sy
door sylli Feb 3, 2011 om 17:29
Huishouden & energie

Wordt er betaald door 2ehandswinkels voor kleding?

Beste (mede-)Forummers,

Heb mijn 3 kledingkasten helemaal uitgeruimd en heb een berg kleding over die ik nu graag weg wil doen.
Ik heb een boel weggegeven aan een kringloopwinkel, het Leger des Heils en in een kledingcontainer gedaan, maar de kleine gierigaard in mij vraagt zich stiekem af of er 2e hands (kleding)winkels zijn die een klein bedrag willen betalen voor de kleding. Het betreft hier allemaal nog in goede staat zijnde kleding die, hoewel geen hele dure merken (Esprit, Mexx, InWear, Zara, Nike, Mango en ook wel H&M) ik het eigenlijk een beetje zonde vind om ze gratis en voor niks weg te geven.
Heb Marktplaats geprobeerd, maar een paar jurken welke ik om 8.00 uur in de ochtend online had gezet, stonden om 12.00 uur 's middags al op pagina 22... Dat schiet niet zo erg op dus.
Onder mijn vriendinnen was ik de enige met deze maat kleding, dus aan hen weggeven heeft weinig zin.
Weet iemand of er Tweedehands winkels bereid zijn om te betalen voor de kleding en zo ja, zijn die toevallig ook aanwezig in de regio Den Haag?

24696 17 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Feb 3, 2011 om 18:00
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Google eens naar "tweedehands merkkleding"

snah
door snah - Feb 3, 2011 om 18:48
654 Antwoorden / 61 Vragen

Als er vraag naar de betreffende kleding is dan wil zo'n 2e handswinkel wel een kleine vergoeding geven met de nadruk op klein .

Mijn moeder had 2 jaar geleden 13 verhuisdozen vol met voornamelijk kinderkleding , ik heb toen verschillende 2e hands kledingwinkels gebeld ( ook den haag ) en ze wilden het niet eens gratis hebben omdat de kleding ouder was dan 5 jaar. Dus een kleding inzamelbedrijf gebeld en deze hebben het gratis opgehaald.

Daarom als u er iets aan wil overhouden , aanbieden op marktplaats .
Dat u gezakt ben naar plaats 22 zegt niet veel want veel mensen gebruiken uitgebreid zoeken en geven dan aan zoeken binnen bv 5 km van hun postcode , en dan staat u veel hoger , misschien wel bovenaan.

Hans

valerius-2
door valerius-2 - Feb 3, 2011 om 19:04
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Mijn vrouw had ontzettend veel kleding dus toen zij overleed heb ik met mijn alles ingepakt en door de kringloop laten halen.
Zo kunnen mensen die dus al krap zitten met hun inkomen toch nog wat goedkope kleding komen die dus niet versleten of kapot is. Dat hebben wij natuurlijk wel nageken, en dus in de afval container gedaan.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 3, 2011 om 19:15
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Hier om de hoek zit een 2e hands kledingwinkel daar kun je je kleding brengen, zij verkopen dat, en je krijgt 50% van de opbrengst. Vooral de merken die jij noemt zijn ze gek op, ik heb daar vorig jaar ook een berg kleding gebracht.
Als je kleding niet verkocht wordt kun je kiezen, of zij geven het aan de voedselbank, of je haalt het terug op.

Ik wil je niet hier het adres geven zodat iedereen weet waar ik woon, maar als je misschien een email adres kan aanmaken en hier neerzetten geef ik je de naam en adres van de winkel.

Ze werken daar wel met seizoenen dus vanaf nu kun je zomerkleding brengen.

Het is in de buurt van Den Haag.

snah
door snah - Feb 3, 2011 om 19:31
654 Antwoorden / 61 Vragen

Hier om de hoek zit een 2e hands kledingwinkel daar kun je je kleding brengen, zij verkopen dat, en je krijgt 50% van de opbrengst. Vooral de merken die jij noemt zijn ze gek op, ik heb daar vorig jaar ook een berg kleding gebracht.

Zij had dus niet de genoemde merken!!!

Hans

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 3, 2011 om 19:50
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Die heeft ze dus wel.

snah
door snah - Feb 3, 2011 om 19:51
654 Antwoorden / 61 Vragen

Nou je het zegt , zo kan je het ook lezen .

birdies
door birdies - Feb 3, 2011 om 20:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer het eens bij deze winkel (Van Beuningenstraat, D.H.) *klik* of bij deze winkel (Statenlaan, D.H.) *klik*

birdies
door birdies - Feb 3, 2011 om 20:25
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=snah schreef op donderdag 3 feb 2011, 19:51]Nou je het zegt , zo kan je het ook lezen .

Je kan het vlg mij niet anders lezen, staat er duidelijk genoeg, lijkt mij.

abarth
door abarth - Feb 3, 2011 om 22:17
845 Antwoorden / 19 Vragen

Met alle respect. Als jij zoveel kleren van de hand kunt doen schenk het dan gratis aan mensen die het echt nodig hebben.
Dat zal je uiteindelijk een beter gevoel geven dan er nog een paar tientjes voor te vangen.

toolboy
door toolboy - Feb 3, 2011 om 22:54
965 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=abarth schreef op donderdag 3 feb 2011, 22:17]Met alle respect. Als jij zoveel kleren van de hand kunt doen schenk het dan gratis aan mensen die het echt nodig hebben.
Dat zal je uiteindelijk een beter gevoel geven dan er nog een paar tientjes voor te vangen.

Naar mijn hart bovenstaande.

Als je kleding niet verkocht wordt kun je kiezen, of zij geven het aan de voedselbank, of je haalt het terug op.

Er ontgaat mij effe iets wat doet kleding bij de voedsel bank??

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 3, 2011 om 23:03
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Wat denk je??

sy
door sylli - Feb 4, 2011 om 10:34
250 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=abarth schreef op donderdag 3 feb 2011, 22:17]Met alle respect. Als jij zoveel kleren van de hand kunt doen schenk het dan gratis aan mensen die het echt nodig hebben.
Dat zal je uiteindelijk een beter gevoel geven dan er nog een paar tientjes voor te vangen.

Ik heb een boel weggegeven aan een kringloopwinkel, het Leger des Heils en in een kledingcontainer gedaan (staat ook in mijn "vraag") en geef regelmatig kleding aan een collega van een vriendin die in de vrouwenopvang werkt. Oók de "merkkleding".
T'is dus niet zo dat ik niks wil weggeven of er perse geld ervoor wil terugzien, het is meer iets van: "Voor die winterjas van Benetton heb ik toch best veel betaald, maar ik pas hem gewoon niet meer, zou een tweedehandswinkel er misschien 10 euro ofzo voor willen geven?"
Iets in die richting. Ik ben heus geen hebberige krent ofzo die een ander niets (gratis) gunt...

fr
door fram62 - Jan 22, 2014 om 01:53
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 3 feb 2011, 19:04]Mijn vrouw had ontzettend veel kleding dus toen zij overleed heb ik met mijn alles ingepakt en door de kringloop laten halen.
Zo kunnen mensen die dus al krap zitten met hun inkomen toch nog wat goedkope kleding komen die dus niet versleten of kapot is. Dat hebben wij natuurlijk wel nageken, en dus in de afval container gedaan.

fr
door fram62 - Jan 22, 2014 om 02:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 3 feb 2011, 19:04]Mijn vrouw had ontzettend veel kleding dus toen zij overleed heb ik met mijn alles ingepakt en door de kringloop laten halen.
Zo kunnen mensen die dus al krap zitten met hun inkomen toch nog wat goedkope kleding komen die dus niet versleten of kapot is. Dat hebben wij natuurlijk wel nageken, en dus in de afval container gedaan.

Helaas is de realiteit anders, breng je het naar de kringloopwinkel. Dan sorteren ze jouw merkkleding eruit, deels verkopen ze die onderhands, dus mensen die werken bij de kringloop. Tegen de prijs die ze bij de commerciële handel kunnen krijgen. Het overgrote deel van de interessante kleding verkopen ze aan de tweedehandsmarkt. En de restjes die verkopen ze weer aan de klanten van de kringloopwinkel. De afdankertjes dus.

fr
door fram62 - Jan 22, 2014 om 02:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 3 feb 2011, 19:04]Mijn vrouw had ontzettend veel kleding dus toen zij overleed heb ik met mijn alles ingepakt en door de kringloop laten halen.
Zo kunnen mensen die dus al krap zitten met hun inkomen toch nog wat goedkope kleding komen die dus niet versleten of kapot is. Dat hebben wij natuurlijk wel nageken, en dus in de afval container gedaan. Jammer je had beter de kleding kunnen verkopen en rechtstreeks het geld kunnen overmaken aan de voedselbank, of de kleding rechtstreeks aan de voedselbank kunnen geven., dan heb je meer zekerheid, dat het goed terechtkomt.

pino123
door pino123 - Jan 22, 2014 om 07:53
2763 Antwoorden / 14 Vragen

@Fram62,

Volgens mij zit je iets dwars, zo dwars, dat je een topic van 3 jaar oud naar boven haalt....