in
door ingeba Dec 7, 2012 om 18:53
Huishouden & energie

Nuon en Liander

Opeens een jaarrekening van 15.000 kw en zonder vooraankondiging werd er 1600 euro van mijn rekening afgeschreven. En dat voor een gezin van 3! Nuon vond het ook vreemd: "U zult wel een wietplantage hebben, hahaha." erg grappig Nuon. Onze meter is 45 jaar geleden voor het laatst geijkt, vorig jaar heeft Liander in de meterkast iets gerepareerd want al jaren bleek het laagtarief niet te werken en nu opeens een gigantisch verbruik. Maar nuon wijst naar Liander en Liander naar Nuon........en wij zijn 1600 euro armer en houden nu constant de meter in de gaten om niet weer zón verrassing te krijgen. En uiteraard hebben we NUON opgezegd. En dat na bijna 40 jaar!!!!!!!!!!!!

7995 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Dec 7, 2012 om 19:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Is dat wel verstandig om gelijk optezegen bij nuon. De meter en transport van u energie zit bij liander en die blijft dat doen ook als u een andere stroom leverancier gaat gebruiken. De opgave gebeurd door liander aan nuon dus hier schiet u niets mee op.

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2012 om 19:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ingeba,

... Het gemiddelde jaarverbruik voor een huishouden van drie personen
is 3.500 kWh voor stroom en 1.650 m³ voor gas. ...

15.000 kWh lijkt me dan ook erg veel!
Wat staat er op de nota's van voorgaande jaren?
Ze kunnen dan toch zelf ook wel nagaan dat er iets niet klopt.
Zou hierover toch echt (nog eens) aan de bel gaan trekken!
Postadres:
Postbus 40021
6803 HA Arnhem

Suc6

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2012 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U neemt niet zelf regelmatig de standen op? Kloppen de standen op de nota wel met die op de meter? Werd er elk jaar opgenomen of geschat?

Is de laatste stand geschat of gemeten? Door uzelf of door Liander, of Nuon?

in
door ingeba - Dec 8, 2012 om 19:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Reactie:
hoi, de standen kloppen, nuon geeft zelf aan dat we wel hele vreemde pieken en dalen hebben, ik heb een klacht ingediend, en ik vind dat ze zich zo zo klantonvriendelijk opstellen na 40 jaar, dat ik geen klant meer wil zijn van Nuon.
Wat overigens wel leuk was, dat Kassa vanmiddag belde nav mijn mail. Dat vond ik heel erg attent van ze. Met ook de tip om de meter te laten onderzoeken op korte termijn omdat je maar tot 2 jaar geleden geld kunt terugvorderen.

tijger1
door tijger1 - Dec 8, 2012 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tot twee jaar terug vorderen? U hebt toch net die hoge nota gehad? Of u ergens 40 jaar klant bent, maakt voor een leverancier niet zoveel uit. Nota vorig Jaar normaal? Hoe weet Nuon van de pieken en dalen? Buurman met wietplantage en een beetje afgetapt van u?

Hoe zijn de standen nu, als u elke week of zo die opschrijft?

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Dec 10, 2012 om 13:40
117 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Ingeba,

Uit uw bericht maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon in verband met de hoge jaarafrekening die u ontving.

Graag ga ik voor u na wat er aan de hand is en of wij inderdaad steken hebben laten vallen. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw klantgegevens en telefoonnummer achterhalen. Dan neem ik contact met u op. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekeningnummer begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro's of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op internet plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Ton
Nuon webcare

stains
door stains - Dec 12, 2012 om 20:28
7 Antwoorden / 2 Vragen

Men kan tot meer dan tien jaar terug kijken wat uw gebruik is.
Als het een wiet plantage was heeft u voldoende verdiend om het te betalen.
Anders meter ijking en gemiddeld verbruik bekijken.

in
door ingeba - Dec 15, 2012 om 13:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Nuon, Ton

Nadat ik telefonisch nul op het request heb gekregen heb ik schriftelijk een klacht ingediend.
Deze heb ik op 27 november 2012 verzonden.......

Dus ik vind het vriendelijk aangeboden om telefonisch contact met me op te nemen, maar ik communiceer in deze zaak alleen nog schriftelijk. Ik neem aan dat u hier wel begrip voor heeft.

Mijn contractnummer is overigens 3001067771, want iedere mogelijkheid om dit dossier zo snel mogelijk in behandeling te laten nemen sla ik uiteraard niet af.

met vriendelijke groeten, Inge

En voor Stains:
Ja, Dat vond ik goede opmerking: Als iemand een wietplantage heeft, gaat hij echt niet klagen over de rekening.

in
door ingeba - Jan 16, 2013 om 13:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

voor de kerst werd ik gebeld en na lang gesprek zou Nuon gaan bekijken of er een deel van het geld zou worden terugbetaald. Dus ik was even blij, maar dat was maar voor korte duur (hoewel, weer een paar weken overheen gegaan)

Maar Helaas.......
Op 15 januari gebeld met de boodschap dat ik mijn meter maar moet laten eiken, op eigen kosten. Dat bovenop een rekening van 1600 euro, no thanks. De meter klopt, dat hebben we allang zlef getest zoals ik Nuon ook heb bericht.

Dus ik ben inderdaad na 45 jaar klaar met Nuon. Niet alleen duurt de klachtenafhandeling heel lang, pas na een berichtje hier kwam er een telefoontje (sorry 2 stuks). Er werd hoop gegeven en vervolgens word ik, overigens wel heel vriendelijk, afgeserveerd.
Na 45 jaar en de fouten van het NUON en Liander met oa het hoog/laagtarief, had het Nuon toch echt wel moeten begrijpen dat zo'n rekening niet kan. Overigens Liander heeft wel de moeite genomen om schriftelijk te reageren in tegenstelling tot Nuon.

Ik ben inmiddels overgestapt naar een andere maatschappij, controleer iedere dag de meter om niet weer voor onverwachte verrassingen te staan. En voor het Nuon, uw reclame op tv vind ik niet terecht en uw mails over klanttevredenheidsonderzoek hoef ik niet meer te ontvangen. Een fifty-fifty storting had ik redelijk gevonden, zoals gesuggereerd door de telefoon, maar dit vind ik echt beneden alle peil.

En Ton, ik had gevraagd schriftelijk te communiceren ipv telefonisch.......

he
door hesje7 - Jun 24, 2013 om 20:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Na twee dagen vruchteloos en vreugdeloos te hebben gebeld met NUON en LIANDER voor mijn zus is het geduld op. Daarom nu graag via de snelweg contact met de Nuonmedewerkers die veelvuldig hun hulp aanbieden op dit Forum, Dus Ton of Barry (en al die anderen): graag met spoed contact opnemen met uw klant 3001435711. Het blijft mij een raadsel waarom NUON zich bedient van deze "verborgen" service. Pas wanneer een klacht in de openbaarheid wordt geuit via een forum als dit komt men in actie. Service zou zichtbaar moeten zijn. Ik ga niet uitgebreid het probleem van bovengenoemde klant hier uit de doeken doen. Maar het komt neer op een vermeend verbruik van KW 5000 voor een alleenwonende hardwerkende vrouw. In de jaren voorafgaand aan de installatie van een Slimme Meter "goed" voor een verbruik van KW 2000. Een duidelijke meetfout, installatiefout, alles fout.

Meldt u zich snel?

zoekster
door zoekster - Jun 24, 2013 om 20:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@hesje7, het kan zeker door die slimme meter komen. Een vriend van mij had ook een verkeerde meterstand dankzij de slimme (?) meter van NUON. Dat is overigens wel hersteld. Na veel gezeur natuurlijk.

zw
door zwaardvis - Jun 24, 2013 om 20:37
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Daarom worden die meters ook slim genoemd: ze leveren de leverancier 2x zoveel geld op. Dit soort berichten lees je zo vaak, dus er zal wel een kern van waarheid inzitten.

sh
door shine - Jun 24, 2013 om 20:38
107 Antwoorden / 1 Vragen

Slimme meter is niet van Nuon maar van Liander.
Meter aangelegenheden is altijd netbeheerders verhaal en niet leveranciers kwestie. Installatie van slimme meter is door netbeheerder gedaan. Mocht u twijfelen of deze wel correct is, dan moet u zich wenden tot de netbeheerder. Ongeacht welke, De leverancier is hierin geen partij.