jvlieshout
door jvlieshout Aug 10, 2011 om 11:47
Computers & telefonie

Mobiel telefoonabonnement zonder telefoon

Op 13 mei 2011 heb ik bij de GSM-shop in Utrecht een verlengabonnement afgesloten bij Vodafone, voor de duur van twee jaar en met een witte iphone 4.
Per direct is mijn abonnement met Blackberry bundel omgezet, waardoor ik mijn Blackberry niet meer kon gebruiken, ik kreeg een bel/sms/web275. De telefoon moest besteld worden en zou een week later komen. De hele week niks gehoord van GSM-shop. 20 Mei ben ik naar de winkel gegaan om de telefoon op te halen. Helaas kreeg ik toen te horen dat de telefoon niet zou komen. De verkoper liet mij een mail zien van een vertraging van een week of vijf.
Wekelijk ben ik bij de GSM-shop langsgeweest, maar telkens geen nieuws en geen toestel. In de week dat de shop ineens weg was, had de verkoper mij nog verteld dat die vrijdag mijn toestel zou komen. Toen ik op de afgesproken dag bij de winkel aan kwam, bleek deze gesloten en volledig gestript. Mijn Blackberry functioneert nu nog altijd op een T-mobile prepaid kaartje en mijn belbundel kan ik gebruiken op een enorm oud leentoestel, helaas zonder gebruik van de betaalde smartphone functies. Hier betaal ik wel voor en ik wens daarom ook die service.

Het is nu augustus, nog altijd geen toestel, geen antwoorden, geen telefoon en geen service. Wel heb ik diverse malen contact gehad met de hoofdvestiging van de GSM-Shop, Vodafone klantenservice, Vodafonewinkel Zeist en searchdog. Ik baal enorm van deze situatie en vind het ook geen pas geven dat er zo met klanten omgegaan wordt. Iedereen stuurt mij van het kastje naar de muur en niemand voelt zich verantwoordelijk of neemt verantwoordelijkheid. Volgens Vodafone en searchdog zou GSM-shop het probleem op moeten lossen. Maar mails worden tot op heden incidenteel beantwoord, antwoorden worden niet gegeven en vooruitgang is helemaal ver te zoeken. Ik wil heel graag van mijn abonnement af en/of mijn iphone eindelijk ontvangen met verrekening van betaalde kosten voor smartphone gebruik van de afgelopen maanden. Welke weg moet ik nu behandelen, wil ik verandering in deze situatie krijgen? Wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen? Zijn er misschien nog meer gedupeerden van GSM-Shop Utrecht?