Nuon en Liander
Opeens een jaarrekening van 15.000 kw en zonder vooraankondiging werd er 1600 euro van mijn rekening afgeschreven. En dat voor een gezin van 3! Nuon vond het ook vreemd: "U zult wel een wietplantage hebben, hahaha." erg grappig Nuon. Onze meter is 45 jaar geleden voor het laatst geijkt, vorig jaar heeft Liander in de meterkast iets gerepareerd want al jaren bleek het laagtarief niet te werken en nu opeens een gigantisch verbruik. Maar nuon wijst naar Liander en Liander naar Nuon........en wij zijn 1600 euro armer en houden nu constant de meter in de gaten om niet weer zón verrassing te krijgen. En uiteraard hebben we NUON opgezegd. En dat na bijna 40 jaar!!!!!!!!!!!!
Is dat wel verstandig om gelijk optezegen bij nuon. De meter en transport van u energie zit bij liander en die blijft dat doen ook als u een andere stroom leverancier gaat gebruiken. De opgave gebeurd door liander aan nuon dus hier schiet u niets mee op.

Hallo ingeba,
... Het gemiddelde jaarverbruik voor een huishouden van drie personen
is 3.500 kWh voor stroom en 1.650 m³ voor gas. ...
15.000 kWh lijkt me dan ook erg veel!
Wat staat er op de nota's van voorgaande jaren?
Ze kunnen dan toch zelf ook wel nagaan dat er iets niet klopt.
Zou hierover toch echt (nog eens) aan de bel gaan trekken!
Postadres:
Postbus 40021
6803 HA Arnhem
Suc6

U neemt niet zelf regelmatig de standen op? Kloppen de standen op de nota wel met die op de meter? Werd er elk jaar opgenomen of geschat?
Is de laatste stand geschat of gemeten? Door uzelf of door Liander, of Nuon?
Reactie:
hoi, de standen kloppen, nuon geeft zelf aan dat we wel hele vreemde pieken en dalen hebben, ik heb een klacht ingediend, en ik vind dat ze zich zo zo klantonvriendelijk opstellen na 40 jaar, dat ik geen klant meer wil zijn van Nuon.
Wat overigens wel leuk was, dat Kassa vanmiddag belde nav mijn mail. Dat vond ik heel erg attent van ze. Met ook de tip om de meter te laten onderzoeken op korte termijn omdat je maar tot 2 jaar geleden geld kunt terugvorderen.

Tot twee jaar terug vorderen? U hebt toch net die hoge nota gehad? Of u ergens 40 jaar klant bent, maakt voor een leverancier niet zoveel uit. Nota vorig Jaar normaal? Hoe weet Nuon van de pieken en dalen? Buurman met wietplantage en een beetje afgetapt van u?
Hoe zijn de standen nu, als u elke week of zo die opschrijft?

Geachte Ingeba,
Uit uw bericht maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon in verband met de hoge jaarafrekening die u ontving.
Graag ga ik voor u na wat er aan de hand is en of wij inderdaad steken hebben laten vallen. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw klantgegevens en telefoonnummer achterhalen. Dan neem ik contact met u op. Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekeningnummer begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro's of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op internet plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Ton
Nuon webcare

Men kan tot meer dan tien jaar terug kijken wat uw gebruik is.
Als het een wiet plantage was heeft u voldoende verdiend om het te betalen.
Anders meter ijking en gemiddeld verbruik bekijken.
Beste Nuon, Ton
Nadat ik telefonisch nul op het request heb gekregen heb ik schriftelijk een klacht ingediend.
Deze heb ik op 27 november 2012 verzonden.......
Dus ik vind het vriendelijk aangeboden om telefonisch contact met me op te nemen, maar ik communiceer in deze zaak alleen nog schriftelijk. Ik neem aan dat u hier wel begrip voor heeft.
Mijn contractnummer is overigens 3001067771, want iedere mogelijkheid om dit dossier zo snel mogelijk in behandeling te laten nemen sla ik uiteraard niet af.
met vriendelijke groeten, Inge
En voor Stains:
Ja, Dat vond ik goede opmerking: Als iemand een wietplantage heeft, gaat hij echt niet klagen over de rekening.
voor de kerst werd ik gebeld en na lang gesprek zou Nuon gaan bekijken of er een deel van het geld zou worden terugbetaald. Dus ik was even blij, maar dat was maar voor korte duur (hoewel, weer een paar weken overheen gegaan)
Maar Helaas.......
Op 15 januari gebeld met de boodschap dat ik mijn meter maar moet laten eiken, op eigen kosten. Dat bovenop een rekening van 1600 euro, no thanks. De meter klopt, dat hebben we allang zlef getest zoals ik Nuon ook heb bericht.
Dus ik ben inderdaad na 45 jaar klaar met Nuon. Niet alleen duurt de klachtenafhandeling heel lang, pas na een berichtje hier kwam er een telefoontje (sorry 2 stuks). Er werd hoop gegeven en vervolgens word ik, overigens wel heel vriendelijk, afgeserveerd.
Na 45 jaar en de fouten van het NUON en Liander met oa het hoog/laagtarief, had het Nuon toch echt wel moeten begrijpen dat zo'n rekening niet kan. Overigens Liander heeft wel de moeite genomen om schriftelijk te reageren in tegenstelling tot Nuon.
Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere maatschappij, controleer iedere dag de meter om niet weer voor onverwachte verrassingen te staan. En voor het Nuon, uw reclame op tv vind ik niet terecht en uw mails over klanttevredenheidsonderzoek hoef ik niet meer te ontvangen. Een fifty-fifty storting had ik redelijk gevonden, zoals gesuggereerd door de telefoon, maar dit vind ik echt beneden alle peil.
En Ton, ik had gevraagd schriftelijk te communiceren ipv telefonisch.......
Na twee dagen vruchteloos en vreugdeloos te hebben gebeld met NUON en LIANDER voor mijn zus is het geduld op. Daarom nu graag via de snelweg contact met de Nuonmedewerkers die veelvuldig hun hulp aanbieden op dit Forum, Dus Ton of Barry (en al die anderen): graag met spoed contact opnemen met uw klant 3001435711. Het blijft mij een raadsel waarom NUON zich bedient van deze "verborgen" service. Pas wanneer een klacht in de openbaarheid wordt geuit via een forum als dit komt men in actie. Service zou zichtbaar moeten zijn. Ik ga niet uitgebreid het probleem van bovengenoemde klant hier uit de doeken doen. Maar het komt neer op een vermeend verbruik van KW 5000 voor een alleenwonende hardwerkende vrouw. In de jaren voorafgaand aan de installatie van een Slimme Meter "goed" voor een verbruik van KW 2000. Een duidelijke meetfout, installatiefout, alles fout.
Meldt u zich snel?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Cashback actie Stihl
Beste forumgebruikers,
Mijn vriendin en ik wilden een kantenmaaier kopen van het merk Stihl en we belden op naar een vestiging van een grote dealer met meerdere vestigingen in het Zuiden van Nederland. De vriendelijke medewerker aan de telefoon verwees ons naar de webshop, omdat dit makkelijker zou zijn vanwege de thuislevering met de post. Bovendien zagen wij toen we op hun
...
Lees meer
Vervelende bromtoon CV-ketel onderburen. Ervaringen of advies?
Hallo, Wij wonen in een jaren '30 appartement. Onder onze slaapkamer bevindt zich de keuken van onze onderburen. Sinds het voorjaar hebben zij een nieuwe CV-ketel (Type: Intergas Kombi Kompakt HRE). Sinds begin oktober ervaren wij in onze slaapkamer een vervelende bromtoon, vermoedelijk omdat pas vanaf toen de ketel voortdurend hard moet werken. Van hun vorige ketel of onze eigen ketel hebben ... Lees meer


Desktop computer probleem.
Hallo beste mensen, ik heb een computerprobleem, als ik mijn desktop computer af wil sluiten gaat hij niet uit maar start automatich opnieuw op, ik trek dan maar de stekker er uit. Als hij dan weer opstart krijg ik de volgende melding in een blauw scherm te zien. Cmos-controlsom is ongeldig, en cmos-reset (502)
Hoe los ik dat op, zelf durf ik niet zomaar ergens op te klikken, bang dat er gege
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer

Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer