gt
door gtvspc Nov 12, 2011 om 04:53
Voeding & gezondheid

Tips voor anti-allergeen beddengoed?

Omdat ik overgevoelig ben voor huisstofmijt wil ik een kussen/dekbed/laken/etc kopen waarmee ik minder last heb van de huisstofmijt.

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Een kennis zegt dat ik bijvoorbeeld gewoon een polyester dekbed moet kopen en speciaal "anti-allergeen" onzin is. Bij een anti-allergie winkel kan ik zoveel geld uitgeven als ik wil, maar ik denk niet dat die me objectief informeren!

Ik heb ook geen tests kunnen vinden van anti-allergeen beddengoed. Is dit überhaupt ooit getest?

Het mag best wat kosten, maar ik wil ook weer niet meer geld uitgeven dan nodig. Bij voorbaat dank!

132505 39 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 12, 2011 om 11:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

gtvspc, ik wil absoluut geen reclame maken maar Wehkamp heeft vaak heel veel kussens en dekbedden die, als je ze aanklikt en bij meer informatie over het produkt je kunt lezen of het wel of niet anti-allergeen is. Ook, als je het niet "vertrouwd" kun je eerst contact per mail met ze maken met je vraag of ze dit 100% kunnen garanderen en krijg je eerst bevestigingsmail van ontvangst en daarin de genoemde tijd wanneer je een antwoord op je vraag kunt verwachten. Mocht je zoiets besluiten (als het antwoord positief is) en is het achteraf niet zo heb je in ieder geval zwart op wit hun antwoord. Veel succes bij je zoektocht.

na
door naataalie - Nov 13, 2011 om 19:26
129 Antwoorden / 20 Vragen

ik heb twee kinderen met meerdere allergieen waaronder huisstofmijt. ik heb dus ook het huis moeten aanpassen qua vloerbedekking en andere stoffen spullen(stoffen bank, gordijnen, kussentjes), dus ook het beddengoed. ik ben het met uw kennis eens dat een gewoon (goedkoop) polyesther dekbed volstaat. neem er wel een die gewoon in de wasmachine kan. ik was de dekbedden iedere week en gebruik geen overtrekken. wel een kussensloop en laken en die gaan natuurlijk ook dan in de was.

pl
door plopje2 - Nov 15, 2011 om 14:04
12 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo
Wij hebben zelf kinderen gehad en ik zelf ook met huistof en meerdere allergieen en astma.
Dit is al 35 jaar geleden, maar wat wij gelijk gedaan hebben, was overal de vloerbeddeking gordijnen en alles waar maar stof in kan verwijderen.
Wij zuigen (nog Steeds) het huis bijna elke dag en nemen alles af met een vochtigge doek, en na het stofzuigen halen wij een dweil over de vloer.
De beren etc. van (de inmiddels kleinkinderen) doe ik èèn keer per week in de droger en zet deze op luchten.
Als je dit èènmaal onder de knie hebt, gaat het van zelf.
Dekbedden gewoon hele goedkope en katoenen overtrekken, en regelmatig uitkloppen en wassen.
Niets uit die zogenaamde dure winkels met anti allergie produkten.
Wij mijn dochter en ik zijn van de meeste allergieen af en onze dochter van haar astma aanvallen, zij werkt bij haar thuis net zo als ik deed en gaat perfect.
Veel succses

to
door ton pouwels - Nov 16, 2011 om 09:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een reaktie op het artikel anti huistofmijt
Omdat ik 30 jaar werkzaam ben in het beddenvak komt deze vraag regelmatig bij ons binnen. Wassen op 60 graden, niet teveel in de wasmachine, zodat de temperatuur ook daadwerklijk 60 graden is dood de huistof mijt. Regelmatig goed stofzuigen, ook matrassen en controleer of de zak niet vol is, want dat reduceerd de zuigkracht. Verder zit er natuurlijk erg veel verschil in de kwaliteit van de verschillende synthetische materialen (denk aan transpireren) en katoenen lakens en hoeslakens.
Daar kom je achter als je bv een rood hoeslaken koopt van 200 count of een van 65 (aantal draden per cm2). Na enkele malen wassen heb je een andere kleur in je bed liggen. Microfaser is een prachtig materiaal, hetgeen ook veel wordt gebruikt in sportkleding en waar op en onder wij heel gelukkig en tevreden slapen.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 16, 2011 om 11:10
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste gtvspc,

U hoeft helemaal geen nieuwe kussens, denkbed en lakens te kopen, laat u ook niets aansmeren.

Vraag aan uw huisarts of behandelend (long-) arts voor speciale overtrekken cq hoesen die precies over al uw bedden goed gedaan kan worden, waardoor u geen last meer zal ondervinden van huisstofmijt.
Deze overtrekken krijgt u dan (meestal) vergoed door uw zorgverzekering en zijn verkrijgbaar bij de winkels van zorginstellingen van thuiszorg-organisaties.

U kunt ook eventueel via de gemeente een voorziening aanvragen om ook de slaap- en andere kamers zo stof vrij te maken.
Deze persoon kan bij u thuis komen om te zien wat er verandert dient te worden om het voor u zo optimaal te maken.
Dit kan door gladde materialen te gebruiken. op de slaapkamers zeil als vloerbekking, verder geen wolle bekleding maar bv laminaat of ook zeil in de andere kamers.

Denk ook aan de gordijnen, deze moeten makkelijk te wassen zijn.

Veel succes en laat van u horen of u iets aan deze tip heeft gehad.

M.vr.gr.,
Ineke L

inekel1953
door inekel1953 - Nov 16, 2011 om 11:21
323 Antwoorden / 2 Vragen

@ Ton Pouwels,

Wassen op 60 graden dood geen huisstofmijt, dat kan pas als u wast op 90 graden.

En omdat men lang niet alles op 90 graden kan wassen, kom je niet van de huisstofmijt af.
In/op ieder matras, dekens en kussens kriejoelt het van de huisstofmijten.

Reclames over stoommachines die de huisstofmijt verdrijven is onzin, men haalt de bovenste laag weg maar zodra deze clainstomer weg is, komen de huisstofmijten weer vanuit binnenkant naar buiten.

Ineke L

brainless
door brainless - Nov 16, 2011 om 21:43
324 Antwoorden / 0 Vragen

Huisstofmijt overleeft geen temperaturen van 60 graden en hoger.
(wel het lange programma kiezen).
Evt. het beddengoed daarna in de droger doen, dan weet je zeker dat alles dood is.

tenormin
door tenormin - Nov 16, 2011 om 21:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

brainless, dan kun je net zo goed op 90 wassen, als het toch in de droger gaat ben je dubbel zeker.

gt
door gtvspc - Nov 17, 2011 om 02:26
18 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden!

@tenormin, ik heb even gekeken op de site van Wehkamp, er staat inderdaad bij bepaalde zaken "anti huisstofmijt" (vooral bij dure producten), maar in hoeverre dat dan effectief is kan ik dus niet achterhalen.

@nataalie, goede tip! Maar verslijt een dekbed/kussen niet erg snel als je het iedere week in de wasmachine doet, of valt dat wel mee?

@inekel1953, weet u toevallig ook merken van deze overtrekken e.d.? Mijn zorgverzekering gaat namelijk toch niets vergoeden. Ik heb gehoord dat anti-huisstofmijt materiaal een paar jaar geleden uit de verzekering is gehaald, en zelfs als dat niet zo is zal het toch volledig onder mijn (gemaximaliseerde) eigen risico vallen. Zodoende zoek ik dan liever een goedkope onafhankelijke aanbieder.

Over het stofvrij maken van andere kamers, ik denk dat dit niet echt nodig is. Ik merk in een slechte periode dat mijn klachten soms zelfs al toenemen als ik een keertje uitslaap. Gordijnen heb ik al niet meer en het tapijt is ook al de deur uit. Ook qua meubels koop ik niets meer van stof.

@brainless, ik heb geen droger, dus dat gaat in ieder geval niet. Ik vraag me af of het goed gaat om spullen die volgens de gebruiksaanwijzing op 40 graden moeten worden gewassen op 90 graden te wassen.

na
door naataalie - Nov 17, 2011 om 07:36
129 Antwoorden / 20 Vragen

goedenmorgen gtvspc,

het valt erg mee hoor met dat slijten. en omdat we goedkope dekbedden hebben kun je er vaker een kopen.
koop een goedkope bij een budget winkel als yisk, leen bakker, lidl heeft ze soms. gewoon even kijken of ze in de wasmachine kunnen.
de huisstofmijt matrashoezen worden idd niet meer vergoed door de verzekering. bij mijn zoon was dit nog wel zo en die hoes heb ik vergoed gekregen, maar toen bleek dat mijn dochter er ook een nodig had waren ze uit het pakket gehaald. de goedkoopste hoes komt toch nog boven de E100 dus best prijzig. maar ze zijn wel handig en kunnen natuurlijk ook in de was.

inekel1953
door inekel1953 - Nov 17, 2011 om 08:01
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste gtvspc,

Ik kan uw vraag aan mij, met "ja" beantwoorden.

Het gaat om de naam ACb, toch als u dit intypt bij bv Google krijgt u allerlei linken maar niet de goede.
ACb staat voor: Allergy Control barrier ( dit kunt u wel gebruiken als zoekoptie op internet)

Deze firma heeft alle benodigde overtrekken en zijn geschikt voor het matras, dekbed en kussen.
Enkele maten daarvan zijn voor een matras 120 X 200 cm. Tweepersoons dekbed 140 X 200 cm en kussensloop 60 X 70 cm.

De contact gegevens kunt u ook op internet vinden toch plaats ik ze bij deze:
96 Danbury Rd Ste 12
Ridgefield, 6877 Connecticut
USA phone (203) 438-9580
fax (onbekend of niet aanwezig)
www.allergycontrol.com
Het telefoonnummer internationaal: +1-203-438-9580

Misschien heeft een thuiszorgwinkel nog iets liggen, wat voor een vriendelijke prijs weg mag, niet geschoten is altijd mis.

M.vr.gr.,
Ineke L

na
door naataalie - Nov 17, 2011 om 09:50
129 Antwoorden / 20 Vragen

ik wil er nog even aan toevoegen dat ik geen droger gebruik.
ik hang het gewassen dekbed te drogen over een deur.
ik heb een extra dekbed aangeschaft en als het dekbed droog is gaat het op het bed en gaat de volgende in de wasmachine. we zijn met 4 personen in huis en zo rouleren de dekbedden.

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2011 om 10:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

inekel1953,
Er staat mijns inziens een zeer "vreemde" maar vermeld bij je USA verwijzing. Een matrasmaat van 120x200? 140x200 (twijfelaar) maar de gewone maten zijn 80 of 90x200 en ik heb deze maat nog nergens gelezen. Misschien een foutje, of misschien "loop ik achter?"

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2011 om 10:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

gtcspc, natuurlijk kun je geen spullen die tot 40 graden gaan wassen op 90 graden, dan zou je duur uit zijn, dus niet doen, hoor!

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2011 om 10:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

inekel1953: lee": vreemde maat.

hmpf
door hmpf - Nov 18, 2011 om 12:22
122 Antwoorden / 60 Vragen

Beste gtvspc,

Allergeenvrij beddengoed wordt inderdaad niet meer vergoed. Voor een vast logeeradres heb ik op MP een extra set gekocht. Niet iedereen vindt dat een fijn idee, tweedehands, maar anders zijn ze behoorlijk prijzig. Houdt u er wel rekening mee dat het beddengoed niet te oud moet zijn; de eerste exemplaren hadden gewoon een plastic laagje. Veel te benauwd. Het nieuwere goed lijkt meer op een soort parachutestof.

Helen

frederikjp
door frederikjp - Nov 18, 2011 om 13:06
47 Antwoorden / 6 Vragen

Jarenlang heb ik gebruikt gemaakt van speciale antihuistofmijt matrashoezen en slopen (vergoed door toen nog het Ziekenfonds) vanwege ernstige allergie.
Na opname in astmakliniek in Davos kwam deze preventie ter sprake en is mij geadviseerd daar mee op te houden: er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor de werking van deze speciale (dure) hoezen.
De beste preventie: al het beddengoed wekelijks wassen op 60 graden.
Meer is niet nodig. Mijn astma heeft er nadien nooit onder te lijden gehad.
Kortom: speciale matrashoezen is volksverlakkerij.

ja
door janknapen - Nov 18, 2011 om 13:30
4 Antwoorden / 1 Vragen

In 1988 heb ik op advies van de longarts anti-allergische matrasovertrekken en kussenovertrekken genomen. Ze waren te krijgen bij de Allergiewinkel in Best, die tegenwoordig in Utrecht zit. Telefonisch nabestellen was ook mogelijk. De rest van het beddegoed kan goed gewassen worden en hoeft dus geen speciaal spul te zijn.

ja
door jans2 - Nov 18, 2011 om 13:52
311 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn zoon kreeg i.v.m. astma anti-huisstofmijthoezen voor matras, dekbed en kussen. Ze werden toen vergoed door het ziekenfonds. Dat is al 10 jaar geleden en worden al die jaren gebruikt en gewassen, maar ze zijn nog steeds als nieuw. Het merk is MiteCare.

wi
door wiekeltje - Nov 18, 2011 om 14:29
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Als je een verklaring van de KNO arts hebt, kun je via de Zorgverzekering een speciale set krijgen/of met kleine bijbetaling. De set kun je dan eens in de 10 jaar krijgen. Het is een set voor een één of tweepersoons-bed. Je trekt de hoezen gewoon over je bestaande dekbed, matras en kussens heen. Deze werken perfekt, daar ook ik een allergie heb voor deze kleine rotbeestjes. Probeer het eens bij je Zorgverzekering, zou ik zeggen.

Succes verder en ik hoop dat je vind wat je nodig hebt, weet er namelijk alles van, hoe lastig het is.

yn
door ynskepiernella - Nov 18, 2011 om 14:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb om dezelde redenen speciale hoezen via de huisarts
zowel voor mijn matrassen als dekbedden en kussenslopen gekregen
Ik kon alle maten bestelen o.a 140x200 2x omdat wij 2 1persoonsbedden hebben voor de kussenslopen
80x80 ook 2x die heb ik nl in Duitsland gekocht.
Via de verzekering heb ik na 10 jaar weer nieuwe gekregn met een verwijzing
van de huis arts.
De hoezen kwamen van Preventum MedicalBV
Twentestraat 4
5018BG Tilburg
tel. 013-5323200

Veel ssterkte Ineke

wimmi20
door wimmi20 - Nov 18, 2011 om 14:42
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Huisstofmijt bevind zich in het gehele huis.
Niet alleen in de slaapkamer.
Het zijn de uitwerpselen en vervellingshuidjes van deze kleine rakkers die voor de allergie zorgen.
Een dutje op de bank levert dus net zoveel irritatie op als het liggen op bed.
Ze zitten overal, want stof bevind zich overal.
Stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen !
Stofzuig ook het matras als u het bed verschoont.

ma
door marisca 1970 - Nov 18, 2011 om 18:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Weet wat het is om hier last van te hebben. Ik maak al jaren gebruik van allergie hoezen, om mijn matras, dekbed en kussen. Ik heb hier veel baat bij. Heb deze spullen via "allergiezorg"

Postbus 2159
5260 CD Vucht

Heel veel sucses Marisca

an
door antonetta_1 - Nov 18, 2011 om 21:18
11 Antwoorden / 2 Vragen

hallo
ik heb een vraagje voor u
hebt u er ook ooit aangedacht om uw matras te
laten reinigen u kunt op de website kijken voor meer
infomatie kijk bijvoorbeeld op www.reinetta.nl
die hebben ook dekbedden en kussens
kijken kost niets mischien steek je daar nog wat van op

gt
door gtvspc - Nov 18, 2011 om 23:35
18 Antwoorden / 7 Vragen

Weer bedankt voor alle antwoorden, informatie en sterktewensen iedereen!

Voor nu ga ik beginnen met alles wekelijks op 60 graden te wassen, aangezien het nut van speciale hoezen e.d. ook betwist is. Als mijn klachten dan nog niet voldoende afnemen kan ik alsnog voor speciale hoezen gaan shoppen. Ik ben zeer blij dat ik nu een veel beter beeld heb van de mogelijkheden, nogmaals dank! :-)

@hmpf: tweedehands vind ik hiervoor inderdaad niet zo'n prettig idee. Ik koop best vaak iets tweedehands, maar voor beddengoed.. Dat weet ik niet. Is persoonlijk natuurlijk.

@yasmina, ik vraag me af of dat nu nog geldig is. Maar dan nog, dan gaat het toch op mijn eigen risico. Ik weet ook niet of mijn conditie (geen astma namelijk) hier wel onder zou vallen.

@wimmi20, dat is waar. Maar in een bed lig je uren achter elkaar, dus daar is de invloed groter. Ook heb ik steeds minder stoffen meubels, vloerbedekking en gordijnen, dus dit is sowieso steeds minder een probleem. Ik merk ook vaak dat mijn conditie van het moment dat ik naar bed ga tot het moment dat ik opsta meestal verslechtert. Overdag veel minder tot niet.

@antonetta, ik zal eens kijken, maar ik heb nooit een duur matras. Dus dan kan je je natuurlijk afvragen of het niet aantrekkelijker is om iets vaker een nieuw en 100% schoon matras te kopen ipv. te investeren in speciale reinigingsspullen.

yn
door ynskepiernella - Nov 19, 2011 om 08:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik heb zeker baat bij de allergie hoezen, ben n.l.al aan mijn 2de set bezig, ik gebruik ze al 15 jaar, en echt het helpt.
wat ik ook heb gedaan is geen vloerbedekking en geen gordijnen in de slaapkamer.
Groetjes Ineke

inekel1953
door inekel1953 - Nov 19, 2011 om 08:44
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste gtvspc,

Veel succes en bedankt voor het terug koppelen.

M.vr.gr.,
Ineke L

na
door naataalie - Nov 19, 2011 om 09:04
129 Antwoorden / 20 Vragen

hallo gtvspc,

als u de dekbedden, lakens en slopen voortaan wekelijks gaat wassen heeft u echt die hoezen niet nodig.

maar het matras kan niet in de wasmachine en daar gaan dus de meeste huisstofmijt inzitten. voor het matras heb ik dus wel hoezen, die ook weer gewoon in de wasmachine gaan.

deze matrashoezen zitten niet meer in het basispakket en moeten zelf aangeschaft worden, zoals ik al eerder zei kosten ze meer dan E100 maar deze hoes is wel erg belangrijk voor de allergie.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 19, 2011 om 13:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

In de "medische" winkel zijn incontinentie hoezen voor matrassen te koop.
Deze zijn waterdicht, en daardoor misschien wel meer effectief als een anti allergie hoes.
De mijten kunnen niet in of uit de matras komen omdat de hoes waterdicht is.
En de matras is met een sopje te reinigen als het beddengoed wordt verschoond.
Ervaring hiermee heb ik niet, maar ik heb mijn hersens even laten "kraken"

Em
door Emmap - Nov 19, 2011 om 14:49
162 Antwoorden / 8 Vragen

Heb een jaar of vijf, zes terug voor een huisstofmijtallergie anti-allergische hoezen gekocht bij Preventum in Tilburg, hierboven ook al genoemd. Het geld van de verzekering terugkrijgen was een heel gedoe, daarvoor moest ik een 'recept' van de huisarts hebben. Dat kon achteraf geregeld worden, maar toen was er ook iets mis met de bonnen bij de bestelling en voor ik dat allemaal had geregeld en uitgezocht was preventum niet meer actief (failliet?), dus ik heb een behoorlijk bedrag niet vergoed gekregen omdat ik niet de juiste bon had en ook niet meer kon krijgen. Ik kan ze wel vinden op internet in allerlei bedrijfsverzamelwebsites, maar of ze nog bestaan???

Ze konden wel alles op maat maken, dat was handig omdat we een erg lang bed + beddegoed hebben.

Dan de hamvraag: helpen de hoezen?
Ik weet het niet, er leek een lichte verbetering op te treden, maar of dit nu door de hoezen kwam of door het betere schoonmaken en hetere wassen van het beddegoed???

Mijn partner vond het smoorheet onder die hoezen, niet om uit te houden. Dat was niet zo handig en gaf veel gedoe :-( want welke combinatie van dekbedhoes + antiallergiehoes + dekbed kies je?

De wasbaarheid van de hoezen is uitstekend, ze drogen snel gewoon aan de lijn. De ritsen pakken wel makkelijk een randje van de ritszoom mee, dus de ritsen geven bij het eraf halen en erop doen weleens aanleiding tot krachttermen.

Ik gebruik een anti-allergisch wasbaar kussen, met hoes, maar ik moet zeggen dat het kussen van wassen niet erg opknapt - de vulling wordt wat bulterig.

Slaap ik op het logeerbed hier in huis, heb ik nogal minder last van de allergie, hoewel daar tapijt in de kamer ligt, geen hoezen om de matras en dekbed zitten, en een grote, open boekenkast staat!
Zou dat aan het andere matras en dekbed kunnen liggen?
Zijn sommige materialen minder 'mijt-gevoelig' dan andere? Weet iemand dat?

Gewone bed is met pocketveren, zitten die holtes inmiddels 'vol' met mijttroep wat er door het gedraai in je slaap uitventileert?
Logeerbed is goedkoop schuimmatras.

Idem dekbed: op ons gewone bed een wollen dekbed en op het logeerbed een goedkoop polyester dekbed (mag op handwas 30 graden). 'k Heb het van beide nog nooit aangedurfd ze te wassen...

Het nationaal rijtuigmuseum in Leek heeft in 2008 een actie gehouden, zij stelden hun vriescel ter beschikking (dat is waar ze normaal hun rijtuigen om de beurt ongediertevrij maken door ze een week bij -18 graden op te slaan). Je kon dekbedden, kussens etc inleveren en ze na een week weer ophalen.
Of het gewerkt heeft weet ik niet, heb er daarna nooit meer iets van gehoord... misschien te veel gedoe?

ro
door rolo27 - Nov 19, 2011 om 14:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi, kijk eens op www.medischmatras.nl en www.kussenopmaat.nl en informeer hoe hun producten reageren op huisstofmijt. Ik heb om heel andere reden veel plezier van hun producten!

fe
door feyenoordgirl - Nov 19, 2011 om 16:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Beste gtcspc

ga er mee naar je huisarts en hij zal je een adres geven die de hoezen verkoopt, tevens wordt het misschien ook door je ziektekostenvezekering vergoed omdat het op doktersvoorschrift is!
Mijn huisarts heeft een aantal jaren geleden een onderzoeker ( bedrijf die dat soort produkten verkoopt) laten komen en daar heb ik ook een oproep toen voor gekregen via de huisarts!
Ze doen dan een aantal allergietestjes met je ( je krijg dan een beetje vloeistof op of in je arm) en aan de hand daarvan kwamen ze er achter dat ik alergie's was voor huisstofmijt.
Misschien doet de huisarts dat tegenwoordig zelf, maar ik zou hem (of haar) dit eens vragen!
Bij de huisarts wordt je misschien nog het beste geholpen , want huisartsen worden vaak zat geinformeerd over nieuwe produkten.
Hopelijk heb je hier iets aan!!

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2011 om 16:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

feyenoordgirl, allemaal goed bedoelt, maar, zoals anderen ook al aangaven, de ziektekostenvergoeding gaat hieraan echt niet (meer) aan meebetalen. Je weet dat het verzorgingspakket al is uitgekleed en dit komt al niet meer in aanmerking. Welke vergoedingen er dus uitgaan moet je in de brief van afgelopen weken, van je verzekering, hebben ontvangen.

ar
door arnold15 - Nov 19, 2011 om 18:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Allergiehoezen aanschaffen zeer goede inventering wij hebben ze al meer dan 8 jaar dekbedden erin nooit meer wassen de hoezen moet je na 6 maanden wassen op 60 graden .Gewoon goedkopen dekbed overtrekken omheen en die elke week wassen beste resultaat zijn pol/katoen overtrekken de goedkoopste bij action of zeeman de eerste keer op 40 wassen daarna op 60 graden worden wel iets minder fel gekleurt .
De hoezen kun je gewoon hier in Nederland bestellen en zijn belasting aftrekbaar.
Cara C'air B.V.
Postbus 2030
1990 AA Velserbroek
fax.: 023 - 538 76 93
Er zijn er meerdere in Nederland

ar
door arnold15 - Nov 19, 2011 om 20:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kleding die je niet op 60 graden kunt wassen kun je ook 12 uur in de diepvries doen wel droog en goed laten drogen voor je gaat wassen wij doen dit al jaren hebben geen last van stofmijt in de kleding want daar zit ook in na een dag dragen

samia
door samia - Nov 19, 2011 om 21:05
22 Antwoorden / 11 Vragen

hallo
uit ervaring kan ik je echt aanraden kussens, lakens, overtrek, dekbed
van het material ---- microfaser ---- te kopen. In duitsland en ook via internet is
dit te koop. Ze hebben er heel veel. Ik zou zeggen probeer het maar. Het is nog niet eens zo duur. Ook wordt het veel aangeraden bij allergien

samia
door samia - Nov 20, 2011 om 05:41
22 Antwoorden / 11 Vragen

ik was nog vergeten te zeggen dat je wel op een goed merk moet letten en niet de goedkoopste moet kopen, de technologie uit deze tijd is er wel belangrijk voor, niet van 15 jaar geleden, maar je kunt wel naar een website gaan en even allergien en microfaserprodukten invullen. Kijk ook voor prijzen en beschrijving www.amazon.de is wel in duits maar je kunt het de computer laten vertalen of misschien heb je iemand die het wel lezen kan. Mijn moeder heeft succes
bij deze produkten, ze had ook last van deze allergien.
Tevens heb je deze produkten voor de zomer en de winter, en echt: ze zijn super aangenaam, zacht en lekker om te voelen.

bo
door bones 3 - Nov 20, 2011 om 13:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

Goede adviezen van inekel1953.
Zelf heb ik een tijd terug een antiallergeen-hoeslaken gekocht; SLECHT!!
Ik heb vreselijk liggen transpireren, ook na meerdere keren wassen.

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2011 om 14:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bones 3 schreef op zondag 20 nov 2011, 13:53]Goede adviezen van inekel1953.
Zelf heb ik een tijd terug een antiallergeen-hoeslaken gekocht; SLECHT!!
Ik heb vreselijk liggen transpireren, ook na meerdere keren wassen.

ben ik wel met je eens, maar vergoedingen kunnen we nu wel op ons buik schrijven met onze uitkleedservice van de zorgverzekeringen.