2000 euro aan bagage kwijt bij Transavia, wordt niets vergoed
Op maandag de 30 september had ik een vlucht vanuit Helsinki naar Amsterdam.
Ik had 2 tassen bij mij, 1 laptop tas met mijn laptop en toebehoren. 1 A4 tas ( zelfde formaat als een laptop tas) met apparatuur voor een evenement waarvan ik 1 van de organisatoren van ben.
Bij de incheckbalie kreeg ik te horen dat ik maar 1 van mijn 2 tassen mee kon nemen in het vliegtuig en dat ik voor de andere tas 50 euro moest betalen zodat deze mee kon in het vrachtruim.
Bij de incheckbalie heb ik aangegeven dat ik beide tassen zelf mee wil nemen vanwege de waarde van de spullen, ik wil 1 tas boven mijn in de bagage ruimte stoppen en de 2de tas onder mijn stoel.
Hierop kreeg ik het antwoord dat mijn idee niet mag omdat ik maar maximaal 1 tas mee mag nemen vanwege de ruimte (beetje raar aangezien ik geen extra ruimte inneem omdat ik 1 tas onder mijn stoel wil plaatsen.
Alsnog mocht het niet en heb ik besloten om 50 euro extra te betalen omdat ik die tas toch mee moest nemen.
Ik heb de 50 euro betaald en zag dat ze de tas bij de gate hadden neergezet en ik ben vervolgens het vliegtuig in gegaan.
Dit is ook het laatste moment geweest dat ik mijn tas met de apparatuur gezien heb.
Eenmaal aangekomen heb ik mijn bagage niet meer kunnen terugvinden.
Ik heb hiervan gelijk een melding gemaakt en het traject voor verloren bagage laten starten.
Een lang verhaal kort, ik heb in feite 50 euro betaald, zodat ruim 2000 euro aan electronica kwijt geraakt kan worden.
In de tussentijd heb ik meerdere keren contact gehad met transavia in een poging om iets hiervan vergoed te krijgen.
Transavia geeft tot de dag van vandaag aan dat ik van mijn electonica niets vergoed krijg omdat het niet in het ruim vervoerd mag worden ( heb bij de gate duidelijk aangegeven wat er in de tas zat, en van hun MOEST het in het ruim mee).
Uiteindelijk heeft transavia aangegeven dat ze mij 70 euro willen geven ( 20 euro voor de tas en 50 euro voor de kosten die ik bij de gate heb gemaakt ).
Dit is voor mij niet acceptabel. Aangezien ik nog steeds 2000 euro aan electronica kwijt ben ( ik zag heel eerlijk, dat is voor mij meer dan een maandsalaris , dit kan ik niet 1 2 3 vervangen aangezien ik ook nog andere rekeningen heb )
Ik heb ook al een melding gemaakt bij klacht.nl en geschillencommissie hierover
Bij klacht.nl heeft transavia aangegeven dat ze er niet via klacht.nl op in willen gaan
De geschillencommissie kan mij niet verder helpen omdat Transavia niet bij hun aangesloten is.
Ik heb geen enkel idee welke stappen ik verder kan nemen of welke procedures ik kan starten in een poging om een acceptabel deel van de 2000 euro terug te krijgen.
Hopelijk hebben jullie suggesties voor me
Geen reisverzekering voor bagage? Geen buitenshuisverzekering voor die elektronica? Geen inventarisverzekering aangezien u evenementen organiseert?
En wat zou dan de dagwaarde van die spullen in die tas zijn?
€ 2.000,00 is de vervangswaarde neem ik aan, maar hoe oud is "het verdwenene"? De dagwaarde zal zeker minder zijn.
Tip voor de volgende keer: Verstuur uw belangrijke dingen/data per wetransfer (gratis) of email naar uzelf en of "in the cloud" en haal de belangrijke data ter plekker weer op uit het internet.
Beste Kassagebruiker,
er is een tas met electronica weg.
Hoe verstuur je een tas via e-mail ?
Je kan je pc meenemen en voor de veiligheid de data/software/backup ergens in de cloud zetten. Je hebt geen 2 pc's nodig, een projector hebben de meeste bedrijven wel.
Is de moedermaatschappij dan niet aangesloten bij de geschillencie.?
Dat even eerst ter zijde. Kan ik uit uw vraag opmaken dat u ondernemer bent? Maar afgezien daarvan en ook het feit dat u kennelijk geen reisverzekering had:
de ruimbagage zal gelabeld moeten zijn en daar heeft u bewijs van neem ik aan. Bent u rechtsbijstandsverzekerd, schakel die dan in.
Zo niet, zoek een advocaat die u mogelijk kan helpen en doe dat eventueel via www.juridischloket.nl maar ik sluit niet uit dat ook daar wordt gesteld dat u 'dikke pech heeft'aangezien u kennelijk geen reisverzekering had. Het is van groot belang dat u wel nota's heeft van alles dat u bent kwijtgeraakt en prbeer dan ook heel duidelijk te krijgen dat u de electronica niet mee mocht nemen als handbagage. Ik neem aan dat u vandaag in de media heeft gelezen dat Transavia kosten gaat aanrekeken voor 'handbagage'. Hoe dan ook een les voor de volgende keer: een reisverzekering en bovendien maak foto's voor uw vertrek.
Ergo: pogen via juridische weg uw schade vergoed te krijgen. En zo niet, dan helaas, ondernemersrisico.
U mag 1 stuks handbagage meenemen, waarom dan toch 2 tassen? Wat als elke passagier extra bagage meeneemt, zal een mooie bende worden in het vliegtuig.
Hooguit hebt u bewijs dat er ruimbagage is afgegeven, maar de waarde/inhoud zal niet te bewijzen zijn. Het enige dat dan overblijft is een reisverzekering.
Maar ook meer gewicht dus meer kerosine en dus meer kosten voor het bedrijf. En er zal maar slecht weer zijn met herstarten en noodlandingen dan vliegt die bagage om je oren (en dat zit dan nog mee).
Hallo Moxxi ,
Transavia is onderdeel van Air France KLM Groep , neem eens contact op met ECC , niet geschoten is altijd mis , klik op de rode regel
https://www.eccnederland.nl/nl/home
Bij het boeken van uw ticket moet u gewezen zijn op de vervoersvoorwaarden en in hoeverre Transavia aansprakelijkheid erkent voor zoek geraakte bagage alsmede watvubwel en niet mag meevoeren in de cabine. Door dentickets te kopen bent u akkoord gegaan met die voorwaarden. In die voorwaarden staat dus wat u wel en niet kunt verwachten van Transavia en wat Transavia van uw verwacht. Dan kunt u allerlei creatieve ideeën hebben maar u hebt zichbte houden aan die voorwaarden. Ik ben bang dat de aansprakelijkheid voor de vermiste goederen zeer beperkt is gehouden om welke reden reisverzekeringen bestaan.
Van de meeste antwoorden begrijp ik niet veel. Handbagage mag onder de stoel en (tot nu toe) wat niet in de tijd van de TS was, mocht je ook iets in het bagageruim leggen. Dus het zou allebei hebben moeten kunnen. Dus de TS is gewoon zwaar belazerd door Transavia. Ik heb het niet over de komende maatregelen van betalen voor en hand- en ruimtebagage, want die regels golden toen nog niet. Hij had het allebei bij zich moeten kunnen hebben, in het vliegtuig. Of hij nu ondernemer is of niet.
Hoeveel handbagage
Handbagage mag inderdaad onder een stoel, maar 2 stuks handbagage mee mag dan weer niet. Elke passagier mag maar 1 stuks handbagage meenemen.
@neo, de handbagage mag onder de stoel, boven je hoofd mag je ook wat neerleggen. Of dat nu die (klote) koffertjes op wielen zijn (en jassen of wat): de TS had het ook daar in mogen doen.
Je kan wel je eigen regels verzinnen Tenormin, maar 1 stuk handbagage is 1 stuk handbagage. Het gaat er helemaal niet om waar je het kan neerleggen. TS had gewoon al z'n spullen in 1 tas moeten stoppen.
1 stuk is 2 minus 1
Ja, kunnen jullie allemaal best beweren, geen bezwaar tegen uiteraard... er komt een maar en "eigen ervaring" ;-). Ik vloog tot eind 2018, okay, KLM, met handbagage en een extra rol (rot) koffertje in het vliegtuig en de grote koffer in het bagageruim. (Voor 3 maanden heeft men iets meer nodig dan een handtasje). Dat hebben dus, kennelijk tot nu toe, de meeste mensen: grote reistas onder de stoel, wel fijn want je kan je voeten erop zetten plus je rollertje in de kast boven je hoofd.
Dit gaat om Transavia, mijn ervaring met KLM is ook dat ze niet moeilijk doen over twee stuks handbagage.
@diumenge, geen idee wat andere luchtvaartmaatschappijen doen. Die ervaring met reizen is tientallen jaren geleden. All included bedoel ik. Was ook niet zo moeilijk, alleen een vakantie van drie weken. Heeft men minder nodig dan. Ik probeer niet mijn gelijk te halen (heb ik ook kennelijk niet): alleen: dat was de laatste vijf jaren mijn ervaring. thats all. Welterusten
Geen idee wat andere luchtvaartmaatschappijen doen, maar er toch maar wat over roepen dus.
+10
Je mag een stuk handbagage meenemen per persoon. Geen 2. Geen uitzonderingen.
U had de spullen wel kunnen verdelen en kostbare mee of 2 tassen kunnen samen voegen.
Verder reisverzekering voor bagage , is echt nodig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer