ne
door nefretiri Jun 25, 2011 om 12:48
Huishouden & energie

Inklapbaar logeerbed

Hallo,

Ik ben op zoek naar een inklapbaar logeerbed. Het logeerbed vereist een goede matras, omdat dit bed voor de nodige maanden achter elkaar gebruikt moet worden door een en dezelfde persoon. De matras hiervan moet geschikt zijn voor iemand met reuma. De lengte van het bed minimaal 2.00 en de breedte minimaal 1.00 meter. Het liefst voor een prijs < 300 euro. Wie kan mij vertellen waar ik zo'n degelijk logeerbed kan vinden. Ik heb namelijk internet al afgezocht, maar ik ben niets degelijks tegengekomen wat qua maat en comfort voldoet aan al deze eisen.
Wie o wie kan mij helpen?

Groet
Suzy

29422 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 25, 2011 om 13:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik denk niet dat je de kwaliteit die je zoekt zult vinden in een opklapbaar logeerbed.........
Logeermatrassen zijn sowieso altijd dun en niet echt comfortabel en niet echt geschikt om voor langere tijd achter elkaar op te slapen als je geen rugklachten wilt.......
Enige dat dan wellicht nog voldoet zijn `echte` (logeer)bedden die omhoog opklapbaar zijn in een soort kast/omlijsting zodat je ze niet permanent in de weg hebt staan, maar dat zal wel duur zijn.

stacey
door stacey - Jun 25, 2011 om 13:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zag er hier een zonder de ombouw: Klik Hier
maar zoiets zal wel niet goedkoop zijn verwacht ik.
Ik ken het bedrijf verder niet maar ze schijnen gespecialiseerd te zijn in opklapbedden dus wellicht kun je eens informeren wat er zoal mogelijk is voor wat je zoekt.

Je zou ook nog kunnen denken aan een slaapbank, zit/slaapelement of een onderschuifbed.
Anders een Stevig matras op de grond, dat lijkt mij in elk geval nog beter dan zo`n slap opklapgevalletje als je echt kampt met ruimtegebrek, matras zet je dan gewoon tegen de muur.

Succes,

birdies
door birdies - Jun 25, 2011 om 13:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........maar zoiets zal wel niet goedkoop zijn verwacht ik............800 - 900 euro, staat er bij n.l. :-)

Een matrasmaat van 100cm is erg incourant, dat ga je echt niet vinden bij een 'standaard' opklapbed en al helemaal niet voor minder dan 300 euro. Trouwens op die kant en klaar opklapbedden zitten flut matrassen.

Beste kun je op MP een ouderwets opklapbed kopen en een fatsoenlijk matras bij Ikea o.i.d. Zal je overigens genoegen moeten nemen met 90x200cm. (Of je moet een 2-persoons opklapbed op de kop kunnen tikken op MP.)

ne
door nefretiri - Jun 25, 2011 om 21:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties!
Zelf kon ik geen degelijk inklapbed vinden, vandaar de vraag aan jullie.
De opklapbedden die ik tegen ben gekomen zijn of 0.70 x 1.80-1.90 of 1.00 x 2.00, vandaar de breedtemaat van 1 meter. Wat jij zegt Stacey om dan eens te kijken naar een slaapbank of zitelement heb ik helaas ook al gedaan. Ook daar is niets degelijk voor mijn beurs bij. Een onderschuifbed komt niet in aanmerking omdat er bij mij geen bed is om het onder te schuiven, dus deze mogelijkheid valt af. Een matras voorlopig op de grond te leggen, ook daar heb ik aan gedacht, maar ik kan dan door de reuma niet meer zelf uit bed komen, dus ook deze optie valt ook af. Mijn eigen bed is stuk en daar ik binnenkort een aangepaste woning krijg, en niet weet hoe groot de slaapkamer, wilde ik wachten met een nieuw bed totdat ik weet welk formaat bed dan het best in de slaapkamer past.
Ook ben ik marktplaats en meer tweedehands sites afgegaan om te kijken of daar iets passend te vinden is om deze paar maanden te kunnen overbruggen.
Vriendelijk bedankt voor jullie reacties. Als een van jullie nog andere ideeën heeft of toevallig iets tegenkomt op internet stel ik het zeer op prijs als jullie me even willen inlichten.
Bedankt!
Suzy

stacey
door stacey - Jun 25, 2011 om 21:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=nefretiri schreef op zaterdag 25 jun 2011, 21:28]Mijn eigen bed is stuk en daar ik binnenkort een aangepaste woning krijg, en niet weet hoe groot de slaapkamer, wilde ik wachten met een nieuw bed totdat ik weet welk formaat bed dan het best in de slaapkamer past.

Als je wel tot 300 uit wilde geven voor een tijdelijk logeerbed waarom haal je dan niet gewoon een goedkoop eenpersoonsbed bij Ikea die hebben ze al voor 25,00 met een redelijk matras al vanaf 60,00, dan ben je goedkoper uit en wellicht kun je matras later nog gebruiken als je er een bijhaalt voor 2 persoonsbed en het bed kun je weer op marktplaats zetten eventueel.

ne
door nefretiri - Jun 25, 2011 om 22:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Stacy,

Ik had in gedachten, dat als ik verhuist ben het inklapbaar bed als logeerbed te gebruiken. Kan ik het ingeklapt wegzetten, en het uitklappen wanneer ik logeetjes heb. Staat het bed niet in de weg als ik het niet gebruik!
Maar jou idee is zeker iets om ook over na te denken. Kan ik als ik verhuist ben alsnog een inklapbaar bed aanschaffen voor mijn logé's. Is de kwaliteit ook minder van belang, omdat er dan niet iemand dagelijks op hoeft te slapen.
Bedank meid. ik ga je optie eens onderzoeken!
Groetjes
Suzy

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2011 om 04:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag nefretiri,

Je zou ook nog een kijkje kunnen nemen bij een Kringloper winkel, alleen al om eventueel wat ideeën op te doen. Als je het hierboven al genoemde onderschuifbed op Google intikt heb je een beeld van wat ermee wordt bedoeld. Zo'n bed bestaat in feite uit 2 1-persoons bedden, waarbij een ervan met wieltjes onder het andere bed gereden kan worden. Het onderste bed is meestal wel onder allerlei formaten bedden te rollen. Klik hier Je tekst hier...

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2011 om 04:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De link is niet gelukt, dus dan zelf even op Google intikken: onderschuifbed.

bouke1966
door bouke1966 - Jun 26, 2011 om 08:00
157 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=stacey schreef op zaterdag 25 jun 2011, 21:41]

een goedkoop eenpersoonsbed bij Ikea die hebben ze al voor 25,00

Let dan wel even op de hoogte. dit zijn meestal lage bedden waarbij het lastig blijft om in bed te stappen. Je hebt tegenwoordig ook bedverhogers om dit op te lossen. kijk dus of zo'n goedkoop tijdelijk bed eventueel verhoogbaar is als het noodzakelijk is.

rj
door rjw - Jun 26, 2011 om 10:54
3238 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bouke1966 schreef op zondag 26 jun 2011, 08:00][quote=stacey schreef op zaterdag 25 jun 2011, 21:41]

een goedkoop eenpersoonsbed bij Ikea die hebben ze al voor 25,00

Let dan wel even op de hoogte. dit zijn meestal lage bedden waarbij het lastig blijft om in bed te stappen. Je hebt tegenwoordig ook bedverhogers om dit op te lossen. kijk dus of zo'n goedkoop tijdelijk bed eventueel verhoogbaar is als het noodzakelijk is.

Met een paar meubelpanelen uit de bouwmarkt heb je zo een ledikant op de gewenste hoogte gebouwd.

stacey
door stacey - Jun 26, 2011 om 10:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 26 jun 2011, 10:54]Met een paar meubelpanelen uit de bouwmarkt heb je zo een ledikant op de gewenste hoogte gebouwd.

Baksteen onder de poten desnoods, het is toch maar voor tijdelijk.
Je kunt ook `klossen` huren bij de thuiszorgwinkel, die gebruiken ze voor bedverhoging bij bevalling ;-)

Maar volgens mij is er niets aparts aan de hoogte van die ikea bedden,
heb in elk geval zelf nooit verschil gemerkt met ander bed.

ne
door nefretiri - Jun 26, 2011 om 13:12
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lieve mensen,

Ik heb mijn logeerbed gevonden.( http://www.posja.nl/Webwinkel-Product-4746304/AIRBED-FLOCKED-203X100X51TO114.html) Dit bed is hoog genoeg voor mij om zelfstandig uit te komen. Verder kan ik hem klein wegbergen en voor logé's weer gemakkelijk plaatsen.
Iedereen hartstikke bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Groetjes
Suzy

bouke1966
door bouke1966 - Jun 26, 2011 om 13:23
157 Antwoorden / 3 Vragen

Voor een loge prima. Om er zelf langere tijd op te slapen moet je zelf ervaren.
Ieder heeft zo zijn eigen gevoel bij een matras.
Mijn ervaring is dat ik wel een onderdeken nodig heb als ik op een luchtbed slaap. ik krijg anders teveel koude vanuit de onderzijde.
Voor mij was dat een goede oplossing voor een weekje slapen.

jl
door jls63 - Jul 27, 2011 om 16:18
6 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het aangeschafte luchtbed niet geschikt voor wat u wilt doen. Namelijk maanden achter elkaar gebruiken. De Luchtzak ventileert niet en men ligt in zijn eigen vocht. Hierdoor koelen spieren af en krijgt men het koud. Door de hoge vochtheidsgraag van deze luchtbedden is dit een afrader bij mensen met reuma. I.v.m. vocht.... Tevens zijn deze luchtzakken geschikt voor een belasting van minimaal een paar nachten achter elkaar.