ma
door maayke75 Sep 7, 2008 om 09:00
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring met vloerisolatie

Wij zouden graag onze vloer willen isoleren. Wij hebben een tegelvloer zonder vloerverwarming....

Onze kruipruimte is 60 cm diep en is in de winter vochtig....

Moeten we kiezen voor pur of chips?? Wie heeft ervaring???

17426 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 7, 2008 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

tegen het vocht schelpen op de grond goede ventilatie houden. tegen de vloer als het beton is gewoon piep sc huim tegen de onderkant

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Het isoleren vd kruipruimte met schelpen is niet meer mogelijk. Als alternatief wordt er een isolatiechip van EPS ingezet. Wijzelf hebben deze isolatie aangebracht en de temp. is met enkele graden gestegen. Ook vochtproblemen worden hier mee aangepakt. Er wordt een laag van ca. 30 cm aangebracht en de chips zijn superlicht, je kunt je dus makkelijk nog verplaatsen als je bijv. werkzaamheden aan radiatorbuizen moet uitvoeren. het merk heet DROWA en wordt door Gebr. De Vries verkocht. Kijk voor meer info anders eens op www.drowa.nl of www.fries-drowa.nl

Hopelijk heb je er wat aan! Wij zijn er in ieder geval heel erg tevreden mee!

ve
door verwijderd - Sep 8, 2008 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dat probleem,woon in een (huurhuis eengezinswoning)betonnen vloer ,altijd koude voeten en wij konden tegen vergoeding de vloer laten isoleren .Dat kon vanuit de kelder en er werd een laag van schuim tegen de vloer aangespoten ,ik ben niet echt tevreden ,na twee jaar kan ik niet zeggen dat het iets heeft  geholpen ,ik heb nog steeds kouwe p.ten en aan mijn energie rekening is niets in mijn voordeel verandert.Dus verzin voor je begint ,bij ons heeft het nog heel erg gestonken.Maar er is misschien nu en betere manier,laat je in ieder geval goed informeren\ gr feb1963

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nog geen bewijs dat het niet helpt.
Warmte stijgt op, dus de aller-aller-aller-eerste plek om te isoleren is de zolder en met name de aansluiting (scheve)dak met zoldervloer.
Daar zitten de grootste warmte"gaten".

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over vocht...

"Onze kruipruimte is 60 cm diep en is in de winter vochtig..."

Ook in de winter moet een kruipruimte "kurkdroog" zijn.

Zijn de ventilatie-openingen/ventilatie-roosters voldoende open en kan de kruipruimte goed "doortochten". Of is er een probleem met de stand van het grondwater.

Vochtige lucht geleidt warmte beter dat droge lucht. Dus zal het rendement van het isolatiemateriaal hoger zijn. Ondanks dat het in de kruipruimte tocht. Tevens voorkom je dat er (schadelijke) schimmels kunnen gaan groeien.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Feb1963

U zei: "Bij ons heeft het nog heel erg gestonken".

Als het goed is zou u (bijna) niets mogen ruiken van stinkend isolatie-materiaal in de kruipruimte. Immers de kruipruimte mag geen enkele open verbindingen hebben met het het vertrek erboven.

Als u toch binnen stank ruikt is er waarschijnlijk ergens een open verbinding met de kruipruimte...  Berucht is de meterkast... In veel woningen is daar de open verbinding naar de kruipruimte.

Om stankoverlast te voorkomen is het aan te raden om alle open verbindingen hermetisch dicht te maken. Al is het maar om te voorkomen dat het kankerverwekkende Radongas en of schimmels in u huis terecht kunnen komen via de kruipruimte.

Zie o.a. deze link:

http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Radongas%20in%20huis

ve
door verwijderd - Sep 9, 2008 om 23:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in Nieuwendam heeft Ymere een vloerisolatie toegepast waar ik op het internet ook wel iets over gelezen heb naar aanleiding van een eerdere vraag.
In dit geval zou het gaan om plastic zakken (in buisvorm) die tegen de vloer worden gemonteerd met daaronder een aluminium folie.

Mijn ervaring?
Perfect en dus géén koude p*ten meer zegt deze
Vrije Vogel

'k Zou zeggen, bel eens met dat Ymere! Kernwoord= duplexwoningen

ve
door verwijderd - Sep 12, 2008 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

alleen vullen met schelpen.

natuur product- gewicht brengt grondwater omlaag, 30 a 40cm dik aanhouden, gevolg temperatuur gaat stijgen onder de vloer

beslist niet de vloer afdekken, je krijgt dan een brug waardoor het vocht niet weg kan. dus er gaan druppels vormen.

overgebleven tussen ruimte 20 cm goed ventileren. schelpen isoleren als een gek. al 17 jaar ervaring. kijk uit voor droa dat is een schuimvormige wokkel die op het water blijft drijven, heeft een minder goede werking.

ik zoe zeggen vandaag gelijk bestellen en er onder laten spuiten, let wel op dat de volledige werking pas intreed na 5 a 6 weken. de schelpen zijn namelijk nat en moeten eerst droog. let ook op diverse aanbieders van schelpen er zitten grote prijsverschillen in.

veel susses  JH