mk
door mklaasen Aug 30, 2010 om 18:25
Computers & telefonie

Verkoopvoorwaarden Blokker

Een DVD-speler, die ik bij Blokker had gekocht, wilde ik meteen na het thuis uitproberen terugbrengen vanwege een irritant gebrom. Blokker wil de speler wel omruilen, maar niet mijn geld teruggeven en verwijst daarbij naar de verkoopvoorwaarden. Daarin staat nl. iets over het ongebruikt terugbrengen. Volgens Blokker is het apparaat niet meer ongebruikt als de sealing van de batterijen is verwijderd voor gebruik in de afstandsbediending. Logisch, maar hoe kan je beoordelen of een DVD-speler naar je wens is als je zelfs de batterijen niet uit de verpakking mag halen? De doos is toch ook geopend en de speler heeft toch minstens één DVD moeten afspelen om het euvel aan het licht te brengen?
Ik heb een klacht bij Blokker ingediend (nog geen reactie), maar ben ook benieuwd naar ervaringen van andere klanten van Blokker met de m.i. nogal eenzijdige voorwaarden.
Misschien kan m.n. de houding van Blokker richting klant iets klantvriendelijker? Ik vind de verkoopvoorwaarden zoals ze nu zijn erg weinig met de positie van de klant rekening houden.

7355 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Blokker doet niets vreemds in deze situatie. U claimt een recht wat er niet is.
Als u iets koopt (en koop is koop!!) is er geen recht om iets wat niet bevalt terug te brengen en uw geld terug te eisen. In uw situatie, als een produkt niet voldoet, moet u genoegen nemen met reparatie van het produkt of omruiling. Dat ze het hier voor u willen omruilen is al erg coulant. In theorie kunnen ze het ook innemen voor reparatie en bent u het een tijdje kwijt. Dit is iets wat u moet toestaan in het consumentenrecht. Kortom, Blokker doet niet zo veel fout hier en komt u keurig tegemoet met het omruilen van een ander apparaat.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mklaasen

In een winkel (maakt niet uit welke) is KOOP=KOOP. Als het produkt defekt is, dan moet je de verkoper in de gelegenheid stellen om het produkt te repareren of om te ruilen. Geld terug is dus juridisch gezien (meestal) geen optie. Er zijn overigens winkels die sommige produkten wel terug nemen tegen uitbetaling van de koopsom. Dat staat dan meestal bij de kassa vermeld (bijvoorbeeld bij de Lidl en bij de HEMA).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Blokker geeft ook tegoedbonnen. Als deze dvd speler een vervelende brom heeft, zullen de andere spelers (van hetzelfde merk/type) ook een brom hebben.

Waarschijnlijk heb je de Q-Media dvd speler gekocht? Dat is rommel namelijk, dus een brom verbaast me niets. Kun je beter voor dat tientje meer de Philips speler kopen, dvd spelers blokker

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Had een aantal maanden hetzelfde met een staande ventilator. Leek wel alsof er een vliegtuig door het huis ging toen ik hem aandeed.
Teruggebracht, begon ie ook over gebruiken.
Mijn antwoord: ik heb hem niet gebruikt ik heb hem aangezet en hij bevalt niet.
Toen ie doorhad dat ik me niet liet afbluffen gaf ie mn geld maar terug. Ik had hem 1 dag in bezit.

Wat wel verstandig is is om andere batterijen te gebruiken als je iets koopt en je wilt het uitproberen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Read,

Bij Blokker krijg je gewoon je geld terug hoor als je iets terugbrengt.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sonjaatje schreef op maandag 30 aug 2010, 19:08: @ Read,

Bij Blokker krijg je gewoon je geld terug hoor als je iets terugbrengt.


Hangt blijkbaar wel af bij welke blokker je klant bent. Misschien mogen de diverse zaken daar op hun eigen manier mee omgaan. Feit blijft dat het geld terug niet direct afdwingbaar is, maar er echt eerst omgeruild of gerepareerd kan worden.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Echt niet.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sonjaatje schreef op maandag 30 aug 2010, 19:13: Echt niet.


Ik zou me toch nog maar eens in het consumentrecht verdiepen....

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Bij Blokker mag je binnen 8 dagen ruilen.
Ik zou me maar eens in de voorwaarden van Blokker verdiepen.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

sonjaatje schreef op maandag 30 aug 2010, 19:18: Bij Blokker mag je binnen 8 dagen ruilen.
Ik zou me maar eens in de voorwaarden van Blokker verdiepen.


Heb ik gedaan, zie hieronder.

Artikel 7 - Ruilen en retourenWanneer u een artikel wilt ruilen of retourneren, is dit slechts mogelijk indien dit plaatsvindt binnen 8 dagen na aankoop. Het aankoopbedrag en de datum op de kassabon is hierbij bepalend.
U dient hierbij in het bezit te zijn van:
- De kassabon, zonder twijfel de juiste.
- De oorspronkelijke, complete en onbeschadigde verpakking van het artikel.
- Het ongebruikte en onbeschadigde artikel.

IN deze casus dus, heeft blokker conform hun eigen voorwaarden gehandeld en niet in strijd met de consumentenwet. U heeft geluk gehad dat u het mocht omruilen, maar de vraagsteller heeft een strengere medewerker getroffen die conform de voorwaarden heeft gehandeld.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zei ik toch!

ve
door verwijderd - Aug 30, 2010 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mklaasen schreef op maandag 30 aug 2010, 18:25: Volgens Blokker is het apparaat niet meer ongebruikt als de sealing van de batterijen is verwijderd voor gebruik in de afstandsbediending. Logisch, maar hoe kan je beoordelen of een DVD-speler naar je wens is als je zelfs de batterijen niet uit de verpakking mag halen?


Het schijnt dat je ook batterijen, die je al in huis hebt, in de afstandbediening kunt plaatsen voor het uitproberen ;-)

Als Blokker het apparaat niet mee terugneemt, dan kun je 'm ter reparatie aanbieden aan Blokker vanwege de brom, tenzij dit een product-eigenschap is (alle apparaten van dat type geven een bromtoon).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer

ha
hans zweekhorst - Mar 25, 2024 om 12:15
Vakantie & reizen

Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st

Gegroet,

Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.

mvg,
hans zweekhorst
delfgauw

Lees meer