bikker
door bikker Sep 17, 2018 om 17:29
Vakantie & reizen

127 volt amerika

Ik ga binnenkort naar amerika en daar hebben ze 127 volt, duurt het dan ook langer voordat je batterij van je fototoestel opgeladen is.
Ik kan alleen `s-nachts opladen, wie heeft er tips om niet zonder stroom te komen zitten.
Groeten paul.

4974 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2018 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt een extra charger kopen, als reserve. Oftewel powerbanks.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 19:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt meer aan een extra batterij dan aan een tweede lader als je maar 1 batterij hebt.

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2018 om 17:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Google zal vast veel tips hebben... google.com/search?q=voltage%20amerika

tenormin
door tenormin - Sep 17, 2018 om 17:35
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, duurt niet langer, tenminste, als er geen verschil is in camera/fototoestel en tablet. Vergeet niet Amerikaanse stekker mee te nemen, da's wel belangrijk.☺

bikker
door bikker - Sep 17, 2018 om 17:38
44 Antwoorden / 17 Vragen

Heel goed tijger1, ik heb twee batterijen, maar het gaat me vooral om de oplaadtijd, duurt dat 2x zo lang als bij 220 volt?
En een extra charger kost voor mijn fototoestel 65,- voorwaar geen kattepis, maakt op zich niet uit want die reis naar amerika kost mij toch al kapitalen.
Maar ik zou zo graag willen weten duut het opaden op 127 volt inderdaad 2x zo lang.

ja
door jackyh Sep 17, 2018 om 17:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wat maakt het uit als je het s-nachts doet. Zorg dat er altijd 1 vol is dan kan de ander er voor mijn part een hele dag overdoen.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 19:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het duurt niet 2 keer zo lang

sjjoppy
door sjjoppy Sep 17, 2018 om 20:45
7185 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn eerste gedachte was dat het 2x zo snel zou gaan met het opladen bij die dubbele Voltagestekker.

bikker
door bikker - Sep 17, 2018 om 17:43
44 Antwoorden / 17 Vragen

Heb ik, een amerikaanse stekker zelfs met een in Nederland inmiddels verboden 3 wegstekker, want je moet tegenwoordig heel wat opladen , zoals telefoon,
ipad, tablet, telefoon van mijn vrouw, helaas ook mijn apneu apperaat en de vibrator (grapje...hoewel)...!

tenormin
door tenormin Sep 17, 2018 om 17:57
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Komen we zomaar wat meer te weten over bikker ;-))

Cookies
door Cookies Sep 17, 2018 om 18:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Viagra pillen mee nemen, kan je vrouw haar vibrator thuis laten. Apparaat minder om op te laden.

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2018 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan voor uw vrouw een gigolo adviseren. Is zij helemaal opgeladen.

Daarnaast kunt u wellicht beter zo’n tafelcontactdoos meenemen en die in de Amerikaanse stekker steken. Overigens zijn er nog steeds veilige driewegstekkers.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdeelstekker

gerbera
door gerbera Sep 17, 2018 om 21:55
7360 Antwoorden / 14 Vragen

en de vibrator

Zou deze toch maar niet op 110v laten werken;-))

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 23:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@biker, wat ook handig is en heb het zelf ook. Koop een verlengsnoer met stekkerdoos (3 stekkers ofzo) knip de stekker eraf en vervang deze door een losse Amerika stekker. Kan je 3 apparaten opladen zonder extra verloop stekkers.

bikker
door bikker Sep 18, 2018 om 09:07
44 Antwoorden / 17 Vragen

allemaal goede ideën bedankt daarvoor.

Gr
door Grunn1 - Sep 17, 2018 om 19:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

1: Amerika heeft 110 volt
2: Het duurt niet langer om iets op te laden want je lader zet 220 of 110 volt om in bijvoorbeeld 1,5 volt of een ander laag voltage wat de lader gebruikt
3: wat niet werkt zijn apparaten die geen stand hebben om te schakelen tussen 110 en 220 volt die een hoog wattage hebben zoals een waterkoker of föhn.

Maar je apparaten laden niet langzamer op dan hier net zoals een cd speler ook niet de helft langzamer speelt op 110 volt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2018 om 19:50
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Geen enkel probleem mits u een adapter heeft voor 110 volt (en 60 Hrtz.).

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 20:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je hebt helemaal geen aparte adapter nodig. Gewoon die je hier gebruikt werkt probleemloos en net zo snel.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 17, 2018 om 21:00
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas is 230 volt zoaks hier iets anders dan 110 volt en is wel degelijk ren andere adapetet nodig aangezien nasr mijn weten de hier geleverde adapters niet omschakelbaar zijn. Mij opmerking is gebaseerd op jarenlange ervaring met werken met 110 volt 60 hettz systemen. Dan terug in Europa met 220, daarna 230 V en 50 hrtz v.v.

P.s. schepen met VS electroinstallaties. NL Rederij, vs eigendom Oliemij.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 21:11
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Sorrie maar complete onzin.
Op 99 van de 100 adapters staat 110/230 volt. En ik baseer mij op jaren lange gebruikers ervaring in Amerika. Ik kom er al ruim 20 jaar 2 keer per jaar. Nog nooit een probleem gehad met laptops, telefoons, foto toestellen, video camera’s, tablets en ga zo maar door.

Maar kijk maar eens op een telefoonlader wat daar op staat, 110/230volt alleen mischien de oudjes van meer dan 15jaar oud niet. 50 of 60 hertz heeft alleen maar invloed op bijvoorbeeld een electrische wekker die sneller/langzamer gaat lopen en verder niks helemaal niks.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 17, 2018 om 22:09
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@epcot mijn telefoon adapter voor een zeer bekend en m.i. nog meest gebruik merk heeft geen omschakelmogelijkheid.
Daarbij geldt dat ik al veel mobiele telefoons heb versleten em m.u.v. een atf 2 apparaat nooit een adapeter heb ghed die je kon imdchakelen van 230 nasr 110 v v. Bij andere apparaten kan dat veelal wel maar bedenk daarbij dat ik ooit een bandrecorder bezat van het merk Siera maar lees Philips dat qua voltage omschtelbareer was maar m.b.t 60 / 50 Hertz niet. Maar de frequentie is in deze topic niet van belang.
Bij telefoons is geen sprake van een bepaalde motorische snelheid.

Ik zie dat ts. tevreden is over de aangegeven reacties.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 17, 2018 om 22:09
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Vebruikt merk

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 17, 2018 om 22:10
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Gebruikt merk. Probleem met klein toetsenbord op de Samsung J3.

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2018 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Als u per se een tikfout wilt corrigeren, doe dat dan met de bewerkknop in het bericht zelf, en plaats daar aub niet twee nieuwe reacties onder.

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2018 om 22:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u aanhaalt, is van vroeger, hoeft niet meer.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 23:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@gerrit, er valt niks om te zetten, dat was misschien tig jaren geleden zo maar tegenwoordig (jaar of20) niet meer. Nogmaals jouw info is al tientallen jaren achterhaalt. Voor jouw info, Apple laders werken standaard op 110/240 volt, Samsung idem. En ja ik weet heel goed waar ik het over heb en jij dus duidelijk niet, sorrie.

bikker
door bikker - Sep 17, 2018 om 21:23
44 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb nog 127 volt in mijn gedachte, omdat ik in de jaren `60 van de vorige eeuw de omschakeling heb meegemaakt, nederland had toen 127 volt.
Ja ik weet dat het in Amerika 110 volt is, ik mwas effe in de war, bedankt voor jullie antwoorden...enne voor sommige reakties heb ik en mijn vrouw dubbel gelegen, dat is toch het mooie van dit forum.
Zou daar ook mijn naam 'Bikker' vandaan komen?
Groetjes Paul alias 'Bikker'

gerbera
door gerbera - Sep 17, 2018 om 21:52
7360 Antwoorden / 14 Vragen

De laad-adapters van tegenwoordig zijn geschikt voor 100v-240v, 50/60Hz en worden er in Amerika niet trager door.

wie heeft er tips om niet zonder stroom te komen zitten.

In elk geval geen kortsluiting maken;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2018 om 22:19
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Veel plezier in de VSA. Off topic: ik heb werkzaam bij een vs oliemij ongeveer de gehele wereld gezien maar was nooit in de vs. Heb dat goedgemaakt met twee fantastisch reizen. - met mobiele telefoon erbij -. Telefoon met 110 volt adapter. Denk er dan wel aan om die niet per ongeluk bij terugkeer in Europa te gebruiken.

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2018 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De laders van nu zijn tegenwoordig op en meerdere voltages te gebruiken en hoeven niet omgeschakeld te worden.

Gr
door Grunn1 Sep 17, 2018 om 23:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En wanneer was dat? De jaren negentig? Want dat is al jaren niet meer nodig.

tijger1
door tijger1 Sep 18, 2018 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@epcot

Gerrit is van ruim voor de jaren negentig.:-))

Thijs12
door Thijs12 Sep 18, 2018 om 08:25
535 Antwoorden / Vragen

In 1954 hadden we 220 V. Nu gaan we richting 235 V.

he
door henk51 Sep 19, 2018 om 17:57
90 Antwoorden / 0 Vragen

Alle adaptors die ik heb ook die van mijn scheerapparaat vragen een input van 100-240vfolt 50/60Htz.  De oplader zet zoals al eerder vermeld wisselstroom om in 5 v gelijkstroom doen ze automatisch kan je je ook niet vergissen leve de electronica.Dus adaptor en verdeelblokje is voldoende.
om meerdere apparaten te laden.Fijne vakantie.Denk wel aan de meest uigebreide reisverzekering met hoge medische dekking bezoekje medische post arts kost vele vel malen meer dan in nederland.Komt allemaal door de claim cultuur in de USA gaat bij ons ook komen als we overal geld voor gaan claimen als er iets mis is.

groeten Henk

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2018 om 18:06
16838 Antwoorden / 202 Vragen

De originele lader die ik heb bij een nieuwe samsung telefoon blijkt inderdaat te benutten voor zowel 110V (output 9.0v , 1,67 amp of 230 5.0 v 2.0 amp.
Ik liep 'dus inderdaad achter'.

vu2615
door vu2615 - Sep 17, 2018 om 22:27
81 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste kun je even kijken op de specificaties van je lader. Als daar op staat 100-230VAC/50-60Hz dan kun je je lader probleemloos in Amerika gebruiken. Voor zover ik weet gebruiken ze in Amerika 120V/60Hz wisselspanning itt de 230V/50Hz in Nederland. Je moet wel een zg wereldstekker meenemen omdat de aansluitingen in Amerika heel anders zijn dan wat we in Nederland gewend zijn. Voor wat betreft de laadtijd: daar zit geen verschil in. Waarom kun je alleen 's nachts opladen als ik vragen mag, is dat vanwege overnachtingen in een hotel en overdag onderweg? Je zou eventueel een extra batterij voor je toestel mee kunnen nemen, dan heb je altijd een geladen exemplaar achter de hand. Wel even kijken wat je mee mag nemen in je bagage. Een Powerbank meenemen heeft alleen nut voor je telefoon/tablet, niet voor een fototoestel.

bikker
door bikker Sep 18, 2018 om 09:17
44 Antwoorden / 17 Vragen

Ja ik hop van hotel naar hotel dus kan alleen in de nacht opladen, en ja ik heb 2 batterijen, en waarom kan ik een powerbank niet gebruiken voor mijn fototoestel? Deze heeft een uitgang van 5 volt 0,5 ampere, mijn powerbank heeft een uitgang van 5 volt en 2,1 ampere.

vu2615
door vu2615 Sep 19, 2018 om 17:19
81 Antwoorden / 3 Vragen

In de regel heeft een powerbank een USB-uitgang. Ik weet niet wat voor batterijenlader je hebt en of je je toestel kunt opladen via de USB-aansluiting op je toestel. Wat voor fototoestel heb je als ik vragen mag?

bikker
door bikker - Sep 18, 2018 om 09:19
44 Antwoorden / 17 Vragen

Ja ik hop van hotel naar hotel dus kan alleen in de nacht opladen, en ja ik heb 2 batterijen, en waarom kan ik een powerbank niet gebruiken voor mijn fototoestel? Deze heeft een uitgang van 5 volt 0,5 ampere, mijn powerbank heeft een uitgang van 5 volt en 2,1 ampere.

Gr
door Grunn1 Sep 18, 2018 om 09:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik hop ook altijd van hotel naar hotel en heb nog nooit zonder stroom gezeten met mijn fototoestel. Heb 2 batterijen en vaak is het zo de ene erin en de andere snachts aan de lader en dan de volgende dag wisselen.
De telefoon gaat wel ruim een week mee op 1 lading stroom want je moet wel je data uitzetten anders kost je dat een hoop geld en daardoor verbruikt een telefoon veel minder. Als je met een huur auto hopt kan je ook nog voor een paar euro een auto lader kopen, plug in de 12 volt aansluiting en je telefoon kan je ook zo nog opladen.

Gr
door Grunn1 Sep 18, 2018 om 09:46
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maak je niet te druk om het opladen deed / doe ik ook altijd. Extra batterijen mee, extra snoertjes mee, autolader mee voor de zekerheid. En weet je al die extra snoertjes en autoladers ik heb ze nog nooit nodig gehad. Maarja voor de zekerheid he.
Wat ik zelf tegenwoordig belangrijker vind zijn zakjes oplos koffie van het bekende merk. Drink graag een bakje en dat slootwater wat je in hotels krijgt is echt niet te zuipen. Dat mag de naam koffie niet hebben.

bikker
door bikker Sep 18, 2018 om 10:10
44 Antwoorden / 17 Vragen

Ja maar, ja maar....het is toch balen als je net die ene foto niet meer kunt maken omdat je geen power meer hebt.
En ik reis met een bus dus aan een auto oplader heb ik niks.
Goeie tip trouwens over de koffie ga ik zeker doen.

gerbera
door gerbera Sep 18, 2018 om 12:17
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ik neem aan dat u bedoeld dat uw camera een ingang van 5v heeft. In dat geval kunt u de powerbank gewoon gebruiken, mits u  een passend snoertje heeft. Maar met 2 batterijen moet het toch wel lukken per dag een flinke hoeveelheid foto's en video beelden te maken.
Anders ff de wekker zetten zodat u s'nachts de batterijen in de oplader kan verwisselen, wat wel vermoeiend is;-))

Ex
door Expansievatje - Sep 19, 2018 om 17:35
31 Antwoorden / 1 Vragen

Voor je oplader zal het niet uitmaken hoeveel volt je er in stopt als er maar genoeg amperage beschikbaar is om aan secundaire zijde voldoende wattage te leveren.

Alle USB stekkertjes laden met 5 volt,  als je een met Ipad 2,1 Ampere laadt is er globaal 10,5 Watt nodig.  Als je 10 Watt verbruikt op een 110 volt  netwerk hoeft er maar 0.09 Ampere geleverd te worden.

je toestel zal net zo snel volgeladen zijn