde nummers via mobiel zijn vaak extra duur en dan ben je natuurlijk zo door je prepaid tegoed heen.

Ik wil nog even reageren Bloemin.
Bedoel je met 'betaalde nummers' de 09xx en 08xx nummers?
Dat er door je provider extra kosten worden berekend om naar die nummers te bellen plus de kosten van het prepaid-tarief?
Zoja dan zou ik graag willen weten bij welke telefoon-provider je zit.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

gompy2 schreef op vrijdag 4 jan 2013, 17:50:
Het grote voordeel van Caiway is, maar misschien hebben andere providers dat ook, dat mocht er een storing optreden en je modem bij je thuis is niet bereikbaar, dan kun je op de site van Caiway aangeven dat je een doorschakeling wilt hebben naar bijvoorbeeld een mobiel of iets anders.


Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?
Daarnaast betaal jij bij doorschakelen de kosten vanaf je huisaansluiting naar je mobiel zelf. Als je toch een mobiel hebt kunnen mensen je dus net zo goed op je mobiel bellen.
Die service klinkt leuk, maar stelt dus niets voor.

Zelfde als de service van Ziggo, waar je op teletekst kan zien of er een algehele storing bekend is. Kijk je dan op teletekst dan vindt je daar de tip om op internet te kijken. Altijd handig bij een internet storing.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wittechoco schreef op zaterdag 5 jan 2013, 11:59:
Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?

Zou het niet zo kunnen zijn dat men dat allemaal allang van te voren kan aangegeven opdat als er een storing optreed, er dan een automatische doorschakeling plaats vind??
Wat dacht je?

Voor de rest geen reactie

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

gompy2 schreef op zaterdag 5 jan 2013, 12:47:
wittechoco schreef op zaterdag 5 jan 2013, 11:59:
Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?

Zou het niet zo kunnen zijn dat men dat allemaal allang van te voren kan aangegeven opdat als er een storing optreed, er dan een automatische doorschakeling plaats vind??
Wat dacht je?

Voor de rest geen reactie


Jij bent wel lichtgeraakt zeg.

Je schrijft zelf "Indien uw Caiway Voice dienst niet beschikbaar moet een gesprek...... "
Dat betekent dan toch dat het gesprek ook wordt doorgeschakeld als je niet snel genoeg opneemt of in gesprek bent?

Als Ziggo er bij mij af ligt krijgt iedereen die mij probeert te bellen een ingesprektoon en niet zo'n geluid dat de lijn niet werkt. Dan moet die service toch gewoon doorverbinden bij in gesprek?

Het is maar een vraag hoor.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@wittechoco,

Ik ben niet licht geraakt.
Ik heb alleen totaal geen zin in discussiëren met iemand die niet weet waarover die het heeft en toch een mening geeft, dat is alles.

Jij leest dingen die er niet staan, en wat er staat lees je niet goed.
Lees alles nog eens goed over.
We hebben het niet over Ziggo, we hebben het over Caiway.
Uiteraard mag je een reactie geven, maar zorg dat je weet waarover je een reactie geeft.
Heeft in mijn optiek niets met lichtgeraaktheid te maken, sri

ve
door verwijderd - Jan 5, 2013 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Je kan het toch gewoon even uitleggen? Heb ik het fout dan heb ik het fout. Swa.

Zoasl jij het omschrijft lijkt mij het een doorschakel functie die niet alleen doorschakelt als je verbinding er uit ligt. Simpele vraag. Is dat ook zo?

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

wittechoco schreef op zaterdag 5 jan 2013, 22:49: Je kan het toch gewoon even uitleggen? Heb ik het fout dan heb ik het fout. Swa.

Zoasl jij het omschrijft lijkt mij het een doorschakel functie die niet alleen doorschakelt als je verbinding er uit ligt. Simpele vraag. Is dat ook zo?

Uiteraard wil ik het je wel uitleggen wittechoco, waarom niet?
Mijn reactie op jouw commentaar van zaterdag 5 jan 2013, 11:59 was dat je het zo formuleerde dat het eenzelfde service was als bij Ziggo:

" Dat doorschakelen doe je natuurlijk pas bij een storing en als je een storing hebt, hoe kom je dan op die site?
Daarnaast betaal jij bij doorschakelen de kosten vanaf je huisaansluiting naar je mobiel zelf. Als je toch een mobiel hebt kunnen mensen je dus net zo goed op je mobiel bellen.
Die service klinkt leuk, maar stelt dus niets voor.

Zelfde als de service van Ziggo, waar je op teletekst kan zien of er een algehele storing bekend is. Kijk je dan op teletekst dan vindt je daar de tip om op internet te kijken. Altijd handig bij een internet storing.".


Daaruit blijkt dat je dus helemaal niet weet waar het over gaat, je neemt zo maar wat aan, en geef je vanuit die gedacht een reactie, waar je uiteraard helemaal vrij in bent natuurlijk, maar dan kun je een tegenreactie verwachten, toch?

Over extra kosten bij het doorschakelen naar een mobiel en men beter direct naar een mobiel kan bellen, tja daar gaf ik al aan, verder geen reactie.

Maar goed ik leg het je uit.
In mijn reactie naar cathy1 op vrijdag 4 jan 2013, 18:43 staat al meer over de keuzemogelijkheden, maar cathy1 heeft Caiway en weet waar het over gaat.
De totale keuzemogelijkheden bij Caiway v.w.b. het doorschakelen zijn:

--------------------------------------------------
Doorschakelen telefoonnummer

Hier kunt u instellen of en hoe u uw gesprekken wilt doorschakelen. Toegestane bestemmingen voor doorschakelingen
In alle gevallen moet met inkomende gesprekken het volgende worden gedaan

geen algemene doorschakelingen
alles naar de voicemail sturen
doorschakelen naar telefoonnummer
Bij lijn bezet moet een gesprek

niet doorgeschakeld worden
naar de voicemail
doorgeschakeld worden naar telefoonnummer
Bij onbeantwoord moet een gesprek

niet doorgeschakeld worden
naar de voicemail
doorgeschakeld worden naar telefoonnummer
Na hoeveel seconden moet een gesprek als onbeantwoord behandeld worden (20-90)*
seconden
Indien uw Caiway Voice dienst niet beschikbaar moet een gesprek

niet doorgeschakeld worden
naar de voicemail
doorgeschakeld worden naar telefoonnummer

Gegevens opslaan
------------------------------------------------

Met "Caiway Voice dienst" wordt dus bedoeld dat als er geen communicatie vanuit de Caiway-servers met een modem bij iemand thuis, om wat voor oorzaak of reden dan ook, mogelijk is, er automatisch doorgeschakeld wordt naar het opgegeven nummer, wat dus niet persé een mobiel nummer hoeft te zijn.

Het is dus heel anders als bij Ziggo en stelt wel degelijk wat voor.
Hoe het bij Ziggo is weet ik ook, ik ben er jaren abonnee geweest toen nog onder @Home, maar dat is niet relevant.

Groeten.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bedankt voor de uitleg. Ik kon nergens iets over "Caiway Voice dienst" vinden. Kom dan steeds bij voicemail uit.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2013 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Is oké.
Is volgens mij alleen te vinden als je kunt inloggen bij "Mijn Caiway", dus abonnee bent, maar dat weet ik ook niet zeker, heb verder niet gezocht.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

He
Henk Wevers - Dec 2, 2023 om 13:33
Huishouden & energie

Retourneren artikel internet

Hanglamp gekocht via internet.  Opgehangen en viel tegen.  Terug gebracht.  Helaas niet mogelijk om te retourneren.  Omdat wij hem hadden Opgehangen/ gemonteerd is het niet mogelijk om te retourneren.  Is dit volgens de wet waar? Of moet de verkoper de lamp terug nemen? In de voorwaarden op de site van de verkoper stond gemonteerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Lees meer

Na
Nathalie12 - Nov 29, 2023 om 21:59
Geldzaken & recht

Ben je verplicht een bankapp te nemen

De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer

Ta
Tanja Brakels - Nov 18, 2023 om 21:12
Winkels & webshops

Publiek voor schut gezet als vermeende winkeldief bij Poiesz Supermarkt

Op maandag 16 oktober j.l was ik rond 16:45 bij Poiesz in Duinterpen Sneek. Ik was daar met mijn 2 kinderen. Ondertussen wordt ik gebeld door mijn man die moest overwerken. Tijdens dat gesprek blijkt mijn dochter (4 jaar) een pakje Bifi- worstjes stiekem in mijn schoudertas te stoppen, die ze eerder van mij moest terug leggen. Ik was aan het bellen en het was druk in de winkel, dus niks in de gate ... Lees meer