ma
door markbm Dec 20, 2009 om 16:45
Geldzaken & recht

Goedkoop verzenden naar het buitenland?

Ik heb wat verkocht op Ebay en moet het nu versturen naar Bulgarije. Had van te voren nog wat rondgekeken, maar werd niet veel wijzer van alle sites met de diensten en tarieven.

Ik ben toen uitgegaan van andere aanbieders op ebay, die vaak bedragen tussen de 15 en 20 € vragen voor het versturen van een internationaal pakket. Ik ben op € 19,50 gaan zitten.

Nu ik exact weet waar het heen moet, vallen de tarieven me nogal tegen. Het pakket weegt ongeveer 2,5 kilo.

Bij TNT kost dit mij €24,50 en bij DHL bijna € 50,-! :S

Dit moet toch goedkoper kunnen?

66970 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je het geld al binnen ,als je wat aanbied moet echt als toevoeging op geven exl. verzendkosten. Als het dan verkocht wordt geef je dus op wat erbij komt als kosten ben je altijd gedekt als het veel kost.
Met groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 20, 2009 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius schreef op zondag 20 dec 2009, 17:39: Heb je het geld al binnen ,als je wat aanbied moet echt als toevoeging op geven exl. verzendkosten. Als het dan verkocht wordt geef je dus op wat erbij komt als kosten ben je altijd gedekt als het veel kost.
Met groet Valerius

Bedankt voor de tip, maar zal dit een volgende keer pas kunnen toepassen.

Heb nu zoals eerder aangegeven € 19,50 gerekend voor verzending.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mark,

Het is een fout van jezelf het transport te laag in te schatten, dus met het verschil kun je de koper naderhand niet opzadelen. Koop=koop.

Andere vraag: Heb je het volledige geld al binnen en van een rekening gehaald waar je niet rood op kunt staan en verder ook geen saldo van belang heeft?

Ik vraag dit, omdat er een boel goede mensen in Bulgarije zijn, doch ook een hoop tuig dat de boel flest. Je loopt de kans dat je het goed en je geld kwijtraakt, zeker als je via Western Union geld "krijgt".

Maar misschien had jij je al goed ingedekt en is mijn vraag (waarschuwing) overbodig.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 08:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op maandag 21 dec 2009, 00:44: Dag Mark,

Het is een fout van jezelf het transport te laag in te schatten, dus met het verschil kun je de koper naderhand niet opzadelen. Koop=koop.

Hardware ERror MAN.

Ik weet niet of je mijn vraag hebt gelezen, maar volgens mij haal ik nergens aan dat ik de koper met het verschil wil opzadelen.

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met zendingen naar het buitenland en daar goedkopere opties voor weten dan die ik heb gevonden. Wellicht zie ik wat over het hoofd.

Zo niet, dan is het dikke pech voor mezelf en moet ik die € 5 euro extra zelf lappen.

Ik heb het geld al binnen op mijn paypal rekening, dus verwacht daar geen problemen mee. Western Union doe ik geen zaken mee.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een paar weken geleden druk bezig geweest met het zoeken naar een alternatief voor TNT naar Australië, maar heb helaas niets kunnen vinden.
TNT bleek de goedkoopste en het kost handenvol geld! Het verzenden kostte het dubbele van het kadootje. Brievenbuspost alleen al kost € 10,40. Ik vind het wel héél erg kostbaar en kan me uw probleem dus wel voorstellen. Helaas.....

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 14:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman schreef op maandag 21 dec 2009, 00:44: Dag Mark,

Het is een fout van jezelf het transport te laag in te schatten, dus met het verschil kun je de koper naderhand niet opzadelen. Koop=koop.

Andere vraag: Heb je het volledige geld al binnen en van een rekening gehaald waar je niet rood op kunt staan en verder ook geen saldo van belang heeft?

Ik vraag dit, omdat er een boel goede mensen in Bulgarije zijn, doch ook een hoop tuig dat de boel flest. Je loopt de kans dat je het goed en je geld kwijtraakt, zeker als je via Western Union geld "krijgt".

Maar misschien had jij je al goed ingedekt en is mijn vraag (waarschuwing) overbodig.

Hardware ERror MAN.

wat heeft dit antwoord nu met de vraag te maken?

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pakjes versturen naar 't buitenland is altijd duur...het goedkoopst zou zijn zonder priority, dan is 't pakket langer onderweg...Misschien een
week, eer het aankomt....'t Scheelt maar hooguit 10 á 20 cent dat je goedkoper uit bent....
Elk jaar verhoogt (nu TNT) sinds de euro is ingevoerd de postzegel voor buitenlandse verzendingen met 3 of 5 cent??? Absurd!!! Er is geen verklaring voor....Bij de gulden bleef de porto toen altijd hetzelfde....
Alleen 't voordeel dat je maar 5 postzegels verplicht moet betalen i.p.v. 10 stuks bij Nederlandse postzegels......

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat u net boven de 2 kilo uitkomt.

Ik gebruik altijd deze variant om pakketten te versturen tot 2 kilo

Het is vele malen goedkoper dan de opties die je standaard 'aangeboden' krijgt,
maar je hebt dan ook geen verzekerde verzending...

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste mark,

ik doe zelf veel met e-bay en ben zodoende in het verleden ook al eens op zoek geweest naar goedkopere alternatieven.
maar helaas.....

tnt blijkt dan vaak het voordeligst.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ sun:

Quote: "wat heeft dit antwoord nu met de vraag te maken?"

Gebrek aan verbeeldingskracht jouwerzijds misschien?

Quote: "Ik ben een paar weken geleden druk bezig geweest met het zoeken naar een alternatief voor TNT naar Australië, maar heb helaas niets kunnen vinden."

Waar slaat dit dan op?
Gezocht wordt een alternatief voor verzending naar Bulgarije. Dat ligt in Europa en kan een heel ander tarief betekenen dan een ander continent....

H.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Woon je vlak bij de Duitse grens? Doe het pakketje dan in Duitsland op de post dat is goedkoper (b.v. DHL). Zo niet dan zit er niets anders op dan het te versturen met TNT (basispakket). Maar misschien kan de hieronder genoemde Huifkar iets voor je betekenen.

Voor het (ver) kopen van artikelen in Duitsland (eBay.de) kan ik n.l. de Huifkar Betaal & Verzendservice Duitsland www.huifkar.de aanbevelen. De directe verzending van in Duitsland gekochte artikelen (b.v. op eBay.de) naar Nederland is vrij prijzig. Soms verzendt de Duitse eBay-verkoper ook alleen maar binnen Duitsland. Dit is op te lossen of kan goedkoper door bij de Huifkar in Nordhorn (D) een eigen Duits afleveradres te laten registreren. Het gekochte wordt dan op eigen naam naar Nordhorn gestuurd. De in Nordhorn woonachtige Ned. eigenaar van de Huifkar zorgt dan dat het pakketje bij je thuis in Nederland wordt bezorgd.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

TNT kan goedkoper, ipv € 24,50 kwam ik uit op € 23,25

http://www.pakketpostvergelijk.nl

(of deze site is niet actueel...)

Jammer idd dat je boven de 2 kg zit, dan had je voor € 9,62 klaargeweest....

Deutsche Post rekent overigens € 16,63 mocht je bij de grens wonen (wel minimaal 3 stickerzegels kopen)

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb maar een!!! tip en dit is meteen de beste, koop op Ebay of elders guldenpostzegels!!!! Deze kun je nog gewoon gebruiken!!! Meestal te koop voor rond de helft van de prijs!!! Dus een pakje naar Bulgarije van €24,50 kost dan nog maar €12,25. Denk er wel aan dat je hoge waarden koopt, vanaf 80 cent of hoger anders moet je pakje wel heel groot zijn om er genoeg kwijt te kunnen!!!

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dit schiet echt niet op en waar het gaat in feite over .

Wees sportief en neem je verlies van Eur. 5,00 (extra verzendkosten dan waarop was gerekend ! ) voor lief en verzend de zaak per TNT-Post.
Je eBay-koper in Bulgarije zit op z'n aankoop te wachten.
Leergeld van Eur.5,00 voor een volgende keer is een koopje moet je maar denken.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2009 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

vangry schreef op dinsdag 22 dec 2009, 17:38:
Tja, dit schiet echt niet op en waar het gaat in feite over .

Wees sportief en neem je verlies van Eur. 5,00 (extra verzendkosten dan waarop was gerekend ! ) voor lief en verzend de zaak per TNT-Post.
Je eBay-koper in Bulgarije zit op z'n aankoop te wachten.
Leergeld van Eur.5,00 voor een volgende keer is een koopje moet je maar denken.

Klopt, maar daar gaat het ook niet alleen om. Vond het ook wel interessant om te horen wat ervaringen van anderen zijn.

Indien iemand een goedkopere optie weet dan kan je daar een volgende keer je voordeel mee halen, tenminste als je zelf voor de verzend kosten op moet draaien van iets.

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heey ik zal jullie verlossen van dit probleem.

Ik ben eigenaar van een webshop en verstuur dagelijks pakketten naar het buiteland. Recent ben ik er achter gekomen dat je met postzegels pakketten kunt versturen zowel in nederland als buitenland.

En dit met 30% goedkoper als TNT pakketen tarieven.

Ik betaal nu €4,73 i.p.v. 6,75 voor een pakket binnen Nederland.

En pakketen naar europa 1 €9,10 i.p.v. 13,00.

Ik bestel ze altijd via www.goedkoperverzenden.nl

ve
door verwijderd - Jun 23, 2011 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@brasco,

Mosterd na de maaltijd.
Topic is van 2009!!
Kun je beter bij Tips plaatsen!

Met vr.gr,

ve
door verwijderd - Jul 25, 2011 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, maar ik vind het een flutsite, geef de maat op 23X20X2 krijg ik het bedrag 24,30.
Dit kan door de brievenbus, dus kost maar 16,15 met postNL.
Moet snel aangepast worden anders ga ik failliet door foute info.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2011 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

chrisantonis schreef op maandag 25 jul 2011, 18:34: Sorry, maar ik vind het een flutsite, geef de maat op 23X20X2 krijg ik het bedrag 24,30.
Dit kan door de brievenbus, dus kost maar 16,15 met postNL.
Moet snel aangepast worden anders ga ik failliet door foute info.

Van waar naar waar en hoeveel weegt het? Ik krijg alleen maar lagere bedragen te zien dan die jij noemt.

ve
door verwijderd - Jul 25, 2011 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ff je gegevens op de website ingevuld (met als ontbrekende bestemming 'Nederland' en als gewicht '300 gram') en ik krijg ook lagere indicatiebedragen:
1. GLS €4,84
2. PostNL €6,75
3. UPS €7,35
Maar op de website wordt ook opgeroepen om eventuele foutjes door te geven om zo de website up-to-date te houden, dus.....

ve
door verwijderd - Jul 25, 2011 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

23 x 20 x 2 buitenland, buiten Europa. Het land dat ik moest hebben stond er ook niet op, Oman. Oftewel, heel veel landen ontbreken, en een pakket of iets wat nog door de brievenbus kan, dat verschil kennen ze niet, voor mij een beetje amateuristisch, van ik wil wel, maar kan het niet. Ik kijk liever zelf. Gewoon een tarievenuitdraai van diverse aanbieders en dan is die site overbodig.
Kan misschien een indicatie verschaffen voor iemand die maar een keer iets te verzenden heeft, maar niet voor iemand die veel te verzenden heeft, die sluit gewoon een contract met een verzender.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2011 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik verstuur vaak iets met parcelinternational deze berekent en vergelijkt ook de tarieven van verschillende aanbieders voor je. Vaak is deze wel het goedkoopst, maar niet altijd. Daarnaast is het wel makkelijk dat hij ook de verschillende services laat zien met de daarbijbehorende doorlooptijden en kun je dus kiezen welke je neemt.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het pakje naar Bulgarije zal inmiddels wel verzonden zijn, maar ik vond een hele handige site die antwoord geeft op deze vraag: www.pakjeopsturen.nl
Je voert de afmetingen, gewicht en bestemming in en de website toont de 3 goedkoopste aanbieders. Je vraagt je af waarom deze site er niet eerder was :-)
Ik heb 'm meteen toegevoegd aan mn favorieten.....

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

pistolenpaultje schreef op maandag 25 jul 2011, 17:02: Het pakje naar Bulgarije zal inmiddels wel verzonden zijn, maar ik vond een hele handige site die antwoord geeft op deze vraag: www.pakjeopsturen.nl
Je voert de afmetingen, gewicht en bestemming in en de website toont de 3 goedkoopste aanbieders. Je vraagt je af waarom deze site er niet eerder was :-)
Ik heb 'm meteen toegevoegd aan mn favorieten.....

Inderdaad erg handig. Ik zie nu ook dat de verzendkosten die de leverancier van mijn nieuwe racefiets rekende (Duitsland > Nederland) precies klopt :-)